kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:13

Desiree schreef:
nou, had ik een leuke discussiepagina gevonden, is hij gesloten! na het weekend kan ik er nog steeds niet in! ik ben benieuwd waar dat aan ligt, zal dat echt aan het conflict liggen? Overigens, de afgelopen zaterdag editie in de telegraaf vernoemde overigens ook de conflicten op die site tussen de ouders en kindervrijen. Kennelijk is er nog een hoop dat ik gemist heb............


tadaaa; http://members.lycos.nl/kindervrij/index.php

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 17:29

Percy schreef:

Maar Desiree, start een eigen prikbord zou ik zeggen Haha!


Ik weet niet hoe dat moet! Verdrietig

gelukkig kan lis toveren, ik ga gelijk kijken!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:33

Hmmmm, nu kan je niet lezen zonder aangemeld te zijn en om me nu als moeder aan te melden is ook weer zoiets.
Hou je ons dan wel op de hoogte van de highlights Desiree?

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:35

Romkabouter schreef:
Ik hoef niet perse kinderen, maar zie het absoluut niet als een last als ik ze wel zou hebben. Ik zou er eerst wel heel goed over nadenken, maar dat zullen velen doen.
En dan de vraag of ik een goede ouder zou zijn. Mijn moeder zei laatst nog: "Als jij je kinderen opvoedt zoals je paarden dan komt het wel goed ze".
Dus ik denk dat dat opvoeden wel gaat lukken.


Je slaat de spijker op zijn kop Romkabouter, ik had mijn drie kinderen eerder dan mijn paard maar kom erachter dat er niet zoveel verschil in zit in het opvoeden van Gamble ( ookal is hij 16) en mijn kinderen (bijna 4, 6, 8).
Ieder zijn manier van leven met of zonder kinderen maar met respect voor anderen.
Groetjes Gamble

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:38

Dat denk ik ook altijd, maar veel moeders zeggen dat dat absoluut niet zo is, en ik heb geen plannen om mijn gelijk te gaan bewijzen *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 17:41

Ik denk wel dat het opvoeden van dieren gemakkelijker is dan kinderen. Volgens mij krijg je dieren eerder zover dat ze naar je luisteren dan kinderen. Daarnaast bemoeit de buitenwereld er zich niet zo mee, maar je kinderen hebben vriendjes en vriendinnetjes met ouders die op een andere manier opvoeden. En dat zien jouw kinderen. Ook is er de bemoeienis van de school. Je hebt je eigen kind in dat opzicht echt niet voor jou alleen en dat heeft tot het gevolg dat je lang niet de enige bent met invloed. En dat is niet altijd positief.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:56

Nou, mijn paarden (en honden) zijn beter opgevoed dan mijn kinderen hoor. Met dieren heb ik bovendien ook veel meer geduld. Kinderen hebben toch een weerwoord. En de eerste jaren heb je zelf alles te zeggen, totdat opeens de juf van school zich er ook mee gaat bemoeien. En de vriendjes. Dan opeens worden het individuen met hun eigen mening en ideeen. Ik ging er altijd prat op dat ik niks hoog wegzette enz, want 'ze moesten maar leren dat ze er gewoon vanaf moeten blijven.'en dat deden ze ook. Geen traphekje nodig gehad, want ze wisten dat ze er niet in de buurt mochten komen.
Maar dat zijn de minste zorgen.
Probeer nu je zesjarige maar uit te leggen dat pikken echt niet kan. En als ie het dan weer doet, en weer en weer en je hebt alles uit de kast getrokken wat je kon bedenken, dan word je wanhopig en denk je: oliebol, ik heb een randgroepjongere op de wereld gezet. Hij is nou 6, wat doet ie als ie 12 is? Het is een kleine crimineel!!!! En dan denk je met weemoed terug aan de dagen dat je ergste zorg was of hij geen boterham in de video had gestoken.....
Je paard hoef je dat soort dingen niet uit te leggen. Die behandel je als paard en dan komt het wel in orde, met gezond verstand. Maar je kind....nee, dat is echt iets heel anders.
Bovendien is het heel frustrerend om thuis gillend gek te worden, omdat je het idee hebt dat 'niks helpt om ze te laten luisteren'. en je van anderen hoort:"Wat een zoete kinderen, ze gedragen zich zooo keurig, en wat zijn ze rustig en ook nog beleefd!" Dan denk je: ze moeten zich vergist hebben, gisteren vloektie ie nog het huis bij elkaar, omdat hij niet meer met de spelcomputer mocht!!!!!
Maar ja, zoete zwitsalhaartjes en voorlezen voor het slapengaan en vooral...SLAPENDE toetjes...die maken het allemaal wel weer goed. Voor mij dan....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:59

suzanne schreef:
en je hebt alles uit de kast getrokken wat je kon bedenken, dan Bovendien is het heel frustrerend om thuis gillend gek te worden, omdat je het idee hebt dat 'niks helpt om ze te laten luisteren'. en je van anderen hoort:"Wat een zoete kinderen, ze gedragen zich zooo keurig, en wat zijn ze rustig en ook nog beleefd!" Dan denk je: ze moeten zich vergist hebben, gisteren vloektie ie nog het huis bij elkaar, omdat hij niet meer met de spelcomputer mocht!!!!!


Hahaha, hoe herkenbaar. Ik roep ook altijd: Wij hebben het hier over hetzelfde kind Verward Verward Verward
Aan de andere kant moet je maar denken dan is er een deel van de opvoedingskwartjes toch naar beneden gerold Knipoog

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:49

Dat komt mij ook wel bekend voor ja Haha!
En thuis zijn ze dan moe en niet meer te genieten. Als mijn dochters ergens spelen hoor ik ook altijd dat ze minder werk er aan hadden dan wanneer hun kind alleen was geweest. Terwijl ik het tegenovergestelde heb als een ander kind hier speelt Verward

Bij mijn oudste zit ik ook af en toe met mijn handen in het haar. Ze is mijn dochter maar soms begrijp ik haar gewoon helemaal niet. Het ergste is nog dat ze de laatste tijd dezelfde trekjes vertoont als het nichtje waar ik zo'n hekel aan heb om.......... Juist ja, diezelfde trekjes. Ik hou echt heel veel van haar maar ik word er af en toe echt wanhopig van dat ze het zichzelf zo lastig maakt.

Mijn jongste bezorgt de juf af en toe grijze haren omdat ze alles kan maar niets doet Haha! Voor mij is het een veel gemakkelijker kind om mee om te gaan omdat ik haar wel begrijp en ze is heel erg charismatisch en prettig in de omgang.

Dat vind ik ook behoorlijk lastig want dan krijgt mijn oudste weer het idee dat ik het beter kan vinden met de jongste wat eigenlijk ook zo is maar wat ik natuurlijk niet zo wil uitdragen.
En ook de jongste zou ik soms met liefde achter het behang willen plakken maar ik ben ook maar een mens.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 04:54

Zo wat een pagina's, waar ging de discussie ook alweer over? Haha!

Ik weet niet of ik wat zinnigs heb toe te voegen maar ik zie heel vaak ouders waarvan ik denk; jij had nooit kinderen moeten krijgen. Dat klinkt wel heel extreem en gemeen, maar er zitten waar ik woon ontzettend veel kinderen in een kindertehuis omdat de ouders ze te lastig vonden (nadat ze ze zelf niet goed hebben opgevoed) of koters van moeders die zonodig op hun 15e kinderen wouden krijgen en er vervolgens niet meer voor konden zorgen etc. De jeugd hangt op straat rotzooi te roken, te jatten en de ouwelui interesseren zich voor geen moer in hun kroos. Compleet toekomstloos en verpest zijn die kinderen. En hierdoor krijg ik des te meer respect voor ouders die bewust kindreloos blijven. Heb ik zowiezo repect voor.

Ikzelf kan erg goed met (kleine) kinderen opschieten en opde een of andere manier trek ik ze aan of zo *LOL* maar voordat ik ooit aan koters zou beginnen wil ik mijn hele opleiding af hebben en compleet in de situatie zijn dat ik mijn koter het beste leven zou kunnen geven als mogelijk (klinkt cliche he Tong uitsteken ) Lukt dat niet dan ga ik een kind niet de dupe maken van mijn krakkemikkige situatie.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 05:54

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wilde nog eventjes reageren. Shauni is mijn enige kind en soms wou ik dat ik er meer had gehad. Het lijkt mij toch dat ze zich beter bezig kunnen houden met elkaar dan wanneer je alleen bent. En inderdaad, sommige mensen vraag je je toch af waarom die kinderen hebben.
Ik las ook dat artikel van Michael en die keren moet toch een leven gaan leiden hoor! Die is duidelijk anti kinderen! En dat is nog niet het ergste, maar hoe het allemaal neerschrijft. Die zou ik dus graag eens tegen willen komen! Boos! Zoals ik eerder schreef is het ieder zijn eigen mening of je kinderen wilt of niet. Dat is ieder zijn eigen keuze! Ik heb niets tegen mensen die kinderloos willen blijven! Ieder zijn eigen leven, ja toch?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:12

Een collegaatje van me is net op het werk langs geweest met de nieuwgeborene...
Meisje van een maandje ofzo.

Krijg ineens weer een enorme behoefte aan een puppy of kitten Haha!
Voor mij geen zwitsal lucht, ik wil die zoetige puppy lucht opsnuiven! Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 10:41

zoete puppylucht opsnuiven ja, dat ken ik! Ze ruiken zo lekker he. Maar ik moet effe voor Marije en Michael opkomen, hoewel ik op de site wel tegen ze in ben gegaan. Dit was een wederreactie van hen. Kennelijk zijn ze de dagen ervoor ontzettend bestookt door ouders die hun niet-kinder-wens niet konden respecteren en daarmee verloren Michael en Marije alle respect voor de ouders. Dit staat ook in de telegraaf van de afgelopen zaterdag. Het is dus wederom reactie - wederreactie. Veroordeel ze dus niet te hard. Hun actie was gewoon niet zo handig.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:09

Desiree, dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb de laatste dag dat het prikbord 'online' was, zo'n beetje de hele laatste pagina gelezen. Het enige wat er speelde was de foto van Zita's baby en de reacties daarop. Het ene 'kamp' was voor en het andere tegen. En eigenlijk uit het niets plaatst Marije die foto. Ze had de foto van Zita kunnen verwijderen als ze zich eraan stoorde.

Ik kan kindervrijen prima begrijpen, maar de haat jegens kinderen die ik lees uit bv Michael's berichtjes vind ik gewoon zielig. Hoe kun je in godsnaam zo'n haat voor kinderen ontwikkelen?? Dan zit je toch zelf niet helemaal lekker in elkaar? Zoals ik al eerder zei; ik ben geen kindervriend, ik vind weinig kinderen leuk. Maar ik heb nog nooit een kind gehaat. En kan me daar dus ook helemaal niets bij voorstellen. Dat je ze niet wilt, oké. Maar haten gaat toch nergens over?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 11:11

Ik denk ook niet dat Michael meende wat hij zei, al zou hij dat tegen ouders nooit toegeven. Maar er zijn vele pagina's aan vooraf gegaan waar het het tegenovergestelde was, en waar mensen die geen kinderen wilden echt door ouders beledigd werden. De reactie van marije en Michael kwamen dus niet uit de lucht gevallen.
Maar kinderen haten? echt, dat lijkt me sterk hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:16

Zitten er dan toch ouders op het prikbord?
Ook niet verstandig hoor, laat die mensen nu, die zijn in het gewone leven waarschijnlijk heus niet opvallende kinderhaters. Deze site is voor hun zodat ze even hun frustraties af kunnen reageren.
Je moet mij af en toe eens horen over mijn paard(en) of ouders Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 11:25

Sjuimpje, er zijn heel veel ouders geweest op kindervrij.pagina. En die schijnen nogal wat mensen afgezeken te hebben. Vandaar dus deze reacties. Ik praat het niet goed, maar heb er wel begrip voor. Zelf ben ik ook nogal iemand die behoorlijk kan steigeren als iemand dwars tegen mij in gaat. Als reactie ga ik er dan radicaler tegenin dan ik eigenlijk ben.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:27

Desiree; Vraag het Michael eens op dat nieuwe forum. Ik meld me daar maar niet aan en ga er zeker geen vragen stellen, aangezien ik er weinig te zoeken heb. Maar naar het antwoord op die vraag ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig Lachen

Btw; ook aardig wat kindervrijen kwamen rotzooi schoppen op het ouder en baby prikbord in het verleden.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:53

Desiree schreef:
Sjuimpje, er zijn heel veel ouders geweest op kindervrij.pagina. En die schijnen nogal wat mensen afgezeken te hebben. Vandaar dus deze reacties. Ik praat het niet goed, maar heb er wel begrip voor. Zelf ben ik ook nogal iemand die behoorlijk kan steigeren als iemand dwars tegen mij in gaat. Als reactie ga ik er dan radicaler tegenin dan ik eigenlijk ben.


Een tijd geleden werd er nogal hatelijk over paarden gepraat op een of ander forum en wat deden een aantal bokkers? Juist, die hebben zich toen aangemeld om er tegenin te gaan Knipoog

Blijkbaar hebben veel mensen de behoefte om anderen te overtuigen dat wat zij leuk vinden ook leuk moet zijn voor die anderen. Ik begrijp dat af en toe niet. Waarom kunnen sommigen niet accepteren dat mensen verschillend over bepaalde zaken denken?
Hoe harder je iemand probeert te overtuigen, hoe fanatieker die zijn standpunt verdedigt. Maar dat kan wel met een beetje respect. Je hoeft je toch niet te verlagen tot het niveau van iemand die koste wat kost zijn gelijk wil halen?

Ik ben overigens wel heel nieuwgierig geworden naar die discussie met babyfoto dus als iemand de behoefte heeft om mij dat in een pb te vertellen hou ik me aanbevolen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 12:21

nou LIs, ben eens op de nieuwe kindervrijpagina gaan kijken en daar lees ik dus mensen die geen kinderen willen en die letterlijk uitgescholden zijn door ouders. Netjes is dat!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:39

Desiree, ik zeg niet dat dat netjes is. Maar richt je dan op die ouders en niet op een zogenaamd gerespecteerde bezoekster/schrijfster van je eigen pagina, nl Zita. Dat is wat ik zo vervelend vind in deze situatie. Men zei dat ze Zita accepteerden en begrepen en juist op haar foto, komt zo'n misselijke reactie. Misselijk vooral omdat zij haar vorige kind moest begraven door een vreselijke afwijking.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:45

Ik vond de actie van Marije onacceptabel, en alle fatsoensnormen te buiten gaan. Verder vind ik idd dat ouders zich op die site moeten inhouden, ik lever ook geen commentaar op hun keuze op een oudersite.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:47

Kayla schreef:
in een zwembad vind ik het wel kunnen, in een supermarkt niet.


Tijdens schooltijd zal het wel meevallen met de kinderen in het zwembad!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 13:01

sjee samsam, hoe kom je ineens weer bij deze oude topic? Ik kom overigens nog steeds op kindervrij.pagina.nl. De discussies gaan nog gewoon verder, maar een stuk gematigder.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:03

Haha lekker oud topic Haha!
Het ging er over of er in supermarkten/zwembaden bepaalde tijden moesten zijn waarop er geen kinderen mochten komen (moest zelf ook even zoeken waar mijn reactie ook alweer op sloeg Scheve mond ).....