probleem met pc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

probleem met pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 17:34

Ik heb nog een pentium I staan en daar heb ik laatst windows 98 op gezet. Hij heeft daarvoor een jaartje stof staan happen. Maar nu is het probleem dat de kleuren instelling niet wil lukken. Ik kan alleen maar kiezen uit 2 of 16 kleuren Verward Met windows 95 wat er eerst op stond had hij wel normale kleuren (256 of 16/32bit) heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan er nu echt niet op werken met die lelijke kleurtjes Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:35

dan heb je niet de goede videokaart driver geladen. als je dat niet zelf kan even iemand vragen die dat wat meer weet.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:43

ok je gaat naar apparaatbeheer (in je configuratiescherm) dan rechtermuisklik op je beeldschermadapter en dan klik je op stuurprogramma bijwerken, kan alleen niet ruiken welk stuurprogje je nodig hebt, wat voor videokaart heb je?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 18:00

Wouter24 schreef:
ok je gaat naar apparaatbeheer (in je configuratiescherm) dan rechtermuisklik op je beeldschermadapter en dan klik je op stuurprogramma bijwerken, kan alleen niet ruiken welk stuurprogje je nodig hebt, wat voor videokaart heb je?


Hmmm eigenlijk geen idee *LOL* In de gebruikshandleiding staat een tabelletje voor dit model met display modes. Daar staan alleen maar VGA modes in. Dan zal er een VGA kaart inzitten denk ik ... Haha!

ik heb nog iets gevonden:

Citaat:
ATI MACH 64 VT3 VGA-PCI beeldscherm aansturing met 2 MB SGRAM schermgeheugen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:05


missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 18:20

SuperPepeijn schreef:
ok, nu naar http://www.ati.com/ en de driver voor de mach 64 ophalen en installeren.


hmm 1 probleempje, die pc heeft geen i-net en geen winzip. Ik ga nog even nadenken hoe ik die driver erop ga krijgen Haha!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:27

zet winzip install bestand op een floppy en instaleer het op die PC dan haal je de driver van die inet en weer op een floppy en dan op die PC instaleren. CD kan ook werken, maar dan heb je een brander nodig, en een CD rom op de andere

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:27

Is die driver te groot voor 1 floppie? Als je op je andere PC (waar je internet op hebt) wel winzip hebt moet je even WinZip Self-Extractor downloaden. Dan kan je er een executable (programma) van maken, die je op meerdere diskettes kan opslaan en dan heb je op de PC met het probleem geen WinZip nodig.