bromfietscertificaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 13:39

ga vanmiddag maar op goed geluk hopen dat ze een plekje voor me over hebben. en anders volgende week laatste kans. daarna probeer ik t jiet meer. wil t alleen deze zomer hebben als ik de scooter van mn broertje kan lenen.
nu vindt ik een ding beetje vaag. die voetgangers. t zijn geen bestuurders. dus hoef je ze geen voorrang te geven. maar afentoe ook wle. echt vaag gezeik afentoe wie kan me duidelijk uitleggen wanneer ik ze wel omver mag karren en wanneer niet?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:43

ff off-topic (een heel klein beetje), maar ik kan dus zo een bromfietscertificaat gaan kopen omdat ik voor 1980 geboren ben...ergens wel banketstaaf eigenlijk, ik heb namelijk nog nooit van mijn leven op een brommer gereden... Verward Maar ik dat certificaat toch maar een keer halen denk ik...ben namelijk even (tijdelijk Verward ) gestopt met autorijden...zag het ff niet meer zitten, eerst maar weer nieuwe "inspiratie" opdoen...Enne...ik ga voor je duimen hoor Marjolein!!! *duim* *duim* *duim* Knipoog

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 13:47

ben maand geleden al gezakt. 3 vraagjes teveel fout. nouja boeit mij hoe dik t profiel van de banden moet zijn (meer of minder dan 3 mm??? minder dus) en dat een gele stikker betekend dat t medicijn invloed heeft op je rijgedrag dacht rood. en der was nog een domme tussne. dus vandaag ga ik t gewoon halen tneminste dat hoop ik. als ik mee mag doen. ga t vandaag proberen en als ik zak niet emer. kost me veels te veel geld en over een halfjaar ga ik toch rijlessen nemen.
maar iemand idee over die voetgangers?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:52

voetgangers hebben in principe geen voorrang behalve:
- ze BIJ een zebrapad staan en aanstalten maken om over te steken
- jij afslaat (links of rechts) en zij recht door gaan op de weg waar jij ook op rijdt (AL het rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang boven afslaand verkeer)

Oh, en verder:
- iemand met een paard of motor aan de hand of begeleiders van vee (koeien schapen etc) is een bestuurder en valt dus niet onder voetgangers.
met een fiets aan de hand ben je wel een voetganger

Alle bestuurders:
- voorrang als ze op een voorrangsweg zitten
- voorrang als ze van rechts komen op een gelijkwaardige kruising

Dit heb ik even uit mijn hoofd gedaan, volgens mij klopt het wel.

Succes, Lielle

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 13:59

ok ik snap m weer.
is trouwens geen zebrapad maar een vop. (nananana) dus alleen als jij afslaat hebben zij voorrang en bij een vop. dat moet lukken. zou nog 1 uurtje en ik zit daar. hmmm zou me maar eens omgaan kleden. en nog wat verder leren. ed nouja gaat gewoon lukken

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 14:00

coool, ik word pas weer 18 februari 16......balen....balen....balen......wachten.....wachten.....wachten....op mn certificaat
Laat het snel de 18e zijn!!!

xxx so

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:28

voetgangers hebben nooit voorrang: behalve als jij uit een uitrit komt, en als ze rechtdoor op de zelfde weg als jij gaan... snappie? Das het enige...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:45

Sorry laui, zie mijn stukje hierboven. Overigens klopt jouw opmerking wel, maar het is dus niet de enige keer.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 18:45

en die stomme stomme theoriemensjes beweren nu opeens dat t elke dinsdag is. dus we gaan t dinsdag gewoon nog een keer proberen. tsk wat heb je nou aan zulke lui?