Vreemde dag vandaag... 7 jaar geleden pa overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Vreemde dag vandaag... 7 jaar geleden pa overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 16:42

Brrr, elk jaar weer denk ik er de hele dag aan...

Woensdag 10 januari 1996

Ik (11 jaar oud), mn iets oudere broer en mn moeder zaten in de woonkamer te wachten tot mn pa thuis zou komen van zn werk. Mn oudste broer zat boven huiswerk te maken.

Toen zag ik twee mannen voor op straat, ze stonden voor ons huis twijfelend te wachten. Toen keken ze me aan en ik zag aan hun blik dat er iets aan de hand was...

Langzaam liepen ze met zn tweeen naar de deur, ik deed open. Ze vroegen naar mn moeder en ik werd naar de kamer gestuurd. 5 seconden later hoorde we onze moeder gillen en huilen... Ik en mn broer renden naar de gang, en toen kregen wij het te horen... mijn vader was vanmiddag overleden op zn werk. Ze vertelden nog even verder niets.
Ik rende naar boven, schreeuwend naar mn oudtse broer van dat ie moest komen, halverwege op de trap botste ik al tegen hem op en schreeuwde het uit. Mn broer zakte in elkaar en ik rende terug naar beneden... Allen in de kamer werd ons verteld wat er gebeurt was. Wat een moeilijke taak voor die twee mannen was, een huilende vrouw met dr drie kinderen van 11, 13 en 15...

Mijn vader werkte bij de technische dienst van een golfkartonfabriek in Oosterhout, hij had de meeste diploma's van de werkende groep en er was zo'n machine die niet naar behoren werkte. Mijn pa, zo werkwillig als wat, deed zn best ervoor. Om 3 uur zou hij klaar zijn met werken, om 5 voor 3 hoorde een van zn collega's een klap en een gil van pijn...

De machine werkte op hydraulische druk en terwijl mijn vader aan iets heel anders van de machine werkte en in de machine op de grond lag, viel de druk weg. Hierdoor gleed er een pershekwerk voor het golfkarton met een flinke snelheid naar beneden en was kennelijk tegen zn slaap gekomen...

Deze dagen in het jaar zijn dus elke keer weer een beetje moeilijk voor me, al gaat het elk jaar beter. Ik ben in deze dagen ook wel wat opener en emotioneler als normaal, wat jullie misschien ook wel merken.

Ik heb het deze 7 jaar nooit opgeschreven en nooit 100% verteld aan iemand die er toen niet van wist. Regelmatig vraagt iemand waar mn vader is of komt er zoiets ter sprake en weet dan nooit zo goed wat ik moet zeggen.. Wat iemand aan kan, etc...

Je verteld iemand niet zomaar hoe je pa overleden is als het op deze manier is... maar ik had het gevoel dat ik t hier even kwijt moest...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:45

Jeetje, wat erg zeg..
Zal een hele moeilijke dag voor je zijn vandaag, sterkte!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:45

Ik heb de rillingen over mijn rug lopen. Wat vreselijk zeg!
Heel knap dat je het hier opschrijft.

Ik wil je nog steeds veel sterkte wensen, vooral vandaag. Maar ook al die andere dagen dat je 'm mist.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:46

Nou heel veel sterkte tijdens deze dagen, ik krijg al kippenvel bij het lezen. Gisteren was het een jaar geleden dat mijn opa is overleden, werkelijk alles ging fout. In iedergeval heel veel sterkte.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 16:47

Ja vandaag ging er ook al heel veel fout... de stomste dingen, maar ook gevaarlijke dingen... van teen keihard stoten tot niet opletten zodat snow de bosjes in duikt en ik een tak recht in mn gezicht krijg :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:49

Jeetje Leon, wat knap dat je het hier zo opschrijft, de rillingen lopen over mijn rug als ik het verhaal lees, ik zie het als het ware gebeuren en ik krijg er echt een heel naar gevoel van; de 2 mannen met het slechte nieuws wat insloeg als een bliksem bij heldere hemel. Wat een verhaal zeg.
Sterkte! Er gaat waarschijnlijk geen dag voorbij zonder dat je er aan denkt, maar de dag zelf is altijd weer moeilijker dan elke andere.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:49

Nou sterkte ermee, zo te horen kun je het beste gewoon op de bank gaan zitten en je niet verroeren. Mijn moeder liet gisteren het eten vallen (was haar vader) weg vis, kreeg ik alleen doperwtjes en aardappelpuree.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:58

ik wil je heel veel sterkte wensen, heel knap je het toch op hebt kunnen schrijven.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:00

Ook ik heb kippevel....
Heel erg knap dat je het nu opschrijft. Het is grote stap in je rouwingsproces, waar je volgens mij nog steeds mee bezig bent...
Heel veel sterkte Leon!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:09

Jeetje ik heb er bewondering voor dat je het zo kan opschrijven!! Echt heel goed. Het is niet niks wat je is overkomen..
Ik wens je heel veel sterkte vandaag.

Groetjes Marielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:11

Sterkte
Ik weet hoe je je voelt.
Mijn vader is inmiddels 19 jaar dood, maar die dagen blijven kl0te.
Vroeger praatte ik er helemaal niet over, bij ons thuis ook niet.
Iedereen was bang elkaar pijn te doen, dus hield de mond.
Nu vind ik dat erg jammer.
Rouwverwerking duurt dan veel langer dan dat je er wel over kunt praten.

Dus gooi het maaar op bokt als je het nodig hebt Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:16

Mijn God, wat vreselijk.
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, ik heb al 3 zinnen geschreven en weer weggehaald. Het lijkt allemaal overbodig.

Heel erg veel sterkte.
Knap dat je het nu wel hier verteld....

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:16

Phoe, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu wil schrijven. Ik vind het heel goed dat je het hier hebt opgeschreven. Het lijkt me zo vreselijk onwerkelijk om een van je ouders op zo'n manier te verliezen...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:37

jeetje..... wordt er helemaal stil van, en krijg kippenvel........
leon wat vreselijk.... maar wat goed dat je het nu zo op kan schrijven..
heel veel sterkte, en niet alleen vandaag maar ook de andere dagen wanneer je het er moeilijk mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:29

Heel veel sterkte Leon! Dat moment dat ze aan de deur staan zit echt op je netvlies gebrandt he? Ik kan me het iig nog super goed herinneren dat een collega en de vader van mijn pa voor de deur stonden en ik ook naar mijn slaapkamer moest gaan (en dus net als jou beneden gehuil hoorde).

Heel goed om het op te schrijven, dat helpt echt wel ook al blijft het altijd pijn doen.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:38

Jee van erg zeg.... weet niet goed wat ik moet schrijven, maar heel goed van je dat het het zo verteld en met andere mensen deelt. Sterkte!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:21

jeetje dit moet echt ontzettend moeilijk voor je zijn. Drie jaar terug (of twee, weet t niet meer precies) was de vader van een klasgenootje en vriendin van mij overleden. Eerst was ze een tijdje niet op school en toen ze wel kwam durfden veel mensen niets te zeggen. Het is zo moeilijk voor buitenstaanders om het te begrijpen dat het makkelijker is om niets te zeggen, maar dat is volgens mij juist niet fijn voor degene waar het om gaat. Daarom vind ik het ook heel knap van je dat je het hier neer hebt gezet....
Sterkte deze dagen