Terug naar school ... voor altijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Terug naar school ... voor altijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 23:08

Ik ben helemaal hieperdepieper! Van binnen dan hoor, ik heb nog steeds mijn oude emotieloze uiterlijk. En waarom vraag je je af ... nou ja, stel dat je het onderwerp niet had gelezen, dan had je je dat nu vast afgevraagd ... Ik ga weer terug naar school! Nog 6 dagen werken en dan ben ik weer student!

Ongeveer 10 jaar geleden haalde ik mijn HAVO diploma en heb daarna een beetje lopen lanterfanten op 2 verschillende HBO's. Toen besloot ik dat het nu toch echt tijd werd een diploma binnen te slepen en heb me opgegeven voor een 1-jarige HBO opleiding, die ik op mijn sloffen haalde en waar ik dus in 1995 een papiertje van kreeg.

Inmiddels 7 jaar verder voel ik me toch niet meer lekker in het werk wat ik doe. Het was afgelopen zomer zelfs zo erg dat ik er depressief van werd (niet alleen dat hoor, ook andere aspecten speelde mee). Ik heb toen voor mezelf besloten dat er het een en ander moest veranderen in mijn leven ... ik wilde me weer gelukkig voelen. Ik liep op dat moment bij een maatschappelijk werkster die onderkende dat ik niet gelukkig was met mijn werk. "Wat wil je dan?", vroeg ze. Een vraag waarop ik het antwoord niet wist, want ik kon niets, had nergens papieren voor etc. "Maar wat zou je dan willen doen?" Ik wilde iets bereiken ... niet het gevoel hebben dat ik in dezelfde sleur als altijd doorleefde en ik wilde dat mijn leven wat te betekenen had.

Leraar. Ja, daar had ik wel eens aan gedacht, maar dat was gewoon niet haalbaar. "Waarom niet?" Nou, dan zou ik op mijn 27/28ste weer terug naar school moeten en dat kan toch niet? "Waarom niet?" Nou ja, ik ben als werknemer natuurlijk een bepaald levensniveau gewend, huisje, autootje etc. ... dat kan ik toch niet missen? "Waarom niet?" Ja, da's ook wel weer waar, je moet er wat voor overhebben natuurlijk. Maar ik red dat nooit qua geld! "Waarom niet?" Tja, waarom ik niet en waarom lukt duizenden studenten het wel? En zo had mijn maatschappelijk werkster me overtuigd ... de enige die me tot dan toe had tegen gehouden was ik zelf.

Mijn besluit was genomen, ik ging leraar Basisonderwijs worden, iets wat al vaker door mijn hoofd had gespookt, maar me tot dan toe onhaalbaar had geleken. Helaas was ik net wat te laat voor de start van het nieuwe schooljaar, maar gelukkig startte er ook een opleiding in februari. Ik ben me gaan orienteren en uiteindelijk heb ik me in december aangemeld bij de hogeschool InHolland in Rotterdam.

Gisteren was het zover, ik kreeg een brief dat mijn aanmelding was ontvangen en de uitnodiging om aan de introductieweek deel te nemen die 20 januari begint. Op 27 januari gaat de studie echt van start. Oeps ... zo veel vrije dagen had ik niet meer en ik zou eigenlijk de hele maand januari nog werken. Gelukkig heb ik het vandaag met mijn baas kunnen regelen. Nog 6 dagen werken en ik ben student.

En eng dat ik het vind!!! Kijk, aan de ene kant vind ik het te gek om weer te gaan leren, jonge mensen te leren kennen, omgaan met kinderen ... maar aan de andere kant ... heb ik de juiste keuze gemaakt? Iedereen die ik vertelde dat ik deze studie wilde gaan doen zei "Dat is echt iets voor jou!" ... maar eigenlijk heb ik nooit gevraagd waarom. Ben ik wel een goed type voor leraar? Ik ben vrij ... nou, okee, erg introvert ... en moet je niet juist een beetje extrovert zijn als leraar? En zou het wel klikken met mijn jongere medestudenten?

Maar goed, ik laat me niet leiden door mijn angst en onzekerheid, die tijd is voorbij. Ik ga er voor en ik ga zorgen dat ik slaag, niet per se in de opleiding (hoewel dat natuurlijk ook erg belangrijk is), maar voornamelijk in m'n leven. Dit keer heb ik bewust hier voor gekozen. Ik weet dat ik het qua niveau aan kan, ik zal mezelf alleen wat discipline moeten gaan aanleren wat ik voorheen nooit had. In de nacht van 1 januari heb ik het al besloten ... 2003 wordt mijn jaar ... niet meer afwachten of er dingen op me af komen, ik grijp het leven bij de staart en zal er ten volle van gaan genieten!

<wordt ongetwijfeld vervolgd>

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.



Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 23:24

batje"]
Even doorzetten, maar als dit is wat je wil ga je het zeker helemaal maken! Ik weet dat ik je in elk geval graag als meester had willen hebben Lachen
[/quote]
Dank je Lachen
En ik heb ook wel het idee dat ik wat losser zal worden door deze studie.

[quote="Manon 2 schreef:
Ik heb er erg veel bewondering voor! Ga je de volledige opleiding doen of een verkorte? Heel veel succes!! Met zoveel wilskracht gaat het je zeker lukken.

Ik doe de volledige opleiding verkort Haha!
De opleiding is normaal 4 jaar, maar omdat ik meedoe aan de februari instroom doe ik er 3 1/2 jaar over. Een gedeelte van het (reguliere) eerste jaar zal ik dmv. zelfstudie in het tweede jaar moeten inhalen.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 23:27

Kleintje schreef:
Martje, ik gun het je als geen ander. Dat weet je!
Ik hoop ook echt dat je jezelf voor de volle 100% blijft inzetten, dat het goed gaat en dat het financieel allemaal te doen is!
Hou vol... en mocht er wat zijn, vergeet niet dat jij altijd bij mij mag aankloppen!

Tnx meisje, zal ik doen ... de school zit immers bij je om de hoek Lachen

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:05

Cassidy"]
...het zal vooral financieel aardig gaan tegenvallen.
[/quote]
Ach, ik ben gewend niet zo heel veel geld te hebben, maar ik verwacht dat ik het met mijn studiefinanciering (+ aanvullende lening), mijn bijbaantje en mijn huisgenote (speciaal voor dit doel aangeschaft) wel moet redden.

[quote="germie"]
Ik durf het ook niet. Ik wil graag tandarts wordne, maar ben altijd uitgeloot. Heb wel een WO-studie afgemaakt. Nu moet ik dus op zoek naar ander werk omdat m'n contract niet verlengd wordt. MAar wat? ik ben overal te jong voor, en ze vinden me te onervaren (24, 1.5 jaar werkervaring). ik kan het geld ook echt niet missen, een eigen paard staat nog altijd op het wensenlijstje, en de auto ruil ik niet meer om voor een OV. Daarom zie ik mezelf niet nog eens 5 jaar studeren, maar zou het eigenlijk wel willen als het financieel haalbaar is.
[/quote]
Ik ruil mijn auto ook niet om voor een OV. Ik ga ze naast elkaar gebruiken. OV om naar school te gaan en auto voor het weekend. Dat vind ik inderdaad wel een van de mindere dingen, dat openbaar vervoer. Ik ben ongeveer 1 3/4 uur onderweg, zowel heen als terug, met de auto zou dat een uur schelen, maar dan zijn de kosten weer te hoog.

Het zal een beetje passen en meten worden, maar het is volgens mij wel haalbaar. Alleen heb je niet het geld wat je met werken hebt, maar daar staat wel meer vrije tijd tegenover en dat vind ik toch ook wel erg prettig.

[quote="germie"]
Ik heb mezelf wel beloofd dat als ik weer werk heb, dan ik dan deeltijd rechten ga doen (heb ik ook altijd gezegd dat ik dat nog wil doen), maar fulltime studeren lukt niet meer vrees ik.
Ik snap dus ook niet dat je het lukt, vooral financieel is het voor mij niet haalbaar.
[/quote]
Dat zou ik dus niet kunnen, deeltijd. Ik ben kapot na een dag werken en heb dan echt niet meer de discipline om nog te leren. Mijn hoogste prioriteit is nu de studie, het werken is zoals het woord zegt een bijbaantje. Ik denk dat ik het financieel wel red. In ieder geval overleef ik het wel ... ik heb niet zo veel moeite om me in de schulden te steken om dingen te doen die ik echt wil.

[quote="germie schreef:
Maarre, je kunt toch in augustus de pabo in 1j aar doen als je een afgeronde hbo of WO hebt? Het kan nu al in 2 jaar als ik me niet vergis.

Ik heb geen afgeronde hbo of wo opleiding. Ik heb 2x ingeschreven gestaan bij een hbo ... ik heb de scholen echter weinig van binnen gezien destijds. Maar het kan wel, ook als je bijv. een relevante opleiding (bijv. med. kinderdagverblijf) hebt op bijv. mbo-niveau.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:33

Cody schreef:
En dat je er nu wat over twijfelt of je wel geschikt bent werkt straks alleen maar in je voordeel. Dat geeft aan dat je er met een open instelling heen gaat en openstaat voor evt tips en kritiek.

Hmmm, zo had ik er nog niet tegen aangekeken, maar je hebt helemaal gelijk!
(Behalve dan over mijn leeftijd, want ik ben 'al' 28.) Lachen

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 22:09

Kinta schreef:
... een rustige juf ...

Grinnik. Daar zijn nog wel een paar operaties voor nodig Haha!

Allemaal bedankt voor jullie reacties, geeft me nog meer het gevoel dat ik de juiste keuze maak.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 17:31

Zo ... mijn introductieweek zit er op, vandaag heb ik mijn eerste lesdag gehad en vanaf morgen ga ik al beginnen met stagelopen.

De eerste dag begon een beetje onwennig, ik was best wel zenuwachtig, want het was inmiddels zo'n 7 jaar geleden dat ik voor het laatst een school van binnen had gezien. Ik kwam binnen toen ze net waren begonnen ... leuke binnenkomer Haha! ... maar gelukkig kwamen er later nog een paar binnendruppelen. We zitten met een groep die inmiddels is uitgebreid tot ongeveer 20 personen. Het viel me meteen op dat de hoeveelheid jongens in de groep best hoog is. Bij de meeste groepen is dat zo'n 10%, maar bij ons is het 25%. De leeftijden in de klas liggen gemiddeld rond de 20 schat ik. Er zijn 2 meisjes van 17 en ik denk dat ik zo ongeveer de oudste ben met 28.

We hebben al studiegroepjes moeten vormen en de meiden waarmee ik in een groepje zit zijn een beetje degenen van wie ik op het eerste gezicht dacht dat dat wel de leukste meiden waren. Inmiddels heb ik ook al een beetje met anderen gekletst en eigenlijk is het gewoon een leuke groep. De tweede dag moesten we met ons groepje een presentatie van 5 minuten houden, heel kort dus en dan ook nog eens met z'n drieën ... maar ik sloeg helemaal dicht en kreeg ook een behoorlijk rode kop. Maar goed, dat is iets wat ik van te voren wist dat ik er overheen moet komen. En je komt er alleen overheen door het te doen, nietwaar?

Afgelopen vrijdag heb ik een stageschool geregeld. Het was/is voor iedereen vrij moeilijk een stageplek te regelen. We beginnen natuurlijk ook pas halverwege het normale schooljaar, dus veel stageplekken zijn al vergeven. Daarbij heeft onze school contacten met veel Christelijke scholen en die mogen we dus niet zelf benaderen. Bij mij ging het echter vrij makkelijk. Ik wilde namelijk stage lopen op mijn oude lagere school en belde hierover even met het stagebureau ... toevallig had de contactpersoon van mijn basisschool net die ochtend gebeld over een openstaande stageplek. Morgen ga ik dus beginnen. We lopen 2x in de week stage, op dinsdag en op vrijdag. Ik ben best wel een beetje zenuwachtig hoor, ik bedoel, ik heb 1 dag echt les gehad en dan moet je de volgende dag meteen op stage.

Een medestudent die in de plaats woont waar ik ga stagelopen belde net nog even om te vragen of ik er problemen mee had als zij de school zou benaderen om te vragen of het mogelijk was om als duo stage te lopen daar. Wat mij betreft geen probleem, gezellig en handig juist. Maar voor de mentor (de lerares bij wie ik/we in de klas meeloop) kan het een te grote belasting zijn, want die heeft dan op 2 dagen 2 leerlingen over de vloer. Ik zie het wel, zou het leuk vinden als het kan.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 17:55

Yootha schreef:
Twee stagairs in 1 klas komt niet zo vaak voor. Dan is voor een steeds niet te doen. Moeten jullie de scholen zelf verzorgen? Voor ons worden ze geregeld.

Het schijnt bij ons in de septemberstroom normaal te zijn, duo-stages. Alleen lopen die 1 dag per week stage en wij 2 dagen.

Als je naar een Protestants Christelijke school wil, dan wordt de stage door het stagebureau geregeld, omdat zij daar contacten met de verschillende scholen hebben. Opbebare en Rooms Katholieke scholen mag/moet je zelf benaderen.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 16:55

Yootha"]
Bij ons regelt de school alles. We moesten wel speciale stage dit jaar regelen. En ga je al les geven? Ben vannmorgen net in een nieuwe groep gestart en dat is toch altijd wel weer vreemd.
[/quote]
Ik heb vandaag achterin de klas gezeten, een beetje rondgelopen om vragen te beantwoorden en te helpen tijdens schrijf en rekenles en heb wat schrijfschriftjes nagekeken. Ik heb met mijn mentor afgesproken dat ik vrijdag wat ga voorlezen.

Op welke school zit jij, Yootha? En welk jaar?

[quote="gomir schreef:
En leeftijd maakt echt niet zoveel uit hoor. Ik ben eerstejaars geneeskundestudent en bij mij in het jaar zitten een aantal mensen van in de 30. De oudste student is geloof ik 38 of 39 *LOL* Dan is 28 toch nog hartstikke jong om te beginnen Haha!

Het valt ook inderdaad wel mee. Al ben ik wel de oudste en zijn de jongsten in mijn klas 17, dus daar scheel ik meteen 11 jaar mee. Gelukkig ben ik nog ziek ... euh ... jong van geest.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 17:33

Kleintje schreef:
Maxx, ben even benieuwd hoe het ging gisteren. Las wel wat je hebt gedaan, maar hoe waren je zenuwen, hoe vond je het zelf, welke klas heb je gehad en hoe was je indruk...

Laat ik nou gisteren voor mezelf een heel verslag hebben getypt:

Citaat:
Vandaag was mijn eerste stagedag. Ik moest om 08.15u aanwezig zijn, maar zorgde dat ik iets eerder aanwezig was. Na even te hebben gezeten in de lerarenkamer, werd ik door de adjunct directeur naar het lokaal van juffrouw Beekhof gebracht. We spraken even wat dingen door, zoals hoe de kinderen mij moesten noemen en om 08.30u gingen we de kinderen binnenhalen. De kinderen gingen na de eerste bel in een rij voor de deur staan en ik zag sommige van hen al naar me kijken. Juffrouw Beekhof had ze gisteren al verteld dat er vandaag een nieuwe meester in de klas zou komen en waarschijnlijk vroegen ze zich af of ik de nieuwe meester was.

Toen we de kinderen naar boven hadden geleid stelde juffrouw Beekhof me kort voor en vertelde dat ik de komende tijd op dinsdag en vrijdag in de klas aanwezig zou zijn. Juffrouw Beekhof vroeg me of ik even wilde vertellen hoe ik heet en ik stelde me voor als ‘Meester Jacobs’. Een rare gewaarwording, zeker als je bedenkt dat ik net pas één dag les had gehad op de PABO. De kinderen werd dit ook verteld, maar voor hen is een oudere persoon gewoon een juf of meester, ongeacht de opleiding die ze gehad hebben.

We begonnen de dag met een kringgesprek. Juffrouw Beekhof koos een paar kinderen die de kring naast haar mochten beginnen (ik neem aan dat dit elke keer andere kinderen zijn) en de rest van de kinderen schoof aan en maakte de kring rond. Juffrouw Beekhof begon het kringgesprek door de kinderen afzonderlijk te vragen of ze nog iets te vertellen hadden. Het was leuk om te zien hoe de kinderen naar elkaar luisteren. Eén van de kinderen vertelde dat ze naar de tandarts was geweest en van de kinderen die daarna iets mochten vertellen vertelden er een aantal ook over hun bezoek aan de tandarts, ook al was dat al weer lang geleden voor hen. Verder kwam er een bezoek aan de Efteling voorbij, wat cadeautjes die een kind had gekregen, een doosje met flippo’s en een scheetkussen wat een jongetje wilde laten zien. In het kringgesprek vertelde juffrouw Beekhof mij nog even dat er elke vrijdag voor groep 3 maar een half dagje les is en dat ze dan alle tijd hebben zich het hele weekend te ontspannen voordat het weer maandag is. Een van de meisjes merkte toen op dat ze het juist heel druk heeft in het weekend en helemaal geen tijd heeft om uit te spannen.

Na het kringgesprek pakte de juf de methode Trefwoord erbij. Deze methode heeft wekelijks een ander onderwerp en deze week ging het over ‘Verzorgen’. De juf liet een plaatje zien van een vader die een kind een trui helpt aantrekken. De juf vroeg de kinderen wat ze zagen en daarna gingen we na door wie ieder was geholpen met aankleden vanmorgen. Door de vader, moeder, broer, zus of misschien hadden ze zich wel helemaal alleen aangekleed. Vervolgens werd er nog wat gesproken over verzorging en las de juf een gedichtje voor uit de methode.

Daarna ging iedereen weer aan hun eigen tafeltje zitten en begon een schrijfles. Ik heb een beetje rondgelopen en kinderen die moeilijkheden hadden een beetje op weg geholpen. Hierna begon een korte pauze waarin ik met juffrouw Beekhof meeliep, want zij had pleinwacht. De les daarna begon met een plaat van een schoolplein waarop de kinderen van de school vierden dat hun school 10 jaar bestond. Het ging om een rekenles. De juf vroeg de kinderen sommen te maken naar aanleiding van dingen die op het plaatje stonden. Zo vroeg ze bijvoorbeeld het vierde kind in de polonaise te beschrijven en werd er gerekend naar aanleiding van een hinkelspel. Hierna moesten de kinderen dit soort sommen in hun werkboek maken. Ik liep weer rond en hielp ze als ze hulp nodig hadden bij het maken van sommen. Het is nog vrij lastig uit te leggen dat ze 3 eendjes bij een moedereend moesten optellen om tot 4 eenden te komen zonder het antwoord voor te zeggen.

Tijdens de lunchpauze heb ik wat vragen over de school en de klas doorgenomen met de juf en heb ik wat papieren meegekregen van de adjunct directeur.

Na de lunch werd er gekeken naar verliefde paartjes. De verliefde paartjes zijn cijfers die samen 10 maken. Dus als de juf een hart met een 6 ophield moesten de kinderen weten dat de 4 verliefd was op de 6. Ook werd er gekeken naar tweelingen. De juf hield een tweelingkaartje omhoog met daarop 2 dezelfde cijfers, de kinderen moesten vervolgens zeggen welk getal ze samen waren. Daarna werd er geoefend met het schrijven van de letter ‘f’. Eerst gingen de kinderen regenbooglettersmaken. De juf gaf ze een A4’tje met daarop een schrijfletter ‘f’ in het groot. De kinderen trokken de letter over met kleurpotloden in alle kleuren van de regenboog. Daarna werd er geoefend met het losschrijven van de letter. De juf vertelde hoe ze de vormen moesten maken en we liepen rond om te laten zien hoe het beter kon (een veel gemaakte fout was dat de onderste lus te bol werd gemaakt) en om de leerlingen op hun houding te corrigeren. Hierna mochten de kinderen dit oefenen in hun oefenschrift en als ze klaar waren mochten ze iets uitzoeken om mee te spelen.

Om een beetje orde te houden tijdens het spelen en ruzie tussen de kinderen te voorkomen heeft de juf een bord hangen waarop kinderen bij een spel hun naam te hangen. Dit betekend dat als een kind zijn naam heeft opgehangen bij een spel, hij/zij dit reserveert. Zo zullen de kinderen niet zo snel ruzie krijgen over spellen die meerderen willen spelen. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Het viel me wel op dat er ook kinderen waren die kozen voor een schrijfles of bijvoorbeeld stempelen met letters. De meeste kinderen kozen echter uiteraard voor spelletjes als poppenkast, Kinetics en kleuren.

Tijdens het spelen keek ik een beetje rond en hielp enkele kinderen die nog een beetje achterliepen met de schrijfles. Toen de schrijfles van deze kinderen ook klaar was vroeg de juf me of ik even met een jongetje op de gang wat letters en dubbele klinkers wilde oefenen. Het ging vrij goed, maar het hielp wel dat hij geen afleiding had, want in de klas zag ik hem steeds om zich heen kijken. Nadat hij trots aan de juf had verteld hoe goed het ging (zijn probleem lag voornamelijk in het uit elkaar houden van de ‘ui’, de ‘ij’ en de ‘ei’ en de ‘ui’ en de ‘eu’) gingen we nog even oefenen met woordjes. We gingen snel door de woordjes heen en hij had weer wat problemen met dezelfde klinkergroepjes. Hij had er niet veel zin in en zat met zijn handen voor zijn ogen door zijn vingers naar de woorden te gluren en ze op te lezen. Het ging niet zo goed, maar toen ik bij goede antwoorden zei dat het wel heel knap was dat hij met zijn ogen bedekt de woorden kon raden begon hij enthousiast te worden. Uiteraard zag ik wel dat hij stiekem keek, maar ik besloot zijn enthousiasme te gebruiken. Toen we alle woorden hadden gehad zei ik dat ik het ook wel eens met mijn ogen dicht wilde proberen. Ik wist de paar laatste worden nog wel, maar gaf expres verkeerde antwoorden. Hierdoor begon hij me hints te geven, waardoor hij nogmaals de letters begon op te lezen. Eerst de beginletters en later de middelste letters, waar hij het meeste moeite mee had.

Hierna hielp ik de juf nog even met wat schrijflesjes nakijken. Bij een gehele of twee goede bladzijden kregen de leerlingen een sticker in hun boekje. Van de schriften die ik na heb gekeken was er maar een die geen sticker kreeg omdat die leerling op beide bladzijden een fout had gemaakt. Even voor tijd vroeg de juf iedereen zijn spullen op te ruimen en netjes te gaan zitten. Het duurde tot na de tweede bel tot iedereen netjes en stil zat en na een afsluitend gebed mochten de kinderen naar huis.

Met de juf heb ik afgesproken om voor vrijdag een verhaal uit te zoeken om voor te lezen. Ik wil proberen een verhaal te vinden wat aansluit op de themaweek uit het methodeboek. Op vrijdag gaat het over ziekenbezoek, dus daar probeer ik een leuk verhaaltje over te vinden. De dag was erg leuk. Wat ik het moeilijkst vind en wat ik echt van mezelf moet verbeteren is ‘streng zijn’. Ik vind het moeilijk om de kinderen terecht te wijzen voor wat betreft hun houding en zeg al snel dat ze een mooie letter hebben geschreven als ik zie dat ze hun best doen. Ik heb wel goed gekeken hoe juf Beekhof orde en stilte houdt en afdwingt. Ze heeft hier een paar methoden voor, zoals tot 3 tellen, in haar handen klappen, fluiten, een kind stil aankijken tot ze stil worden en mijn favoriet: een speelgoed eend die een kwek-kwek-kwek geluid maakt.


Ik was vooraf wel zenuwachtig, want ik had immers nog maar één dag les achter de rug. Toen een lerares mij ook vroeg hoeveelste jaars ik was zei ik ook dat ik tweede-dags was Haha!. Maar het ging allemaal goed en ik heb het erg naar mijn zin gehad.

Vandaag begonnen met koor Lips are sealed. Gelukkig hebben we (nog) niet individueel hoeven zingen, maar wel hebben we klassikaal 'Let it be' gezongen. Verder rekenles, Nederlands (ging toevallig over voorlezen) en handarbeid gehad. Morgen oa. 'Dans & Drama'.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 18:45

Jannelientje"]
Ik kan ook moeilijk een dagje studeren bij elke studie die me leuk lijkt.
[/quote]
Je hebt anders op veel opleidingen meeloopdagen hoor, dan volg je gewoon dezelfde college's als de studenten daar en kan je een beetje kijken of de sfeer e.d. je aanspreekt.

[quote="Percy schreef:
Leuk om te lezen, dat verslag van jou maar wat is zo'n dag in de klas anders dan op een Montessorischool zeg. Is dat alleen groep 3?

Het is inderdaad alleen een groep 3 en geen gedeelde klas als je dat bedoelt. Ik geloof niet dat het voor ons handig zou zijn om op een Montessorischool stage te lopen, omdat daar wat minder structuur in de lessen zit (toch?).

Ik blijf jullie op de hoogte houden hoor, of jullie willen of niet Haha!

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, C_estmoi, DotBot, History_, huckellover, kosseh, Muggebeet, Niobe, Peperkroket, Roosch, Sterrendief, Xanthippe en 71 bezoekers