'Nederlandse kloonbaby geboren'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet het wettelijk toegstaan worden mensen te klonen?

Ja
8 (7%)
Nee
88 (86%)
Ik heb geen mening
6 (5%)

Totaal aantal stemmen: 102


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:26

Laui!"]
Ik had het wel degelijk over het regisseren van een leven, niet over gezondheid alleen.
[/quote]dat was me niet duidelijk omdat je het in de vorige zinnen over gezondheid had.
[quote="Laui! schreef:
Of 'iets' gekloonds nou wel of geen menselijk bewustzijn krijgt is voor mij niet relevant.
ook al beseffen we het ons niet altijd, de sappige gesneden stukjes vlees mooi verpakt in cellofaan die we in de supermarkt kopen zijn ook gekomen door (zelfs bewuste!) wezens die voor ons het leven lieten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:01

SuperPepeijn schreef:
die ira heeft zeker mijn werk gelezen.


vast Haha!
maar zijn echt leuke boeken hoor, die van haar

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:26

Ik zat al te denken: wtf is Mulder, maar dat was dus David Duchovny, GEWELDIG, lekker ding ook trouwens, in X-files dan.
SP: ik ben een beetje warrig, dat is het nadeel van lange verhalen, die ik alleen produceer omdat ik het anders voor mijn gevoel niet goed genoeg (niet volledig genoeg, whatever) kan uitleggen, of uitleg. Best lastig zo'n stoornis, maar daar ben ik nu eenmaal mee behept, en bovendien heb ik nog eens 10 vingers die het als één grote spaghetti brei eruit flappen...
Ik blijf het een lastig probleem vinden, waar trek je de grens? En ja, het is natuurlijk (btw: ik verval weer in algemeen gezever Tong uitsteken) behoorlijk naïef te denken dat door de techniek evt niet te ontwikkelen nu we er zo dichtbij zijn, het probleem voorkomen kan worden. Maar aan de andere kant: we kennen het potentieel van deze technieken nog helemaal niet, behalve dat je de basis van elk ontstaan leven zelf kunt 'maken'. Dat wisten we lang geleden ook al, maar nu komen we wel heel dichtbij. Eigenlijk maakt het mij niet uit, ik vertrek toch een keer, dus ja, veel heb ik er dan niet echt mee te maken. Maar ik bepaal wel dingen voor mijn eventuele nageslacht (gesteld dat er ooit kindertjes komen die mijn genen ook weer doorgeven). En dat is nog al wat, maar aan de andere kant: dat doe je constant, dus waarom zou je je hier dan al te druk om maken. Ik heb geen idee, mijn gevoel zegt dat ik me hier druk om moet maken, dus dan doe ik het...
Overigens blijft een uitspraak van Einstein door m'n hoofd spelen: "Met welk wapen (welke techniek/ hoe) de derde wereldoorlog wordt uitgevochten weet ik niet, ik weet alleen dat de vierde wereldoorlog met stokken en stenen wordt uitgevochten". Het duurde bij mij even, en toen dacht ik: die gast heeft gelijk. Maar daarna realiseerde ik me dat we nu een heel vreedzaam leventje leiden, Irak heeft biologische wapens, maar welbeschouwd zou dat niet zo alles vernietigend zijn als Einstein stelt. Dus ik dacht: die ouwe gek had het vast mis, maar ik denk dat die ouwe gek echt zo gek nog niet was. Behalve geniaal in de natuurwetenschappen (mede ontwikkelaar van atoomwapens ten tijde van WO II, heeft hij spijt van gekregen overigens) blijkt hij dus ook over een behoorlijke portie mensenkennis beschikt te hebben. Ik weet niet of hij daadwerkelijk gelijk zal krijgen, ik hoop het niet, maar als je ziet hoe de hoeveelheid allesvernietigende technieken zich opstapelt (kan kort duren, kan lang duren), dan denk ik dat hij zeker gelijk gaat krijgen. Er zijn gekken, die hou je, en hoe meer van die idiote technieken je krijgt, hoe groter de kans uiteindelijk wordt... en m.i. hoort klonen daar zeker weten bij!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:39

Daar gaat het niet om, het is de vraag of klonen van organen/mensen toegestaan en (in grote mate) toegepast moet worden. Het experimenteren gaat toch wel door, legaal of niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:52

laui, nu begrijp ik waarom je lange teksten hebt, je doet je best en dat is hartstikke mooi. de begrijpelijkheid van jouw mening wordt alleen rechtevenredig moeilijker met de aantal zinnen die je schrijft, maar ik zal ook mijn best doen.

wat jij nu aangeeft over wapens en clonen is juist een punt clonen WEL te legaliseren en de wetenschap te onderzoeken. denk maar eens wat er zal gebeuren als clonen in het geheim wordt ontwikkeld, zonder toezicht en richtlijnen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:41

Wel gaaf dat iedereen zijn eigen mening heeft Lachen Echt heel uiteenlopend. Ook fijn dat de meesten er een onderbouwing bij zetten. Dat je weet waarom iemand iets vindt. Erg gaaf!!