kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:10

Ik erger me ook aan irritante onopgevoede krijsende kinderen in bijv de trein (moet zeggen dat ik me heel snel ergens aan erger Frusty ), maar dat wil niet zeggen dat ik aan alle kinderen een hekel heb. Ik zou ze zelf alleen niet hoeven op weer terug te komen op het onderwerp, denk ook niet dat ik in staat ben om een kind op te voeden, rustig en geduldig blijven altijd, daarom heb ik wel respect voor ouders die dit wel kunnen, een kind GOED opvoeden. Maar ja, wat is goed he...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:11

Romkabouter schreef:
Volgens mij is verhuizen geen oplossing voor je Desiree. Als het zo eens lees is het de mens waar je je aan irriteert. Jij hebt je verslapen en dan krijgen anderen de volle laag omdat je anders te laat op je werk bent Verward


ach tuurlijk niet, je schiet dan alleen even sneller uit je slof, heb jij nooit zeker.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:14

kayla schreef:
ach tuurlijk niet, je schiet dan alleen even sneller uit je slof, heb jij nooit zeker.

Dat heb ik idd nooit.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:17

Jij verliest nooit geduld en reageert nooit ergens feller op dat je had bedoelt? Sorry, dat geloof ik niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:20

Zeg nooit nooit, zeer sporadisch is een betere woordkeus. Eerst zwijgen, dan denken en dan praten is niet moeilijk om jezelf aan te leren hoor.
En mijn geduld verliezen doe ik nog minder vaak dan zeer sporadisch.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:21

ok ik geloof je, ben zelf nogal een driftkop bij tijden Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:51

lis schreef:
Moet dat ergens door komen dan? Jij vind toch ook niet iedereen of een bepaald slag mens aardig? En waarom ben ik dan zielig? Omdat jij vind dat er anders over moet denken? Of dan in jouw ogen misschien gelukkiger zou zijn?

Lang leve het respect voor elkaars mening! Ik be-/veroordeel niemand die wel van kinderen houdt, slechts de uitlatingen die ik van
sommigen
van die mensen krijg...

=^.,.^=

Ik vind jou niet zielig, dat staat ook nergens, je verhaal wel. Ik heb het idee dat je zoals Karin al zegt, alleen de negatieve dingen van kinderen kan zien.
Dat je je zo ergert aan kinderen, ze alleen maar ziet als lawaaierige (?), onopgevoede asocialen. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
Zoals ik al proef uit jouw laatste stukje; leven en laten leven. Kinderen horen bij het leven, anders was er geen leven.


Als je mijn verhaal goed zou hebben gelezen, zou je hebben gelezen dat ik niet alleen de negatieve dingen van kinderen zie: "zelfs als je er geen kind aan hebt" zoals bijvoorbeeld bij één van mijn nichtjes die op dat moment heel lief met een van de katten aan het spelen is. Ik verdraag kinderen gewoon niet, ook niet op momenten dat zich goed gedragen PUNT

En jij vind DUS dat IK het mij onnodig moeilijk maak en DUS mijn gevoel moet ontkennen?!?!?!?! Het woord dat nu in mij op komt zal ik niet in noemen, maar neem één ding van mij aan: daar wordt niemand gelukkiger van!

Accepteer mijn mening en veroordeel mij niet, ik veroordeel jou ook niet voor het feit dat je kinderen leuker vindt dan ik!

=^.,.^=

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:28

Desiree schreef:
...Sterre, ieder zijn eigen liefhebberij he! Jij jouw kinderen, allemaal best, zolang ik er geen last van heb. Ik moet jou ook niet opschepen met het continue geblaf van mijn hond, en de buurjongen moet jou ook niet lastigvallen met zijn hobby: zijn bromfiets en deze continu laten draaien en gasgeven....
Lees dus wat beter Sterre voordat je mij veroordeelt.


Hallo!! Ik denk dat jij mijn verhaaltje een beetje buiten de context hebt gelezen Knipoog ! Het "supermarkt-verhaaltje" was niet persé voor/tegen jou bedoelt!! Het was meer een herkenning van "Ja, dat soort dingen zijn een ramp en daar erger ik me ook groen en blauw aan!!" Het valt me bij jou alleen altijd erg vaak op, dat je graag op (ouders met) kinderen loopt te hakken! Ik denk dan alleen regelmatig "jaaaa, nou weten we het wel, Desiree is niet dol op kinderen". Daarmee veroordeel ik jou niet, maar ik konstateer alleen een feit en da´s wat anders Knipoog !
Ik vit toch ook niet voortdurend over blaffende honden, buren die veel herrie maken, hangjongeren en wat er nog meer zo aan irritants op deze wereld is! (of althans, wat in mijn beleving irritant is Knipoog !)
Ik als ouder, voel me vaak door jou veroordeelt, over het feit dat ik überhaupt kinderen heb Lachen ! Maar ja, dat zal ook gewoon wel vaak iets zijn, wat ik denk dat je bedoelt (mijn interpretatie, niet jouw woorden !) Verward !!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:32

Mij valt het ook op, Sterre. En ik denk dan ook vaak: ja, nu weet ik het wel een keer. Dus 9 van de 10 keer reageer ik ook niet, behalve als ik vind dat ik er iets zinnigs op te zeggen heb.

Een boodschap wordt iig echt niet duidelijker naarmate je 'm vaker uitspreekt.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:33

Farichta;
Maak je niet zo druk. ALs je mijn stukjes gelezen had, wist je dat ik ook geen kindervriend ben. Ik veroordeel jou ook niet. Waar baseer je dat op? Ik geef mijn mening over jouw mening, that's all.

Ik heb jouw stukjes idd goed gelezen en juist dat stukje wat je zelf aanhaalt; 'zelfs als je er geen kind aan hebt, verdraag ik ze niet'. Kortom.. je ziet alleen maar negatieve dingen/je hebt een hekel aan kinderen, iets anders kan ik daar niet van maken. Tenzij je me uitlegt wat je wel bedoeld met die zin.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:30

Als Desiree bij een school woont zoals de school van mijn dochters kan ik me wel enigszins voorstellen dat ze daar nijdig over wordt. Ik kookte vanmorgen namelijk ook weer en met mij vele andere ouders.

Mijn dochters zitten namelijk op een Montessori-school, een school waar mensen heel bewust voor kiezen en veel gezinnen wonen dan ook een eind uit de buurt met als gevolg dat het overgrote deel van de kinderen gebracht wordt met de auto, zo ook die van mij.

Dat daar af en toe wat overlast door ontstaat, okee. De mensen die er tegenover zijn gaan wonen wisten dat er een school staat en wisten waar ze aan begonnen.
Maar het probleem ontstaat op de ruime parkeerplaats. Een aantal ouders is steevast te beroerd om de auto in een vak te zetten en dus planten ze de auto midden op de rijstrook aan het begin van het terrein. Dan worden de kinderen uitgeladen, gekust, tas wordt er nog eens achteraan gedragen etc.

In de tussentijd staan de ouders die willen parkeren te wachten want ze kunnen er niet meer door. Daardoor loopt de weg erlangs vol en als je de pech hebt vlak voor 8.30 uur aan te komen zijn je kinderen uiteindelijk te laat. Ik heb vanmorgen weer 7 minuten stilgestaan. De oudste laat ik dan ook maar uitstappen, dan is zij tenminste nog wel op tijd.
De school besteed er elke ouderavond aandacht aan, af en toe staan er zelfs leerkrachten buiten die deze mensen op hun gedrag aanspreken maar het helpt geen barst.
Laatst stak een grootouder zijn tong uit en gaf een grote mond aan een klein meisje die vriendelijk zei dat hij in de weg stond.

Het zijn wel vaak de mensen die zelf meteen door moeten naar hun werk die zich hier schuldig aan maken. Als zij maar op tijd komen, de andere mensen kunnen de boom in.

Wat mij verder wel heel erg opvalt in deze discussie is dat kinderen die een keer huilen of vervelend zijn in het openbaar meteen als onopgevoed worden gezien. Dat is toch echt niet hetzelfde, ook "onopgevoede" kinderen hebben af en toe een pestbui, zijn vervelend omdat ze ziek worden, oververmoeid zijn, of een rotdag op school hebben gehad. Beetje jammer dat je dan als opvoeder afgerekend wordt op een incident.

En met die vrije opvoeding in Nederland valt het ook wel mee. Ik ken natuurlijk heel veel ouders via de school maar die voeden hun kinderen wel degelijk op. Een bordje op het aanrecht zetten is voor mij iets vanzelfsprekends, daar denk ik niet eens over na.

Er wordt wel veel meer gepraat met kinderen over zaken die hen aangaan maar dat vind ik alleen maar een goede zaak. Juist als je kinderen met respect behandeld krijgen ze respect voor anderen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:49

Ik wil ook geen kinderen, lijkt me nou echt niets.

Ook ik zou graag wat meer respect willen voor mijn keuze. Het lijkt wel of alle nieuwbakken ouders denken "we geven haar de baby even, kan ze zien hoe leuk het is". Frusty Vervolgens zijn ze toch wel zeer teleurgesteld als je zegt dat je het kind niet vast wil houden, ook niet voor de foto. Misselijk
Laat staan als je zegt dat je er niks aan vind als ze vragen wat je van het kind vindt, sorry hoor maar de meeste baby's vind ik echt niets leuks aan te ontdekken.

En dan de oma's die het zielig vinden voor de ouders dat ze met zo'n baby zitten en dat ze dan nergens heen kunnen omdat ze de verantwoording hebben voor dat kind. Ja hallo, daar hebben ze toch zelf voor gekozen? Kan me voorstellen dat ze er wel eens uit willen, even zonder kinderen, maar om ze nou zielig te vinden omdat ze meer thuis moeten blijven om voor het kind te zorgen dat gaat me echt te ver.

En het lijkt wel of kinderen altijd moe zijn, daardoor zijn ze vervelend, nou volgens mij zijn er ook een aantal die gewoon niet opgevoed zijn. Een prachtig voorbeeld zijn mijn nichtjes, wat een draken.
Gelukkig ken ik ook wat leuke kinderen, maar die zie ik gelukkig niet zo vaak. Als de kinderen in de buurt zijn lijkt er met de meeste ouders geen fatsoenlijk gesprek meer mogelijk tegenwoordig. Kan me nog herinneren van vroeger dat ik dat soort dingen niet hoefde te proberen.

Nee laat mij maar kindvrij! Ben gelukkig met mijn hond en paard.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:07

Ik wil geen kinderen.
Ik ben er een veel te grote egoist voor.
Als ik kijk naar mijn ouders die imo echt super ouders zijn dan weet ik al dat ik dat nooit kan en ook nooit wil.
Zij hebben zovreselijk veel voor mij opzij gezet en zo onwisj veel voor me gedaan en dat doen ze nu nog maar ik zou dat niet kunnen.
Ik denk veel teveel aan mezelf een beetje rekening houden met anderen zoals met mijn vriend of met vrienden dat wil wel die hebben een eigen leven naast het leven met mij maar bij kinderen ben je zeker in het begin hun leven.Tja eerlijker kan ik niet zijn toch? daarnaast irriteer ik me ook heel snel aan kinderen.
Ik weet dat het hoort dat ze alles moeten leren etc maar overal aanzitten met die kleffe handjes enzo nee ik zucht diep en ben altijd blij als ik er van verlost ben.
Overgens is het niet zo dat ik er een hekel aan heb maar ik ben geen oppas om de 1 of andere reden gaan ze heel hard huilen in mijn buurt Haha!
zo van een afstandje vind ik ze hardstikke leuk en vooral als ze van een ander zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:30

Wat ik raar vind is dat mensen met kinderen zeggen.
Je krijgt er spijt van.
Maar stiekum zou ik wel eens willen weten wie er kinderen heeft en daar spijt van heeft.
Zeg niet dat het niet besttaat, want in de flair (of dergelijke) heb ik toch wel eens brieven gezien van vrouwen en echtparen die er wel spijt van hadden omdat het allemaal niet zo was dan ze zich voorgesteld hadden.

Zo krijg je ook te horen
Als je oud bent komt er niemand je meer opzoeken.
Dus met andere woorden zonder kinderen heb je geen vrienden kennisen en zit je altijd alleen en heb je geen leven meer Verward

Al denk ik in sommige gevallen, je hebt nu geen leven meer want er word nog maar over 1 onderwerp gepraat.

En je hoort veel zeggen wat een grote keuze om geen kinderen te kiezen.
Is de keuze om wel kinderen te kiezen niet groter?

En ik geef eerlijk toe dat ik me bv wel eens flink erger aan mijn buurkinderen.
Die ene is nogal een janklip, en als je in de zomer buiten zit word je daar een beetje simpel van . Maar waar ik me dan nog meerr aan erger is op een heel zoete toon de buurvrouw "dat mag je niet doen" 1000 x achter elkaar
ik heb dan echt zo iets pak 'm eens aan de oren.
Ik moet zeggen dat ik sinds dien onze honden ook niet meer op hun donder geef als ze aan het blaffen zijn.
Voorheen deed ik dat altijd wel.

En vaak mag iemand wel zeggen dat het raar en stom is dat je geen kinderen wilt, denk ook eens aan de gene die ze niet kunnen krijgen.
Super erg, maar daar kan ik helaas ook niets aan doen.
Je word zelfs voor egoistisch uitgemaakt.

Maar je mag niet zeggen dat je sommige kinderen verschrikkelijke blagen vind, niet eens in het algemeen, want rechtstreeks zou ik het nooit durven.
Maar dan is het hek van de dam.

Waarom mag dat niet gezegd worden?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:17

Citaat:
Maar waar ik me dan nog meerr aan erger is op een heel zoete toon de buurvrouw "dat mag je niet doen" 1000 x achter elkaar
ik heb dan echt zo iets pak 'm eens aan de oren.


Juist!! Dat is iets waar ik me ook altijd aan erger.
Mijn moeder had me al lang een draai om de oren gegeven. Maar ja dat mag tegenwoordig niet meer.
Ik wil nog even terug komen op het zwembad. Hier bij ons is het heel normaal dat je speciale uren hebt voor kinderen(verschillende leeftijden) en volwassenen.
Op de woensdag middag is het echt voor de kinderen, veel speelatributen etc etc. dan is er nog baby zwemmen en zwem lessen natuurlijk.
Maar is het zo raar dat een volwassene na een dag hard werken eens rustig een paar baantjes wil trekken in het zwembad?

Ik erger me echt niet aan huilende kinderen in een supermarkt, waar ik me dan wel aan erger is aan rennende kinderen in een supermarkt of zelf in het restaurant waar ze rondrennen.
Dat moesten wij vroeger echt niet proberen, en daarnaast namen mijn ouders ons echt niet mee toen we nog zo klein waren.
Kinderen die rontuit lopen te vloeken vind ik ook irri. en al helemaal als je dan ziet hoe oud ze zijn.
Dat alles moet wijken voor kinderen heb ik zo mijn twijfels over. Iedereen moet tegenwoordig carriere maken dus de kids maar in de creche. Op mijn vorige werk was een collega aanstaand vader aan het worden, ze moesten in juli vrij hebben want dan was de creche dicht. Verdomme dat kind was nog geen eens geboren.

Ik ben zelf nog vrijgezel maar wil geen kinderen. Ik voel me daar gewoon niet geschikt voor. Ik vind het leuk om die kleintjes te helpen met hun pony of een knutselwerkje maar daar blijft het bij.
Ik vindhet leuk om baby's te zien van een ander maar voor mezelf hoeft het niet maar ik respecteer wel de keuze's van anderen. Vind het leuk als een vriendin zegt dat ze zwanger is.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:17

Als ik toch eens een keer de kriebels krijg en denk in de trant van: wil ik nu wel of geen kinderen? Och, dan ga ik gewoon weer een keer bij McDonalds naar binnen en dan ben ik meteen weer genezen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:28

Lielle"]

[quote="orri schreef:
Alleen snap ik die ergernissen niet zo, het hoort bij het leven.

Nee, het hoort bij jouw leven, niet het mijne. En geloof me, ik doe bijna altijd om 6 uur boodschappen, kan moeilijk anders.
[/quote]


Zolang de mens zich voortplant hoort het bij het leven, niet alleen het mijne. Met ergernissen bedoel ik ook dat er altijd ergernissen zijn in dit overbevolkte wereldje. Mensen hebben de neiging om zich nogal snel te ergeren. Overigens heb ik een hekel aan verwende, brutale, onbeleefde, jengelende kinderen en dito ouders en vind ik dat roken in alle publieke plaatsen verboden zou moeten zijn.

Het kan mij verder niet boeien wanneer je boodschappen doet Haha!
Ik doe het meestal als de kinderen op school zitten, omdat ik na school tijd geen behoefte heb me door de halve school te scharen in de supermarkt... die staan namelijk naast elkaar, school en supermarkt.

Ik sta overigens liever in het postkantoor met 10 moeders en in totaal 30 kinderen Knipoog dan met 40 volwassenen....
'trekt u maar een nummertje' overigens is 40 ongeveer het rustige aantal bij ons postkantoor, op drukke dagen heb je er vaak 80 voor je.

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:29

Ik wil zelf ook geen kinderen. Ik heb daarvoor een te negatieve blik op wat wij met de werled doen. Daarnaast vind ik dat er al meer dan genoeg mensen op de wereld zij (eigenlijk gewoon te veel). Ongeveer 100 jaar geleden woonde er in nederland zo'n 10 miljoen mensen, nu bijna 16 miljoen. Veel te veel.

Wat ik veel merk is dat mensen in mijn omgeving altijd zeggen "ach, dat komt nog wel". Ik kan me daar zo aan ergeren. Laat mij toch. Dit is mijn keuze, ik vind het in deze tijden (oorlogen, natuurrampen, overvolle wereld, hongersnood ed) voor mezelf niet verantwoord om een kind op de wereld te zetten. Ik zou er een schuldcomplex van krijgen.
Verder is mijn leven bijna geheel gebaseerd op mijn paarden. Als ik een kind zou hebben, moet ik daar te veel voor opgeven (voor mijn gevoel).
Ik blijf lekker kindloos. Prima zo.

En nog even over kindervrije zones ed. Ik kan me idd groen en geel ergeren aan koters die de hele winkel op stelten zetten met hun gekrijs. Maar waar ik nog bozer om wordt zijn die ouders die er niets aan doen. Extreme duivel

prompter

Berichten: 11111
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:29

runningkawa schreef:
Wat ik raar vind is dat mensen met kinderen zeggen.
Je krijgt er spijt van.
Maar stiekum zou ik wel eens willen weten wie er kinderen heeft en daar spijt van heeft.


Een ex-collega van me, hij vertelde het eerlijk. Hij had het zich heel anders voorgesteld (veel te romantisch natuurlijk) en het viel hem vies tegen, al die verantwoordelijkheid. Natuurlijk hield hij wel van zijn kinderen, zei hij, maar als hij van tevoren had geweten hoe het echt was dan was hij er niet aan begonnen.

Citaat:
Zo krijg je ook te horen
Als je oud bent komt er niemand je meer opzoeken.


Ik heb verschillende kennissen die in bejaarden- en verpleegtehuizen werken. Die wuiven dit argument altijd verontwaardigd weg: zo verschrikkelijk veel oude mensen krijgen echt nooit meer bezoek van hun kinderen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:35

Karin"]
[quote="Desiree"]...dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is.
[/quote]

Ieder z'n prioriteiten, denk ik dan. Zij kunnen tenslotte ook niet in jouw hoofd kijken om te zien wat jouw prioriteiten zijn. En die lijken mij niet per definitie belangrijker dan die van hen.

Live and let live, en anders kun je idd beter verhuizen naar een hutje op de hei, zoals wij thuis zeggen als iemand weer eens loopt te klagen over de wereld om hem heen.
[/quote]
Karin, zij hun prioriteiten en ik de mijne maar die van mij hoeven niet te wijken voor die van hen! Zij hun kindertjes afzetten, PRIMA maar niet in MIJN tijd of die van mijn werkgever!!!!!!!!!!!!! Ze kunnen gerust netjes effe parkeren en anders wachten ZIJ maar even, maar je kunt niet het hele verkeer stilzetten! De wereld draait niet alleen om hun kinderen.

[quote="Romkabouter schreef:
Volgens mij is verhuizen geen oplossing voor je Desiree. Als het zo eens lees is het de mens waar je je aan irriteert. Jij hebt je verslapen en dan krijgen anderen de volle laag omdat je anders te laat op je werk bent Verward


Lezen Rommiedepommie. Ik laat mensen met rust, maar ze gaan MIJ lastig vallen, ik niet hen he. s'ochtends niet aan mijn kop zeuren, zeker niet over mijn hondje dat effe een plasje doet.

Overigens erger ik me wel een beetje aan mensen ja, het zijn er ook zo verrekte veel! Pfoeoeoeoeoeoeoeh!!!!!!!!!
vandaar dat ik het dus egoistisch vind als mensen zoveel kinderen nemen in 1 gezin. Wat doen ze hun nazaten en de rest immers aan? Ruimte gebrek! Vitterijen! ellenbogen werk om maar wat ruimte en vrijheid te winnen.

nog effe terugkomen op die opmerking van karin dat ze voor de zoveelste keer hoor adt ik een hekel heb aan kinderen, effe een paar dingen recht zetten:
1. daar ging het eigenlijk niet over in deze topic, het gaat over hoe andere mensen reageren op MIJN keuze om er NIET aan te beginnen.
2. Deze staat los van het feit of ik hekel zou hebben aan kinderen of niet. ik heb een hekel aan onopgevoede kinderen, maar onopgevoede honden, paarden of katten irriteren mij zeker niet minder. je hoeft bij mij dus echt niet enkel en alleen maar kind te zijn zodat ik een hekel aan je zou hebben. Zo is het helemaal niet. Dat maak jij ervan.

Mijn hekel aan onopgevoede kinderen verhaal ik op hun ouders die te lam en te onverschillig zjin om ze fatsoenlijk op te voeden. DAt kinderen grenzen willen verleggen mag je ze niet kwalijk nemen, dat is gezond; de kinderen die dat NIET doen redden het later niet, daarvan ben ik overtuigd. Het is echter de taak van ouders om ze een halt toe te roepen, maar velen doen dat dus niet. Dat zie ik en daar mopper ik op. Maar daarmee val ik niet alle ouders aan.

zoals percy beschrijft hoe het parkeren op die school staat, dat moet ik heel veel ondergaan. De school waar ik nu steeds langs moet, daar heb ik zelf op gezeten. MAar toen kwamen ze met de fiets of te voet. Uit mijn klas waren er 2 die afgezet werden met de auto. En nu staat alles vol geparkeerd, dat was toen gewoon niet zo. Weet niet helemaal waar dat aan ligt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-01-03 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:49

Toch moeten mensen zonder kinderen wel wijken voor diegene met kinderen op veel werkplaatsen.
School vakanties, toch ineens met veel minder mankracht want de moeders zijn pleite.
Kind ziek, moeder weg, mijn hondje al 2 dagen niet fit, maar daar kun je niet voor thuis blijven.

Ik heb bij mijn vorige werkgeven veel met kerst moeten werken.
Moeders niet, want die moesten bij hun kinderen zijn.
Ik moet zeggen dat daar ook eens een fikse ruzie om is geweest, want wie wil er nou werken met kerst?
Dan liever met zijn alle en vroeg klaar.

Vakanties plannen.
Het bedrijf waar ik werk draait zomers door, hoog seizoen.
Dus niet iedereen kan tegelijk vrij zijn.
Aangezien de moeders er met vakanties niet zijn, moeten wij daarvoor of daarna maar vakantie nemen.

Dus dat is wel degelijk wijken voor mensen met kinderen.
terwijl hun er voor kiezen om te werken en kinderen te willen, niet ik, maar krijg wel met lasten daarvan te maken.

Wat ik ook niet snap is dat ouders een kleine savonds mee naar een restaurant nemen.
Uiteindelijk is het lang na bedtijd en een kind is dan moe en word vervelend. logisch.
Maar loopt dan wel te zeuren blehren enz.
Iets wat van te voren te verwachten viel.
hebben die ouders dan niet door dat dat voor andere mensen ontzettend irritant is?

En door dat soort dingen als in een restaurant krijg je wel die dingen dat mensen zonder kinderen eerder zeggen, lastige pokke kinderen.
En er daardoor wel eens anders tegen aan gaan zien.
Alleen is het niet de kinderen die schuldig zijn, maar op dat moment die lastige pokke ouders Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:57

ja kawa, als ik dat inderdaad zo lees wat jij schrijft, ik vind echt niet dat andere mensen jou op die manier dwingen om rekening te houden met HUN kinderen. Dat ze kinderne hebben is HUN zaak, niet de jouwe, daar hoef jij niet altijd rekening mee te houden. Het moet gewoon 50-50 zijn, zo hoort het. Dan jij vrij met de kerst en dan zij. Niet altjid dat jij moet werken. dat kunnen ze niet maken. Dan zijn die ouders eigenlijk toch maar egoistische mensen die denken dat de wereld alleen om hun gezinnetje draait. Je zou bijna van weeromstuit kinderen willen krijgen om net zoveel rechten te verwerven.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:46

leentje schreef:
Bovendien zijn jullie zelf allemaal ook kind geweest, hoe had je het gevonden als je op bepaalde uren niet mocht zwemmen, gaan boodschappen doen, (op straat komen?) enzovoort omdat een bepaalde groep volwassenen geen kinderen kan horen of zien?
Dat vind ik dus net te ver gaan.


Dit heb ik dus aan den lijve mogen ondervinden, zo ongeveer. Ouders waren wéken weg naar 'n ver land en wij moesten oppas hebben. We kregen er 2, 2 weken mijn vaders secretaresse en haar vriend, echt super! De andere twee weken iemand die kon paardrijden met haar vriend. Ten eerste kon ze niet koken (ik was 17 oid), maar goed, dat pik je, je hebt weinig anders te doen. Ten tweede dacht ze dat ze onze hulp i/d huishouding (hartstikke aardig, waren wij helemaal gek van) mocht bebazen. Echt een verschrikking was dat. En toen kwam in de laatste week dus de opmerking dat ze een hekel aan kinderen had en dat ze dat oppassen helemaal niks vond. Recht in mijn gezicht. Ik was 17, niet helemaal kind meer, maar ik voelde me een partij gekwetst. Ik heb toen poeslief tegen haar gezegd dat als ze kinderen sowieso verschrikkelijk vond waarom ze dan toch in vredesnaam kwam oppassen. Dat zei ze niet, maar het was wel duidelijk: wij woonden niet bepaald modaal en hadden 2 paarden op dat moment. Daar kwam ik later achter. Gelukkig waren de laatste 2 weken super, want Colette is echt een wereldwijf! Ze kon niet de volle 4 weken oppassen omdat ze net getrouwd was. Ze had al vaker op ons gepast (toen ik 'n jaar of 9 was), en dat was altijd helemaal toppie. Echt, in één woord: SUPER! Zelf heeft ze nog geen kinderen dat ik weet, en of die er ooit komen weet ik ook niet, maar één ding staat voor mij als een paal boven water: ons kon ze wel hebben. Jaar erna heeft onze hulp opgepast, en dat was ook een verademing. Ten eerste kende ze ons, hoe wij woonden etc, en dat is echt leuk.
Goed, ik ben altijd wat gevoeliger geweest dan anderen (vond het vreselijk als mijn ouders weggingen etc), maar toen dat mens zei dat ze een hekel had aan kinderen, toen werd ik eigenlijk gewoon kwaad. Heb haar daarna ook nooit meer hoeven zien, maar dat soort mensen mogen ze opruimen, alsof een 17-jarige geen gevoel heeft.... Brrr, opzouten met die hap!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:47

Ik heb niet alles gelezen want ik heb niet drie dagen de tijd ,dus val me niet aan als ik achter loop .
Ik werd broeds en nu heb ik dus kinderen .
Ik vond t geweldig toen ze klein waren , het was de mooiste tijd uit mijn leven ( terwijl ik toch heel wat mee gemaakt heb )
Helaas zijn ze nu groter .... eentje is 18 en eentje is 16 ....Die van 18 is een ramp.
Was ik er maar nooit aan begonnen.De leuke tijd die we gehad hebben wordt nu helemaal teniet gedaan door de puber-problemen van deze tijd .
Waarom moeten kinderen zich eigenlijk uit t nest vechten als de tijd gekomen is ,waar doe je t eigenlijk voor .(bij dieren zie je t ook,die vechten zich ook de wereld in)
Volgens mij krijg je alleen kinderen omdat je broeds wordt (instinct dus) en sommigen worden nu eenmaal nooit broeds ,,,,,die benijd ik op dit moment .
Volgens mij is t dus alleen natuur en voor de rest niks niet ouwehoeren maar doen waar je op dat moment aan toe bent.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:52

runningkawa schreef:
Wat ik raar vind is dat mensen met kinderen zeggen.
Je krijgt er spijt van.
Maar stiekum zou ik wel eens willen weten wie er kinderen heeft en daar spijt van heeft.

Ik heb een leerling in de klas gehad, waarvan de vader altijd zei: "Die kinderen is het ergste wat me is overkomen, ik heb er spijt van als haren op mijn kop!"
Je zult zijn kind maar zijn...
En hij heeft eerlijk waar een schat van een zoon.

Zo ken ik ook een meisje en die heeft "Peggy". Verklaring: Het was pech dat het geen jongen was...


Sorry, maar in zulke gevallen heb ik echt denk eens na voordat je weer zo nodig moet...