Wie kent onze kerk? Mormonen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Finbar

Berichten: 363
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:14

heb niet de hele discussie gelezen, maar terugkomend op de vraag: ik heb een tijdje in eindhoven gewerkt, en daar werkte ook een jongen die bij de mormoonse kerk zit....

nieuwsgierig als ik ben heb ik dus heel wat gesproken erover met hem, en moet zeggen dat ik er wel respect voor heb, de hele manier van leven en met elkaar omgaan, zeker voor veel jongeren (zoals ik) zou dat een vrijwel onmogelijke opgave zijn....

maar iedereen is natuurlijk vrij te doen en te willen wat ie zelf wil en voelt, gelukkig maar! en ik kijk er gewoon ook positief tegenaan, is alleen niet mijn ding om actief bij wat voor religieuze groep dan ook te behoren



Finbar

Berichten: 363
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Wie kent onze kerk? Mormonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:54

Mormonen komen wel aan de deur, weet niet of dat bij ons ook is....maar de jongen die ik dus ken is op zending geweest naar Canada. Daar had ie met n andere jongen samen een gebied waar ie dus langs de deuren ging om hun geloof te verkondigen. Heb ik op zich niks tegen, zolang het gewoon normaal gebeurt en niet met de bekende opdringerige voet tussen de deur die je weleens meemaakt....

Maar goed, als die mensen daar sterk in geloven en hun geloof is relatief onbekend is het logisch dat zij willen vertellen wat het inhoudt...zo is het met het Christendom natuurlijk ook gegaan heel lang geleden.

Hij moest (nou ja, moest....vrije keus) in totaal een jaar op zending, en had toen een half jaar achter de rug. Centrum van het Mormoonse geloof is Salt Lake City, als dat niet al eerder ergens stond (zal wel, maar weet het niet zeker)....

Maja, n beetje interesse tonen in (andere) geloven vind ik wel interessant. Ik laat me toch niks aanpraten waar ik zelf niet achter sta, en dat gebeurt ook niet door mensen, is vooral angst denk ik voor het onbekende (uitzonderingen daargelaten).....maar vind t wel boeiend me te verdiepen in voor mij onbekende dingen....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, Anoukjuuuhh, Arjette15, Bowo, Eulogy, Everest, flooooo, GoogleAdsense, Hiraeth, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, MarJon, Marocje, MissMarije, Nachocheese, noordje, Pauline2cv, Ruai, Solmyrkvi, speedfiets_2, Twilight, xdesix, YandexBot, zonnebloem18 en 58 bezoekers