Wie kent onze kerk? Mormonen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:24

Desiree schreef:
Ik word nooit lastig gevallen door gereformeerden, moslims, katholieken of joden om me te bekeren. Dat doen alleen jehova's. En ook van mormonen heb ik het een keer meegemaakt.


Voor zover mijn kennis rijkt wordt het van Jehova's getuigen verwacht het geloof zoveel mogelijk uit te dragen en zoveel mogelijk 'zieltjes' te winnen. Ik weet niet hoe dat zit met de mormonen. Niet ieder geloof komt aan de deur bellen, maar binnen elk geloof heb je mensen die subtiel en minder subtiel je ervan proberen te overtuigen dat je moet geloven wat zij geloven. Hoe vaak ik wel niet in discussies met mensen van verschillende geloven gemerkt heb dat het respect voor mensen die anders denken slechts aan de oppervlakte aanwezig is.

Ik wil wel opmerken dat ik diep respect heb voor iedereen die gelovig is en die daar ook het beste uit kan halen. Mensen die geloven en die vanuit hun geloof zo goed mogelijk leven zonder respect te verliezen voor andersdenkenden en die niet proberen anderen te overtuigen van hun geloof. Ik denk dat als iedereen volgens de basisprincipes (lees: de tien geboden) van zowel de bijbel als de koran als de Thora en wat je allemaal nog meer hebt zou leven en alle andersdenkenden in hun waarde laat, de wereld een stuk gezelliger zou zijn.

Hier spreekt trouwens een overtuigd atheist die de bijbel ziet als een prachtig mythologisch werk

Femke, je komt trouwens op mij over als iemand die heel goed weet waar het om gaat in het leven en op een hele goede manier met het geloof bezig is.

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."


CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:25

Oh ja, endogaam betekent dat je trouwt binnen de eigen groep, dus katholiek met katholiek en mormoon met mormoon. Ik geloof dus niet dat Femke endogaam is

"Don't you know there ain't no devil? It's just God when he's drunk."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie