kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:07

runningkawa schreef:
hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
Het klinkt erg lomp, maar wat kun je nu doen met een baby?
Zelf vind ik een kind tussen de 2 en 4 jaar het leukst.
je kunt er wat mee doen.


Ja, dat heb ik idd ook. Heb nooit wat gehad met baby's, ik vind ze zelfs een beetje 'eng'. Durf ze ook nooit goed vast te houden, het voelt gewoon niet vertrouwd en dat heb ik al m'n leven lang. Kinderen in een leeftijd dat je een gesprekje met ze kunt voeren vind ik idd ook stukken leuker. En het zal vast wel anders zijn als het je eigen kind is, maar ik word gewoon erg nerveus van baby's. Terwijl ik dat bij kinderen in de kleuterleeftijd niet heb.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:08

Sjuimpje schreef:
Ik noem ze altijd reuzelarven,
maar op de site kom ik 'poepmonster' tegen, die is nog leuker Gaaaap


hahaha Midas Dekkers spreekt van pislarven Haha!
Ik vind ze inderdaad een stuk leuker als er coherent geluid uit komt Knipoog

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:08

Ik vind baby's over het algemeen gruwelijk lelijk Haha!
Wil ze ook niet vasthouden ofzo. Baal ervan als iemand er eentje in mijn handen drukt. Dat is wel zo met sommige moeders, dat ze ervan uitgaan dat iedereen het maar leuk vind.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:17

even vanuit het land met de meeste rust in Europa }> (Korte Anekdote: een Fin is op vakantie in zijn zomerhut in het midden van de Finse bossen aan een beekje. Op een dag ziet hij eens stuk bewerkt hout voorbijdrijven. Meteen stookt hij zijn zomerhut op en gaat 100 km verder stroomopwaarts een hutje bouwen):

Ik denk dat degenen met kinderen waarschijnlijk de rust het meeste respecteren. Overigens, zwemmen zonder kinderen is bij ons op de zaak verplicht. Je mág kinderen onder 16 niet eens meenemen naar het zwembad van de zaak.

Verder respekteer ik ieders mening en ga er ook vanuit dat die van mij wordt gerespecteerd. Ik geloof dat deze opmerking niet tegen de regels in gaat (laat me even weten als dat wel zo is): Ook kindervrijen zijn ooit kind geweest. Aan de instelling van de lezer kan dat gezien worden als een positieve dan wel negatieve opmerking. Ik zie het als een positieve.

Met deze stelling bedoel ik niet:
- te pogen om kindervrijen te bekeren tot het wel nemen van kinderen.
- een duidelijk onbegrip voor kindervrij-zijn te laten zien (ook ik ben kindervrij geweest)
- een opzettelijk kwetsende bericht te plaatsen over kindervrij-zijn
- Het uitmaken van kindervrijen voor alles wat slecht is, etc.
- kinderen op een voetstuk te plaatsen
- wie dan ook maar aan te zetten tot rotzooi op het prikbord

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:18

runningkawa schreef:
touwens ff bijvoegen.
Hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
Het klinkt erg lomp, maar wat kun je nu doen met een baby?
Zelf vind ik een kind tussen de 2 en 4 jaar het leukst.
je kunt er wat mee doen.



Dat heb ik als moeder zijnde zelfs Haha! . I kweet nog toen ik 7 maanden zwanger was van de oudste een collega haar pasgeboren baby kwam laten zien.
ik keek eens in die kinderwagen en had echt zoiets van,: tjaaaa, als jij er blij mee bent Haha!

En nog heb ik niet zoveel met babies, mijn kids zijn nu 5 en 8 en ik vind ze met de dag leuker worden Lovers

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:19

Wij zijn 15 jaar getrouwd en geen kinderen. Henk wilde wel kinderen en ik een hoop dieren. Nu we hier wonen, heeft Henk ook zoiets van, nee, we hebben het heerlijk zo met de dieren.
Als je de TV ziet en de radio hoort dan is het moord en doodslag, mileurampen, dreigende oorlogen en wat niet meer. De toekomst is onzeker voor iedereen.
Zelf zou ik eerder een kind adopteren. Een kind dat door oorlog, hongersnood zijn/haar ouders verloren heeft of door hun eigen ouders niet meer verzorgt kunnen worden.

We hebben in ieder geval 2 pleegdochters, en dat zijn Wjerdo en Naoompje. Lovers

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:29

Karin"]
[quote="runningkawa schreef:
hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
Het klinkt erg lomp, maar wat kun je nu doen met een baby?
Zelf vind ik een kind tussen de 2 en 4 jaar het leukst.
je kunt er wat mee doen.


Ja, dat heb ik idd ook. Heb nooit wat gehad met baby's, ik vind ze zelfs een beetje 'eng'. Durf ze ook nooit goed vast te houden, het voelt gewoon niet vertrouwd en dat heb ik al m'n leven lang. Kinderen in een leeftijd dat je een gesprekje met ze kunt voeren vind ik idd ook stukken leuker. En het zal vast wel anders zijn als het je eigen kind is, maar ik word gewoon erg nerveus van baby's. Terwijl ik dat bij kinderen in de kleuterleeftijd niet heb.
[/quote]

Zeer herkenbaar allemaal, ik wil zelf geen kinderen, maar ik ga wel werken met kinderen als pedagoog.
Ik vindt het ook wel leuk om met kinderen om te gaan, maar ik kan ze niet dag en nacht bij me hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:51

Eerlijk gezegd heb ik het ook niet zo op kinderen, zo'n beetje alles onder de stokmaat van een meter vind ik 'twijfelachtig'. Toeval wil dat kinderen mij juist wel leuk vinden, vooral op lagere school leeftijd Verward. Ze krijgen van mij een recht toe, recht aan boodschap en kennelijk vinden ze dat prettig?
Ik weet nog wel dat toen een van de dochters van mijn zus net geboren was en dat kind moest van de een naar de ander, walgelijk vond ik het. Aan het eind van het rijtje mocht ik haar ook nog even vasthouden, ik vond dat ze beter in haar wiegje kon liggen of bij mama, ik had zo'n meelij met die kleine.
Oh ja, kom niet aan mijn nichtjes!!

Bij Jambers gaat het nu toevallig over de andere kant, de kinderlozen, de mensen die ze niet kunnen krijgen. Een van de mensen vertelt dat hun enige kans op geluk hun ontnomen is toen alle pogingen niet lukten. De enige kans op geluk? Kennelijk hebben deze mensen geen perspectief in hun leven?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:53

stokmaat Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:56

ik wil absoluut ooit kinderen. ik vind het een belangrijk idee te weten dat iets, waarin een stuk van mezelf zit, in de tijd verder gaat, als ik er niet meer ben. het geeft een gevoel van onsterfelijkheid, iets dat ik achterlaat op de wereld.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:57

Die supermarktperikelen, ze blijven altijd voorbij komen in dit soort topics Knipoog

Elk kind, ook de meest lieve, heeft wel eens een dwarse bui. Beetje jammer als mensen dan kinderen meteen als irritant zien. Meestal baalt de moeder toch echt het meest van het dwarse kind in de supermarkt. Andere bezoekers kunnen zich uit de voeten maken maar jij niet.

Stel je de volgende situatie eens voor (elke moeder zal dit herkennen): peuter wil iets hebben, jij zegt nee, peuter dringt aan, jij zegt weer beslist nee met korte uitleg, peuter begint te huilen en het stemvolume gaat omhoog. Jij zegt dat peuter nu toch moet ophouden en lief moet meekomen. Peuter denkt "de groeten" en gaat op de grond liggen waarbij armen en benen met kracht willekeurige kanten opgezwaaid worden. Peuter loopt rood aan van het harde huilen en schreeuwen. Moeder loopt nu ook rood aan want die krijgt het er een beetje warm van.
Nu kan je een paar dingen doen als moeder.
Je geeft toe en snijdt jezelf hiermee op een vreselijke manier in de vingers want je begrijpt wat peuter voortaan als succesvolle actie zal blijven uitbuiten.
Je pakt trappelende peuter onder de arm en al blauwe plekken oplopend maak je dat je uit de winkel wegkomt, je 50 eurocent voor het winkelwagentje hieraan opofferend.
Of je laat de peuter liggen, zegt dat jij verder gaat met boodschappen doen en dat peuter wat jou betreft daar gezellig mag blijven liggen.

Deze laatste optie vind ik het meest effectief en de keren daarop had mijn peuter een stuk minder interesse in het doorzetten.

Helaas heb ik het meerdere keren meegemaakt dat mijn kind me nagedragen werd door iemand die het zielig vond dat ik haar liet liggen Verward "Ach erme, kom maar mee hoor. Mevrouw dat is zielig, die grond is koud, dat arme kind" Frusty

Maar goed, die keren dat die van mij zo'n aanval hadden zullen er vast ook mensen geweest zijn die zich kapot ergerden. Heel jammer voor ze want ik moest de keren daarop ook met ze naar de supermarkt en zij niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:59

Oh ja, ik heb nog wel een verhaaltje. Mijn baas staat op het punt te bevallen en heeft nog vrij lang doorgewerkt. Sinds dat het bekend was dat ze zwanger was, was de hele afdeling in rep en roer. Inmiddels is ze dan eindelijk thuis in afwachting van de geboorte. Nu gaan mensen aan MIJ vragen hoe of wat. Voor alle duidelijkheid vertel ik dan maar dat ik niet meer weet dan zij. Tijdens de zwangerschap was ik eigenlijk alleen maar geinteresseerd of alles goed ging met mijn baas en of ze zich een beetje oke voelde, voor de rest kon die zwangerschap mij niet boeien, zolang de baby maar gezond op de wereld komt. Maar hoe leg ik dat al die zenuwachtige collega's uit? Het enige wat ik wil is een gezonde baby en mij baas over 3 maanden weer gezond en wel achter haar bureau. Persweeen, over tijd, onder tijd, bloeddruk, buikgevoelens enzovoort, zijn aan mij niet besteed.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:59

Tigger schreef:
Ik zeg altijd: Ik ga er niet voor aan het werk, ik blijf gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mocht het dan toch onverhoopt gebeuren. Dan zal het wel zo moeten zijn.
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen.


Zou je dat wel prettig vinden? Als je een kind op de wereld brengt, wat een 'ongelukje' was? Ik denk niet dat het kind er blij mee zal zijn als die er later in zijn leven achterkomt... Ik respecteer je mening over kindervrij blijven natuurlijk, maar deze redeneringen vind ik altijd erg krom Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:01

ik denk dat veel goede ouders een ongelukje hebben gehad.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:05

Ik denk niet dat je dat onder de noemer "ongelukje" kan scharen. Zo ben ik ook zwanger geworden van de eerste. Als ik bewust had moeten besluiten dat nu het moment daar was had ik waarschijnlijk nu nog zitten twijfelen.

Als het kwam was het goed, zo niet dan ook en wat schrok ik me kapot toen dat blauwe streepje op die test verscheen. Maar ik had negen maanden om te wennen aan het idee en ze was meer dan welkom.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:06

is waarschijnlijk zo SP, maar ik zou het niet prettig vinden als ik te horen zou krijgen dat ik een 'ongelukje' was terwijl ze eigenlijk helemaal geen kinderen wilden krijgen. Als je een ongelukje krijgt terwijl je (op een later moment) wel kinderen wil, vind ik dat anders, dan kijk je er denk ik anders tegenaan...

btw ik zeg trouwens helemaal niet dat die ouders slechtere ouders zouden zijn dan bij degene bij wie het 'gepland' gebeurd!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:11

Mmm persoonlijk heb ik niks met kinderen vind ze welleuk voor een uurtje maar daarna mogen ze ook weer met pa en ma mee hoo r

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:16

Ik denk dat het een wisselwerking is. Net zoals ik respecteer dat anderen bewust kiezen voor geen kinderen is het ook fijn dat er gerespecteerd wordt dat ik wel bewust voor een kind gekozen heb.

Wat ik wel vaak merk bij de bewust kinderlozen is dat ze bijna allemaal vooroordelen over ouders en opvoeding hebben. Dat vind ik vaak heel erg jammer......

Ze zien 2 asociale kinderen en scheren dan gelijk alle kinderen en ouders over 1 kam. Ik voed mijn kind op met dezelfde normen en waarden als mezelf. En die zijn in zijn geheel niet asociaal! Haha!

Of een gillend kind in de supermarkt! Vergeet niet dat dat vaak voor de ouders ook heel erg vervelend is.... Maarja, je kan toch niet je kind laten winnen als hij of zij het 6e zakje snoep in de winkelwagen gooit! Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:34

Sypheron"]
[quote="Tigger schreef:
Ik zeg altijd: Ik ga er niet voor aan het werk, ik blijf gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mocht het dan toch onverhoopt gebeuren. Dan zal het wel zo moeten zijn.
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen.


Zou je dat wel prettig vinden? Als je een kind op de wereld brengt, wat een 'ongelukje' was? Ik denk niet dat het kind er blij mee zal zijn als die er later in zijn leven achterkomt... Ik respecteer je mening over kindervrij blijven natuurlijk, maar deze redeneringen vind ik altijd erg krom Scheve mond
[/quote]

Het is dan iig uit liefde ontstaan en niet omdat wij het zo graag willen. Dus ik snap niet wat er krom aan is...... Verward
Ik zeg niet dat ik ze niet wil, maar dat ik er niet voor aan het werk ga.

Ik bedoel, ik ga niet liggen wachten tot de maan op zijn beste punt staat en zeggen: "kom op schat nu moet het"...... dat is lekker romantisch.
Ik zou een kindje willen wat er is gekomen omdat het zo is en niet omdat ik met alle geweld een kind wil.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:49

Nee ok jij zegt dan niet dat je ze niet wil, maar er zijn mensen die dat wel doen en waar dan wat 'onverhoopt gebeurd'...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:14

Wat me opvalt, is dat de "kindervrij" mensen, die meer tolerantie willen , over het feit dat ze géén kinderen willen, zelf het minst tolerant zijn Verward !!!
Ik vind dat jullie wel erg vitten over het hebben van-, of mensen met kinderen!
Het supermarkt verhaal van Percy, is idd een bekend verschijnsel Knipoog ! Ik vind dat waarschijnlijk als moeder irritanter, dan de gemiddelde supermarkt bezoeker Knipoog ! Ook ik ben op m´n rust gesteld hoor! We hebben kerst en de dagen tot aan O & N o.a. met m´n schoonzusje, zwager en hun terroristjes van 2,5 en 3,5 doorgebracht! Ik zeg ook eerlijk dat ik ontzettend blij was, dat die 2 niet van mij zijn, alhoewel ik het allebei lieve mannetjes vind, als ze niet bij elkaar zijn Haha! !
Maar ik denk altijd maar zo bij hele drukke, vervelende kinderen: "ze zijn niet van mij, als ik hier geen zin in heb, ga ik wel ergens anders naar toe Lachen !" Als dit niet mogelijk is, denk ik maar "ze gaan ook weer een keer weg" *LOL* !
Ik denk dat mensen (en Desiree in het bijzonder Knipoog ) zich in het algemeen niet zo druk moeten maken om dit soort dingen, dan leeft het al een stuk relaxter Pling !
Ook al zou ik zo nu en dan mijn kinderen met liefde achter het behang plakken en vraag ook ik me wel eens af, waarom ik nu toch eigenlijk persé kinderen wilde hebben, ik ben hardstikke blij met de 2 van mij en ik geloof dat het ons tot-nu-toe aardig gelukt is om ze tot een paar aardige, beleefde kinderen op te voeden, met respect voor zijn/haar omgeving (mensen/dieren/natuur)!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:55

Buitenzorg schreef:
Wat ik wel vaak merk bij de bewust kinderlozen is dat ze bijna allemaal vooroordelen over ouders en opvoeding hebben. Dat vind ik vaak heel erg jammer......



Diezelfde vooroordelen zie je natuurlijk ook bij de bewust kinderen hebbende stellen. En omdat kinderen nu eenmaal de norm is wordt je altijd bij voorbaat in de verdediging gedrukt. Of je weet niet hoe het is om moeder te zijn e.d.

Andersom is mij (zonder daarover te oordelen) wel opgevallen dat veel van mijn vriendinnen en kennisen op het moment dat het eerste kind kwam toch ondergedompeld werden in het moederschap/vaderschap. Ook als ze dat niet wilden. De regelmaat van eten, verschonen, slapen, tussendoor je huis nog willen doen e.d. vereist dat kennelijk bijna. En...natuurlijk hebben zij het mooiste en slimste kind van de wereld Knipoog

Dat laatste snap ik: ik heb de mooiste man van de wereld, de mooiste kat van de wereld en natuurlijk het mooiste paard van de wereld. Alleen heb ik zelf de indruk dat ik naast die drie hobby's ook nog andere interesses heb. Bij sommige vriendinnen (let op sommige, zeker niet allemaal) wordt de wereld wel heel klein na de eerste.

Om er nog maar eens een vooroordeel tegenaan te gooien, maar nu vanuit andere hoek... Haha!

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:27

Ik hoef momenteel dus ook geen kinderen (zeg nooit nooit). Maar toch pas ik wel op in de creche tijdens de kerkdienst, heb zelfs 4 maanden voor de klas gestaan in het voortgezet onderwijs (maar een paar leerlingen die zonodig stoned moesten zijn verpesten het dan), en ik geef zwemles.
Toch heb ik zelf geen behoefte aan kinderen. Op andermans kinderen passen vind ik niet erg.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:14

Percy schreef:
Ik denk niet dat je dat onder de noemer "ongelukje" kan scharen. Zo ben ik ook zwanger geworden van de eerste. Als ik bewust had moeten besluiten dat nu het moment daar was had ik waarschijnlijk nu nog zitten twijfelen.

Als het kwam was het goed, zo niet dan ook en wat schrok ik me kapot toen dat blauwe streepje op die test verscheen. Maar ik had negen maanden om te wennen aan het idee en ze was meer dan welkom.


Dit had mijn verhaal kunnen zijn Haha! en omdat ik niet wilde dat mijn kind alleen zou blijven, is een kleine 3 jaar later nummer 2 gekomen.
Er zijn dagen dat ik ze het liefst achter het behang plak en er nog een dikke laag granol over heen doe, maar spijt dat ik ze heb??? Nee, geen seconde Lovers

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:26

Overigens: het belangrijkste punt vóór kindervrijheid. Ouderschap is een van de moeilijkste taken die een mens opgelegd kan worden. Velen zijn daarvoor niet geschikt en krijgen alsnog kinderen.

Mensen die van te voren aanvoelen dat ze liever geen kinderen hebben en dus er bewust voor kiezen om die verantwoordelijkheid niet aan te gaan, zijn imo prijzenswaardig. Ongelukkige ouders maken ook ongelukkige kinderen, wat dus helemaal niet goed is voor kinderen.

Het krijgen van kinderen is een recht, geen plicht. Niemand kan of mag anderen dat verplichten. Mits je voor kinderen kiest (al dan niet bewust, ook een "ongelukje" is kiezen voor kinderen), dan ben je wel verplicht de consequenties te nemen, maar dat is een heel ander verhaal.

PS: kindervrij.nl is een heel positief opgezette site, die gewoon duidelijke standpunten verwoord. Toch vind ik het een interessant verschijnsel. Als je een opmerking van iemand anders krijgt, dan sta je vrij om te doen met die opmerking wat je wil. Als je je eraan stoort, is dat je eigen keuze.
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 08-01-03 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt