kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 14:37

Heb afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de Telegraaf dat er nog een paar meer vrouwen rondlopen ZONDER kinderwens. Gelijk lezen natuurlijk en het was echt een verademing. Ben ik toch niet de enigste, want ik voel me vaak wel heel afwijkend, alleen staan hierin. Vooral als ik opmerkingen krijg "och, dat zal dan nog wel veranderen", want dat duidt toch op respectloosheid voor mijn mening. Nu stond er ook een site bij vernoemd en daar ben ik natuurlijk ook naar gaan kijken, en dezelfde irritaties herkennen die ik ook altijd ondervind. De huisregels vond ik ook prachtig:

Huisregels Kindervrij* Prikbord



* Kindervrij = ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen. Ook wel genoemd: bewust of vrijwillig kinderloos. Een kindervrij iemand ervaart het niet hebben van kinderen vaak als een groot geluk (bron: http://www.kindervrij.nl/).



Wegens herhaaldelijke invasies van ouders die niet kunnen of willen begrijpen waar kindervrij-zijn voor staat en allerlei vooroordelen koesteren jegens mensen die bewust niet voor kinderen gekozen hebben, zijn deze aanvullende huisregels opgesteld.



Iedereen wordt verzocht het fatsoen op te brengen zich hieraan te houden of zich anders liever niet op dit prikbord te begeven.



Wat wel mag op het kindervrije prikbord:



Kort gezegd moeten alle berichten in de geest van kindervrijheid zijn. Zie hierboven voor een definitie van dit begrip. Voorbeelden van berichten die de kindervrije gedachte uitdragen zijn:



- Het plaatsen van persoonlijke verhalen over kindervrij-zijn

- Het uitwisselen van informatie of ervaringen met betrekking tot anti-conceptie of sterilisatie

- Het plaatsen van ergernissen en frustraties over kinderen en/of ouders

- Het plaatsen van interessante link- of boekentips die met kindervrij-zijn te maken hebben



Wat niet mag op het kindervrije prikbord:



- Het ondernemen van pogingen om kindervrijen te bekeren tot het wel nemen van kinderen.

- Het plaatsen van berichten waaruit een duidelijk onbegrip voor kindervrij-zijn blijkt.

- Het plaatsen van opzettelijk kwetsende berichten over kindervrij-zijn.

- Het uitmaken van kindervrijen voor alles wat slecht is, zoals bijvoorbeeld “gevoelloos”, “anti-sociaal”, “zielig”, “bekrompen”, etcetera. Deze lijst is niet uitputtelijk en wordt zonodig aangevuld.

- Het plaatsen van berichten waarbij het kind op een voetstuk wordt geplaatst. Misschien overbodig om op te merken, maar ook berichten over bevallen en opvoeden (tenzij in de sfeer van “normen en waarden”) zijn niet toegestaan op dit prikbord.

- Het op wat voor wijze dan ook aanzetten tot rotzooi op het prikbord, te beoordelen aan de abuse complaints naar aanleiding daarvan die naar de wemaster gestuurd worden.



Naast deze aanvullende huisregels die speciaal voor het kindervrije prikbord zijn opgesteld, worden uiteraard ook de standaard huisregels afkomstig van het Startpagina team gehandhaafd.



Mensen die zich met het bovenstaande niet kunnen verenigen worden verzocht geen berichten te posten op dit prikbord.



DISCLAIMER: Dit prikbord is niet verboden voor ouders, maar tevens niet bedoeld voor ouders. Ouders worden ervoor gewaarschuwd dat sommige berichten mogelijk kwetsend voor hen zijn.

LET OP: De aanvullende huisregels zijn vanwege hun prille bestaan onderhevig aan verandering. Indien nodig worden in de loop der tijd verdere aanvullingen gedaan en verfijningen in de regels aangebracht. U wordt verzocht regelmatig terug te keren naar dit document om u ervan te vergewissen dat uw berichten nog steeds in overeenstemming zijn met de huisregels.


Hier op bokt zitten veel moeders. het is niet de bedoeling om ze te kwetsen natuurlijk. Er moeten mensen zijn die kinderen willen. En ik heb liever dat een ander het doet, dan hoef ik het niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-01-03 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 15:19

germie"]
VAlt me mee dat het niet alleen vrouwen zijn die kindervrij zijn.
[/quote]
nou, bij mannen hoor je veel vaker dat ze geen kinderen willen maar bij hen wordt dat gedoogd. Vrouwen worden er echter op veroordeeld, je zou immers geen echte vrouw zijn als je dat moeder instinct niet in je hebt.


[quote="promptertje schreef:
Ik heb echt nooit kinderen willen hebben, is een bijzonder bewuste keuze geweest. Andere mensen lijken altijd meer moeite te hebben met mijn keuze dan ikzelf...

Precies, en dat ben ik toch wel spuugzat hoor. En inderdaad wat Lovely ook zegt, dat het veel te veel als iets wordt gezien dat erbij hoort, dus vanzelfsprekend. Met het nadelige gevolg dat de wereld instort voor een echtpaar als deze geen kinderen kunnen krijgen. Of met het gevolg dat kinderen verwaarloosd worden omdat de ouders kinderen vanzelfsprekend vinden maar niet bereid zijn om er iets voor in te leveren.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 15:33

Percy schreef:
Wees gerust, ik ga jullie niet overhalen hoor, des te meer plek hebben die van mij straks Extreme duivel

Good point!
daarbij hoop ik ook niet dat veel mensen als een vrijbrief zien om dan zelf als compensatie maar een groot gezin te beginnen. WAnt ze schepen hun eigen kinderen daarmee op met een probleem: ruimte gebrek! De bevolking neemt namelijk toe, maar de oppervlakte helaas niet.
Overigens kun je er gerust gaan kijken hoor Percy, het is niet zozeer dat vrouwen met kinderen aangevallen worden, het is meer dat mensen zeggen waarom ze ze niet willen en wat zij daarop altijd te horen krijgen. Ook wat ze ondervinden, misschien kun je je er wel in herkennen. Als moeder zijnde kom je niet alleen met je eigen kinderen in aanraking maar ook die van anderen, zoals mensen zonder kinderen met kinderen van anderen in aanraking komen. en die worden vaak opgevoed met heel andere (of geen) principes en dat wekt ook ergernis op.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 15:49

Nou lis, heb er nog geen scheldkannonades gezien zoals "zeug", dat zou me wat zijn zeg. Ik weet wel dat veel moeders veroordeeld worden op het gedrag dat alles moet wijken voor hun kinderen. maar misschien is het juist goed dat sommige moeders dat zien. DAn zien ze het eens van de andere kant. maar nu zie ik van Percy dat moeders onderling elkaar ook van alles opleggen. Kennelijk verwachten mensen toch dat iedereen is zoals ze zelf zijn, en dan is dus niemand uniek..........

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:15

lis schreef:
Inderdaad Karin, dat stoort mij ook op dat prikbord. Er is op dat prikbord wel eens een discussie geweest over kindervrije uren in supermarkten, zwembaden, etc.. Dat gaat mij veel te ver.

jullie gaat het te ver, kennelijk heb je helemaal geen begrip voor mensen die van rust houden. Nou gaat het wel wat te ver in de supermarkt (lijkt mij ook niet waarschijnlijk) maar in het zwembad lijkt me wel begrijpelijk voor sommige mensen. Zelf heb ik er geen behoefte aan. Kinderen mogen van mij ook gerust in restaurants, maar ik vraag wel aan de ober een andere tafel als er in de buurt een kind keihard zit te janken en te krijsen. effe die topics van Lis bekijken.

Oke, heb effe de reactie hierheen gehaald (door censuur zal niet alles overkomen) maar je kunt wel uit de woorden halen dat de persoon ZELf door een moeder of kinderliefhebber is aangevallen:

ha die joepze, staat dat gelijk aan bevrucht me?

Tuurlijk zijn hier aleen maar dikke vieze oude wijven die geen kerel kunnen krijgen. Ben zelf uiteraard een hele oude kerel van 80 en 300 kilo die geen enkel "wijf" kan krijgen om ff lekker uit te scheuren met de bevalling, maar geen nood ik heb nog een nietmachien met roestige nietjes.

Daarbij heb ik liever een vies oud vet wijf met nog wat hersens dan een smerig heroine hoertje, niet zo moeilijk om slank te zijn met een heroine verslaving. Jij hebt ws niet eens genoeg hersen om je instincten in controle te houden, alleen maar denken aan zaad, zaad, zaad? en dan werpen, werpen, werpen? dan weer zaad, zaad, zaad?

Trouwens, nu we het over ons als vieze smerige oude vette wijven/kerels hebben, hoe denk jij dat je eruitziet nadat je volgepompt bent en je pens staat op scheuren, je ogen puilen uit vanwege de werpdruk, je hersens lopen je neus uit, je haar heb je maar afgeschoren "omdat het zo makkelijk is"? en de hele dag lopen te winchen en te puffen?, niet zeiken wijffie dat is toch lekker zo'n poliep eruit poepen? fantaaaastisch, ben je er in ieder geval van verzekerd dat die kerel die je bevrucht heeft uit je buurt blijft voor de komende maanden, die heb geen zin in een jankende scheitende koter EN dito zeug.

Je wilt het hebben, je kan het krijgen.

Michael, lid van het MZAG ( militante zeugen afslacht groep) en het BIDHV (babies in de hakselaar vereniging) leuk he lid zijn van een kluppie!!


ze zou kennelijk geen vent kunnen krijgen en daarom wil ze geen kinderen. Dat vind ik nogal een belediging hoor. Er is dus wel wat aan vooraf gegaan. Die laatste opmerking (lid van een kluppie) vond ik trouwens wel erg grappig, grinnik.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:28

He, de censuur werkte niet hierboven! nou, heb de topics bekeken en heb smakelijk moeten lachen hoor, om die reacties. Kon overigens beide kanten inkomen, zowel moeders de de borst geven als mensen die het niet prettig te vinden om er in het openbaar mee geconfronteerd te worden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 09:58

runningkawa"]
touwens ff bijvoegen.
Hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
Het klinkt erg lomp, maar wat kun je nu doen met een baby?
Zelf vind ik een kind tussen de 2 en 4 jaar het leukst.
je kunt er wat mee doen.

Natuurlijk zal dat bij een kind van jezelf heel anders aanvoelen, dat begrijp ik ook wel.
Maar nee, ik ben blij met de pil Haha!
[/quote]
ZUCHT! Alweer herkenning! Mij doet een baby ook niets. Meestal tenminste. Kinderen kunnen me wel raken hoor. Ik zat in de auto en naast mij voor het stoplicht stopte een auto met zo'n klein engeltje achterin dat mij aankeek en heel lief naar mij lachte. Dan lach ik terug natuurlijk.

Ik snap van leerkrachten geheel dat ze wensen dat sommige ouders geen kinderen kregen. Ik zie wel eens ouders die kinderen heel veel vrijheid geven. MAar de reden van die vrijheid is geen liefde, dat is onverschilligheid!!!!!!!!!!! Om er maar effe van af te zijn. Dat vind ik verschrikkelijk. Zo reed ik ooit met de auto door de edisonstraat, dat is een rosse buurt in Eindhoven. HEt was 22.00 uur en het schemerde (inde zomer). Over de stoep huppelde een klein meisje vrolijk van een jaar of 10. Ik vroeg me af wat dat kind daar nog deed in haar eentje en hoewel ze zich nergens van bewust was, had ik medelijden met haar. Vroegen die ouders zich dan niet af waar ze uithing? Maakten ze zich dan niet ongerust over haar? Vonden ze het dan niet erg als haar iets overkwam?
Voor mij is dat onbegrijpelijk. Zie je, ik heb soms een hekel aan kinderen maar ik ben geen kinderhater. Ik vind het vreselijk als ze te kort wordt gedaan. Ik zou zoiets als kindermishandeling in mijn omgeving nooit toestaan. Ik sta zelfs niet in wat ik zou doen met een mishandelende vader of moeder.

[quote="Sypheron"]
[quote="Tigger"]Ik zeg altijd: Ik ga er niet voor aan het werk, ik blijf gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mocht het dan toch onverhoopt gebeuren. Dan zal het wel zo moeten zijn.
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen.
[/quote]

Zou je dat wel prettig vinden? Als je een kind op de wereld brengt, wat een 'ongelukje' was? Ik denk niet dat het kind er blij mee zal zijn als die er later in zijn leven achterkomt... Ik respecteer je mening over kindervrij blijven natuurlijk, maar deze redeneringen vind ik altijd erg krom Scheve mond
[/quote]

Nee, verder leven met een abortus, dat is het helemaal, YEAH!
Ik kies niet voor kinderen, maar abortus.................................. dat is volgens mij nog erger.

[quote="Sterre schreef:
Ik denk dat mensen (en Desiree in het bijzonder Knipoog ) zich in het algemeen niet zo druk moeten maken om dit soort dingen, dan leeft het al een stuk relaxter Pling !
!

Sterre, ieder zijn eigen liefhebberij he! Jij jouw kinderen, allemaal best, zolang ik er geen last van heb. Ik moet jou ook niet opschepen met het continue geblaf van mijn hond, en de buurjongen moet jou ook niet lastigvallen met zijn hobby: zijn bromfiets en deze continu laten draaien en gasgeven.
Ik ben zelf niet begonnen trouwens over het verhaal van die supermarkten, het was een passage die ik aangehaald heb. Ik heb ook gezegd dat ik begrip had dat er wel eens mensen waren die effe zonder kinderen in het zwembad wilde zijn (dat zijn vaak vooral bejaarden), maar dat kindervrije uren in supermarkten mij niet waarschijnlijk leken. Lees dus wat beter Sterre voordat je mij veroordeelt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-01-03 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 11:20

Sypheron schreef:
Kijk jij liever je hele leven tegen je kind aan met de gedachte: "F*ck dit was helemaal niet de bedoeling, ik wil helemaal geen kinderen en nu zit ik met dit kind opgescheept?" Lijkt me toch ook niet of wel? Zolang je die gedachten niet hebt, is er natuurlijk niets aan de hand, maar er zijn mensen die kindervrij wilden blijven en elke dag zo naar hun kind kijken, dat eigenlijk een "ongelukje" was.


Ik ben er van overtuigd dat als ik eenmaal een kind heb, dat ik er toch heel veel van zou houden. Daarbij zeggen ouders, dat als ze eenmaal een kind hebben dat ze deze ervaring toch niet hadden willen missen. en ZELFS als ze zeggen "ik was er niet meer aan begonnen" zouden ze zichzelf dit kind niet meer willen ontzeggen omdat ze er zoveel van houden. het hebben van een kind heb je natuurlijk de rest van je leven, maar een abortus achtervolgt je ook de rest van je leven, en op een veel negatievere manier.

Ik denk dat de benadering van STerre bij zo'n krijsende peuter in de supermarkt ook de mijne zou zijn. MAar ik hoor van meer ouders dat andere mensen zich bemoeien als ze hun kind eens (terecht) wat resoluter aanpakken. WAar halen mensen het recht vandaan?! Hoe durven ze te oordelen over een moeder of vader die altijd met het kind leeft, die er zoveel voor doet en laat, ze slechts 1 enkele fractie van de opvoeding zien om dan te oordelen? Ik zou zoiets wel uit mijn hoofd laten hoor.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 11:43

zo kreeg ik commentaar van een moeder met haar kind in een buggy toen ik mijn hondje uitliet en ze een plasje deed in het plantsoen. Ik vervuilde de boel. Ik antwoordde hoe belastend de luiers van haar kinderen waren voor het milieu. ZE zei dat ze de luiers niet gooide in andermans tuin, dus dan was het kennelijk niet erg. de bitch. Ik als hondeneigenaar moet een hoop verdragen van moeders hoor. Snappen de hier aanwezige (overigens dierenliefhebbende moeders) waarom ik soms zo giftig ben op moeders? leven en laten leven moet dan kennelijk alleen van mijn kant komen. Maar die vlieger gaat niet op!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 11:50

lis schreef:
Desiree, dat argument van die moeder slaat werkelijk nergens op. Dat je daar kwaad om wordt, moet ik een beetje om lachen. Je neemt zo iemand toch niet serieus?

Joh, het was 's ochtends, en dan ben ik niet op mijn tolerantst. Ik ehb dan al een hele strijd geleverd (zie topic te laat op het werk) en dan krijg ik ook nog eens zo'n wijf over me heen die haar kinderen (de toekomst) voorprogrammeerd dat honden smerig zijn. Ik heb dan net een paar parkerende moeders moeten omzeilen die lukraak aan en afrijden om hun koters bij school af te zetten, moet onnodig op hun wachten omdat sommigen helemaal niet parkeren maar gewoon op de weg stilstaan om hun kinderen uit te laten, zelf nog even uitstappen, kusje hier, kusje daar, ja, dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is. Ik heb haar eens effe van katoen gegeven, woordelijk dan he. MAar ja, je kent mij! mijn mond houden is niet aan mij besteedt! *LOL*

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 12:01

lis schreef:
[:n Desiree, het wordt hoog tijd om te verhuizen. *LOL*
[/quote]

ZUCHT! JA! :

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 19:35

Karin"]
[quote="Desiree"]...dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is.
[/quote]

Ieder z'n prioriteiten, denk ik dan. Zij kunnen tenslotte ook niet in jouw hoofd kijken om te zien wat jouw prioriteiten zijn. En die lijken mij niet per definitie belangrijker dan die van hen.

Live and let live, en anders kun je idd beter verhuizen naar een hutje op de hei, zoals wij thuis zeggen als iemand weer eens loopt te klagen over de wereld om hem heen.
[/quote]
Karin, zij hun prioriteiten en ik de mijne maar die van mij hoeven niet te wijken voor die van hen! Zij hun kindertjes afzetten, PRIMA maar niet in MIJN tijd of die van mijn werkgever!!!!!!!!!!!!! Ze kunnen gerust netjes effe parkeren en anders wachten ZIJ maar even, maar je kunt niet het hele verkeer stilzetten! De wereld draait niet alleen om hun kinderen.

[quote="Romkabouter schreef:
Volgens mij is verhuizen geen oplossing voor je Desiree. Als het zo eens lees is het de mens waar je je aan irriteert. Jij hebt je verslapen en dan krijgen anderen de volle laag omdat je anders te laat op je werk bent Verward


Lezen Rommiedepommie. Ik laat mensen met rust, maar ze gaan MIJ lastig vallen, ik niet hen he. s'ochtends niet aan mijn kop zeuren, zeker niet over mijn hondje dat effe een plasje doet.

Overigens erger ik me wel een beetje aan mensen ja, het zijn er ook zo verrekte veel! Pfoeoeoeoeoeoeoeh!!!!!!!!!
vandaar dat ik het dus egoistisch vind als mensen zoveel kinderen nemen in 1 gezin. Wat doen ze hun nazaten en de rest immers aan? Ruimte gebrek! Vitterijen! ellenbogen werk om maar wat ruimte en vrijheid te winnen.

nog effe terugkomen op die opmerking van karin dat ze voor de zoveelste keer hoor adt ik een hekel heb aan kinderen, effe een paar dingen recht zetten:
1. daar ging het eigenlijk niet over in deze topic, het gaat over hoe andere mensen reageren op MIJN keuze om er NIET aan te beginnen.
2. Deze staat los van het feit of ik hekel zou hebben aan kinderen of niet. ik heb een hekel aan onopgevoede kinderen, maar onopgevoede honden, paarden of katten irriteren mij zeker niet minder. je hoeft bij mij dus echt niet enkel en alleen maar kind te zijn zodat ik een hekel aan je zou hebben. Zo is het helemaal niet. Dat maak jij ervan.

Mijn hekel aan onopgevoede kinderen verhaal ik op hun ouders die te lam en te onverschillig zjin om ze fatsoenlijk op te voeden. DAt kinderen grenzen willen verleggen mag je ze niet kwalijk nemen, dat is gezond; de kinderen die dat NIET doen redden het later niet, daarvan ben ik overtuigd. Het is echter de taak van ouders om ze een halt toe te roepen, maar velen doen dat dus niet. Dat zie ik en daar mopper ik op. Maar daarmee val ik niet alle ouders aan.

zoals percy beschrijft hoe het parkeren op die school staat, dat moet ik heel veel ondergaan. De school waar ik nu steeds langs moet, daar heb ik zelf op gezeten. MAar toen kwamen ze met de fiets of te voet. Uit mijn klas waren er 2 die afgezet werden met de auto. En nu staat alles vol geparkeerd, dat was toen gewoon niet zo. Weet niet helemaal waar dat aan ligt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-01-03 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 19:57

ja kawa, als ik dat inderdaad zo lees wat jij schrijft, ik vind echt niet dat andere mensen jou op die manier dwingen om rekening te houden met HUN kinderen. Dat ze kinderne hebben is HUN zaak, niet de jouwe, daar hoef jij niet altijd rekening mee te houden. Het moet gewoon 50-50 zijn, zo hoort het. Dan jij vrij met de kerst en dan zij. Niet altjid dat jij moet werken. dat kunnen ze niet maken. Dan zijn die ouders eigenlijk toch maar egoistische mensen die denken dat de wereld alleen om hun gezinnetje draait. Je zou bijna van weeromstuit kinderen willen krijgen om net zoveel rechten te verwerven.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 09:33

Sterre schreef:
Dat mag dan wel waar zijn, maar toch lees ik bijna nooit dat je vit op onopgevoede honden, katten, paarden en wat-al-niet-meer, het zijn altijd kinderen die in jouw ogen onopgevoed gedrag vertonen Verward !! (ik moet zeggen, dat ik in dat geval ook zou denken: "Jaaaa, okay, we weten het, Desiree houdt niet van dieren"!!)
Citaat:
Mijn hekel aan onopgevoede kinderen verhaal ik op hun ouders die te lam en te onverschillig zjin om ze fatsoenlijk op te voeden. DAt kinderen grenzen willen verleggen mag je ze niet kwalijk nemen, dat is gezond; de kinderen die dat NIET doen redden het later niet, daarvan ben ik overtuigd. Het is echter de taak van ouders om ze een halt toe te roepen, maar velen doen dat dus niet. Dat zie ik en daar mopper ik op. Maar daarmee val ik niet alle ouders aan..

In wat je hier boven geschreven heb, kan ik me helemaal in vinden! (ik zou bijna willen zeggen: "Wie niet??" Knipoog ) Alleen gaat dit voor dierenbezitters net zo goed op en daar hoor ik je nauwelijks (niet "nooit" Schijnheilig ) over!


Sterre, je hoort mij hier zelden over dierenbezitters met onopgevoede dieren, je hoort mij hier voornamelijk TEGEN ze. Alleen moet ik dan voorzichtig zijn, anders ga je hier rechtstreeks met iemand hier in conflict. MAar je ziet mij echt wel eens reageren tegen iemand die haar paard niet goed opvoedt en op een toon bezig van "guttegut daar heb je er weer een hoor!". Daarbij heb ik hier ook wel eens geklaagd over mensen met onopgevoede honden, zoals mensen die hun hond voorbijkomende paarden op laten jagen, of mensen die hun honden echt niet bij zich willen houden zodat ze tegen andere mensen op springen, mijn hondje opjagen etc. Ik heb daar echt wel eens over geklaagd maar dat is jou kennelijk niet opgevallen.

Die vader van Mickey is een kl**tzak! Die vent heeft geen recht op kinderen en ik hoop dat hij dit nog eens goed op zijn bord krijgt. Je zult maar moeder van zijn kinderen zijn zeg........... zo'n vent zou ik echt eens flink aanpakken!

Nu over vergrijzing: is allemaal tijdelijk, iets waar we even doorheen moeten maar daarna is dat over omdat die mensen een keer doodgaan. Dat stukje dat Germie hierboven schrijft is veel realistischer. Mensen moeten echt niet te veel kinderen krijgen, niet alleen voor mij maar ook omwille van de leefbaarheid in de toekomst van HUN kinderen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 10:05

joostvangestel schreef:
Bevolkingsbeperking op zich is niet gemakkelijk. Kijk maar naar China: daar mag ieder paar maar 1 kind krijgen. Aangezien jongetjes meer gewenst zijn dan meisjes, zijn dus 3 van de 4 kinderen jongetjes.. Hmm.. zou dat geen probleem opleveren op de lange duur?

nee, zo lost het probleem zich vanzelf op! Haha!
straks te weinig voortplanting omdat er te veel mannen zijn en te weinig vrouwen. Misschien gaan ze vrouwen dan ook EINDELIJK eens wat meer waarderen.

OVerigens vind ik dat geboortebeperking niet alleen voor nederlanders moet gelden maar ook voor moslims.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 10:19

Tsjee, zouden ze dat doen? ik weet wel dat er in china vrouwen ontvoerd worden om bruid te worden. te gek voor woorden he. zo respectloos!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:32

Nou, ben weer op kindervrij.pagina.nl geweest. Maar NU loopt het echt pas uit de hand! En dan durven ze hier op bokt tegen mij te klagen dat ik niet van kinderen zou houden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 12:00

Is goed, ze heeft een baby verloren he? Ik probeer Marije een beetje tot inzicht te brengen maar ik geloof niet dat ze geheel begrijpt waar ik heen wil. Nu zeg jij al dat ik de ENIGE redelijke ben daar. ALs ik de enige ben, sta ik weer alleen. En daar heb ik geen zin in. Vandaar dat ik daar anderen tot rede probeer te brengen.

Lielle schreef:
waar moet ik precies zijn Desiree? Kindervrij.pagina.nl is een portal, op www.kindervrij.nl kan ik het niet vinden?


Jawel, in het midden op de pagina, middelste kolum boven aan staat forum of prikbord. daar moet je heen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 12:09

Je zoekt toch het forum waar de discussies plaatsvinden? Nou, als je nu naar www.kindervrij.pagina.nl gaat, dan staan er 3 kolommen die onder verdeeld zijn in vakken. De middelste moet je hebben. en dan kies je bovenaan voor forum in het bovenste vakje!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 12:38

Ja Lielle, dat krijg je er dan van! En ik had het er goed naar mijn zin, een paar redelijke mensen waarmee ik goed kon praten, die mij begrepen. Maar nu blijken er een heel stel ongemoraliseerde eikels tussen te zitten.

En Karin, inderdaad is alles relatief. En zo zie je ook maar weer dat je me niet van 1 kant kunt beoordelen, ook als ik je mijn andere kant niet laat zien.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 21:57

Suzanne, natuurlijk zul je fouten maken bij je kinderen. Dat is met alles wat je doet en dat zul je moeten accepteren anders kun je niets meer doen. Maar zolang er goede bedoelingen achter zitten is het toch goed? en daarbij moet je ook goed voor jezelf zorgen, zodat je straks niet je kinderen voor de voeten hoeft te werpen wat je allemaal niet voor ze opgeofferd hebt als ze volwassen zijn (dat doen sommige ouders als kinderen een andere weg in slaan dan ze in gedachten hadden).

Net weer even kindervrij.pagina wezen kijken maar inderdaad, tijdelijk niet beschikbaar. Ik denk echt dat dat ligt aan die discussie over die foto van die baby. Dat is totaal uit de hand gelopen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 15:27

nou, had ik een leuke discussiepagina gevonden, is hij gesloten! na het weekend kan ik er nog steeds niet in! ik ben benieuwd waar dat aan ligt, zal dat echt aan het conflict liggen? Overigens, de afgelopen zaterdag editie in de telegraaf vernoemde overigens ook de conflicten op die site tussen de ouders en kindervrijen. Kennelijk is er nog een hoop dat ik gemist heb............

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:29

Percy schreef:

Maar Desiree, start een eigen prikbord zou ik zeggen Haha!


Ik weet niet hoe dat moet! Verdrietig

gelukkig kan lis toveren, ik ga gelijk kijken!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:41

Ik denk wel dat het opvoeden van dieren gemakkelijker is dan kinderen. Volgens mij krijg je dieren eerder zover dat ze naar je luisteren dan kinderen. Daarnaast bemoeit de buitenwereld er zich niet zo mee, maar je kinderen hebben vriendjes en vriendinnetjes met ouders die op een andere manier opvoeden. En dat zien jouw kinderen. Ook is er de bemoeienis van de school. Je hebt je eigen kind in dat opzicht echt niet voor jou alleen en dat heeft tot het gevolg dat je lang niet de enige bent met invloed. En dat is niet altijd positief.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 09:41

zoete puppylucht opsnuiven ja, dat ken ik! Ze ruiken zo lekker he. Maar ik moet effe voor Marije en Michael opkomen, hoewel ik op de site wel tegen ze in ben gegaan. Dit was een wederreactie van hen. Kennelijk zijn ze de dagen ervoor ontzettend bestookt door ouders die hun niet-kinder-wens niet konden respecteren en daarmee verloren Michael en Marije alle respect voor de ouders. Dit staat ook in de telegraaf van de afgelopen zaterdag. Het is dus wederom reactie - wederreactie. Veroordeel ze dus niet te hard. Hun actie was gewoon niet zo handig.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Amazonbot, Britta31, DenieesB, fro, Ginny135, Googlebot, hagelslag, Indy_Mouse_9, judithM, Kaatastrof, maitestar23, miesie22, minouesmee, mvdende, nonosb, pjer, saarie, sollair310, suusantana, tanec_meisje, TessaxQuincy, Vjestagirl, Zick_Zack en 84 bezoekers