Iemand ervaring met Wanadoo ADSL of Zon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Iemand ervaring met Wanadoo ADSL of Zon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 14:16

Ik wil overgaan op ADSL, kabel is me veeeeel te traag.

Wanadoo en Zon hebben momenteel wel leuke aanbiedingen. Wie weet of dit werkelijk sneller werkt dan de kabel?
Het zijn de Lite-versies van ongeveer 35 euro per maand.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:46

Adsl-lite is volgens mij 256/64 en ik weet niet welke kabel maatschappij je hebt, maar lite is waarschijnlijk langzamer.
Je kan wel een snellere adsl kiezen, maar da's duurder.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:48

Lite is langzamer dan kabel.
Tenminste... in de meeste gevallen.
Vergeet niet dat de kabel vaak flink wordt geknepen en dat je met meerdere huishoudens 1 kabel moet delen. Als het druk is dan is dat goed te merken. Met adsl gaat alles over je eigen telefoonlijn.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je kabel nu is.

Wij hadden eerst Chello, hebben nu adsl van xs4all, basis, niet de lite versie.
Het gaat iets langzamer, tenminste, op de rustige momenten van chello gaat het snel en dan gaat het bij ons langzamer. Maar het gaat wel stabiel en constant met 1 snelheid.

Verder hebben we echt geen klachten. Het ligt er nooit uit of iets dergelijks en dat hebben we met de kabel wel gehad!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:18

Ik heb ADSL-lite van Zon en ben wel tevreden. Had in Groningen @Home en haalde soms download snelheden van 200 k/s. Helaas is dat hier niet te krijgen en ben dus nu Zon gebruiker. Heb tussendoor nog een tijdje Rendo-deKooi kabel gehad en dat was een ramp, snelheid ongeveer 2,5 k/s, nog langzamer dan inbellen met een analoge lijn. Mijn downloadsnelheid bij Zon ligt ongeveer op 25 k/s. Is niet snel, maar ook niet vervelend langzaam.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:18

volgensmij is het niet sneller dan kabel hor

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:22

Nee Kabel is sneller als ASDL, of je moet BBned hebben...die is iets sneller.....,maar Power ASDL is in Theorie snel, maar met praktijk waardeloos

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 17:54

Kabel is echt ontzettend traag bij mij. Ik heb wanadoo via de casema en ik hoor in onze buurt meer mensen er over klagen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ADSL lite langzamer is. Onze gewone analoge telefoonaansluiting is al sneller dan de kabel!!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:24

Heb jij nog de oude modem van casema? Zo'n witte doos met 5 lampjes? Die is idd heeeeel erg traag, had ik ook met Rendo. Volgens mij kan je die inruilen voor een snellere, weet het niet zeker.. Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:25

Ik heb ADSL gehad en dat beviel me erg slecht, de verbinding lag er constant uit. Heb nu kabel en daar ben ik wel tevreden over.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:41

Casema was vooral op zondagavond (als heel NL op internet hangt) bij mij één doffe ellende. Liever geen kabel dus meer voor mij. Ik heb de 'gewone' ADSL bij Planet en mijn ouders hebben sinds kort de ADSL Lite bij xs4all. Ben over beide verbindingen erg tevreden. Als je niet ontzettend veel downloadt (filmpjes, muziek) heb je aan de Lite-versie voldoende.