Neger is dat een rasistich woord?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:25

Cody schreef:
Zwarte vind ik eigenlijk ook denigrerend klinken. Omdat je het contrast zo groot maakt met een blank iemand. Want wie is er nou echt zwart? Niemand. Hooguit 'getint' of 'donker'.
Neger gebruik ik ook vrijwel nooit, het klinkt gewoon niet aardig vind ik.
Dat is hetzelfde als dat je elke Nederlander 'kaaskop' noemt.

zeker afgeleid van negro dan. Maar waarom is zwart dan erg? je hebt mensen die ERG wit zijn, en je hebt echt mensen die ERG zwart zijn, ECHt zwart. Maar de meesten zijn getint of hooguit bruin. MAar wat moet je dan zeggen, als je geen zwarte mag zeggen en geen neger?

Om een neger te zijn moet je dus bruin zijn, getint is niet voldoende. En je moet kroeshaar hebben. Daarnaast hebben de meesten ook een ander profiel, een bredere neus bijvoorbeeld. MIss X is er duidelijk geen, inderdaad, zulke noem ik ook halfbloedjes. Zijn vaak mooie mensen trouwens.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:36

nou, om eens een voorbeeld te noemen: arnold van der Lijde vind ik geen echte neger. Hij heeft wel iets van een negroide, dat wel.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:59

lis schreef:
Mijn vriend is ook zwart trouwens, en mijn dochter dus een halfbloedje. Inderdaad een prachtig kind, Desiree! Haha!

Ah Lis, jouw mening is niet objectief hoor! Iedere moeder vindt haar eigen kind prachtig, zelfs als het lelijk is! Maar ik ben gezien de omstandigheden geneigd je te geloven.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:10

DAt kunnen mensen zeggen om bij jou in een goed blaadje te komen staan Lis! Lachen maar ik die foto mag je toch wel plaatsen hoor, ik ben nieuwsgierig.

_Scarlet_ schreef:
ik ken iemand en die heeft het voortdurend over "die zwartjes" en dat vind ik dan weer niet kunnen..
..

ja maar dat is ook bewust op een hele denigrerende manier gezegd he.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:44

Inderdaad een mooi kindje hoor lis! Het had er eentje van mij kunnen zijn zo mooi........... Haha!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:57

goed opgemerkt Cody. Overigens vonden mensen mij vroeger ook een mooi kindje. Had ik het maar vast kunnen houden................. Nu zie ik er meer zo uit: Extreme duivel

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:40

Barb"]
Wat een prachtig prinsesje zie ik hier boven!!
[/quote]

HAHAHAHAHA!

[quote="lis"]
[quote="Desiree schreef:
Overigens vonden mensen mij vroeger ook een mooi kindje.


Tja, dat willen we dan graag zelf beoordelen FOTOOOO
[/quote]

Heb ik zo niet, daarbij had ik hem er ook niet op kunnen zetten, je weet het he. Onhandig. iK had blonde krulletjes en grote blauwe ogen. Toen ze met mij in Trier op vakantie waren vonden die duiters mij vooral heel mooi, grinnik. Ik zag er uit als een engeltje, maar was het natuurlijk niet. ik was meer een......................"prinsesje"..... Extreme duivel

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:21

Heb geen foto's gescand van toen ik klein was, en als had ik ze gehad, ik kan ze niet op bokt plaatsen. Het is allemaal te gebruiksonvriendelijk zoals het hier werkt. Ik dacht inderdaad dat je het over mij had... Lips are sealed

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:22

daarbij is nikker toch zwaarder beladen, met een negatievere achtergrond dan neger. Hier wordt neger als een algemene aanduiding gebruikt, en nikker wordt echt als scheldwoord gebruikt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:01

hoe verwijder ik dit bericht?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-01-03 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:01

Nee, vind ik ook niet. Net zo min als turk. Maar wordt er echter "vuile" voor gezet en dan is het een ander verhaal. En soms wordt het zodanig uitgesproken dat je "vuile" ervoor kunt denken ook al wordt het niet gezegd, grinnik. Het is dus mogelijk om deze woorden als scheldwoorden te brengen, maar dat zijn het niet.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, Dyphusion, Emmaa_92, Maliboe, Zira1994, zivazoef en 204 bezoekers