'Nederlandse kloonbaby geboren'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet het wettelijk toegstaan worden mensen te klonen?

Ja
8 (7%)
Nee
88 (86%)
Ik heb geen mening
6 (5%)

Totaal aantal stemmen: 102


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:55

[quote="masja
Verbeter me als ik ernaast zit, maar dan is het toch niet van hun? Maar van een van hen en een onbekende? Dan kunnen 2 vrouwen (of mannen) geen kinderen krijgen. Alleen 1 van hen en een vreemde. Niet dat ik daar wakker van lig, maar ik kan me voorstellen dat 2 homoseksuelen met een kinderwens ook graag van BEIDE partners een kind willen. En als daar de middelen toe zijn why not?[/quote]

Ik dacht dat een Kloon, van 1 persoon was... Hebben ze dus een Kloon van 2 personen?????????? Dus een beetje "geschud" met de DNA??

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:07

ruiterinrust schreef:
Ik vind het nogal onzinnig, moet een kind van beide ouders zijn om er van te kunnen houden? Hoe verklaar je dan, dat ouders van een kind kunnen gaan houden dat ze geadopteerd hebben? Of een man en een vrouw die gaan scheiden. De stiefvader/stiefmoeder houdt vaak van dat kind alsof het haar eigen kind is. Ik heb helemaal niks tegen stelletjes met homosexuele geaardheid, maar ze kunnen dan toch accepteren dat ze geen kind zullen krijgen dat genetisch van hen allebei is. Als ze echt een kinderwens hebben dan kunnen ze die ook de net door mij genoemde wijze vervullen!


Ik heb nergens staan dat ze er niet van kunnen houden, alleen dat als de mogelijkheden er zijn het voor hen fijn zou zijn. Mijn schoonouders hebben 2 geadopteerde kinderen en ze houden er net zoveel van als van hun 2 eigen kinderen. Daar zeg ik ook helemaal niets over. Ik ben van mening dat als de mogelijkheid er is je die niet weg moet stoppen omdat je er bang voor bent.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:10

Ik ben er niet bang voor, maar je moet ook tevreden kunnen zijn met wat de mogelijkheden nu al zijn!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:15

Ik ben zeker net tevreden met de wereld zoals hij nu is. Een en al oorlog haat en nijd. Ruzie om niets.... Ontevredenheid, bla bla

Als het beter kan moet je daar toch voor open kunnen staan? Het zou toch geweldig zijn als op deze manier een nieuwe lever kan worden gemaakt, of simpel en alleen huid!! Voor het brandwonden centrum. Ik roep maar iets, maar zijn simpele dingen...

Voor huid kunnen ze een navelsreng gebruiken van een pasgeboren baby. Die heeft hem niet meer nodig, maar door de stamcellen kan je van 1 nagel streng een aantal voetbalvelden aan huid maken Lachen Nooit meer lelijke littekens voor slachtoffers van brand....

Ik zie daar niets slechts aan. Maar valt wel onder Gen-tech en dus ook klonen Lachen

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:26

ik heb eerder dit al gepost
ruiterinrust"]
Voor organen zou ik me nog iets kunnen voorstellen, maar je hoeft iets niet te doen alleen omdat het kan.
[/quote]
[quote="masja schreef:
Als het beter kan moet je daar toch voor open kunnen staan?

Wat is er beter aan een kind klonen dan aan een kind adopteren??
Ik heb nergens gezegd, dat ik tevreden met de wereld zoals hij nu is ben.
Ik vind alleen wel dat je als stel(bestaande uit personen van dezelfde sekse) kan accepteren dat je een kind op de door mij in de mijn vorige reacties beschreven manier, zal moeten krijgen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:31

ruiterinrust schreef:
maar je moet ook tevreden kunnen zijn met wat de mogelijkheden nu al zijn!
ben ik blij dat ze dat niet dachten bij het begin van elke ontwikkeling zeg.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:36

natuurlijk zijn er duizenden voorbeelden van dingen die "uitgevonden" zijn waar de mensheid veel aan gehad heeft. Ik heb deze opmerking gemaakt in de context van het klonen van mensen! Er zijn ook tig voorbeelden van uitvindingen die misbruikt zijn, of verkeerd gebruikt. Ik ben niet tegen vooruitgang, maar een mens klonen is in mijn ogen gewoon niet nodig. Dat punt wilde ik maken!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:39

ruiterinrust"]
ik heb eerder dit al gepost
[quote="ruiterinrust"]
Voor organen zou ik me nog iets kunnen voorstellen, maar je hoeft iets niet te doen alleen omdat het kan.
[/quote]
[quote="masja schreef:
Als het beter kan moet je daar toch voor open kunnen staan?

Wat is er beter aan een kind klonen dan aan een kind adopteren??
Ik heb nergens gezegd, dat ik tevreden met de wereld zoals hij nu is ben.
Ik vind alleen wel dat je als stel(bestaande uit personen van dezelfde sekse) kan accepteren dat je een kind op de door mij in de mijn vorige reacties beschreven manier, zal moeten krijgen.
[/quote]

Ik zeg nergens dat het BETER is als je een kind kloont of adopteerd! Dat is wat je er zelf van maakt. Maar als je je dat wil afvragen, kan je geen eigen kind maken (ook niet als man-vrouw) want er leven duizenden hongerende kinderen zonder ouders in de 3e wereld. Maar dat is ver off topic

Niemand moet iets. Je kunt iemand de mogelijkheid van KI aanbieden maar hij of zij zou ook heel goed kunnen kiezen (zodra de mogelijkheid er is als ie ooit al komt!)

Laat iedereen alsjeblieft in zijn waarden. Als iemand een kind wil adopteren laat diegene dan, als iemand dat juist niet wil dan niet, als iemand graag KI wil laat m dan, als ie dat juist niet wil dan niet. Maar maak neit van anderen hun probleem een obstakel in je eigen leven. Ik denk met ze mee. Maar zal er niet van wakker liggen als het nooit zou kunnen. Als de mensen er gelukkig van worden zie ik geen probleem...

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:42

Nee, ik ben het er absoluut neit mee eens, zoals andere al zeiden is het erg mooi dat ze organen kunnen klonen.. zolang ze er positief mee om gaan.. maar ik vind het klonen van mensen absoluut negatief!
Laatst was er bij ally mcbeal een rechtzaak over, toen heb ik er ook eens over nagedacht, nee ik vind het dus echt niet kunnen!
Een persoon is genoeg.. en zo kun je ook mensen weer als ze al overleden zijn.. weer terughalen met een kloon, als ik het goed begrepen heb, of niet?
Dat is al erg genoeg.. straks overlijden er mensen en dan gaat eht voortaan zo: 'och de komt binnenkort toch weer terug, die klonen ze wel even' ik weet niet of ze zo ver gaan.. maar je hebt zat mensen die zo gek zijn te krijgen.. Ik ben hier dus heel erg tegen..

lara.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:43

masja schreef:
Als het beter kan moet je daar toch voor open kunnen staan?


Ik heb dit gelezen als een directe reactie op mijn laatst geplaatste berichtje daarboven. Als je dat niet zo bedoelde daarvoor excuus.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:53

ruiterinrust schreef:
Ik heb deze opmerking gemaakt in de context van het klonen van mensen! ... Ik ben niet tegen vooruitgang, maar een mens klonen is in mijn ogen gewoon niet nodig.
dat het niet nodig is denk je nu. wellicht als jouw kindje gered wordt door een dergelijke techniek denk je daar anders over. en dan heb ik het niet over alleen klonen van organen, maar de wetenschap die uit het klonen van complete lichamen komt.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:33

Dat zou idd kunnen, maar je moet ook niet voorbijgaan aan de risico's die het klonen van mensen met zich meebrengt! Als je een mens gaat klonen kunnen er ook dingen misgaan. Het zou kunnen dat er een mismaakt kloontje op de wereld komt door het geexperimenteer vd wetenschappers. Ik ben tegen het geexperimenteer met mensen, als de consequentie daarvan is dat mijn kindje niet geholpen zal kunnen worden is dat vreselijk. Ik heb dan in ieder geval niet op mijn geweten dat er geexperimenteerd is met klonen van mensen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:40

natuurlijk kunnen er dingen misgaan. net zo goed als dat het misgaat bij experimenten met nieuwe medicijnen. ik denk eerder dat je een gewetensprobleem moet hebben als je zegt: "ja we hadden wel kunnen helpen, maar we hebben de techniek niet laten ontwikkelen omdat het mogelijk wel eens fout zou kunnen gaan".

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:57

Tja als jij het om die reden wel geoorloofd vindt en ik de grens hier trek, valt er voor allebei de standpunten wat te zeggen. Voor mij is het tot hier en niet verder.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:43

het gaat hier niet om klonen in de zin van het klonen van organen of andere zaken die de medische wetenschap ten goede komen, maar om het feit of het klonen van een persoon ethisch verantwoord/zinvol is.
zo van oh mijn kind is dood, ik trek er een haar uit en maak een nieuwe.
dat vind ik echt onzin!
voor de rest vind ik alles wat de medische wetenschap ten goede komt hulde.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:47

en met een dier kayla?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:49

zelfde mening, wat moet je nou met 2 dezelfde dieren Verward heb je straks 6 Kracks in de ring lopen, dat is lekker saai...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:34

Klonen van complete menselijke organismen is nu NIET effectief en ik zou het ook zo laten verbieden. Het klonen van organen daarentegen kan een hele doorbraak zijn, omdat er dan veel meer donoren vrijgegeven kunnen worden en zo kun je de lijken van mensen die zich als donor hebben opgegeven ook in rust laten, omdat ik persoonlijk ook sterk tegen donor zijn ben (ik vind het gewoon mensonterend om een lichaam 'leeg' te halen na het overlijden). Echt ik zeg nooit nooit en het zou in de verre toekomst misschien wel effectief kunnen zijn om mensen te klonen. (denk aan een nucleaire aanval, wat 90% van de bevolking aantast en waardoor geen 'onaangetaste' geboortes meer mogelijk zijn.)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:36

he wat saai, we zijn het eens Haha!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:40

Citaat:
Volgens Boisselier is bij het klonen vrijwel dezelfde techniek gebruikt als bij het schaap Dolly. Deskundigen twijfelen aan de juistheid van de bewering. Er is nog geen onafhankelijk wetenschappelijk bewijs, zoals DNA-profielen van moeder en kind.


Wat ik mij afvraag, is dat gekloon uiteindelijk niet het einde van de natuurlijke evolutie van de mens?
En misschien wel van de evolutie van de mens in zijn geheel? Willen mensen hun nakomelingen beter maken dan ze zelf zijn, dat kun je je afvragen volgens mij...
De volgende stap zou 'eugenese' zijn, het ingrijpen in het menselijke bewustzijn (als dat al ooit mogelijk zal zijn). Het einde van de mensheid.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:57

Nogmaals de vraag, is de geklonde baby nu een kloon van BEIDE ouders (moeders) of van 1?

Gewoon nieuwsgierig...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 01:01

ik ben dus tegen het klonen van complete mensen en dieren
organen oke maar mensen , nee

waarom zouden we mensen en dieren moeten klonen , er komen al genoeg mensen op de wereld via het principe eicel word bevrucht door spermacel, of zie ik dat fout
er zijn er en komen er al genoeg waarom zouden we in godsnaam ook nog een mensen etc gaan copieren

1 reden die ik er voor kan verzinnen
een deel van de mensheid is bang voor onzekerheden, om de controle te verliezen , alles moet gerepareerd etc worden en als dat niet kan maken we toch gewoon een nieuwe

ik vind het fout waar moeten we de grens stellen??
hoever mogen we gaan

hoever kunnen we gaan.... te ver den ik dan en daar zijn we nu mee bezig

tuurlijk de stelling , wie weet heeft god ons deze mogelijkheid gegeven , maar is het dan nietr de vraag wat is de bedoeling dat wij ermee gaan doen

ik ben eerder bang voor hitler praktijken, straks krijgt een of andere idioot deze wetenschap/middelen in zijn of haar klauwtjes en dan gaan ie gezellig een of ander supermens creeren en alles wat niet aan de standaard voldoet vergassen we
oid

paranoide , nee ik denk het niet , dergelijke dingen kunnen als we te ver gaan wel degelijk gebeuren in de toekomst

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:07

Net als alles in de natuur is DNA materiaal onderhevig aan slijtage. Als je geboren wordt, is je materiaal nieuw, maar het wordt natuurlijk steeds ouder en het verslijt. Vandaar dat klonen gebreken vertonen die het oorspronkelijke dier niet hebben, zoals het schaap Dolly. Ik vind het veel te ver gaan, maar ja, er zijn tegenwoordig geen grenzen meer. Alles moet kunnen, ten koste van.
Als er gezonde dieren vernietigd worden tijdens de MKZ om de economie te redden (terwijl in andere landen mensen graag een stukje vlees gehad zouden hebben maar verhongeren), ach.... dan kan dit toch ook gewoon? En zo worden alle grenzen verlegd naar het onmogelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:04

Wanneer er geexperimenteerd gaat worden met kloning met mensen, dan worden er dus levens geschapen voor de wetenschap, menselijke levens wel te verstaan. En als het experiment mislukt dan knikkeren we de materie weer weg?

BTW Bart, ik Boys from Brazil wordt ook beschreven hoe er voor de Hitlerkloontjes een vergelijkbare omgeving werd gezocht om in op te groeien. De nature was hetzelfde, de nurture werd gemanipuleerd met de bedoeling weer een sicko te kweken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:08

Lovely schreef:
En als het experiment mislukt dan knikkeren we de materie weer weg?

we leven wel in een wegwerpmaatschappij, dus JA, daar zal dat ook uiteindelijk naartoe gaan. IN de eerste instantie niet omdat iedereen steigert maar ook DAT went weer. Het begin van het einde is al lang begonnen.