'Nederlandse kloonbaby geboren'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Moet het wettelijk toegstaan worden mensen te klonen?

Ja
8 (7%)
Nee
88 (86%)
Ik heb geen mening
6 (5%)

Totaal aantal stemmen: 102



marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:47

Wat ik mij afvraag is of dit bericht 'officieel' is, is dit werkelijk onderzocht en bevestigd dat het daadwerkelijk gaat om gekloonde baby? Ik heb zo mijn twijfels...
In ieder geval vind ik het ronduit absurd om mensen te klonen, ik vind dat wetenschap iets moet toevoegen, maar wat is het nut van een kloon? Met levende wezens speel je niet, punt. Ben het er niet mee eens, het druist tegen de ethische principes in, het moet verboden worden.
Organen klonen is een heel ander verhaal natuurlijk, zoals al werd gezegd.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.


marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:40

Citaat:
Volgens Boisselier is bij het klonen vrijwel dezelfde techniek gebruikt als bij het schaap Dolly. Deskundigen twijfelen aan de juistheid van de bewering. Er is nog geen onafhankelijk wetenschappelijk bewijs, zoals DNA-profielen van moeder en kind.


Wat ik mij afvraag, is dat gekloon uiteindelijk niet het einde van de natuurlijke evolutie van de mens?
En misschien wel van de evolutie van de mens in zijn geheel? Willen mensen hun nakomelingen beter maken dan ze zelf zijn, dat kun je je afvragen volgens mij...
De volgende stap zou 'eugenese' zijn, het ingrijpen in het menselijke bewustzijn (als dat al ooit mogelijk zal zijn). Het einde van de mensheid.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, brennie85, Cubone, Eva1975, Ginny135, huckellover, Ineke2, Jara, Shetje14, Xayah, YandexBot en 202 bezoekers