Voorspellingen 2003

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Voorspellingen 2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 23:09

Voorspellingen 2003 door paragnost Jan C. van der Heide


Tenminste zoals ze door Planet Internet worden gebracht Lachen

Nederland krijgt in 2003 te maken met de ernstigste overstromingen in honderd jaar. De vlaggen gaan weer halfstok op de koninklijke paleizen in Nederland en de wereld komt aan de rand te staan van een totale oorlog, zo luiden enkele voorspellingen van hypnotherapeut en paragnost Jan C. van der Heide. Eerst blikt hij terug op de voorspellingen die hij vorig jaar deed.


Terugblik op voorspellingen voor 2002

    In diverse media heb ik voor 2002 voorspellingen gedaan. Eén van mijn 2002-voorspellingen luidde: ‘Er zal in Nederland een nieuwe politieke partij worden opgericht. Het zal een aardverschuiving in politiek Nederland teweeg brengen, een vorm van onbestuurbaarheid’ etc. Helaas hoe juist deze voorspelling. En over de dood van Pim Fortuyn. Hoe triest voor de democratie! Toen ik een maand van te voren ‘die beelden’ kreeg van de aanslag, dat hij letterlijk voor zijn hoofd zou worden geschoten, heb ik de directe omgeving van Pim gewaarschuwd. De boodschap werd persoonlijk overgebracht. Pim vond dat de Nederlandse Staat voor zijn beveiliging moest zorgen! Als paragnost ging ik twijfelen en vroeg mij af: ‘Wat heeft het voor zin als je zulke beelden ziet en de aanslag kan niet worden voorkomen’.

    Andere voorspellingen: ‘Tussentijdse Tweede Kamer verkiezingen liggen in het verschiet? (augustus-december 2002). De partij van Pim Fortuyn is een doorn in het oog van de politieke zuilen. Nieuwe verkiezingen een ‘verwaterings tactiek’ om Fortuyn’s invloed te laten opdrogen?

    Er zal een moordaanslag plaatsvinden op een presidentieel leider van het Westen. (Chiraq), gezondheidstoestand, operatie Bush Jr. In Nederland vlaggen halfstok etc.’

    En over de Euro voorspelde en schreef ik: ‘Steevast betitel ik deze munteenheid met NEURO, het is namelijk een geldsoort dat niet goed voor het zenuwstelsel zal blijken te zijn. In wezen wordt het inkomen gehalveerd en de prijzen zullen de pan uit rijzen. Vooral voor de eerste levensbehoeften! Iedereen zal het aan zijn huishoudportemonnee merken. Er zit minder in en er gaat in verhouding meer uit dan voorheen’. De consumenten organiseerden in 2002 zelfs koopstakingen uit protest tegen de schandalig verhoogde prijzen!

    En verder heb ik voor 2002 ook diverse onjuiste voorspellingen gedaan of ze zijn nog niet uitgekomen. Met name de voorspelling dat Máxima en Alexander een tweeling krijgen. De toekomst zal het uitwijzen.

Voorspellingen voor het jaar 2003
Bijzondere gebeurtenissen in 2003?

Het weer in 2003?
    De winter? Begin en eind 2003: een kwakkelwinter, afwisselend erg zacht en zeer koud. Erg wisselend weertype zeker eind 2003. De lente? Een zeer vroege lente in 2003. Maart zacht. April wolkbreuken. Waterpeil dijkoverschrijdend.

    De zomer? Prachtig. Heet! Hittegolf! Eind augustus tot half september, water, water! De meest ernstige overstromingen sinds 100 jaar. De late herfst van 2003? Letterlijk de zandzakken voor de deur!

    Indien we ons bepalen tot Nederland, in het Noorden en Zuiden. En het grote rivierengebied! Van de zee hebben we het eerst komende decennium nog niet zoveel te vrezen. Van 2003 tot 2013 zullen de rivieren ons in een steeds toenemende mate een gevaarlijke last bezorgen. (Heeft Rijkswaterstaat al de euromiljoenen beschikbaar gesteld om de rivierdijken met minstens een meter op te hogen!?) Nederlandse burgers laten we ons niet te mondiaal richten om leed te voorkomen. Misschien in eerste instantie er voor zorgen dat de bewoners op ons kleine stukje land niet moeten pootjebaden of op termijn verdrinken. Er wachten zeer zware tijden als de dijken NIET worden verhoogd.

Politiek internationaal?
    Diplomatieke onderhandelingen. De zaak zal langzaam aan naar een climax worden gevoerd. Midden-Oosten! Irak. Alles zal uiteindelijk resulteren in een oorlogstoestand en oorlog. Voorbereiding aanslag op president Bush Jr. en Poetin van Rusland. Een op handen zijnde ontmoeting tussen deze wereldleiders dient uit veiligheidsoverwegingen op een geheime plek plaats te vinden! Waarschijnlijk zal er voor dat doel een eiland worden uitgekozen. Kruitvat Tsjetsjenië en omringende landen..! Massale opstanden in Russische staten.

    De (nieuwe) Paus probeert zaken te sussen. Mondiaal dreigt de wereld op z’n kop gezet te worden. Eerdere berichten over de dood van Bin Laden worden feitelijk bewezen. Een politieke aardverschuiving in Engeland is op handen. Downingstreet 10 zwart geblakerde gevel door aanslag? Blair en Bush, (de twee B’s oftewel BB) staan samen aan de wieg van een een militair debacle. Opstand in Londen. Het engelse pond zal een dramatische waardevermindering ondergaan.

De Nederlandse Politiek in 2003?
    Een midden-rechts kabinet. Twee nieuwe partijen doen hun intrede en de doelstellingen hebben niets om het lijf. Heinsbroek gooit de handdoek in de ring, zijn idealisme zal geen duurrecord breken. Prénatale politici met een te groot ego zullen worden weggesnoeid. Wederom chaotische taferelen rond verkiezingen. Zelfs bommeldingen bij politieke vergadering, gevaar voor aanslag. Een voormalige LPF-minister wordt ernstig in verlegenheid gebracht. Betrokken bij voorkennis op de Beurs? Het Rotterdamse huis van Pim Fortuyn zal in de toekomst worden gebruikt als het vertrekpunt voor vredesmarsen. En wordt het als anti-geweldmuseum ingericht?!

Het koningshuis in 2003?
    Uit ethische overwegingen treed ik niet in details. Het heeft met twee droevige gebeurtenissen te maken. Alweer vlaggen halfstok. Koningin Beatrix gaat ernstig gebukt onder de diepgaande rouwgevoelens die ze geen plaats kan geven. Prins Willem Alexander lijdt eveneens aan een diepgrijpend verdriet door het overlijden van zijn vader.

    Máxima beschikt over de ‘toverformule’ door haar warme en liefdevolle hart om te troosten. Bij de geschiedschrijving over 50 jaar blijkt zij een ongekende invloed te hebben gehad op het Nederlandse Koningshuis. Haar spirituele, positieve kracht en haar bemoediging vol GELOOF! Zij troost de vorstin en Alexander uit het diepst van haar hart. En redt zij daarmee het koningshuis?

Positieve gebeurtenissen in het Nederland van 2003?
    Na een waarschijnlijk dramatische schijnzwangerschap, toch een doorzettende zwangerschap, gezinsuitbreiding Máxima en Alexander. Trouwens het vorstenhuis zal in 2003 zeer vruchtbaar blijken te zijn, gezien twee andere zwangerschappen. Tevens zal er een zwangerschap en bevalling plaatsvinden die door het Koninklijk Huis niet erkend zal worden.

Prettige gebeurtenissen in de wereld van 2003?
    In hoeverre kan er worden gesproken over ‘leuke, gelukkige gebeurtenissen in de wereld’ als de aarde economisch bankroet dreigt te raken en de wereld aan de rand van een (totale) oorlog staat? Honger, nood en verdriet. Haarscherp voorspelde ik de strijd tussen islam en christendom, de mondiale terroristenaanslagen. Hoe droevig de internationale politiek zich ook dreigt te ontwikkelen, we moeten toch proberen positief te blijven. Hoe moeilijk ook. Een man uit de Himalaya zal LIEFDE prediken. Tallozen zullen in hem de nieuwe Maitreya herkennen. Alhoewel we tot de jaren 2020 zullen moeten wachten tot de nieuwe Jezus zal opstaan.

Rampen in Nederland?
    Een aquaduct in Nederland vertoont gevaarlijke bouwkundige mankementen! Net op tijd wordt het ontdekt en wordt een ramp voorkomen. (Goudse Aquaduct! De verwerkte metalen zijn ernstig aangetast door beton? Grondstoffen geleverd door andere toeleveringsbedrijven dan de ‘gebruikelijke’? Een kwestie van een onvermoede chemische reactie?)

Rampen in de wereld?
    Bij het aantreden van Bush Jr. heb ik hem reeds betiteld als: ‘President of War’. In voorgaand zinnetje zit alles! De vredelievende wereldburger kan een tegenstem laten horen, door zich in de massa te verenigen. De massale aantallen zullen winnen! Vredesmarsen zullen broodnodig zijn! Onze politici Rosenmöller en Marijnissen getuigen van visie. Gezien hun Amsterdamse mars tegen oorlogsgeweld in Irak. Oorlog in dat gebied zou een zeer escalerende werking hebben in het Midden Oosten en de wereld.

Een gelukkige gebeurtenis?
    Als we met z’n allen in 2003 in vredesmarsen meelopen. Er zullen er talloze worden georganiseerd! Burgers zijn niet weerloos, op vredelievende wijze kunnen we onze stem laten horen. De massa telt! Als paragnost maak ik me grote zorgen, de wereldvrede. ‘De beelden’ zijn zeer dreigend. Het gevaar van in een niet te stuiten geweldsspiraal terecht te komen. ‘Iets’ waar geen ontkomen meer aan is. Een politiek domino-effect waardoor de wereld als een kaartenhuis in elkaar dreigt te zakken? Infectieus!

Baanbrekend geneesmiddel
    Belangrijke ontdekkingen op medisch gebied? Er zal een baanbrekend geneesmiddel op de markt komen voor de ziekte van Alzheimer.

Op het gebied van sport in 2003?
    Helaas zal het Nederlands voetbal in de marge blijven. Alhoewel in de verdere toekomst een kampioenstitel in het verschiet ligt. De topsportkrachten, het verbeteren door Nederlanders van wereldrecords ligt in het jaar 2003 op het gebied van: water (zeilen, zwemmen), lucht (atletiek, krachtsport), vuur (tennis).

Gebeurtenissen bij omroep en kunst- en cultuurwereld in 2003?
    De tv-, omroep-, kunst en cultuurwereld gaat barre tijden tegemoet en wel op grond van de beschikbare financiën. Uiteindelijk zal alles zich concentreren op 1 (één tv-net), als officiële spreekbuis. De tv-ether zal worden verkocht aan de commercie.

    Voor het werk van Herman Brood zullen op internationale kunstmarkten absolute topprijzen worden geboden. In de verdere historie zal er een link worden gelegd tussen Vincent van Gogh en Herman Brood. Mensen die een kunststuk van Herman Brood in handen hebben, bezitten een potentieel (klein) vermogen op termijn.

De Nederlandse economie in 2003?
    De Nederlandse economie ligt in het verlengde van de wereldeconomie en dat is niet rooskleurig. Het Verenigd Europa heeft een muntsoort in huis die op termijn nog minder betekent (met enige overdrijving) dan de Indonesische roepia. De EURO wordt kunstmatig HOOG gehouden. De consument zal het gelag betalen. Grillig duurdere producten in de winkel. De huishoudportemonnee zal nog meer worden getroffen en aangetast.

Het algemene weerbeeld in 2003?
    Zie hier boven. Om het anders te formuleren. Het vriest en dooit. En dat soms bijna tegelijkertijd. Een weergave van de economische, maatschappelijke, sociale weergave van Nederland en de wereld in het jaar 2003 en daarna...

    In het jaar 2003 zullen de mondiale oorlogs-, terroristen sferen steeds dichter bij ons eigen dorp en straat komen te liggen. De wereld blijkt één geheel te vormen. De aarde van 2003 en daarna heeft een schreeuwende behoefte aan wijze mannen, vrouwen, bestuurders, politici en regeringsleiders van islamitische, christelijke en anders gelovende signatuur. Mensen die GELOVEN en in gelijkwaardigheid! En zich verenigd weten in de grootste kracht van aarde en hemelen. DE LIEFDE!

Tenslotte voegt paragnost Jan C. van der Heide dit nog toe aan zijn verhaal.

    Talloze malen heb ik het reeds aangegeven, een simpele paragnost kan alles verkeerd hebben. ‘Gevoel en visioenen’, van een sterfelijk wezen is mensenwerk. Maar de fuik rond het ‘mondiaal existeren’ sluit zich steeds klemmender! Laten we eenvoudig, maar wel vurig geloven en wensen dat islamieten en christenen nieuwe wegen vinden om met, naast en vlak bij elkaar te bestaan. In mijn meest tedere, innigste en liefste visioenen (zover ik dat ECHT als beperkt, vergankelijk wezen zou KUNNEN ervaren) reiken Mohammed en Jezus elkaar de hand.



Zullen we dit topic aan het einde van 2003 nog eens bekijken of er iets van uit gekomen is.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:17

maar mijn compu is niet waterdicht Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:25

En die vlaggen die halfstok gaan in het Nederlandse Koningshuis kan ieder een wel op zijn water aanvoelen....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:38

Mickey schreef:


In mijn meest tedere, innigste en liefste visioenen (zover ik dat ECHT als beperkt, vergankelijk wezen zou KUNNEN ervaren) reiken Mohammed en Jezus elkaar de hand. [/list]


Leuk idee maar.....dream on Slapen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:39

Mickey schreef:
. Voorbereiding aanslag op president Bush Jr


dat is nog een keer leuke voorspelling

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:40

Met die kwakkelwinter ben ik eigenlijk wel blij. Ik moet het nog steeds met een buitenbak doen, die dus niet berijdbaar is als het een beetje heeft gevroren...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:41

een kwakkelwinter betekent ook veel regen dus...nee dank je

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:43

Mickey schreef:
Een man uit de Himalaya zal LIEFDE prediken. Tallozen zullen in hem de nieuwe Maitreya herkennen. Alhoewel we tot de jaren 2020 zullen moeten wachten tot de nieuwe Jezus zal opstaan. [/list]



he, de nieuwe boeddha? dat is goed nieuws, als alle moslims en christenen boeddhist zouden worden, zou de wereld er veel vriendelijker uit zien

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 02:00

Citaat:
De zomer? Prachtig. Heet! Hittegolf! Eind augustus tot half september, water, water!


Laat maar komen!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 02:53

Wolkbreuken in april vind ik persoonlijk wat minder, dan begint mijn nieuwe wedstrijdseizoen net. Boos!

We zullen zien wat er van die voorspellingen terecht komt. Ik vind het altijd wel interessant en zeg niet bij voorbaat dat het nergens over gaat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 02:54

kayla schreef:
een kwakkelwinter betekent ook veel regen dus...nee dank je


Maar geen vrieskou. En aangezien ik acuut allergisch ben tegen een bevroren bakbodem ( wij hebben alleen een buitenbak tot onze beschikking), kies ik voor regen en een berijdbare bak...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 12:04

sonjabelgium schreef:
Citaat:
De zomer? Prachtig. Heet! Hittegolf! Eind augustus tot half september, water, water!


Laat maar komen!!!!


pffff hoe durven ze prachtig neer te zetten bij een hittegolf Frusty
nee hoor, daar heb ik een hekel aan

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 13:07

sonjabelgium schreef:
Citaat:
De zomer? Prachtig. Heet! Hittegolf! Eind augustus tot half september, water, water!


Laat maar komen!!!!


Ik wacht ook met smart Lovers Cool

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 15:02


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:37

Ik doe ook een voorspelling!!!
Ik denk dat er een einde kom taan het leven van Micheal Jackson, dat denk ik gewoon!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:09

Eerst zien dan geloven. Die voorspelling van Nostradamus van dat een stad zal branden (twin towers) was ook niet van hem, die is later verzonnen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 20:59

ik vind die voorspellingen erg algemeen, je kunt gewoon verwachten dat die uitkomen, ze zijn zo algemeen dat je met verschillende gebeurtenissen verwijzen naar één uitspraak? heeft iemand zijn voorspellingen van afgelopen jaar nog?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 13:06

Ik vind de voorspellingen ook erg algemeen!
En ook een beetje beinvloedbaar.
Zoals er zal een watersnoodramp plaatsvinden als de dijken niet worden opgehoogd.
Nou overstromende rivieren kan iedereen op zijn klompen aanvoelen komen aangezien dit bijna elk jaar zo is.
Wordt het een ramp dan heeft hij dus gelijk, maar wordt het geen ramp dan zal het er wel aan liggen dat de dijken op tijd zijn opgehoogd.

Tja ik houd niet zo van die algemene voorspellingen.
Rouw voor het koningshuis nee echt????
Daar wachten we ook al jaren op.
Bovenstaande zijn vooral voorspellingen die iedereen kan doen aangezien het meeste gewoon zo voorspelbaar is!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 13:11

Die Nostradamus geloof ik dus ook echt niet in

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 13:14

Pff wat een bullshit allemaal geloof ik nou echt niet in!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 14:44

avantilover schreef:
Pff wat een bullshit allemaal geloof ik nou echt niet in!


ikke dus ook niet Gaaaap

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:08

Hier nog twee voorspellingen (gratis en voor niks Knipoog )

Als de vogels zingen in mei, dan is april reeds voorbij.

Als het regent in september, dan wordt het kerstmis in december

Verder gaan er ook in 2003 veel mensen nostalgisch doen en dus zeuren over de Euro. Er is zelfs een mogelijkheid dat iemand die daar maar hard genoeg over zeurt grote verkiezingswinsten gaat boeken. Dat kan dan weer de volgende nagel aan de doodskist van de Nederlandse Economie betekenen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:17

ok: ik voorspel dat ....
politiek:balkenende premier zal blijven en bij de lpf de ruzie's gewoon doorgaan,
weer: dat het een warm jaar zal worden, dat in de top-20 van de wartmste jaren zal eindigen, met af en toe veel regen, maar ook zonneschijn en zlefs onweer. in de zomer zal de 30 graden bereikt worden.
mijn relatie's: mijn relatie zal gewoon doorzetten, en er zijn geen kinderen op komst
koninklijk huis; er is een begravenis op komst, en maxima heeft moiete met zwanger te worden, maar tussen nu en een paar jaar zie ik toch een kindje!
euro: het zal uitkomen dat de prijzen idd gigantisch zijn gestegen, ook al ontkent de overheid dat.
paarden: er zullen in het voorjaar mooie lieve leuke veulens geboren worden, maar er zullen, triest genoeg, ook paarden sterven

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:00

joostvangestel schreef:
Hier nog twee voorspellingen (gratis en voor niks Knipoog )

Als de vogels zingen in mei, dan is april reeds voorbij.

Als het regent in september, dan wordt het kerstmis in december



Wow Joost geweldig!!! Jij bent echt een tweede Nostradamus *LOL*

iloveyou
Berichten: 348
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:27

kayla"]
[quote="joostvangestel schreef:
Hier nog twee voorspellingen (gratis en voor niks Knipoog )

Als de vogels zingen in mei, dan is april reeds voorbij.

Als het regent in september, dan wordt het kerstmis in december



Wow Joost geweldig!!! Jij bent echt een tweede Nostradamus *LOL*
[/quote]

idd *LOL*