Kleine jochies en vuurwerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Kleine jochies en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 19:10

Ik heb vandaag weer met verbazing gekeken naar de jochies die hier door de wijk slenteren met vuurwerk bij zich. Sommigen halen volgens mij nog niet eens de 10 jaar.
Ik vind het heel gevaarlijk wat die kinderen doen en wat hun ouders dus toelaten. Ze gooien rotjes richting elkaar en gaan kijken bij vuurwerk wat niet is afgegaan. Echt gevaarlijk gedrag.
Ook van die pubers die bewust rotjes richting dieren of mensen gooien En die jutten die kleintjes wel even op.

Ben ik nu zo'n muts dat ik dit eigenlijk niet vind kunnen? Wat vinden jullie er van.

Van mij zouden ze die dingen duurder mogen maken of vanaf een bepaalde leeftijd pas toestaan. (Maar ja dan koopt papalief het wel weer voor zoonlief....)

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:21

ze zijn ook pas vanaf 16 te koop hoor
waht vaag
vandaag en gister werd ik ook bekogeld met rottjeso p fay echt zielig zijn die mense fay vet hard weg renne ik boos op hun afstappe en dan vet snel weg gaan he zielig

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:28

vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik ook vuurwerk afgestoken. maar dit jaar zoek ik dat echt niet in die kou. (ja oke dalijk een paar rotjes van mijn broer maar dat is alles). mijnz usje heeft best veel ruzie met kinderen hier uit de buurt. ze durfde daarom vandaag de hond ook niet uit te laten. ze was bang dat hij bekogelt werd met rotjes. dat heb ik toen maar gedaan. en ik kan goed met de kinderen uit deze buurt opschieten. mooi al die jongens tegen elkaar: ff stoppen linda komt er aan met die dalmatier. en allemaal stopte ze ook. was echt lieffffffffffff. marja er zijn dus ook andere.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:33

Ik vind het ook echt leip spul. Ik ga wel kijken maar ik blijf er vanaf en als ik wel iets afsteek dan doe ik dat heel veilig.
Eigenlijk is het rommel, maar toch wel mooi... Party!!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:39

Ze voelen zich gelijk heel wat met dat vuurwerk in hun handen

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:40

ik wil ook VW, ik houd echt van VW, maar hier mag je dat grote spul niet kopen zonder vergunning Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:41

'k Ben het helemaal met je eens hoor.
Als je ziet hoe klein die ukkies zijn die met vuurwerk lopen te struinen, echt levensgevaarlijk.
Ik vind ook dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is.
Maar ja, wie durft tegenwoordig zijn kind(eren) nog iets te weigeren ?
Of het nu om merkschoenen, zakgeld of een scooter gaat, "nee verkopen" schijnt echt niet meer te kunnen.
Ouders staat ook onder een behoorlijke druk "want iedereen doet het", maar ik vind ook dat het de spuigaten uitloopt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:32

Oh hier lopen er van 6 en 7 jaar rotjes naar elkaar te gooien. Ze zijn er zelfs mee aan het honkballen. Dan zit er toch echt een steekje los... sinds 2 uur staat er ook heel fanatiek een vader mee rotjes af te steken.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:33

jennifer87 schreef:
ze zijn ook pas vanaf 16 te koop hoor
waht vaag
vandaag en gister werd ik ook bekogeld met rottjeso p fay echt zielig zijn die mense fay vet hard weg renne ik boos op hun afstappe en dan vet snel weg gaan he zielig


Ehmja????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:06

Nuv...je was me voor Scheve mond

Sja, ik ken het. Hier in de buurt wordt sinds september al vuurwerk afgestoken. Gelukkig toen nog maar af en toe, en nu sinds een paar dagen lijkt het wel een eeuwig durende oudjaarsavond! Ik ga met mijn hondje niet naar buiten Hier is het namelijk vergeven van leipe vuilnisbakken die hun hand er niet voor omdraaien om een strijker richtign je hondje te gooien

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:15

Ik was vanmiddag bij een vriendin van mij en haar broertjes hadden een hele schoenendoos vol met rotjes en strijkers. (oudste broertje zit in de brugklas)
Ze zijn de hele middag samen met vriendjes in de weer geweest met langkomende mensen bekogelen en elkaar. Ik vind dit echt gevaarlijk, ze zijn ook strafbaar. Minderjarigen moeten met ouderlijk toezicht vuurwerk afsteken anders kunnen ze een dagje in de bak en alle rotjes na nieuwjaar opruimen als straf.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:45

Ja hier in bladel is ook steeds een groepje van kinderen..ongeveer tussen de 8 en 12 jaar.
Vind het echt gevaarlijk...en ze vinden het lollig om naar onschuldige dieren te gooien Boos!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 22:05

ik begrijp de lol ook niet. hier zie je groepjes van 3 of 4 en om de meter gooien ze een rotje achter zich, lopen dan door, steken de volgende aan, de 1e knalt, ze gooien de andere weer achter zich en houden dit hele ritueel een dag vol.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 23:22

laat die jonge kindjes hun klauwtjes er maar af knallen... dan leren ze wel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:37

Ik moest gisteren werken en kreeg een melding van een verkeersongeval met letsel.
Het was op de weg voor een school gebeurd, bleek dat er op het schoolplein kinderen aan het spelen waren geweest en opeens had een groepje jongens hen bekogeld met vuurwerk.
Een van de kinderen rende in blinde paniek de weg op, zo onder een scooter.
Hij is met een zware hersenschudding en andere verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis waar hij gelijk mocht blijven Verdrietig

De dappere vuurwerkjongens waren natuurlijk allang weg maar ik heb goede hoop ze nog te pakken te krijgen Extreme duivel

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:47

Gadver, Lia, is O&N meteen verpest voor de hele familie. Ik begrijp echt totaal niet wat er nou zo leuk is aan het elkaar lastig vallen met dat vuurwerk. Boos!

Gelukkig regent het hier nu. Kinderen gaan op 1 jaunari altijd op zoek naar vuurwerk(resten) die niet of niet goed zijn afgegaan en nu wordt dat voor het grootste deel onbruikbaar. scheelt weer een paar ogen en vingertjes.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:10

Ik snap het ook niet hoor , ik snap de lol er helemaal niet van.En ik zou er niet aan denken m zelf vuurwerk af te steken , als er iets misloopt....kan je je handen wel kwijt zijn en dergelijke.

Maar wat is er eigenlijk gevaarlijk aan rotjes , en wat is dat precies ?Ik denk bommetjes dat ze dit hier zo noemen maar ja kan ook iets anders zijn.Bommetjes is niet zooo gevaarlijk als het op een meter afstand is , de knal is wel verschieten maar voor de rest.... .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:00

Ach joh en wat is er leuker dan al het vuurwerk afval in een fikkie te gooien? (straks zit er nog iets tussen wat niet afgegaan is...)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:08

Ik snap ook niet wat de lol is aan een rotje ofzo, het enige wat je hoort is een knal. Nou, dat vinden veel mensen schijnbaar geweldig, want ze worden de hele dag afgestoken. Doe mij maar siervuurwerk (om naar te kijken dan, ik kom zelf echt nooit in de buurt van vuurwerk.. Brr)!
Gisteren gingen we terug naar huis (we waren bij mijn oma geweest), stond er een vuilniscontainer in de fik , dat is voor sommige mensen schijnbaar ook heel leuk, vuurwerk in brievenbussen/vuilcontainers gooien . Ik zie de lol daar echt niet van in hoor..