Gedichten van Dorine - uitgeven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Gedichten van Dorine - uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 09:25

Ieder van jullie heeft vast wel eens 1 of meerdere gedichten van Dorine op bokt gelezen. Ik zelf vind ze altijd ontzettend mooi, ontroerend en vaak indrukwekkend en ik vroeg me af of ze niet gepubliceerd zouden kunnen worden.

Nu heb ik zelf geen verstand van dat 'wereldje' maar er moeten onder de duizenden bokkers toch mensen zijn die daar wel wat van weten. Het zou toch mooi zijn als er een boekje met de mooiste gedichten uitgegeven zou kunnen worden. Ik zelf zou zo'n boekje in ieder geval heel graag willen kopen omdat de gedichten me ontzettend aanspreken. Verder lijkt het me een prachtig mooi kado'tje voor dierbaren. Maar zoals ik al zei, ik ben geen expert/kenner en ga geheel op mijn eigen gevoel af in deze en ben heel benieuwd naar jullie mening.

O, en nog even voor de duidelijkheid: ik heb aan Dorine gevraagd of ik hier een topic over mag starten *LOL* .

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:28

Ik vind de gedichten van dorine ook heel aansprekend...Ik zou er graag ook een boekje van willen......Als deze gemaakt worden,is er niemand op bokt met connecties in het boeken/gedichtend wereldje?

PS : Is dit trouwens niet een topic voor boktveilingen of zie ik dat verkeerd? Lachen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:36

Ik heb het ook al een paar keer tegen Dorine gezegd dat
ze haar gedichten in een boekje moet laten bundelen en
dan uit laten geven.
Ik vind ze altijd erg mooi en ze raken me.
Om een boek uit te laten geven moet je volgens mij
een paar uitgeverijen bellen en daar een paar gedichten
heen sturen en dan kijken hun wat ze er van vinden.

denk ik hoor, ik heb er geen verstand van

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 09:50

obelix schreef:


PS : Is dit trouwens niet een topic voor boktveilingen of zie ik dat verkeerd? Lachen


Pas als het gedrukt zou kunnen worden dan kan het geveild worden toch Verward . Misschien dat Dorine dan het eerste exemplaar wil signeren en laten veilen?? Maar dat zal allemaal wel een tijdje duren.

Je leest toch ook wel eens dat mensen een boekje in eigen beheer laten drukken.....misschien is dat mogelijk. Ik zou daar best aan willen bijdragen (voorfinanciering).

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 09:54

boeken laten drukken in eigen beheer weet ik eigenlijk niet maar
daar zal je gelijk in hebben denk ik.

Misschien kunnen we eens rond kijken op internet, misschien
staat er enige informatie op sites van uitgevers Verward

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:25

ik heb het dorine ook al eens gezegd dat zie die best kan publiceren. misschien is de veiling een mooi begin. volgens mij kan je gewoon met een diskette naar een copyshop gaan en vragen of ze het in een boekje willen afdrukken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:58

Er was een site waar je in eigen beheer kon laten drukken. Was dan paperback. Weet niet meer welk domein, was wel .nl en iets van boeken.nl... Stom dat ik daar nu niet meer op kom, had het via google gevonden. Zoiets is overigens best duur (ook al is het in eigen beheer)...

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:15

Je kunt altijd je eigen werk laten bundelen, ook al is het troep. Alleen zit er wel een behoorlijk prijskaartje aan, oom van mij heeft zijn levensverhaal laten drukken, 100 exemplaren en was geloof ik 25.000 gulden kwijt, wel boeken met mooie lederen harde kaft, kost natuurlijk ook wat.
Wat betreft de animo op de markt, uitgevers ontvangen dagelijk velen werken van mensen, de kans is zeer nihil dat je daar met eigen werk doorheen komt. Maar wie niet waagt wie niet wint natuurlijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:23

ben alvast bezig iets te zoeken

Citaat:
Schrijvers


Uw eigen werk uitgeven als boek uitgeven…!? Dat is nu mogelijk via bergboek.nl!

Uw eigen werk als boek uitgeven...!? Dat is nu mogelijk via bergboek.nl! Wie droomt er niet van eeuwige roem? Uw eigen ervaringen, verhalen of roman in boekvorm delen met de hele wereld? Dat is nu mogelijk, want bij bergboek.nl kunt u een boek in eigen beheer uitgeven voor slecht 235 euro!

Hiervoor ontvangt u één gebonden (hardcover) exemplaar van uw boek met uw naam en de titel op de linnen band gedrukt. En een door u zelf ontworpen full colour omslag wordt op mooi zwaar papier geprint en om het boek gevouwen. Het resultaat is een absoluut top kwaliteitsboek dat u met trots door iedereen kunt laten lezen!

Waarschijnlijk wilt u echter een aantal exemplaren van uw boek hebben. Geen probleem. Na de eenmalige startinvestering is uw boek beschikbaar in onze digitale database en kan het per stuk (na)besteld worden voor een scherpe prijs per stuk. Bestelt u meer exemplaren dan geven wij u een korting oplopend tot 35% afhankelijk van het aantal.

Uw boek wordt ook opgenomen in onze virtuele shop. Bezoekers van de website (zowel consumenten als uitgevers) kunnen het boek bestellen waarna bergboek.nl productie, aflevering en betaling regelt. U ontvangt 15% royalty van de verkoopprijs exclusief BTW per verkocht exemplaar. Op onze website heeft u 24 uur, 7 dagen in de week online persoonlijk toegang tot informatie over de verkopen van uw boek en de te ontvangen royalty.

U kunt het boek ook promoten op uw eigen website of een andere website gerelateerd aan het thema van uw boek. Wij verzorgen gratis een afbeelding van het omslag van uw boek geschikt voor internet en een link naar de bestelmodule van bergboek.nl. Zo kunt u op een makkelijke manier promotie maken voor uw boek. Bij bergboek.nl geeft u namelijk uw boek in eigen beheer uit zodat u zelf auteur én uitgever bent.

Wanneer u wilt kan aan uw werk een ISBN (International Standard Book Number) worden toegekend. En vervaardigen wij één extra exemplaar voor toezending aan de collectie van de Koninklijke Bibliotheek. Het nationaal geheugen van geschreven, gedrukte en elektronische publicaties. Voor slechts 75 euro!

Geef nu uw eigen boek uit…!

Klik hieronder voor:



Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:27

Volgens mij was het bergboek.nl ja... Zeker weten doe ik het niet overigens, en of het loopt is ook niet echt duidelijk.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:30

hier heb ik nog even de definitie van eigen beheer

Citaat:
Eigen beheer
Eigen beheer wil zeggen dat je zelf je boek maakt, laat drukken, binden en voor de verkoop zorgt. Andersom betekent het ook dat je boek er precies zo uit komt te zien als je zelf wilt. Je bent vrij om er mee te doen of te laten wat jij wilt. Je bent dus eigenlijk zelf de redacteur en de uitgever.


En hier nog een rijtje waar je je boek uit kunt laten geven:

Bergboek http://www.bergboek.nl/enter.html
Boekenbent http://clik.to/boekenbent
Boekenplan http://www.boekenplan.nl/
F&N Boekservice http://www.boekservice.nl/
GigaBoek http://www.gigaboek.nl/
Gopher Publishers http://www.gopherpublishers.com/
Mijn eigen boek http://www.mijneigenboek.nl/
Totemboek Producties http://www.totemboek.nl/

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:08

Op dit moment ben ik tegelijkertijd bokt aan het lezen en alle medische tijdschriften op stapels aan het leggen en daardoor kwam ik op dit idee.

De Nederlandse Kankerbestrijding geeft namelijk heel veel informatie maar drukt soms ook verhalen van mensen die deze ziekte hebben ter ondersteuning van patienten en hun familie-leden.

De gedichten van Dorine gaan vaak over haar strijd en de kracht die zij daarbij steeds weer laat zien.
Perfecte literatuur voor de Nederlandse Kankerbestrijding om te drukken en uit te geven in eigen beheer.
Mits Dorine dit wil natuurlijk.

Ik denk zelf dat dit de beste kans is want de meeste uitgevers zijn niet happig op onbekende dichters. Gedichten verkopen namelijk al niet zo goed en al helemaal niet als de dichter onbekend is.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:14

Percy wat een onwijs goed idee

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 13:16

Wat fijn dat jullie zo meedenken *LOL* . Volgens mij gaat hier best wat uitkomen. Dorine, kies je alvast je gedichten uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:18

Of misschien gewoon een drukker benaderen en een deel van de opbrengst bijvoorbeeld naar het NKI ofzo?
Als een deel van de opbrengst naar het goede doel gaat (en dan bedoel ik een beter doel dan Bokt) dan zou ik zeker een gedichtenbundeltje van Dorine kopen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:22

ik zou toch even een paar uitgevers proberen. Ik weet er 2 waar collega's van mij boeken gepubliceerd hebben (nemen ook onbekende schrijvers onder de hoede)

www.bzztoh.nl
www.uitgeverijelmar.nl

paar gedichten mailen en een reactie vragen kan geen kwaad toch?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:31

Over het hoe en wat weet ik niet zoveel, maar ik vind de gedichten prachtig. Ik zou graag een exemplaar van zo'n boekje willen als het zover komt!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:48

Thanks allemaal!!

Er zitten hele goede ideeën tussen!
Maar mijn probleem is, wat Percy geloof ik al aangaf, dat de meeste uitgevers liever geen onbekende schrijvers willen, omdat gedichten toch al niet zo goed verkopen.

Wat de Kankerbestrijding betreft, heel leuk, maar die moet het hebben van vrijwilligerswerk en donaties, en dat is mijn bedoeling niet.

Mijn bedoeling is juist dat ik ZELF wat geld ga verdienen.
Dit om onder andere mijn ouders te ontlasten, zij betalen een groot deel van de pillen die ik slik (vitaminen, mineralen, voedingssuplementen). Vork

Deze pillen zorgen ervoor dat ik 'nog een leven heb', dus niet hele dagen op bed hoef te liggen... Bloos
Totaalbedrag dat ik per maand kwijt ben aan dit gedoe is echter wel zo'n 150 euro, en het komend jaar 200 euro waarschijnlijk doordat die drie pillen die werden vergoed eerst, nu dus niet meer worden vergoed. Boos!

Ikzelf heb ook al gedacht om bijv. columnist te worden (gedichten of korte stukjes schrijven) bij een week- of maandblad.
Dit kan bijv. Margriet zijn, maar ook de Bit, Hoefslag, gezondheidsblad, noem maar op.
Zou dat een idee zijn?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:00

nou dat vind ik ook geen slecht idee, je kan het altijd proberen en wie
niet waagt die niet wint.

Ik hoorde gisteravond van mijn vriend dat mijn schoonvader ook
wel eens een gedichtenbundel heeft uit laten geven.
A.s. zaterdag is hij hier en dan zal ik hem eens uit horen over
hoe en waar hij het heeft laten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:43

He dat is inderdaad een goed idee Dorine, een vaste column in bijvoorbeeld de Margriet, of de Viva of Flair ofzo! Gewoon de hoofdredacteur benaderen, volgens mij maak je een heel goede kans!