Heel goor verhaal .... (over onze kat)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 18:25

Carys schreef:
Mijn kat Layla moest net overgeven. Zowiezo al vies, alhoewel ik er aardig tegen kan. Ik moet nml. altijd alle vieze dingen hier in huis opruimen. Dit was echter wel heel erg. Er zat een WORM in. Volgens mij een lintworm en alles bewoog. Misselijk
Ze heeft er al van alles voor gehad maar het beest heeft het blijkbaar erg naar zijn zin gehad bij Layla. Ze is er ook geen spat dunner van geworden, het is een stevige tante. Ik weet dat ze zich via besmette vlooien steeds opnieuw kunnen besmetten maar onze dieren zijn in het algemeen erg vlooienvrij voor een boerderijdier. Ze krijgen altijd zomers druppels in hun nek en dat bevalt prima.
Echter, die dingen komen er normaal aan de achterkant uit en nu dus voor...
Heeft iemand van jullie hier al eens van gehoord of zelf gezien?
Ik kan er niets over vinden op internet.
Help!


Hoi Carys,

Ik heb zelf 11 jaar katten gefokt. Over het algemeen als er worm(en) in het braaksel van een kat zit praat je over spoelwormen. Dan kun je het best Vitaminthe geven. Of nog beter Drontal. Dat je kat vlooienvrij is geeft geen garantie dat hij dit niet kan krijgen. Zeker omdat ze buitenloopt is de kans groot door snuffelen aan uitwerpselen en dergelijke van andere katten. Ik denk niet dat het een lintworm was.

Groetjes Fasel

PS met een wormpasta komt er dan meteen een hele zooi uit via ontlasting of meer braken maar het is ook snel over.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie