Verkeerde reactie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Verkeerde reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 14:00

Ik heb een maand of 5 op een paard van een vrouw gereden. Was echt een super paardje! Bak aan huis. Instructrice als eigenaar! Met andere woorden perfect! Alleen kostte het zo vreselijk veel tijd dat ik te weinig slaap kreeg en mijn huishouden schoot er bij in. Dit alles accepteerde ik, want ik had het super naar mijn zin.

Tot er een keer een misverstand ontstond, zij was erg hard in mijn ogen voor haar paarden en er ontstond een situatie waar ik veel moeite mee had. Ik heb het daar met haar over gehad en met een vriendin van mij. Mijn vriendin heeft ook contact met haar en zij hebben het er ook over gehad. Bla bla... ik kreeg uiteindelijk te horen dat ik harder moest worden omdat de paardenwereld (wedstrijdwereld) erg hard was. Toen heb ik besloten om maar met het paardenwereldje te stoppen nu het nog kon. Dat werd me niet in dank af genomen.

Wat ik nu niet begrijp is dat ik heel veel gedaan heb voor haar (lees eigenaar) en zelfs een nieuwe auto heb gekocht om de afstand (40 km) elke dag te kunnen afleggen zonder het risico stil te komen te staan. En als ik haar nu mail krijg ik of een nep-gemaakt automatich antwoord of een mega agressief e-mailtje terug. Ik snap er niets van. Gebeurt dit altijd als je stopt met het verzorgen van een paard? Is dat een soort misdrijf?

Ik snap er niets van...

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 14:12

Maxx schreef:
Beetje vaag inderdaad. Natuurlijk lees ik alleen jouw kant van het verhaal en kan dus niet heel objectief reageren. Als het precies zo is zoals jij zegt dan zou ik haar gewoon lekker in haar sop laten gaarkoken. Jij hebt het beste gedaan wat je kon en zij is het verder niet waard om je druk over te maken. Ik hoop dat de paardjes in ieder geval goed behandeld worden.


Ja, dat is waar. Zij zal waarschijnlijk een goede reden hebben (in haar ogen) maar ze verzuimt mij die te vertellen!

De paardjes hebben het daar niet slecht gelukkig, maar ik vind wel dat ze in de omgang erg hard voor ze is....

Ach zonder mij hebben ze het ook gered.... Huilen

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 17:48

Ik had eerst besloten niet te reageren, maar ik erger me zo dat ik het toch doe. Toen ik haar de eerste keer mailde kreeg ik te horen dat ik met Dol mocht doen wat ik wilde. Ik mocht (met nadruk op MOCHT) starten met haar. Maakte haar niet uit wat. Het ging erom dat ze alle aandacht kreeg die Angelique haar niet kon geven.

Daarbij zou ik 4 dagen komen rijden. Al gauw ging ik vaker omdat ik zelf graag wilde gaan starten.

Op een zaterdag zouden we samen met 2 paarden gaan buitenrijden. Daar begon het allemaal mee.. Ik heb haar niet meer gezien na het warmstappen. Dol vond het helemaal niet leuk alleen en begon te klieren. Op stal aangekomen kwam ze bijdraven(Angelique) haar paard zwaar in het zweet. Haar paard had vreselijk lopen klieren dus ging ze nog even in de bak rijden. Ik moest hem met een longeerzweep tegen zijn benen slaan als ze ging draven zodat hij van achteren beter bij zou zetten. Ik vond dat vreselijk, maar deed het wel. Na het rijden heb ik hem uitgestapt en afgezadeld. Toen zag ik bloed aan het bit. Dat was het 2e voorval. Gelukkig bleek dat hij op zijn tong gebeten had, maar ik stond ondertussen zwaar te trillen op mijn beentjes.

Toen werd er de volgende dag natuurlijk even over heen en weer gemaild. Ik kreeg die dag op stal te horen dat ik daar tegen moest kunnen en dat alles wat er daar op het erf gebeurde daar moest blijven. Ik kon daar gewoon niet mijn mond over houden en mailde dus met diana, die kent Angelique en ik hoopte dat zij haar niet zou afvallen. Deed ze gelukkig niet en ik voelde me al een heel stuk beter.

Toch wist ik van mezelf dat ik niet zo met paaren om wilde gaan en dit leek mij de juiste beslissing.

Het ging mij niet daarom, maar vroeg me af of iedereen zo deed als je stopte niet over hoe ik het daar had of het voorval, maar dat was verder ook wel duidelijk uit mijn eerste mailtje geloof ik.

Gelukkig heb ik nu een heel gaaf Lusitano verzorg paardje. De eigenaar is echt een toffe vrouw!

Ik heb nu dus niets te klagen Haha!
Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-02 19:50

marloes-joy schreef:
een paard slaan met een longeerzweep op zijn benen zodat ie ahter er meer bijzet?????
mijn hemel!


Ach er zijn mensen die vinden dat dat helpt. Is niet mijn manier, maar misschien voor mensen die een lastig paard ofzo hebben Verward ? Tja ik kaner ook niet echt inkomen hoor.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, CoonArt, Eefje_Sammy, Geerten, GoogleAdsense, IASCrawler, Jive03, Kayleigh__, Mutti, SentiBot, spookyskippy, Tribunals, YvonneV en 65 bezoekers