krantenwijken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

krantenwijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 20:16

Ik zelf doe de zondags krant
maar ik vind het toch heel storent hoe mensen met krantenlopers omgaan

Plingeuren worden met nieuwjaarskaartjes dichtgegooit
*brievenbussen worden dicht gespijkert i.p.v stikker
*ik zat bijv. een kwatier een krant in de brievenbus te proppenen dan gaat ineens de deur open en die man zegt:''mooi die kan bij het oudpapier''
*Auto's worden pal voor de voordeuren gezet
*Mensen zeggen ''ik hoef geen zondagskrant'' en hebben er geen stikker op
*Fietsen zijn heel zwaar en het zijn grote wijken.
*ik kan er nog een hoop noemen

wat vinden jullie hiervan ?!
hebben jullie ook een krantenwijk met dit soort ''geintjes'' ?!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:27

ik heb wel een folderwijk gehad. ik ben ermee gestopt want werd helemaal gek!
*je kunt de folders haast niet in de brievenbussen krijgen!
*de auto's staan voor de brievenbussen!
*ben je eindelijk bij de brievenbus staat er NEE NEE op!
*je moet eindeloos ver lopen en ik moest wel drie tot vier keer terrug omdat alles niet in de fietstas past!

echt HEEEEEL irri!!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:45

ja idd sommige mensen zijn echt erg, net een week voor de kaartjes doen ze er een sticker op omdat ze niet willen betalen echt erg gewoon, ik geef die mensen dan nooit meer een krant, dan maar een klacht. ik vind het diep triest. Net of je geen 50 euro-cent kan geven maar je wel kan volvreten met de kerst.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:16

ja precies Haha!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 21:16

ja het is echt erg tegenwoordig !

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:31

Ik wou dat ik me krantenwijk nog had, maar ik ben ermee gestopt met me lompe kop! Ik was 15 minuten bzig en had 3 flats. Ik deed het met me scooter (hoe bedoel je lui). Ik moest wel 6 dagen in de week, maar daar tegenover stond geld.
Het enigste nadeel is dat er weleens mensen de brievenbus niet legen, zodat de krant er dan niet meer bij past en dan wel gaan lopen klagen!
En natuurlijk die mensen die gaan zeuren als je bv om 4 uur pas komt, omdat je laat uit school bent. Dat is voor veel mensen ook maar moeilijk te begrijpen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:49

Nou...zie hier de redenen waarom ik DAT dus niet meer doe *LOL*

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:58

Ik heb ook (ooit) een blauwe maandag de zondagskrant bezorgd. Dat was vreselijk!
a; ben je nog half zat, van de zaterdagavond stappen of je hebt een kater..
b; de mensen die naar de kerk gaan kijken je aan of je de duivel in eigen persoon bent
c; het was gewoon vreselijk. Ik heb er een trauma aan over gehouden.
BRRR...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 09:10

Ik heb een ochtendkrant gehad en diverse folderwijken, maar afgezien van slecht weer heb ik weinig vervelende dingen meegemaakt. De ochtendkrant liep ik in mijn eigen wijk. Ik stond om 5 uur op en lag om 6:15 weer in bed. Kon ik nog mooi tot 8 uur slapen... Met nieuwjaar haalde ik altijd wel een leuk bedrag op.
Met mijn folderwijken liep ik geen nieuwjaarsrondje. Zelf geef ik ook alleen degene die mijn tijdschriften rondbrengt wat. Als ik iedereen iets moet geven, kan ik wel aan de gang blijven. Als ik iets in huis heb geef ik ze wel een reep chocolade ofzo, maar dat is dan weer niet goed genoeg... jammer dan!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:41

ik denk dat een reep chocolade duurder is dan wat geld geven, maarja dat is iedereen zijn mening.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 10:47

Hmmz ik wil heel graag een krantenwijk maar nu ik alle nadelen ervan zie zit ik toch te schudden..
Is het dan zo erg??
Ik wil er juist heel graag eentje..

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:10

maar dan moet je toch s'morgens heel vroeg of niet? ik had het niet gedaan hoor. die tassen zijn zwaar en het rondbrengen is abdoluut geen pretje + je moet steeds weer terrug naar je fiets omdat je niet zoveel kranten tegelijk in hadden kunt hebben en dan krijg je ze de brievenbus niet in. bij mijn wijk moest ik heel ver naar de brievenbussen lopen.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:14

Ik snap niet waarom jullie het allemaal zo raar vinden als mensen niets willen geven met nieuwjaar.

Een krantenwijk is toch gewoon een baanje, net als alle andere banen. Je verdient er toch geld mee, net als bijvoorbeeld in een supermarkt?
Waarom zouden mensen met een krantenwijk dan een extraatje moeten krijgen (van de klanten nog wel Verward ).

Een extraatje van de baas zou wel op zijn plaats zijn uiteraard.
Laatst bijgewerkt door puma op 23-12-02 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:14

samantha5 schreef:
ik denk dat een reep chocolade duurder is dan wat geld geven, maarja dat is iedereen zijn mening.


Het gaat niet om het bedrag. Maar ik vind niet dat ik iedereen die aan de deur komt, geld moet geven. Daar hou ik gewoon niet van, maar dat moet ieder voor zich weten.
Met verjaardagen ed hou ik er ook niet van om geld te geven.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:20

New-Forest...gewoon proberen. Voor de een is het hel, voor de ander is het gewoon een baantje wat je even doet. Ligt er ook aan in wat voor buurt je woont, en hoe laat je je folders of kranten moet bezorgen.
Het verdient relatief goed...een paar uurtjes werk waar je toch een leuk bedrag voor krijgt. Wil je veel geld verdienen, dan zal je meer wijken moeten nemen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:27

Ik vond het maar niks moest welleens de krantenwijk van mijn broer overnemen, al die losse foldertjes de helft valt er soms uit enzo

Maar ik kan opzich wel begrijpen dat mensen soms de deur dicht gooien, heb jezelf welleens op de bank gezeten en een film aan het kijken of boven op de computer zitten en dat er echt 5 a 6 mensen achter elkaar geld komen struinen. Nou ik werd er behoorlijk chagrijnig van elke keer naar de deur zelfde verhaaltje....
Maar je kan het altijd proberen, je weet nooit.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:56

ik doe ook een krantenwijk (folders) maar ik heb nergen last van, alleen dat sommige mensen hun fiets midden op het pad neerzetten zodat ik er amper doorkan, maar over het algemeen heb ik nergens last van

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:54

Ik had ook de Zondagskrant. Ik heb 'm 2 jaar gehouden en heb 'm nu net afgebeld, as Zaterdag/Zondag is de laatste keer dat ie gelopen moet worden...

Ik werd er echt schijtziek van, 2 weken geleden was ik zo bevroren dat ik 'm voor 't eerst in die 2 jaar niet af heb gemaakt.

Mensen doen idd nogal raar met Kerst, het hele jaar gratis krant en dan kunnen ze niet ff E2,50 ofzo missen (ik bedoel in totaal aan alle bezorgers) Boos!

Wel was er vorige week 'n Turk bij ons aan de deur met 'n kaartje van 'zijn' folders. Bleek dus dat hij dit niet loopt, omdat mijn broertje deze wijk heeft Boos! Toen mijn moeder dat zei zei hij: 'Nou bewijs dat dan maar' Bloos Boos! Frusty
Daar krijg ik nou moordneigingen van, mijn broertje heeft de wijk nu zo'n 3 jaar en hij brengt ALTIJD. Hij verdiend ongeveer E4,- tot E5,- per keer, nou dat is echt niet veel...

Ik werk nu achter de kassa waarbij ik ook af en toe moordneigingen krijg bij die 'klanten' (die nemen 'De klant is koning' iets te letterlijk Frusty ), maar het is beter dan die kranten hoor! Maar uhm... elke millionair is toch begonnen met 'n krantenwijk? Tong uitsteken

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 11:29

puma schreef:
Ik snap niet waarom jullie het allemaal zo raar vinden als mensen niets willen geven met nieuwjaar.

Een krantenwijk is toch gewoon een baanje, net als alle andere banen. Je verdient er toch geld mee, net als bijvoorbeeld in een supermarkt?
Waarom zouden mensen met een krantenwijk dan een extraatje moeten krijgen (van de klanten nog wel Verward ).

Een extraatje van de baas zou wel op zijn plaats zijn uiteraard.




ik neem aan dat je van je baas toch wel een kerstpakket krijgt, nou je moet dit zien als het zelfde. (vind ik)


ik had gisteravond een leuke stond er een sticker op de deur: Geen collecte voor kranten, tijdschriften en folders. naja ik had dat eerst niet gezien, dus ik had al aangebeld. Deed ze open vroeg ze of ik een B) nodig had. Naja waar slaat dat nou op, het was onwijs donker en die sticker was nauwelijks 2 bij 3 cm.

sommige mensen Lips are sealed

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:13

Ik vind het niet erg als ze langs de deuren komen voor geld enzo...Maar wat ik wel erg vind is dat mensen langs durven te komen met hun handje op terwijl wij die dingen nooit krijgen...(zoals reclame folders ed.) Mijn vader was dit keer zo stom om ze ook nog geld te geven maar van mij kregen ze toch echt even de deur in hun gezicht Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:35

Ik heb de gozer die om 6.15 op mijn vrije dag voor de deur stond met een nieuwjaarskaartje 'Want dan was dat alvast maar gebeurd, hij was toch in de buurt' toch aardig duidelijk gemaakt dat ik daar op dat soort tijdstippen echt NIET van gediend ben! Vooral niet bedenken dat mensen misschien nog slapen en dat ook graag willen blijven doen!
Als ik geen klachten heb over de bezorging etc. kunnen ze zo wat van mij krijgen, maar dan wel op een schappelijk tijdstip! Dwaas...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:28

Margreet schreef:
Ik heb de gozer die om 6.15 op mijn vrije dag voor de deur stond met een nieuwjaarskaartje 'Want dan was dat alvast maar gebeurd, hij was toch in de buurt' toch aardig duidelijk gemaakt dat ik daar op dat soort tijdstippen echt NIET van gediend ben! Vooral niet bedenken dat mensen misschien nog slapen en dat ook graag willen blijven doen!
Als ik geen klachten heb over de bezorging etc. kunnen ze zo wat van mij krijgen, maar dan wel op een schappelijk tijdstip! Dwaas...


Zou ik idd ook niet leuk vinden, op de Zondag ging ik ook niet langs met kaartjes...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:48

ik doe geen krantenwijk, kennen ze hier niet Lachen