Kan je zachte daglenzen een dag+nacht inhouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Kan je zachte daglenzen een dag+nacht inhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 21:23

Ik ga met oudsjaaravond naar een feest (van 1 tot 7 Gaaaap ) en ik ben bang.. nouja weet eigenlijk wel zeker dat ik daarna niet meer hoef te proberen of ik die dingen eruit krijg Haha! Kun je ze gewoon een nachtje met slapen inhouden? Ik heb nu aan het eind van de dag/avond wel eens dat ze heel droog aanvoelen. Is dan niet alles vastgeplakt 's ochtends vroeg?

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:26

Ik zou het niet doen, ik ben ook wel eens inslaap gevallen met die dingen in maar de volgende dag waren mijn ogen knal rood een heel droog, als ik jouw was zou ik ze toch maar proberen uit te halen....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:53

Nee, dat is echt niet goed hoor. Ik ben er ook weleens mee in slaap gevallen, maar dat is echt niet fijn wakker worden.......

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:31

het is mij ook regelmatig overkomen dat ik ze een nachtje in had, niet zo erg... Maar dan 's ochtends er wel uithalen en even een dagje geen lenzen in doen hoor!

Ooit, in een dronken week weg met school, heb ik m'n lenzen een aantal dagen en nachten achter elkaar ingehad (ik KON ze ook niet meer uitkrijgen, want m'n handen werkten niet mee door de alcohol), toen heb ik dus twee zwaar ontstoken ogen gehad, en kon ik een week helemaal niets meer zien....
Dat raadt ik je dus niet aan!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:38

Is niet zo'n ramp hoor. Ik vergeet ze ook wel eens uit te doen. als je wakker word gewoon uitdoen.
Niks aan de hand:)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:54

Maar het is wel enorm naar, van die droge ogen.......

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 01:29

Ik heb zo ook wel eens een nachtje vergeten. en de volgende morgen zaten ze er nog goed in. Had er totaal geen last van. Ligt ook wel een beetje aan je hoeveelheid traanvocht denk ik. Ik ben ze ook wel eens vergeten, en toen ik wakker was lagen ze op mijn kussen.
Gewoon uitdoen als dat nog lukt is mijn advies.

Trouwens ik heb maand lenzen, dus als ze een keer niet goed in het bakje komen dan bak ik gewoon een nieuwe lens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 01:33

het is niet heel schadelijk voor 1 keer, maar het voelt niet echt prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 12:56

Kan wel, maar dan moet je de dag erna even geen lenzen dragen, want dan zijn je ogen uitgedroogd en erg gevoelig. Je merkt het ook als je je lenzen langer dan normaal inhebt, bijv. van 05.00 tot 02.00 auwa ...

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:07

Ik heb zachte maandlenzen, je merkt er niks van hoe ze zitten! Maar voor het slapen gaan doe ik ze altijd uit. Ik zou ze toch maar uit doen voor je gaat slapen maar als je besluit ze in te houden gaat het toch irriteren.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:50

ik draag geen lenzen dus ik weet het niet, maar ik denk niet dat het al te best is

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 15:54

Tigger schreef:
Maar het is wel enorm naar, van die droge ogen.......


Daar ben ik dus wel bang voor dat ik 's ochtends m'n ogen niet meer open krijg en dat ze helemaal droog enz zijn. ik probeer juist zo voorzichtig mogelijk met ze om te gaan, heb er maar 2 Haha! Iemand zei al dat ik gewoon maar geen lenzen in moest doen, maar ik heb -5 in lenzen(ook nog een cilinder maar die zit er bij de lenzen niet in, brillenglazen is het -7) dus dan ben ik echt een blinde kip Haha! Ik denk dat ik het toch maar gewoon probeer

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:03

je ogen open krijgen zal wel lukken maar dan is het wel erg mistig(zo'n witte waas)
het zal wel "lekker" droog zijn maar 1 nachtje moet geen kwaad kunnen ik doe het wel vaker als ik weer een vergeet dat ik lenzen heb, ben er inmiddels in getraind en heb nergens geen last meer van

maar als het je eerste keer is zou ik de dag die volgt maar een brilletje opzetten want je ogen kunnen best een beetje geirriteerd raken

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:54

ik slaap er af en toe gewoon mee, als ik super moe ben 's avonds dan heb ik soms echt geen zin om ze uit te doen.
ze zijn dan inderdaad best droog 's morgens maar na eenpaar minuutjes weer gewoon normaal en kan ik ze weer de hele dag in(zonder uit te hebben gedaan)

een vriendin van me slaapt er soms weken achter elkaar mee Haha!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:42

Ik slaap er zelf nooit mee omdat dat niet goed voor de ogen is. maar 1 nachtje zal wel geen kwaad kunnen. alleen wete ik zeker dat ze dan niet meer lekker aanvoelen. msischien kun je vragen voor 1malig 24uurs-lenzen! zeker zo handig én je ogen krijgen zuurstof dus ze zitten lekkerder!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:47

Ik heb ze een keer een nacht ingehouden (per ongeluk) en had 's ochtends nergens last van... Heb ze toenw el uitgedaan, aangezien het net de laatste dag was dat ik die in had (maandlenzen) ben ik de volgende dag me mijn nieuwe lenzen doorgegaan...

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 12:38

Ik ben er ook eens een nacht bij gaan slapen.Maar men ogen waren de volgende ochtend wel heel droog en rood.Als ik jouw was dan zou ik ze gewoon probere uit te doen
GRoetjes Julie

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 14:31

Er mee slapen is echt heel slecht. Omdat je ogen dicht zijn zit er geen beweging in je lenzen dus is de vloeistofverdeling niet optmaal... ze worden droog en gaan op je ogen plakken. Je sluit dus de zuurstof naar je ogen af. Voor een keertje okee, maar zoals Boogiegirl, ik zou toch maar even die twee seconden nemen om je lenzen uit te doen als je gaat slapen!!
Missy, waarom neem je niet gewoon een extra paar mee die je om 1 uur indoet?? ?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 17:10

Laura schreef:
Missy, waarom neem je niet gewoon een extra paar mee die je om 1 uur indoet?? ?


Dat is ook een goed idee, daarmee slapen zal allicht beter zijn dan met lenzen die je al een hele dag hebt ingehad

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 17:12

Niet doen.
Het is niet goed voor je ogen als je ze snachts in laat zitten.
In het begin toen ik pas lenzen had was het voor mij ook een ramp om die dingen uit te halen. Maar ik bleef wel door proberen.
Daar bij die oogdinges zeiden ze ook dat het heel slecht is voor je ogen.
Maar je moet zelf weten, ik zou het niet doen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 20:32

Ben ik nou de enige die zijn maandlenzen rustig 2 weken in kan houden en misschien nog wel langer?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:01

Nee hoor Steef, zoals je hier kunt lezen [AM] Lenzen en paardrijden ... zijn er nog wel meer. Ik zou het alleen zelf nooit doen. Een nachtje lukt nog wel, maar ze zijn er gewoon niet voor gemaakt om ze voortdurend dag en nacht in te houden.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:13

steef kan ze blijkbaar twee weken dag en nacht in houden. maar dat is per persoon verschillend.

ik kan ze bv niet een nacht in houden want dan heb ik zo een ontsteking te pakken.

ik zou als ik jou was om 1 uur andere lenzen in doen omdat je al zei dat je op de eind van de avond je ogen wel eens droog aanvoelen.

mijn ogen zijn ook wel eens heel droog en gebruik ik van die homepatische druppels, dat werkt erg goed!

groetjes saskia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:19

misschien dat een enkele keer niet erg is. maar waarom niet morgen even bellen met de opticien?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:28

Karin schreef:
Nee hoor Steef, zoals je hier kunt lezen [AM] Lenzen en paardrijden ... zijn er nog wel meer. Ik zou het alleen zelf nooit doen. Een nachtje lukt nog wel, maar ze zijn er gewoon niet voor gemaakt om ze voortdurend dag en nacht in te houden.
Als ik eerlijk ben vraag ik me af in hoeverre dat zo is, ik houd ze regelmatig een hele week in en doe ze dan 1 dag helemaal uit, die dag loop ik met een bril. Ik heb elk halfjaar een controle bij de opticien, en elke keer weer zijn mijn ogen beter dan bij andere mensen. VAn enkele kennissen heb ik hetzelfde verhaal gehoord.