Wie van jullie 2..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 14:53

nu we toch bezig zijn haha...
wie van jullie is bril- of lenzen dragend en hoe sterk?
Van Heike weet ik inmiddels dat ze een leuk brilletje heeft Lachen, maar van de rest hier niet.
Ik zelf heb sinds ik aurorijd ( kon t kenteken niet lezen bij het examenoefenen..banketstaaf!) een bril, dus da's nu 4 jaar, maar draag sinds een jaar lenzen ( zacht). Wel een poepie duurder , maar ik vond die bril ( en anderen) gewoon niet zo staan, het maakte me zo 'secretaresse-achtig' vond ik. heb ene afwijkends iets aan m'n cilinder, dus kan geen 'gewone' lenzen ( bijv. die sommigen voor 12,50 bij de kruidvat kopen..). Maar ik ben wel super teveden met de lenzen, alleen soms met uitgaan in kleine rokerige ruimtes zit t niet zo fijn en rijden op t strand met een lekker windje erbij gaat ook soms fout. Maar verder.. ik hoef geen bril meer hoor!
BTW, Ik heb nu -2.25 en -2.75.
bij ons zit t erg in de familie, met pa met
bijna -7 en zus met -6..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:16

nou kom´tie

Zoals je al kon zien op de site van mijn broer heb ik een bril. Ik heb -1,75 aan beide kanten.
Ik heb eeb tijd lenzen geprobeerd (maand) maar na 3 weken kon ik de letters niet meer goed lezen voor in de binnenbak (niet handig met springen en dressuur). Ik bleek teveel vocht in mijn ogen te hebben en die trokken een vlies over mijn oog waardoor ik niets/weinig meer zag.Dus ik heb nu vaak mijn bril op.

Sinds een paar weken heb ik daglenzen van Pearl en die bevallen zeer goed. Ik doe ze niet iedere dag in maar alleen de op de dagen dat ik les of wedstrijd heb.Maar wel lekker makkelijk gooi ze weg aan het einde van de dag en heb er dus geen onderhoud aan.
Prijs valt ook mee 30 stuks voor fl.49,50 per oog. Dus niet eens fl. 100,00 per 30 stuks.

Gr pris

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:38

ik heb tot vorig jaar nooit last van mijn ogen gehad. vorig jaar ben ik een tijd ontzettend moe geweest en had koppijn. dus toen ogen nalaten kijken enja hoor marjoleintje kreeg een bril. alleen om in de klas t bord te kunnen lezen en tv te kijken ook achter de pc moet ik m op. beide ogen -1 maar ik draag em nooit volgens mij ligt hij ergens in de kasten te verstoffen. En dat ik vorig jaar zo moe was lag ook niet aan mn ogen. ben allergies voor prik. dus mag geen cola en sinas. tenminste niet teveel. Vindt t niet eens erg. vondt t toch al niet zo super

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 15:41

ehh huh? stond jij ook met foto op de site van je broer??
heb wel marc en jessica zelf gezien, maar verder niemand dacht ik..??

ja, dat heb ik ook gehad in t begin, dat m'n ogen te vochtig waren, waardoor ik niet echt scherp zag, veel knipperen/wrijven, wazig beeld, etc.
' k heb daar ook nog een keer m'n opticien voor gebeld, maar die zij dat dat puur een kwestie van wennen was voor m'n ogen, en dat het op zich(t Lachen ) alleen maar goed is dat ik veel vocht heb; beter te veel dan te weinig, want dan zitten lenzen echt beroerd! En bij de een duurt het aanpassen wat langer dan bij de ander.
Soms als ik ze nu indoe en er gaat iets niet helemaal goed ( weet nog steeds niet wat, maar waarschijnlijk soms iets te vette handen, of onzichtbaar vuiltje op de lens ofzo) dan lopen de tranen non-stop over mijn wangen..
Maar meestal gaat het gewoon goed en voel ik er de hele dag niets van.
Ik ben per jaar iets van 600 piek kwijt dacht ik en ik heb maandlenzen.
Met rijden en uitgaan had ik nooit een bril op, nu dus wel meestal m'n lenzen in. Toch ideaal hoor!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:57

Nope. Ik heb gelukkig geen bril. Ik word al gek van een zonnebril constant op m'n neus. Ik heb ook geen lenzen (ja, kleur-lenzen).

Pling Knuf Mayo Pling

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:58

Ik draag vanaf mijn 11e een bril (nu dus ongeveer 8 jaar) en heb links dacht ik -1,75 en rechts -3

Ik heb ook een jaar lenzen gehad zachte (en de laatste maand harde) maar daar heb ik 3 keer een hoornvliesontsteking aan overgehouden!!

Nu houd ik dus maar gewoon mijn brilletje op hihihi...is wel iets veiliger en veel minder pijnlijk voor mij!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 16:01

Ik heb een hele tijd een bril gehad, maar de eerste jaren deed ik hem bijna nooit op omdat ik hem echt verschrikkelijk vond.
Twee jaar geleden heb ik echter lenzen genomen. Dit staat gewoon veel beter, het is makkelijker met de paarden (paardrijden in de regen met een bril is een crime) en ik hoef ze alleen maar 's ochtends en 's avonds schoon te maken in plaats van de hele dag door. Ben superblij met mijn lensjes.

(halfjaar lenzen van Hansje Anders - 75,=)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 16:41

Dat lijkt me dus echt super eng om lenzen in je ogen te doen! Ik vind het al erg om druppels erin te moeten doen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:05

Ook ik heb geen bril, en ik hoop dat dat nog lang zou kan blijven, want het lijkt me niet fijn al dat stof onder je lenzen of een bril die irriteert.
Als ik kijk bij de kinderen in mijn klas (groep 3) die een bril hebben, vinden het vervelend (vooral tijdens de gymles) en zijn blij als de bril of kwijt of kapot is.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:09

Je Nederlands is erg goed voor iemand in groep 3 Knipoog

*LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:22

Ja goed hè, maar ja ik doe het dan ook al voor het derde jaar. Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:43

En ik doe het absoluut niet meer! Ik ben helemaal afgeknapt op basisscholen en het juffen is voor mij voorbij!
En dat komt dan ook voornamelijk door een groep 3... Ben blij dat ik mijn PABO-diploma heb, want nu kan ik mijn commerciële economie in anderhalf jaar doen.

Enne Jura, het lijkt erg eng, maar het went heel snel. Ik stond eerst een kwartier voor de spiegel voordat ik de lenzen erin had en ik stond nog veel langer voor de spiegel voordat ik ze er weer uit had, maar dat was de eerste weken even zo. Nu doe ik ze er zo in en haal ik ze er ook zo weer uit.

Druppels heb ik inderdaad nog wel eens problemen mee... vreemd he?

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 17:47

het grappige is, dat het mij ook altijd erg eng leek om in je ogen te zitten. maar toen ik 'voor de lol' eens ging 'oefenen' ( ik weet het, 'k houd er wat rare hobbies op na haha), bleek dat ik gewoon met mijn vinger mijn oogbol aan kon raken, dat viel erg mee!
En aangezien voor veel vrouwen (en dus ook voor mij) 'het oog ook wat wil'
-grapje- besloot ik lenzen te [proberen, omdat ik die bril echt niet vond staan, maar zonder zag ik weer wat matigjes..
Nu weet ik niet beter en heb alleen in 't begin moeite gehad met het in-en uitdoen van m'n lenzen.
Maar je moet inderdaad niet in een rookwolkje lopen of met windkracht 6+ op t strand zijn, da's nie handig en al helemaal niet lekker!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-01 17:54

hee kitty , ff iets (hansje)anders,
jij hebt pabo gedaan zie ik en nu doe je CE;
doe je dit dan ook aan t hbo, of op de uni? Want de uni kan toch niet in 1.5 jaar?
Als ik na dit jaar ( hopelijk binnen 3 maanden hbo op zak.. als ik hier op bokt snel stop tenminste Knipoog ) sociale wetenschappen op de uni wil gaan doen, zou ik nog minimaal 3 jaar moeten, er van uitgaande dat ik dan dus alles op tijd haal .Ik krijg namelijk vrijstelling voor 55 pnt, dat komt neer op ruim een jaar.
of heb jij voor een hbo gekozen dan? Dat zou qua tijd dan inderdaad meer de moeite waard zijn dan.. ik kom hier nooit uit ben ik bang%$#!
net kwam m'n moeder, of ik geen zin had om mee te gaan naar Spanje voor ca. 2-3 mnd rond september, omde taal wat meer onder de knie te krijgen/te bevestigen ( beiden basiscursus gedaan in Ned.).
hmm..klinkt op zich ook niet verkeerd..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:12

Ik heb inderdaad een bril Tja ik heb niet echt veel. -0.75 en -1 tja niet echt een bril nodig dus maar ik vind het wel prettig dat ik alles kan zien. heb hem trouwens niet altijd op. Ik heb wel lenzen geprobeerd maar ik heb iets te nauwe oogleden waardor het inbrengen altijd 15 minuten duurde en ze er dan nog ooit spontaan uit ploepte. (gaaf woord)

maar goed. Ik heb dus een brilletje...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:17

geen bril geen lenzen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:32

geen bril en geen lenzen wel vaak een zonnebril in de zomer al loop ik dan weer te pieken dat ik kringetjes om m'n ogen krijg dus heb ik 'm meestal in m'n haar zitten...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:02

geen bril geen lenzen!! Ben er erg blij mee, want ik heb geen brillenhoofd!
Een bril zou bij mij ookniet een lang leven hebben.
Hoeveel zonnebrillen ik al niet verknoeid heb?? En dat allemaal door de paarden!
Een bok/ een sprongetje/ spurtje en daar ging mijn bril weer in de bosjes!!

Sindsdien rijd ik meestal met een petje tegen de zon! Verbrand ik mijn scheiding ook niet! *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:29

Waaah, ik ben de ergste hier.. Heb bril en lenzen...

Bril verveelde deed ik nooit op en ik had al -2,25.. Lensjes, binnen een half jaar -2.5 en nu.. tralalalalala 2 jaar later -3.5 in een halfjaar was het met -1 eraf ik dacht: wow poedersuiker, ik wordt blind, maar het valt tegen, alleen mijn nl is niet zo geweldig... HEb een brillenhoofd volgens mijn mammie, maar *eh* ik doe hem vrij weinig op. Hele mooie bril wel, zo'n vierkant ding, en stevig, voel ik tenminste zitten en verbuigt niet. En verder hebik een gave zonnebril... GEkregen met mijn lenzen... Nu moet ik eht zelf betalen.. Gelukkig zijn mijn ogen allebei gewoon gelijk, dus ik kan mijn lenzen lekker door elkaar husselen...

Laui

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 09:16

hm ik heb dus ook een bril... volgens mij aan ieder oog -1.5 ofzo. zou t eigenlijk niet precies weten. heb een bril sinds groep 7, dus nu ongeveer 7 jaar. pff lang zeg als je erover na gaat denken!