Brand gehad thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Brand gehad thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 18:48

ik zal verlopig niet op bokt komen van wege brand...
Ik denk dat jullie het wel hebben gehoord, dat wij brand hebben gehad..
Ik was al ziek thuis en zou na het eten een poosje naar me bed gaan om te slapen.
Toen ik de trap opliep hoorde ik van alles vallen en knetteren ik liep iets verder en keek naar boven ik zag allemaal rook en mijn raampje boven mijn deur was helemaal zwart.
Ik keerde me om en rende naar beneden en riep heel hard “BRAND!!, MAM…BRAND..BRAND!!!”
Ik belde zelf snel 112 onder tussen liep mijn moeder nog naar boven met een teiltje water..
Ze kwam meteen weer terug, zo erg was het al!!
Ze heeft toen de telefoon van me over genomen om het adres door te geven.
Gelijktijdig kwamen er allemaal buren we hoorde van alle kanten geklop en iedereen riep er is brand boven.
Ik naar buiten in mijn badjas, slofjes en blote benen… Op naar twee huizen verder met Saskia die ondertussen ook geschrokken aan was gekomen.
We werden bij onze buurvrouw prima opgevangen, de buurvrouw ging meteen mijn moeder helpen.
Ik kreeg een lekkere warme trui en broek aan!
Binnen 4 minuten hoorde we sirenes ~Gelukkig~ er waren nu een politie motor en auto, een busje van de brandweer en een grote blus wagen later volgde er nog een.
Mijn oudste zus was ondertussen al gebeld die meteen mijn Vader en Zwager probeerde te bereiken die waren een dagje naar Dordrecht voor de zaak.
Ze zijn meteen naar huis gekomen, toen hun thuis kwamen waren de brandweer mannen etc. al weg.

Later mocht ik zelf even kijken nadat ik mijn kamer zag was ik wel heel erg geschrokken, het was erger dan ik dacht.
Van mijn kamer was dus niet veel meer over, het is begonnen in de hoek waar mijn tv, video stond.
Mijn kamer is volledig verwoest de meeste spullen zijn verbrand dus veel heb ik niet op dit moment, gelukkig pas ik de kleren van mijn zussen.
We dachten in het begin dat alles nog wel mee viel, maar bij nader in zien was dit dus niet zo.
De hele eerste en tweede etage zijn leeg geruimd, alleen de muren staan er nog alles en alles is vreselijk zwart!
We hebben alleen beneden nog, de spullen die van boven nog over gebleven zijn worden nu gereinigd.
Gelukkig zijn we goed verzekerd en komt alles weer op zijn pootjes terecht.
De spullen die verbrand of beschadigd zijn krijgen we nieuw maar toch blijven er altijd dingen die niet vervangbaar zijn.
Daar moeten we nu niet aan denken want gelukkig hebben we zelf niets!!
We logeren nu met zijn alle bij mijn Zus en Zwager.
Daar kunnen jullie me nu ook bereiken.


Mijn mobiel is verbrand.. dus ik ben niet bereikbaar

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 19:12

Waarschijnlijk door mijn Video...
Mijn schildpad en hamstertje die op mijn kamer waren.. die zijn er niet meer arme beestjes ze zijn wel terug gevonden trouwens!
Maar net als mijn net nieuwe halster, sjabrak etc.. ik had nieuwe peesbeschermers gekocht in het bordeaux.. ze zijn volgens mij niet meer te krijgen Boos!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 19:19

die van mij waren van BR het was een kadootje voor me zelf (had geld van mijn oma gehad) maar alles van bordeaux zou eruit gaan... vandaar!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 19:24

We zijn gelukkig heel goed verzekerd dus alles komt weer goed..
Morgen zal ik de Mr.ed even bellen of ze wat dingen voor me apart houden..!
Hartstikke bedankt, dat vind ik eecht erg lief van je!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 16:12

hardstikke lief allemaal!!!
Ze zijn nog steeds niet klaar met schoonmaken, ze dachten dat het minder werk zou zijn.. ze wilde eigenlijk woensdag al klaar wezen maar nu komen ze maandag ook nog.. en daarna komen er schilders, timmermannen enz!
Het is nogal lastig omdat er nu vakantie is.. kerst en oud en nieuw ze beginnen eigenlijk pas 10 januari weer ofzo.
Gelukkig zijn er ook wat mensjes bij die wel willen werken maar ja de vraag is... komen ze ook bij ons? ze hebben nog meer werk te doen.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 20:31

dank je wel allemaal.. er zijn toch nog veel ergere dingen.. euigenlijk zou ik er al 2 uur liggen slapen.
Maar doordat mijn zus zich had verslapen ging ze pas laat bij een vriend schoonmaken en kon mijn moeder niet naar de stad met haar..
Anders aten we vroeg en zouden hun al rond 11 uur naar de stad gaan en ik gaan slapen.
Nou daar moet ik niet aan denken, want misschien had ik niet eens wakker geworden.. de brandmelders gaan ook veelste laat af.. (beetje ondingen als ik het zo bekijk)
Stel dat ik alleen thuis was jeetje.. ik had dan ook echt zelf wel 112 gebelt net als dat ik nu gedaan heb.. maar bah wat vreselijk had dat geweest als er niemand verder in huis was en ik er alleen voor had gestaan.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 15:41

Jeetje bij jullie was het ook erg zeg.. hoelang heeft het geduurd voor dat jullie er weer in konden?
Wij hadden een tien tonner, daar zat alles netjes recht in zegmaar alles paste precies die zat al helemaal vol met al het puin.
Ze gaan nu toch ook de badkamer van net een jaar oud er uit slopen en nieuw makken (dat doet mijn vader zelf) dan gebeurd het tenminste netjes..
Niet normaal hoe je sommige mensen die nu in ons huis aan het werk zijn ziet werken ze gaan gewoon over oude resten wat niog op de muur zat ofzo verven terwijl ze dat er af moeten halen.
Ze hebben bij mijn kamer het reste roet behang laat maar zeggen er af gekrabt ze hebben alleen de halve muur mee genomen (allemaal stukken eruit) ze hebben m'n deur posten eruit gehaald niet netjes... maar heel de muur mee *zucht* het komt allemaal wel goed maar het is zo'n zooi!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 16:01

geeft niet yentl!!
Die lagen gelukkig op stal Lachen en de rest heb ik allemaal nieuw gekocht --> bankrekening leeg.. goh als je alles gelijk moet kopen is het een hoop geld ik hadd echt voor veel geld aan paarden spullen liggen.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 21:58

ik vind het hardstikke fijn dat je alsnog een berichtje hebt geplaatst!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, juniper, kaatje89 en 136 bezoekers