Vechtpartij voor de deur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Vechtpartij voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 16:05

Ik lag op de bank en hoorde ineens allemaal geschreeuw. Vlakbij onze flat stonden 2 jongens schreeuwend tegenover elkaar. De ene stond bij de vuilcontainers en smeet alles wat los en vast zat naar de ander.
Op een gegeven moment kwam er een oud grijs mannetje naar buiten die de jongen die met alles gooide in zijn kraag greep en hem met opgeheven vinger duidelijk de waarheid vertelde. Ik zat al met mijn telefoon met 112 ingetoetst in de aanslag, klaar om op 'bellen' te drukken, want die jongen was extreem agressief bezig. Maar hij droop na een preek toch af, leek het. Totdat de oude man een beetje uit het zicht was en hij de bosjes indook en een stoeptegel tevoorschijn haalde. Scheve mond
Er werd nog een paar keer over en weer geschreeuwd en uiteraard gingen steeds meer mensen zich ermee bemoeien. Zeiden tegen die jongen dat hij die tegel terug moest leggen enz. En opeens begint hij te rennen naar die andere jongen toe met de tegel voor zich uit, klaar om te gooien. De oude man stond inmiddels onder ons raam. Ik stond op het balkon. Ik vroeg hem of ik 112 zou bellen. Maar zijn vrouw had vanuit huis al gebeld zei hij. En inderdaad, de stoeptegel werd gegooid, mis, maar er vielen wel rake klappen en op dat moment kwam de politieauto er aangescheurd. Beide jongens zijn meegenomen.
Pffff wat een sensatie zo terwijl je eerst gewoon op de bank ligt.
Complimenten voor die oude man, die zoveel lef heeft om zich ermee te bemoeien. Ik ben zelf niet zo'n held op zo'n moment, probeer wel te helpen als dat kan door politie te bellen ofzo, maar zou nooit tussen 2 ruziƫnde jongens springen geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:10

Ik ook niet. Dat ze elkaar af willen maken is al akelig genoeg, daar hoef ik niet tussen te zitten. Misschien erg laf, maar ik ben nogal zuinig op mezelf... Haha!
Wel spannend daar in Drenthe!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:32

En dat gebeurt in ons saaie Assentje? Als het nou in de Rolderstraat gebeurt, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar gewoon bij jou voor het huis?
Ik zou er ook niet tussen springen hoor. Ben daar nogal een mietje in, ik ben bang om zelf klappen te krijgen...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:39

huh in Drenthe?? Gebeurd daar wat??
goh dat had ik nou nooit verwacht Haha!

Wel weer sensatie hoor, maar ook weer erg aso!
kan nou niemand meer normaal doen? Verward

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:43

Ik weet niet wat ik zou doen. Want ze zeggen wel meestal van ik spring er tussen, maar als het erop aankomt dan trek je ook terug.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:08

Ik heb ook wel respect voor die man, hoewel we eigenlijk allemaal zo zouden moeten reageren. Maar ik betwijfel of ik me er op zo'n moment mee zou durven bemoeien...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:15

En tegen woordig moet je al helemaal uitkijken, want straks ben jij de dupe.

Was wel grappig, want ik was mijn ramen aan het zemen (ja, ja... Haha!)
en daar stonden drie jongens stoer te doen, toen ze elkaar begonnen te schoppen en te slaan. Maar gelukkig bleek al snel dat ze aan "oefenen" waren....... Haha!
Maar ik schrok wel even........

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:28

Hoed af voor die man, voor hetzelfde geld was hij zelf in elkaar geslagen. Moedig hoor.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 02:15

Dan te bedenken dat ik mijn laatste vechtpartij in Rotterdam niet eens meer kan herinneren Haha! Waar gaat het heen met Drenthe? *LOL*
Het is ook zo dat je hier aan de vechtpartijen went, en er in principe niets eens meer van opkijkt Scheve mond

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:59

Knap van die oude man...
IK ben zelf een half jaar geleden tussen een ruzie gesprongen waarbij een onschuldige jongen door twee jongens in elkaar werd geslagen (alleen omdat ie zei: ga eens wat aan de kant met die scooter..). Ik ben er tussen gesprongen omdat ik zo boos werd, en slecht tegen onrechtvaardigheid kan, maar ik heb het geweten.. Resultaat: zwaar gekneusde arm, tand door de lip, en een blauw en bloedend scheenbeen. Maar toen ik heel hard g*d*v*d*m*m*e krijste, en echt heel boos werd, hielden ze uiteindelijk wel op met vechten (van verbazing volgens mij dan wel..). Maar goed..tegenwoordig bedenk ik me wel een keer of tien voordat ik er tussen spring. Daarom: een medaille voor die oude man!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 12:18

Ja hier in Drenthe...heb toch al redelijk wat vechtpartijen gezien eigenlijk.
Met het stappen in de stad (een jongen werd eens finaal in elkaar getrapt tegen zijn hoofd door 3 of 4 agressieve jongens, het zag eruit of hij doodgetrapt werd, toen mijn zus en ik bij die jongen kwamen was de rest hem al gesmeerd, bah ik zie het nog voor me, jongens zijn aangehouden overigens), of gewoon op straat (een tijd geleden zou ik naar mijn werk op de fiets, ik kom bij een kruispunt en op dat moment staan er 2 auto's stil midden op het kruispunt en ik zie 3 jongens een man uit zijn auto sleuren en helemaal aftuigen...ik bedoel maar...) of hier bij ons in de wijk. We wonen precies achter een Molukse wijk waar heel veel jeugd woont en waar ook heel veel jeugd langsfietst als ze naar school gaan. Dus dat levert nog wel eens wat geknok op.
Ik bedenk me dan ook wel 2x voor ik ertussen spring hoor.