Verjaardags cadeau

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 17:52

Ik denk hier misschien te veel over na, maar het zit me toch niet zo lekker. Wij doen in de familie met verjaardagen altijd kleine cadeautjes. Nu heeft mijn oom een hele verzameling met Go Ahead Ealges dingen van mokken tot knuffels en alles er tussen, nu had hij een paar maanden geleden voor de grap gezegd, ik heb alleen de baby spullen nog niet.

Ik had voor de grap dus een slabbetje gehaald van de Eagles. Had dus gister die verjaardag, krijg ik nu net een appje of ik de bon nog heb, hij deed er toch niks mee.
Denk ik hier nu te veel over na of is dit gewoon vaag gedrag.

Ik heb wel vaker dingen gehad met verjaardagen waar ik altijd iets uitzoek wat iemand graag wil hebben, vorig jaar vroeg die om een fles bacardi, die gehaald. Kreeg ik bij het overhandigen te horen, ja ik drink eigenlijk niet meer.

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:03

Ik zou daar gewoon eens over praten met het betreffende familielid.

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:06

Ik zou het ook ter sprake brengen. Mocht je dat niet fijn vinden, dan eventueel met een naast familielid van hem bespreken. Misschien dat die hem wat beter kan peilen en je het in ieder geval de volgende keer niet fout kan doen.

Wat rot voor je, je doet echt je best. Dan is het geen leuke reactie :n

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:11

Jouw oom is een ondankbaar secreet , geef hem die bon en volgend jaar gewoon niets . Ik vind het nogal ondankbaar om zo op een met zorg uitgezocht kado te reageren.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:12

Niet leuk zoiets inderdaad.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:13

Ik zou er niet moeilijk over doen. Bon geven en zeggen dat je hem had horen zeggen dat hij dit nog niet had en dat je het daarom als aanvulling had gekocht.
Vraag meteen of hij volgend jaar wil aangeven wat hij graag wil hebben zodat je niet mis kan kopen.

Jolien87

Berichten: 17446
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:20

He wat jammer!
Geen leuke reactie terwijl het juist als een leuk, grappig cadeautje was bedoeld.

Ik weet niet hoe je band normaal gesproken met je oom is maar ik zou de bon overhandigen en met een dikke knipoog zeggen: 'Volgend jaar dan maar een cadeaukaart? ;) '

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:26

Ik vind dat eigenlijk enorm ondankbaar overkomen van je oom. Zeker ook na je cadeau van vorig jaar + zijn reactie. Ik ben altijd snel klaar met dit soort acties :')

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:47

Jeetje. Mensen zijn echt moeilijk tegenwoordig. Dan verwachten ze van mensen met autisme dat die de normale regeltjes leren, maar als dit normaal is? Dat is toch super verwarrend of ben ik raar? :')

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:49

Lijkt haast alsof die oom het erom doet := Ik zou er ook klaar mee zijn en volgende verjaardag een envelop of bon geven en hij zoekt het maar uit.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:52

Met het lezen hoe hij op die fles bacardie van vorig jaar reageerde en nu zo. Wat ondankbaar. Ik zou mezelf de moeite sparen om de bon te zoeken. Hij zoekt er zelf maar een doel voor. Volgend jaar maar geen cadeau.

Afhankelijk van je band met hem kan je wel of niet in gesprek gaan.

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:59

Ik zou antwoorden, dat hij er dan maar iemand anders blij moest maken. Klaar....

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:04

"Lieve oom. Deze slab kan je zelf om doen als je de fles Bacardi van vorig jaar leeggezopen hebt. Dat beschermt je overhemd met kotsen".

Aan deze reactie heb je helemaal niks. :D
Ik zou de bon aan je oom geven. Kan hij lekker zelf gaan ruilen. Volgend jaar iets lekker onpersoonlijks zoals een Bol.com bon.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:11

rien10 schreef:
"Lieve oom. Deze slab kan je zelf om doen als je de fles Bacardi van vorig jaar leeggezopen hebt. Dat beschermt je overhemd met kotsen".

Aan deze reactie heb je helemaal niks. :D
Ik zou de bon aan je oom geven. Kan hij lekker zelf gaan ruilen. Volgend jaar iets lekker onpersoonlijks zoals een Bol.com bon.


Hahaha helemaal met je eens.

Volgend jaar gewoon niet meer naar de verjaardag gaan. Dag ouwe mopper oom!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 00:15

Dank je wel voor de reacties. Heb de bon gewoon door de brievenbus gedaan. Het is hier in de familie wel vaker raar met cadeaus en hij weet ook wel hoe ik hier over denk.

Heb met kerst mijn opa die heel graag een deventer bord wou er een gegeven, heeft die hem de dag erna weg gegeven, wat moest die toch met een bord :x.

Ben er op deze manier ook best klaar mee. Ironische hij heeft gister vier flessen bacardi gekregen en daar was die weer blij mee. Lijkt soms wel of ze het er om doen. Had sowiezo oprecht al geen zin in die verjaardag, vorig jaar eerst dat gedoe met die drank en een vriend van hem is mij zowat aangevlogen omdat ik Wajong heb, en hij vond dat ik daar geen recht op had. Kom ik gister binnen zit diezelfde eikel er gewoon weer bij. We moesten het er maar niet meer over hebben.

Denk dat ik volgend jaar gewoon niet meer ga, zullen ze ook wel weer wat van vinden maar ben er eigenlijk goed klaar mee. :=

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 00:21

Kan het zijn dat hij erg flauwe humor heeft in combinatie met jouw onderschrift? Dat hij als grapje gezegd heeft niet meer te drinken en de babyspullen? Wel zou hij dan meer rekening kunnen houden met jou en om nou om het bonnete vragen, gaat wel heel ver...

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 00:35

Nicje87 schreef:
Kan het zijn dat hij erg flauwe humor heeft in combinatie met jouw onderschrift? Dat hij als grapje gezegd heeft niet meer te drinken en de babyspullen? Wel zou hij dan meer rekening kunnen houden met jou en om nou om het bonnete vragen, gaat wel heel ver...



Vroeger en dan bedoel ik echt best was jaar geleden kon ik heel goed met hem. Slabbetje was ook een soort grap, alleen het feit dat hij zelf nog weken geleden aangaf dat hij alles wel in de collectie wil hebben. Hij heeft een kast en halve kamer vol met zooi van de Eagles. Vind het dus wel ironisch dat hij er nu zo mee omgaat.

Communicatie aan hun kant is altijd wat raar geweest. Als ze hier komen vraag ik ook altijd wat ze willen drinken en negen van de tien keer haal ik dan wat ze aangeven, vaak best dure drank, en dan moeten ze het toevallig net die avond niet. Soms verwachten ze dan dat ze de hele nog dichte fles meekrijgen. :+ Heb steeds meer het idee dat ze het erom doen eigenlijk.

Begin me er steeds meer aan te storen, maar goed, soms vind ik dingen niet normaal, maar hebben anderen daar een heel ander perspectief op. Zou zelf nooit vragen om een bon van ook maar iets als iemand me het geeft, vind ik zelf echt ondankbaar overkomen.

imaudy
Berichten: 5056
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 03:48

Volgend jaar een pakje chocolade sigaretten voor hem kopen, ingepakt in Go Ahead Eagles kado papier :') .

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 04:38

Nou, ik vind jouw denkwijze en reactie zeer normaal en terecht hoor. Slim dat je die bon door de brievenbus hebt gedaan.
Doei oom.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 05:30

Oh idd bon door de deur is top actie en voortaan geen kado meer. Gelukkig bij de families van beide kanten hier zijn kado's afgeschaft. Kinderen krijgen uiteraard kadootjes maar volwassenen niet meer.

Ineke2

Berichten: 33122
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Verjaardags cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:46

Ik kan niks raars vinden in jouw gedachten in dit geval. Die van je familie echter naar jou toe is echt niet netjes.
Ik zou ook niet meer gaan of in elk geval geen moeite meer doen om iets persoonlijks te kopen.

Ook met drinken voor als ze op visite komen. Ze drinken maar wat je in huis hebt. Ik koop zelf geen dure alcohol, hooguit een fles wijn en wat bier waarvan ik weet dat het gedronken wordt. Verder gewoon wat fris wat ik zelf ook drink.