Net terug van de allergoloog :-(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Net terug van de allergoloog :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 12:40

Kom net dus terug van de allergoloog.. Verdrietig
Ik wist wel dat ik voor van alles en nog wat allergisch ben, maar de droom dat ik er over heen gegroeid zou zijn, is nu definitief uit elkaar gespat.
Eigenlijk is het zelfs zo dat als ik bepaalde dingen eet, ik eigenlijk direct zou moeten gaan braken, aan het zuurstofapparaat zou moeten en aan de remmende pillen zou moeten Huilen

Op een 1 of andere onverklaarbare manier heb ik die reacties tot op heden nog niet gehad. Ik hoef voorlopig dus niet op een speciaal dieet, maar uiteraard wel oppassen wat ik eet.

Als belangrijkste/ergste allergien kwam uit het onderzoek:
* kat (hoe anders)
* paard (hoe anders..........)
* rundvlees, varkensvlees en lamsvlees (staat weer in verbinding met de katten)
* koemelkallergie (voor mensen van mijn leeftijd was de waarde heel erg hoog en hij stond er verbaasd van te kijken dat ik niet ter plekke neerviel als ik een slokje nam)
* sperciebonen (lekker boeien Haha! )
* kerrie
En nog een aantal dingen wat ik ben vergeten. Het waren er ook zoveel!!! Frusty Ik krijg nog een brief waarin alles vermeld staat.

Ik heb dus nu 4 medicijnen die ik varierend van 1 tot 3 x per dag moet nemen. Dan heb ik er nog eentje voor noodgevallen of als ik benauwd ben.

Nou, ik ben er weer mooi klaar mee. Lips are sealed
Gelukkig hoef ik voorlopig niet op dieet. Ik pas wel op met wat ik eet. Ik ga niet zitten wachten op een toeval/aanval.

Ach, 1 ding is heel positief. Die dokter vond me een wandelend wonder en ik mocht gewoon zo doorgaan Toen ik vertelde (in het 1e gesprek) dat ik een kat heb en een paard heb, viel hij van zijn stoel. Nu de uitslagen er zijn, viel hij nog verder achterover Haha! . De waarden lopen van 0 tot 100. Bij paard en kat stond er > 100 !!!!! (niet te benoemen dus )

Meer mensen met zulke extreme allergiepatronen?? Alle tips, truuks en opmerkingen zijn welkom. 1 ding is zeker...........ik heb me niet aangesteld Tong uitsteken


Op zoek naar de zon!!!



Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 14:50

Koemelkallergie hebben ze getest met een bloedtest. Ik ben vandaag dan ook nog geweest en heb 48 (!!) prikjes gehad, Ook daarbij zat dacht ik iets van koemelk.
Ze nemen dan een concentratie van koemelkstoffen en leggen dat op je arm. Ze prikken er dan een gaatje in zodat het in je huid kan komen.
Je ziet vaak meteen reactie (bij mij tenminste wel)

Des te groter het bultje, des te groter de allergie.

Ik ben nu wel heel eg uitgebreid onderzocht. Maar als ik jou was zou ik wel naar de huisarts gaan en een verwijzing naar een allergoloog (voor jou zit er eentje aan het begin van de Velperweg) vragen.

Mijn broertje at een stukje kiwi (hij wordt volgende week 3 jaar) en op het moment dat hij het in zijn mond had, moest hij braken, liep rood aan, alles zwol op en kon geen adem krijgen. Dat zijn dingen die je niet mee wilt maken. Niet bij een ander en niet bij jezelf!!! Gewoon even testen hoor!!!

Op zoek naar de zon!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, annaxmaex, Berdien, Besje, Britta31, c_alsemgeest, CarpeDiem_, Celebi, daiswees, DDD3, Dees, Eva1975, GrapeshotBot, Jacquelinee_, Jive03, Larissa123, limagirl, Luna_Rose, maava, Mutti, Natascha, rien10, Unit, Winged, xdniesje en 47 bezoekers