digitale piano

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

digitale piano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 20:59

Mijn zusje wil binnenkort een digitale piano aanschaffen. Maar ze heeft geen idee waar ze op moet letten.
Dus vroeg mijn moeder me net of ik het even op Bokt wilde vragen (ja, iedereen hier krijgt door hoe handig bokt is Haha!).
Dus, wie heeft er een beetje verstand van digitale piano's..? Wat zijn goede (en niet al te dure) merken..?
Ohja, en als iemand een digitale piano te koop heeft, laat het me even weten Lachen.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:09

Even blont ben ik hoor, maar wat is een digitale piano? Hetzelfde als een keyboard?

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 21:24

xxdaffiexx schreef:
Even blont ben ik hoor, maar wat is een digitale piano? Hetzelfde als een keyboard?


Nee, niet hetzelfde als een keyboard.
Het is een gewone piano, maar dan met een aan/uit knopje hahaha.
Tja, ik kan het niet zogoed uitleggen eigenlijk...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:44

Heb geen flauw idee, wij hadden altijd echte piano's. Ik vond dat geluid van die digitale altijd zo vreselijk....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:50

heb wel een gewone piano te koop Haha!

Pepper heeft een roland digitale piano (vandaar dat de normale te koop is) maar die zijn duur

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 03:22

ik was vandaag in het shoppingcentrum met zo'n digitale piano aan het spelen Haha! is echt kewl, allemaal soorten tonen etc. Haha! maar voor de rest heb ik er geen verstand van, sorry

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 08:53

Roland is een goed merk. De Roland 700 heeft een goeie prijs-kwaliteit verhouding. Maar beter zal ik het even aan mijn vriend vragen, die heeft er meer verstand van. En een digitale piano verschilt niet veel qua geluid, al wordt 't natuurlijk nooit een 'echte'. Maar met een digitale kan je meer, en die kan je eventueel ook nog eens meenemen.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:07

ik had eerst een digitale piano van roland daar was ik wel tevreden mee..
Nu heb ik een piano zonder geluid zeg maar van de beste digitale pianomakers, ben het merk even kwijt, ff aan mijn pa vragen.. En omdat deze piano zegmaar zlef geen geluid inzich heeft, heb ik eer een module bij..Een nano piano.. dat klinkt echt super maar het is wel erg duur.
Ik ben erg tevreden altijd over roland.. al doet yamaha het ook goed vind ik.
Later wil ik graag een echte, al is een digitale veel makkelijker, echt blijft het mooist...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 14:25

Bedankt allemaal Lachen.
Roland is dus een goed merk... das mooi, want ik ben al een aantal 2e hands Roland piano's tegengekomen die redelijk betaalbaar waren Lachen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:54

geef mij maar een piano van HOUT met hamertjes en snaren! Vind ik veel mooier en echter!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:27

Desiree schreef:
geef mij maar een piano van HOUT met hamertjes en snaren! Vind ik veel mooier en echter!


dat is het ook Haha! maar ik heb liever een digitale Lachen

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:49

Ja een Roland is een goed merk, die hebben wij vroeger ook gehad. Helaas speelde er niemand piano, vandaar foetsie Roland. Er komt een mooi geluidje uit & neemt minder 'ruimte' in beslag dan een gewone piano.