Ik heb nu ook lenzen ....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ik heb nu ook lenzen ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 14:26

Na jullie lastig te hebben gevallen met een aantal vragen over lenzen, heb ik ze nu ook. Ik heb zachte lenzen genomen en dan voor een half jaar.
Ik heb vanochtend een cursusje gehad om ze in en uit te zetten. Wat is dat wennen zeg B) . Het inzetten is nog niet zo simpel tenminste voor mij dan... Rechts gaat het nog wel, maar links Frusty Ik zit me daar een stuk te prutsen. Mijn fijne motoriek van de linkerhand is toch nog niet zo goed als ik dacht dat die was. Het eruit pakken gaat gelukkig al wel redelijk.

Natuurlijk had ik ook nog een slimme actie: Ik was de linkerlens net al kwijt. Ik dacht "ja hoor dat heb ik weer, nog geen twee uur lenzen en ik ben er al eentje kwijt". Maar nu bleek de lens opgevouwen onder mijn bovenste ooglid te zitten. Schijnheilig Dus heb ik die er weer goed in moeten zetten. B) Ik hoop dat dat morgen toch een stukje beter gaat.
Maar goed over uurtje moet ik ze weer uit doen en dan mag ik ze morgen 6 uur in, overmorgen 9 uur en daarna gewoon de hele dag. Ik ben benieuwd hoe ik over een weekje de lenzen er in en er uit haal....

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:36

Toch wel slim dat je zachte lezen hebt gekozen!
Ik wil ook zachte lenzen, want harde is echt heel erg irritant als je paardrijd! Gister reed ik in de binnenbak en het was een beetje stofig. En gelijk krijg ik weer iets in mijn oog Verdrietig Ik kon mijn oog niet meer open krijgen, en ik moest dus echt stoppen met de les Boos! Allemaal door die stomme lenzen.

Als je je lens echt al kwijt was na 2 uur had je volgens mij wel een record gehaald Haha!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:47

Brrr ... jij liever als ik! Ik moet er niet aandenken elke keer met een vinger in mijn oog te prikken! Scheve mond Ik hou het gewoon bij mijn bril hoor.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:51

Ik ben met de eerste lens 5 kwartier bezig geweest, de volgende een half uur, ging niet helemaal vanzelf, nu doe ik het binnen 3 seconden.
Waarom zet je je linkerlens met je linkerhand in? Ik doe ze beide met rechts!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:00

Idd, gewoon allebei met rechts doen. De logica waarom je je linkerlens met je linkerhand doet ontgaat mij een beetje...
Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf beter, het wordt zo'n gewoonte! Ik heb er niet eens een spiegel meer voor nodig, zet ze zo in, makkelijk zat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:12

Ik zet ze ook beide rechtshandig in. In het begin is het zowiezo moeilijk. Maar het went snel genoeg, hoor. Over een weekje kun je ze waarschijnlijk al vlot inzetten en weer uitdoen.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:38

ik heb ook lenzen alleen een tijdje niet gedragen
in doen valt mee alleen de eerste keren wat minder
Afbeelding
hier onder ben ik
Afbeelding

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:41

over een maand wil je niks anders meer. ik zou nu echt niet meer terug kunnen naar een bril.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:51

Ik wissel het af, bril en lenzen. Maar dat komt omdat ik vaak in tijdnood kom voor ik naar school ga. Ik heb harde lenzen, maar vrijwel nooit last gehad met paardrijden.
Ik heb nu een plekje (weet niet wat het is) in m'n oog, dus gedwongen bril op nu. Boos!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:35

haha ik weet nog wel dat ik er ook heel lang over deed om ze in te zetten in het begin, wat een ellende, had ze bijna terug gebracht Haha!
je moet er gewoon even handig in worden.
je kan ze trouwens idd beter allebei met je rechthand inzetten, is veel makkelijker!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:40

Nog een tip, maar dat hebben ze je misschien ook wel verteld: hou altijd een vaste volgorde aan met inzetten en uithalen. Maak er een gewoonte van om consequent eerst rechts en dan links (of omgekeerd) in te zetten en uit te halen, dan is de kans op verwisselen van lenzen veel kleiner.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:18

Dat gaat vast binnen no time goed! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:35

Ik doe ook mijn linker lens met mijn linkerhand in, en andersom.
Vraag me niet waarom, maar andersom lukt het gewoon niet!
Ik doe ik altijd eerste de rechts in en dan pas de linkse:)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 19:13

ER werd mij verteld dat het makkelijker zou zijn om links met links in te zetten en rechts met rechts vandaar dat ik het zo probeer. maar als het zo moeilijk blijft gaan, stap ik over op alletwee met rechts doen.
Ze hebben inderdaad gezegd dat ik me een vaste volgorde aan moet wennen, nu is het nog niet erg (alle twee de ogen zijn van dezelfde sterkte).

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:04

Gelukkig ging het vanochtend al een stukje vlotter. Alleen zit mijn linkerlens nog niet echt geweldig...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:11

heb die die met de linker of rechterhand gedaan?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 13:15

Eerst geprobeerd met links, maar daarna toch maar met rechts Haha!
Toen zat die er ook veel sneller in. Alleen vind ik het nog een crime op ze meteen in te zetten dat er geen lucht meer onder zit. Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:18

moet je ze een beetje meer 'aanduwen'. in het begin is het wel eng om zo aan je oog te komen, maar dan went ook hoor

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:21

Aanduwen idd, beetje heen en weer schuiven met je vingertop. Dan kan er ook geen lucht onder komen en dan slaan ze ook niet dubbel onder je ooglid of in je wimpers. En wat de meesten hier al zeggen: als het met links niet lukt, gewoon met rechts in zetten. Doe ik al 14 jaar, is voor mij ook het makkelijkst.

Wel fijn dat je nu continu scherp kunt zien! Lachen