hoe dom zijn konijnen precies?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

hoe dom zijn konijnen precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 17:32

Mijn konijnen hebben normaal gesproken de beschikking over een buitenhok + mijn dakterras(je). De afgelopen dagen heb ik ze in hun hok opgesloten, omdat het zo koud is en het hok beschermd staat.
Maar ze moeten toch af en toe wat kunnen bewegen, dus heb ik ze vanmorgen maar weer los gelaten op het dakterras. Met als gevolg dat ze zich niet meer laten pakken Boos!

Ze kunnen dus zelf beslissen; erin of eruit.. Hoe dom zijn ze? Zullen ze bevriezen omdat ze rennen leuker vinden dan in het hok zitten, of zullen ze begrijpen dat als ze erg koud worden, dat ze in het hok moeten gaan zitten?

Ik hoop ze nog te kunnen pakken, maar omdat het zo donker is, wordt het nog moeilijker ze te vangen, dus voor de zekerheid vraag ik het jullie maar Lachen

Dus; Wie weet hoe hoog het IQ van een konijn is Verward

En nog een tweede vraag; hoe zorg ik ervoor dat hun water niet ieder uur bevriest? Zout lijkt me niet zo goed voor een konijn.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:34

zout lijkt me nog altijd beter als antivries troep Tong uitsteken En tja het iq van een konijn... niet veel iig Haha!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:37

volgens mij is het IQ niet erg hoog, mijn 2 oudste konijnen hebben een buitenhok met daaronder een ren, s'morgens doe ik het loopplankje naar beneden en vervolgens zitten die sufkoppen dus de hele morgen beneden op de stenen (met een laagje stro erop) en heb ik ze net met redelijk veel geweld naar boven geduwd.
Klepje weer dicht en maar weer wachten tot morgen, maar ik zou ze toch proberen weer in hun hok te doen, misschien dat je ze kunt lokken met wat voer Kwijl .
Wat betreft het water, ik doe een klein schepje suiker erin en dat helpt wel aardig goed en s'avonds als ik naar bed ga dan haal ik de fles weg tot de volgende ochtend.
Sucses met vangen *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:41

konijnen zijn volgens mij heel dom. die van mij gaan soms beneden zitten in het hok terwijl boven het voerbakje staat als ik ze voer en ze stikken van de honger Slapen
DAarbij zitten ze warmer in het nachthok, vooral als ze SAMEN zitten. maar i.p. daarvan gaan ze ieder apart zitten, en dan ook nog in het buitenverblijfje.................

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 17:52

hmm, dit klinkt hoopvol..
Eentje was alsnog redelijk makkelijk te vangen, maar de andere krijg ik echt niet. Die ene zit er dus al in, maar nu is het hok dus dicht, om te voorkomen dat de andere eruit springt, maar nu kan de andere er dus niet in... Handig allemaal. Ik wacht nu even af, misschien wil de ander zich zo wel laten vangen omdat haar vriendje er ook al in zit.

Waarom wou ik ook alweer konijnen??

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:13

misschien omdat ze "soms" zo Lovers zijn.
Sucses nog met het vangen van de andere Extreme duivel

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:59

lis"]
En nog een tweede vraag; hoe zorg ik ervoor dat hun water niet ieder uur bevriest? Zout lijkt me niet zo goed voor een konijn.
[/quote]

Hier mijn antwoord:
[quote="Jobbeltje schreef:
Ik heb iets nieuws ontdekt! Haha! Haha!
Voor je flesjes antivries te houden Knipoog

Nadat je je waterflesje hebt gevuld met water, doe je er een diepvrieszakje omheen... en vervolgens inrollen in aluminiumfolie! Ideaal! De mijne hebben de hele dag buiten gehangen een geen ijs! Lachen Lachen

Enige nadeel.. volgens mij vreet een van mijn konijnen aan de aluminiumfolie Lips are sealed Lips are sealed

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:10

dat is gewoon een natuurlijk eigenschap, heel logisch ze vluchten als ze kunnen, niet allemaal maar een groot deel wel. Maar ik denk dat als ze in de gaten hebben dat ze nergens heen kunnen vanzelf trug gaan en eventueel iets lekkers in het hok leggen.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:45

Hier in de buurt heeft iemand een stal cavia's en konijnen rondlopen.
Die lopen gewoon altijd buiten, maar hebben wel de mogelijkheid om naar binnen te gaan.
En dat doen ze ook nu het zo koud is, gaan ze lekker met z'n allen in het hok zitten Lovers
Ik neem aan dat ze écht wel zo slim zijn om in het hok te gaan zitten als het zo koud is.... konijnen in het wild zoeken met die kou toch ook wel een warm plekje op..?

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:51


lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 20:09

Update; ik krijg de ander echt niet te pakken. Heb daarom de ene ook maar weer los gelaten Haha! Ze zoeken het maar uit met z'n tweeën.
Misschien dat ik het vanavond laat nog even probeer. Ik word zo chagerijnig van dat ene konijn.. Boos! grom, dwars type.

Wel bedankt voor de tips. Ik zal wat suiker in het water doen, hoop dat het helpt.
Verder doe ik straks een wit bolletje in het hok, ik denk dat ze daar wel zin in hebben en dat ik ze dan alsnog op kan sluiten.

wat dat IQ betreft; ik begin toch te vermoeden dat het dwarse konijn een redelijk hoog IQ heeft

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:09

Mijn konijn zit de hele dag buiten in haar binnen hok. Haar water bevriest ook vaak, nu je het zegt: ik moet het nog binnenhalen. Het is niet ideaal, maar ja, oliebol happens little Bun!
Die van mij is ook vreselijk, echt niet normaal. Het is dat haar koppie vrij klein is en dat daar niet veel hersentjes in passen (en dus een laag IQ tot gevolg), maar mèn, wat een bitch is dat! Die zet ik altijd in Joops stal als ik uitmest, ik kan haar tegenwoordig wel pakken, maar vroeger was het echt een crime. Sinds ze bij Joop heeft gezetten gaat ze rustig in een hoekje zitten wachten, en als ik haar dan eerst uitgebreid aai (niet gelijk grijpen) kan ik haar zo meepakken... verder heeft ze een zeer moeilijke gebruiksaanwijzing, maar hey, it's a rabbit Tong uitsteken!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 23:59

Mijn konijntje is niet gediend van ongewenste intimiteiten, dan kan ik een trap met haar voorpoten verwachten. Ook een enorme bitch. De andere is een (gecastreerd) mannetje en is juist erg lief.

MAAR; goed nieuws, ik heb ze gevangen Haha!
Dus ik kan met een gerust hart slapen (ook wat rustiger, aangezien die kleine trut meestal in mijn kozijnen zit te knagen 's nachts).
Ik denk dat ze de winter verder gaan doorbrengen in hun hok. Ik heb het ze proberen uit te leggen, maar kreeg alleen een verwijtende blik.

Jammer dan, hadden ze maar geen konijn moeten worden.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:15

haha en hoe lang heb je er nu in totaal over gedaan??

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 00:37

Ik wil er niet meer over praten Knipoog

laatste en geslaagde poging 20 minuten, over de gehele avond; ik schat zo'n anderhalf uur

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:07

~hahaah, dacht ik al. Maare wie was nou dat konijn dat er eerst niet inging toen de ander der wel inzat? Was dat de voedster?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:45

Mr Floppy is een heel slim konijn.
Die houd je dus echt maar 1 ker voor het lapje, de volgende keer trapt hij er niet meer in.

Floppy woont in een binnenkooi en mag er 2x per dag uit om te crossen (fun!). Mocht je onverhoopt wat haast hebben en je pakt hem op en stopt hem in zijn kooi, is ie beledigd. Reken er maar op dat je hem de kee erna niet weer binnen 30 minuten kan pakken.
En als je hem in zijn kooi terugzet en er ligt geen sla of zo...welnu, dan gromt Floppy en neemt hij de volgende keer wraak door zich niet meer te laten pakken. Dan wil die echt alleen zijn kooi nog in als de sla ofzo er al ligt.....

Floppy zal misschien geen rekenwonder zijn, maar zijn IQ maakt wel dat hij dingen voor mekaar krijgt...ik vind dat redelijk slim.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:08

Ik heb een heel slim konijn gehad.. Of nee, meerdere.. Maar ik zal jullie het verhaal van Pluis vertellen.. B) ( Nou ja, bepaal maar of jullie hem dom of slim vinden Haha! )

Pluis ( rammetje ) hebben wij meedere jaren gehad. Het was een heel lief konijn, heel aanhankelijk, zindelijk en sociaal ( hij liep vaak binnen, maar plaste en poepte nooit binnen. ) Op ten duur kregen wij een kat ( Robin, hebben we nog steeds ) Konijn poepte de eerste 10 minuten in zijn broek voor de kat, kat vond hem maar raar. Maar, ze werden toch vriendjes Lovers

Wij gingen verhuizen, kat ging mee en konijn ging uiteraard ook mee. Op ten duur lieten we Pluis los in de tuin waar hij braaf bleef zitten. Spelend met Robin. ( Maffe beesten! ) Later ging Pluis mee op stap als Robin uit de tuin liep en hij kwam ook vrolijk de tuin weer ingehopst als zij de tuin weer inliep. Zij kwam naar binnen en hij sprong in zijn hok, waar ik dan alleen maar het deurtje van dicht hoefde te doen.

Het klinkt misschien wat ongeloofwaardig, maar dat konijn was zo vreselijk bijzonder! Hij is 8 jaar oud geworden. Gestorven van ouderdom. Verdrietig En hij is tot zijn laatste dag aan toe iedere dag met de kat op pad geweest Lovers