videocamera

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

videocamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:46

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een videocamera. Uiteraard gebruik ik die vrijwel uitsluitend voor het (laten) filmen van mijn paarden Haha!

Qua nieuwe camera's lijkt het vrijwel onmogelijk om een niet-digitale camera te kopen Verward en ik zit me af te vragen wat voor mij de voordelen van een digotale videocamera zouden kunnen zijn. Mij sprak het bijvoorbeeld wel aan dat je ''foto's'' uit de filmbeelden kunt halen. Maar goed, hoofddoel van het ding blijft uiteraard dat ik trainingen en proeven op mijn tv terug wil kunnen zien.

Is er iemand die een digitale videocamera heeft, en wat zijn de voordelen en de (on)mogelijkheden van zo'n ding ten opzichte van een ''normale'' camera?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:26

Heb er weinig verstand van, maar een voordeel is dat je leuk filmpjes van je paarden op bokt kan zetten Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:08

Volgens mij alleen maar voordelen. De beeldkwaliteit is beter en je kunt er inderdaad foto's mee maken. Kijk uit met de camera's van JVC die hebben de neiging om videobandje op te eten, erg zonde als er iets belangrijks op staat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:07

Ik heb een fijne JVC digi en haal er ook foto's vanaf, niet zo mooi als bij fotocamera's maar omdat je beeldje voor beeldje kan stilzetten wel het mooiste zweefmoment (als paard tenminste ook wil meewerken) Knipoog

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:21

Ik heb ook een JVC, echt een supercamera Kwijl , licht en makkelijk te bedienen, hele mooie beeldkwaliteit en er zit ook een DV-in op, dat betekent dat je filmpjes op de computer kunt bewerken, en daarna weer "in" de camera terug kunt uploaden en daarna alsnog op je TV of een videoband te zetten.

Dat van die bandjes "opeten" valt wel mee, alleen met bandjes van Sony kan de JVC camera niet zo goed overweg, met alle andere merken bandjes zijn er absoluut geen problemen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:44

Katja schreef:
Volgens mij alleen maar voordelen. De beeldkwaliteit is beter en je kunt er inderdaad foto's mee maken. Kijk uit met de camera's van JVC die hebben de neiging om videobandje op te eten, erg zonde als er iets belangrijks op staat.

Wij hebben ook een JVC. En daar zijn we heel erg tevreden over! Ik vind de kwaliteit van de film ook beter dan van een gewone. Dat je er ook beelden van kunt pakken als foto is een handige bijkomstigheid.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:49

Mickey"]
[quote="Katja schreef:
Volgens mij alleen maar voordelen. De beeldkwaliteit is beter en je kunt er inderdaad foto's mee maken. Kijk uit met de camera's van JVC die hebben de neiging om videobandje op te eten, erg zonde als er iets belangrijks op staat.

Wij hebben ook een JVC. En daar zijn we heel erg tevreden over! Ik vind de kwaliteit van de film ook beter dan van een gewone. Dat je er ook beelden van kunt pakken als foto is een handige bijkomstigheid.
[/quote]

Wij hebben veel problemen met die bandjes gehad en er was last ook een heel stuk over bij Radar. Verder een prima camera.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:12

ik heb er ook geen verstand van, gewoon de eerste nemen dus!