energierekening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

energierekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 17:17

Fijne zaterdagmorgen. Ligt er ineens een energie jaarafrekening van 990 euro in de bus. Dat hebben we natuurlijk niet, dus ik ben nu druk aan het puzzelen hoe dat in hemelsnaam kan.

We wonen samen in een gewone driekamerwoning, doen niets raars en nu blijkt ons energieverbruik ineens gestegen van 80 naar 170 euro per maand. Dat bestaat toch niet.

Hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt en voor wat voor een huis? Hebben jullie suggesties hoe ik dit verder het beste af kan handelen?

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:21

jzs wat duur want energie betreft wat gebruik je allemaal wat bijv. nioet nodig is? lampen ondodig aan doen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 17:28

We doen helemaal niet raar quinzy en leven best energiezuinig, ik bedoel niet energietips maar meer hoe gaan we het beste onderhandelen met de energiemaatschappij.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:30

Hé, dat hadden wij dus ook! Ik woon met twee anderen in een studentenhuis en wij wonen hier in deze samenstelling al 3 jaar. Onze energierekening was dit jaar bijna verdubbeld ten opzichte van het jaar daarvoor, terwijl er niet of nauwelijks meer elektrische apparaten zijn, we hebben geen zonnebank of straalkachel of iets anders energieverslindends. De jaren dat we hier met z'n vijven woonden hadden we zelfs niet zo'n hoge rekening. Verward

Ik snap er nog steeds niks van. Kan alleen maar bedenken dat er misschien illegaal stroom is afgetapt of dat de meter stuk is...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:37

Idd de meter laten checken. Een kennis van me had dit laatst ook, bleek er ergens een lek te zitten. Verstandig om voor de zekerheid even iemand te laten komen.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:49

jep en in elk geval even de lijn bellen en vragen wat je kan doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:51

Heb je een misschien een wasdroger gekocht. Was je meer ivm je paard?
Toch vind ik die E180,- erg veel hoor vooral voor een 3-kamerwoning.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:57

Hebben ze de meter opgenomen? Ik heb het ook gehad maar dat kwam omdat ze een schatting hadden gemaakt. Gewoon even bellen met je energiemaatschappij die komen wel met suggesties.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 18:28

Jippie schreef:
Heb je een misschien een wasdroger gekocht. Was je meer ivm je paard?
Toch vind ik die E180,- erg veel hoor vooral voor een 3-kamerwoning.


Geen droger en alleen een wasmachine, 1 gaskachel en verder eigenlijk niets... Nou ja, ik ga wel bellen maandag, hopen dat het meevalt...