Nokia 7210 of samsung t100?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Nokia 7210 of samsung t100?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 10:06

Nou ben ik er dus eindelijk uit welk abbo ik neem, (ben vaak) maar nou heb ik de keuze tussen 2 toestellen. De nokia 7210 en de samsung t100.
De nokia is zo'n 30 euro duurder in aanschaf, maar heeft wel weer wat meer mogelijkheden dan de samsung. Maar bij de samsung word dat wel weer gecompenseerd met allerlei extra's die bij de foon worden geleverd, zoals 2 accu's en cd met beltonen e.d.
Maar ik kan dus echt niet kiezen, dus vandaar dat ik jullie advies vraag!
Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:57

Moeilijk hoor.
Ik weet verder niets van de nokia 7210, wel dat er behoorlijk veel om gevraagd wordt bij ons op de afdeling (ik doe contractsverlengingen)
Ik heb al geruchten gehoord dat het toestel helemaal niet zo goed moet zijn.
Maar of dat zo is weet ik niet.
De samsung T100 is wel een leuk toestel.
Leuk zo'n kleurendisplaytje enzo.
Maar ja echt nieuw is het toestel ook niet meer.
Ik zou dan denkik toch eerder voor de nokia gaan.............

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 11:11

kaj schreef:
Moeilijk hoor.
Ik weet verder niets van de nokia 7210, wel dat er behoorlijk veel om gevraagd wordt bij ons op de afdeling (ik doe contractsverlengingen)
Ik heb al geruchten gehoord dat het toestel helemaal niet zo goed moet zijn.
Maar of dat zo is weet ik niet.
De samsung T100 is wel een leuk toestel.
Leuk zo'n kleurendisplaytje enzo.
Maar ja echt nieuw is het toestel ook niet meer.
Ik zou dan denkik toch eerder voor de nokia gaan.............


Nee, de samsung is niet echt nieuw meer, maar dat maakt mij ook niet zo heel veel uit, als het maar werk naar mijn zin. Bovendien als ik nu een van de nieuwste toestellen koop kan ik over een maand wel weer want dan is er wel weer een toestel dat vernieuwd/nieuw is.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 11:17

Misschien is het wel handig om nog even wat meer info over te foons te weten:

Nokia 7210 gprs:

- GPRS
- MMS (multimedia messaging services).
- Java: downloadbare toepassingen
- Polyfone ringtonen.
- Afm. 106 x 45 x 17,5 mm, 138cc
- Gewicht 83 gr.
- Standby: 150 tot 300 uur.
- Spreektijd: 2 tot 5 uur.
- 4096 kleuren dispay
- Wap 1.2.1.
- FM-radio
- Handsfree speakerphone mode.
- Infrarood.
- Trilfunctie.
- Calculator, stopwatch, tijd, datum, alarm,
countdown timer, kalender.
- Tripleband 900/1800/1900 Mhz.
- Games: o.a. Triple pop, Bounce
- Geleverd incl. headset.
- Kleuren: bruin en turquoise.
- Simlock vrij.
*******************************************

Samsung T100:
- TFT display met 4096 kleuren.
- Hoge resolutie 8 lijnen, 128 x 160 pixels
- 2 displays.
- Gewicht 87 gr. Afm. 88x50x21,9 mm.
- 2 Li-ion accu's 770 en 900 mAh
- Spreektijd: 80 / 140 min.
- Standby: 60 / 60 uur.
- 16 polyphonic beltonen met disco LED.
- 34 standaard 16 polyfone geluiden
+ 8 downloadable.
- 6 kleuren LED: zien wie er belt.
- Screensavers en 3 kleuren menu.
- WAP v.1.1
- Nokia smart messaging.
- T9 versnelle SMS invoer.
- Voice dialing, memo en menubesturing
- Antwoordapparaat
- Trilfunctie
- Soft modem
- Agenda, alarm, rekenmachine, to do list,
kalender, tijd & datum, wereldklok.
- Telefoonboek voor 750 namen.
500 in telefoon + 250 op simkaart.
- 3 Spelletjes in kleur en 16 poly geluid.
- Dualband: 900 / 1800 Mhz.
- Inclusief headset met aan/uit knop.
- Inclusief RS-232 seriele datakabel.
- Inclusief CD-ROM met 700 beltonen
- Simlock vrij.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:06

Tja als je niet perse het nieuwste van het nieuwste hoeft te hebben dan is de samsung ook een goede optie natuurlijk!
Verder al die functies maken niets uit als je ze niet gebruikt.
Dus kijk voor jezelf wat je perse op een toestel wilt hebben en zie dan wat er overblijft.
Ik vind bijvoorbeeld de polyfone beltonen van beide toestellen een pre.
Maar infrarood en dergelijke en spelletjes interesseren mij vrij weinig.
dus je kunt het beste gewoon strepen wat voor jou het belangrijkste is en dan hou je vanzelf een toestel over!
Tenminste dat is de bedoeling Knipoog

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 14:34

Ja, op mijn vorige toestel had ik een FM radio, dat zou eigelijk de enige optie zijn waarom ik eerder voor de nokia zou kiezen. (voor de rest heeft de nokia langere standby tijd enzo, maar de samsung levert 2 accu's dus da's ook weer gecompenseerd. Bovendien kan ik voor een paar euro wel zo'n mini ding kopen met fm radio dus ik denk dat ik toch voor de samsung ga. (en een toestel zonder gprs zal voor mij iig goedkoper zijn want daar ga ik meer gebruik van maken dan goed voor mijn bankrekening is Frusty )

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:07

Er is nu toch een nieuwere samsung uit, de s100?
Is dat geen goede optie?
Om het nog even moelijker te maken Knipoog

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 17:13


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:35

Als het echt je telefoontje wordt om overal mee naar toe te nemen en ook naar de paarden en zo. Dan zou ik zeker gaan voor de Nokia 7210. Nokia's zijn toch erg degelijke en sterke toestellen (meestal).

Heb zelf de Samsung T100 een tijdje gehad en het is een erg mooi toestel met genoeg functies en leuke melodiën, maar als je voor het makkelijke gaat, zou ik voor de Nokia gaan.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:38

Kijk maar naar die ene reclame....die man die valt met "de duurste" telefoon achterover....hij had daarvoor helemaal zitten op te scheppen wat er op zat...
ik zou voor de Nokia gaan zijn sterke toetstellen...en samsung niet echt

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:29

ik zit met hetzelfde probleem... Scheve mond
ik twijfel tussen de nokia 8310 en de Samsung T100 Lachen
de S100 is ook wel mooi eigenlijk Haha!
Afbeelding
moeilijk, moeilijk....

weet je het al?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:50

Ik blijf toch hangen bij mijn allermooiste telefoontje: De Nokia 6510 Lovers

Heerlijk ding, super in de hand en mooi van formaat!

Afbeelding

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 19:57

ik zou voor de samsung gaan , binennkort zijn de nokia's allemaal uit en wordt kleurenscherm in en vind zo'n toestel echt gaaf hoor...heb je allemaal anders functie's mee....en is lekker appart bijna niemand denk ik heeft em en binnekort zal iedereen der weer mee rondlopen en ben jij lekker eerst Tong uitsteken

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:15

Spikkel schreef:
ik zou voor de samsung gaan , binennkort zijn de nokia's allemaal uit en wordt kleurenscherm in en vind zo'n toestel echt gaaf hoor...heb je allemaal anders functie's mee....en is lekker appart bijna niemand denk ik heeft em en binnekort zal iedereen der weer mee rondlopen en ben jij lekker eerst Tong uitsteken


Verward Verward
Binnenkort zijn de nokia's uit??
hoezo dan, er komen van nokia net zo goed nieuwe modellen als van de samsung hoor.
En de nokia heeft ook een kleurendisplay.
En je laatste zin over dat ie lekker apart is en nog bijna niemand een heeft klopt al helemaal niet.
De nokia 7210 is net nieuw dus dan heb je hem wel als eerste maar de samsung T100 is allang niet nieuw meer.
Ik vind het een mooi toestelletje daar niet van maar dat je een trendsetter bent met dat toestel is een beetje overdreven voor een ouder model toestel....

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:13

Ik zou voor de Nokia gaan. Het gaat er toch niet om wat in is??? Nokia's zijn gewoon een van de makkelijkst bedienende telefoons en is ook een goede kwaliteit!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:04

nokia, altijd de beste en mooiste.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:30

Eeeh, Nokia het makkelijkst te bedienen? Niet mee eens. IMO zitten die dingen behoorlijk wazig in elkaar. Je bent de bediening van de Nokia gewend, maar dat is heeeeel wat anders Haha!

Voor Bart geen Nokia, iedereen heeft zo'n ding al. Zit meer te denken aan SonyEricsson Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:44

Met die toestellen van Ericsson heb IK nou altijd ruzie. Paar keer zo'n ding gehad als leentoestel (ja, mijn eerste Nokia was een maandagochtendmodelletje Haha!) en IMO zijn ze verre van gebruiksvriendelijk. Was Nokia niet ergens als meest gebruiksvriendelijk merk uit een test gekomen?

Anyway, laat het dan maar gewenning zijn, maar na een 3110 en een 3210 gehad te hebben (en een zusje met een 3310) kan ik nu ook mijn 3410 probleemloos bedienen. Ik ben best te porren voor iets nieuws, maar waarom overstappen als iets gewoon goed bevalt? Als ik nu voor een ander toestel zou gaan, dan zou het de 5210 worden. Stuiterbestendig, ideaal voor Ka. Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:25

BartVB schreef:
Eeeh, Nokia het makkelijkst te bedienen? Niet mee eens. IMO zitten die dingen behoorlijk wazig in elkaar. Je bent de bediening van de Nokia gewend, maar dat is heeeeel wat anders Haha!

Voor Bart geen Nokia, iedereen heeft zo'n ding al. Zit meer te denken aan SonyEricsson Haha!


Ik heb ze alle twee. die sony ericsson is traag en werkt niet lekker met dat pookje. Interfase is wel grappig, maar ook niet alles is duidelijk. Bij nokia zit er een logische strukuur achter. Ook wel bij sony hoor trouwens. Alleen die sony's lijken me kwalitatief minder en zijn minder solide.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:48

kaj"]
[quote="Spikkel schreef:
ik zou voor de samsung gaan , binennkort zijn de nokia's allemaal uit en wordt kleurenscherm in en vind zo'n toestel echt gaaf hoor...heb je allemaal anders functie's mee....en is lekker appart bijna niemand denk ik heeft em en binnekort zal iedereen der weer mee rondlopen en ben jij lekker eerst Tong uitsteken


Verward Verward
Binnenkort zijn de nokia's uit??
hoezo dan, er komen van nokia net zo goed nieuwe modellen als van de samsung hoor.
En de nokia heeft ook een kleurendisplay.
En je laatste zin over dat ie lekker apart is en nog bijna niemand een heeft klopt al helemaal niet.
De nokia 7210 is net nieuw dus dan heb je hem wel als eerste maar de samsung T100 is allang niet nieuw meer.
Ik vind het een mooi toestelletje daar niet van maar dat je een trendsetter bent met dat toestel is een beetje overdreven voor een ouder model toestel....
[/quote]

Ik zie de advertentie van samsung belange niet veel ofzo...ken niemand die hem heeft...en wist niet dat nokia 7210 nieuw is ???Meestal is het toch wel dat als er een rage is dat het na een jaar helemaal niet zo in is en dat er dan nieuwere dingen zijn.Ik kan ook verkeerd zijn hoor en is binnenkort Nokia nog altijd even in...want je hebt gelijk er komen veel nieuwere modellen uit.En ik wist niet dat hij nieuw was....sorry hoor Frusty


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:07

Nokia.. tja, heb er al twee versleten en bij die telefoons is het steeds zo dat INEENS het toestel het niet meer doet. Dan wil je hem laten maken en kunnen ze niet vinden waar het aan ligt (ik dacht beide keren aan een los contactje ofzo). En bovendien heb ik altijd heisa met die displays. Die zijn erg kwetsbaar.
Ik weet niet hoe dat bij de Samsung is, maar ik hoor daar de laatste tijd veel goede verhalen over. Nokia wordt in mijn vriendenkring veel vergeleken met Levi's spijkerbroeken: iedereen heeft ze en wil ze, maar de kwaliteit is niet opperbest.
Als ik zelf voor een nieuw toestel zou gaan (en misschien gebeurt dat binnenkort wel, want mijn Nokia gaat steeds zonder reden uit en geeft aan 'Insert SIM-card' terwijl er echt wel een in zit) dan wordt het geen Nokia meer, ben ik bang. Ik ga dan toch eens een ander merk uitproberen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:25

Tja of je nokia fijn vind of niet ligt aan jezelf.
Het is wel een zeer gebruiksvriendelijk toeste qua menustructuur.

Verder zou ik zelf niet perse een nokia hoeven.
Wat ik ook een erg leuk toestel vind is de alcatel.
wij verkopen zelf de alcatel OneTouch 511 en dit is een zeer leuk toestelletje.
Heel klein en licht, alle normale functies zitten erop en toch 1 van de goedkoopste toestellen die wij leveren.

Ga je voor het moderne dan zit je meteen aan een toestel met in ieder geval een kleurendisplay vast natuurlijk.
De samsung T100 ziet er leuk uit maar is toch al wel weer wat ouder.
Wordt bijvoorbeeld niet gprs ondersteund.
Als je dit niet gebruikt maakt dat natuurlijk niets uit!
De 7210 ziet er op het plaatje wel leuk uit maar ik heb hem nog niet in handen gehad.
Vind ik ook wel belangrijk, heb laatst de 7650 in handen gehad en wat een log ding zeg!
Megagroot.

Nerves
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:45

kaj schreef:
De samsung T100 ziet er leuk uit maar is toch al wel weer wat ouder.
Wordt bijvoorbeeld niet gprs ondersteund.
Als je dit niet gebruikt maakt dat natuurlijk niets uit!
De 7210 ziet er op het plaatje wel leuk uit maar ik heb hem nog niet in handen gehad.
Vind ik ook wel belangrijk, heb laatst de 7650 in handen gehad en wat een log ding zeg!
Megagroot.


Ja die nokia 7650 is idd superlog, wel leuke features maar verder Lips are sealed
De nokia 7210 heeft behalve gprs en fm radio niet veel extra's en gprs moet ik dus ook niet in handen krijgen want dat word voor mij veel te duur, vooral omdat ik het onzinnig gebruik. Dus voor mij toch ook de samsung, heb m besteld en volgende week heb ik dan eindelijk weer een telefoon. Haha!
Laatst bijgewerkt door Nerves op 07-12-02 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:44

Ok, net een nieuwe telefoon ontdekt Haha!

Ik zat eigenlijk te denken aan een SonyEricsson T68i:

Afbeelding

Maar heb nu de Siemens S55 gezien:

Afbeelding

http://www.siemensinfo.de/techdatas55.htm
http://www.siemensinfo.de/gallerys55.htm

De SL55 is nog cooler:
Afbeelding
(met uitschuifbaar toetsenbord) maar die is voorlopig nog niet uit.

Voordeel van die Siemens telefoons is dat ze nog wat kleiner zijn dan de T68i en ze doen ook Java Kwijl Op die manier kan ik dan ook fijn een Bokt tracker maken en ook een Jabber client op m'n telefoon draaien. Coolie! Haha!

BTW De Postbank heeft eind december een of andere actie met een S55 (met camera) en een O2 abo. Hmmmmm.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:19

De siemens S55 ken ik nog niet.
Maar als ik het zo zie vind ik deze leuker dan de T68i!!
Dit is wel een leuk dingetje maar echt heel apart vind ik hem toch ook niet.

alleen die acties van de postbank met O2 ......
Deja vu: telfort nog destijds met die telefoonaktie via de postbank.
Hoeveel problemen daar niet mee gekomen zijn.

Maar ja neem aan dat ze van hun fouten geleerd hebben!