verliefd maar niet op mijn eigen mannetje!help

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

verliefd maar niet op mijn eigen mannetje!help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:33

dagelijks ben ik met mijn gedachten ver weg.
Ik kom er gewoon niet meer uit.
uitleg:
Ik woon nu iets meer dan 2 jaar samen met een heel leuk mannetje.
Voor ik iets met hem kreeg was ik een heel vrij persoon.Ging heel soms stappen en hield er enorm van om te flirten(zonder bijbedoeling maar dat gebeurde ook wel eens hoor).Toen ik mijn mannetje leerde kennen had ik nog een vriend.Toch klikte dit beter en besloot ik om met hem verder te gaan.Op een manier van we zien wel hoe het loopt.Zonder het eigenlijk echt te beseffen woonde hij zowat bij mij en hebben we dus besloten om samen een huisje te zoeken waar we nu dus al iets meer als 2 jaar wonen.
Alles gaat goed maar toch merk ik dat ik wat mis.Hij is namelijk heel erg op zich zelf en ook altijd druk bezig met het een of ander.Als ik tegen hem praat komt er eigenlijk weinig reactie terug.Net of ik soms tegen een muur praat(ik praat soms veel te veel hoor).Er is eigenlijk nooit een spontane knuffel of een omhelzing en dat mis ik.Als ik aandacht wil(klinkt stom he) dan moet ik daar meestal even naar vragen voor hij het door heeft.
Maar goed nu mijn probleem.Ik geloof dat mijn gevoel naar een ander trekt.Sinds een week of anderhalf heb ik al zo'n raar gevoel waarvan ik niet precies kan zeggen wat het is.De persoon in kwestie is ook al een probleem.Het is namelijk de baas van mijn vriend.Het is zo'n poepie.Heel lief.Kletst gezellig en is heel spontaan.De afgelopen week was ik mee geweest met mijn vriend en dus zag ik zijn baas ook regelmatig voorbij zoeven.Hij heeft het erg druk maar heeft toch altijd wel even tijd voor me.
Ik had het toen nog niet echt door dat ik gevoelens voor hem heb,maar nu als ik thuis zit denk ik nergens anders meer aan.Zo weet ik bv dat hij me zodadelijk belt omdat hij me gevraagt heeft iets voor hem te doen op internet.
Je snapt dat ik een keuze zal moeten gaan maken maar dat is wel even een probleem.Wat moet ik doen en hoe moet ik het aan pakken?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:43

Hoi!

Ik snap inderdaad dat dit behoorlijk moeilijk is.
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt alleen was het dat de beste vriend van mijn toenmalige vriend.

Zo te horen zit je in een behoorlijke sleur met je relatie en ja als je dan aandacht krijgt van een andere aantrekkelijke man...Is logisch dat je je dan aangetrokken voelt tot hem.
Maar ik zou toch een serieus gesprek gaan voeren met je vriend.
Vertel hem wat je ervan vind dat hij je geen aandacht geeft, en dat je hem om aandacht moet vragen.
Leg die knappe baas even naast je neer (figuurlijk dan Knipoog ) en concentreer je even op de relatie met je vriend.Hoe moeilijk het ook is.

Heel erg veel succes en sterkte!

Groetjes
Janneke

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:44

Eerlijk zijn tegen jezelf. Dat is de beste manier om eruit te komen, ook al is het lastig en kan het even duren. Zolang je eerlijk bent tegen jezelf, en tegen anderen, kan niemand je iets kwalijk nemen.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:04

Ja das allemaal makkelijk gezegd natuurlijk.
Ook heb ik het er al met mijn vriend over gehad ook al was dat niet makkelijk.gelukkig vertel ik altijd alles eerlijk,want ik hou niet van liegen.
Ik heb alleen wel weggelaten dat het om zijn baas gaat,want ik wil niet dat hij met tegenzin naar zijn werk moet gaan door mij.
Ik heb het ook al duizend keer met mijn vriend bepraat dat ik me zo alleen voel bij hem.Het enige wat hij terug zegt is:ik hou toch van je en zo ben ik nu eenmaal.
Ken je dat liedje van robbie williams:feel.
Gut dat kan ik rustig de hele dag luisteren en dan dwaal ik weer af.
Ik weet het echt niet meer!!!!!!!!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:19

Het is niet de bedoeling dat je je alleen voelt in een relatie.En blijkbaar wil hij niet veranderen als je het meerdere malen met hem besproken hebt.

Het is inderdaad makkelijk praten maar ik snap dat het erg moeilijk is!
Want je houd van hem en hebt vast het nodige samen meegemaakt.Zoiets vergeet je niet zomaar.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:34

mijn advies: als je iets mist, moet je het duidelijk maken dat je het mist. verder nadenken bij wat je doet. ik denk dat je in je hoofd die ander helemaal perfect maakt, maar dat is ook hij niet (alleen ik Lachen ).
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 03-12-02 00:17, in het totaal 2 keer bewerkt

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:35

Ben er altijd nog bang voor om dit weer mee te maken....het is echt ontzettend moeilijk! Ik denk dat je "objectief" naar jullie relatie moet kijken, afgezien van de baas van je vriend en je echt afvragen of je nog gek op je vriend bent, of omdat je bij hem bent omdat dat nou eenmaal zo gelopen is...Je kunt het beter nu zeggen dan het uit te stellen....heel diep in je hart weet je toch wel of je met hem verder wil of niet??

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 00:03

Ik weet het echt niet meer.Het is echt zooooooooo ontzettend moeilijk.Kreeg net een smsje nou je moet mijn hart eens voelen.
Wat het best moeilijk maakt om een beslissing te kunnen nemen is dat ik samen woon.leuke jongen echt een schat.Hij neemt me zoals ik ben(heb erg veel meegemaakt).Aan de ene kant voelt dit als mijn huis maar aan de andere kant wil ik meer.Het voelt op dit moment gewoon als goede maatjes terwijl ik bij de ander echt vlindertjes heb.
Zou het een faze zijn of is het echt.
Er is vast iemand onder jullie die dat ook wel eens heeft gehad.
Ik zal heus niet de enige zijn toch?
Wat is er met me aan de hand en waarom voel ik me zo.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:11

Maak geen overhaaste beslissingen poppetje Lachen Ik kan niet uit ervaring spreken, maar wel vanuit mijn verstand. Maak inderdaad je vriend duidelijk wat je precies mist in jullie relatie, geef hem wel de kans om het recht te trekken. Wacht zijn reactie af, en kijk hoe het loopt...loopt het niet, sja...je gevoel wint toch denk ik. Maar ik zou daar eerst mee beginnen! Succes! Ik denk dat SP ook wel gelijk heeft (ohhjee...waarom zeg ik dit? Haha!), je hemelt die andere man helemaal op, en maakt hem perfect tussen je oren...ik zou hem (idd figuurlijk Knipoog) even naast je leggen, en je concentreren op je vriend...try to make it work!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:12

Oei oei, pittig.
Persoonlijk denk ik niet dat het een fase is, hangt er van af hoe je er naar kijkt. Ik weet wel dat als je dit 1 x in een relatie hebt gehad je vaak weer terug valt (in dezelfde realtie dan he).
Ik denk dat je zelf wel in je hart weet wat je moet doen alleen de tijd er voor nodig hebt.
Onder tussen ben ik er achter dat een ander je ook accepteert, ook al heb je veel meegemaakt.
Veel succes ik hoop dat het op zijn pootjes terecht komt.
Enne, was het smsje spannend Knipoog ik denk niet dat je hart voor niks zo tekeer gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:16

SuperPepeijn schreef:
mijn advies: als je iets mist, moet je het duidelijk maken dat je het mist. verder nadenken bij wat je doet. ik denk dat je in je hoofd die ander helemaal perfect maakt, maar dat is ook hij niet (alleen ik Lachen ).


Dat kan er maar een zeggen hier op bokt Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:18

ik ken dat ook...
manlief gaat tijdens een gesprek rustig de krant zitten lezen....
vraagt 5 X wat zeg je? enz.... en als je ergens anders bent dan kan hij aandachtig luisteren naar anderen, is attent, is...perfect naar anderen toe.
En dan kom je iemand tegen die: naar je luisterd, je aandacht geeft, attent is enz.... en dan vlinders het ideaal beeld enz...

tada, wakker worden....
jij bent een vreemde voor hem (die baas) en daarom is hij attent, geintresseerd enzo
De problemen in jouw relatie zij niet de schuld van jouw partner maar je eigen..... jij hebt het zover laten komen... Kun je dat veranderen? Ja wel als je dat wilt tenminste....

Jij begint een gesprek en hij let niet op, stamp eens op de grond.... gooi wat kapot etc doe er alles aan om aandacht te krijgen en te houden....

Ik ben zelfs zover gegaan dat ik de stoppen eruit gedraaid heb (kaarsjes aan, en niet romantisch bedoelt) stekker van de telefoon eruit etc.
En toen kon hij wel luisteren en kwam ik erachter dat hij min of meer hetzelfde probleem had (sleur, alles is gewoon, jij luistert niet, weet alles beter en ga zo maar door) Dit kwam hard aan.... maar we hebben beiden ons hart kunnen luchten... en ja, soms gaat het nog wel eens mis, ik wacht even af en vraag dan of ik kaarsjes moet aansteken of dat hij zo kan luisteren...

Nee, ik heb nog steeds niet de perfecte relatie (zoals ze op tv laten zien), maar weet waar ik aan toe ben en wat ik heb en wil het niet ruilen tegen niemand...

Heb ook wel eens tegen Jeroen (=manlief) gezegd van weet je wat me leuk lijkt.... gezellig samen uit eten, dat hij af en toe bloemen meebrengt (doet hij wel eens, maar dan nog vaker), gezellig met kaarsjes aan een leuke film kijken en dat soort dingen. Zij reactie: dat wordt ook een sleur.... En nu als hij spontaan thuis komt met een bos bloemen of een plant (buiten verjaardagen enzo om) denk ik dat hij een ander heeft Haha!

We bedenken wel eens spontaan leuke dingen, 5 graden onder nul, warme chocomelk mee, dik ingepakt, vuurkorf aan (hout wel te verstaan) en samen met de kids broodjes roosteren in het donker (van dat kant en klaar deeg om een stokje, heb ik meestal wel thuis voor de zondagochtend)
of met z'n allen in pyama zeer lang en uitgebreid zitten ontbijten....(deden we ook toen we nog met z'n 2-en waren.....)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:45

Laat die vlinders maar ff voor wat ze zijn, dat kom je zo vaak tegen........
Je moet eerst uitvissen voor jezelf of je het de moeite waard vindt om je relatie in stand te houden of niet. Daar mag een toevallige verliefdheid niks mee te maken hebben.....want die komen regelmatig aan je deur voorbij hoor! Dat is geen reden om je bestaande relatie eraan op te offeren.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:21

Ik denk dat iedereen tijdens zijn of haar relatie weleens vlinders kan voelen voor een ander. Mijn ouders zijn bijna 30 jaar getrouwd, dan is het toch ook logisch dat je weleens verlangt naar iets nieuws? Iets anders?
De vraag is of je er iets mee gaat doen. Als je relatie toch al slecht is (of voelt) zou je daarop ja kunnen zeggen. Maar probeer eerst voor jezelf uit te vinden hoe je tegenover je vriend staat. Hou je nog van hem, wil je bij hem blijven, of is er niks meer tussen jullie? Zo nodig zorg je dat je zijn aandacht hebt en praat erover. Ik meen dat dat toch het belangrijkste is in een relatie, dat je met elkaar moet kunnen praten...
Ik zou die baas van je vriend nog maar even vergeten. Zie hem maar als een aanzet tot nadenken over je relatie...

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:44

Ik vind het een aangrijpend verhaal, maar zou het zelf NOOIT op Bokt zetten. Ook al heb je er met je man over gepraat (maar verzwegen wie de ander was), ik heb toch het gevoel dat mensen die je kennen en dit op Bokt lezen nu meer weten dan je man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:07

Probeer voor ogen te houden dat er maar 1 persoon is op de wereld die je kunt veranderen: jezelf. Als je gaat proberen om je eigen man te veranderen, dan is dat gedoemd te mislukken. Natuurlijk kun je hem vragen om meer rekening met jou te houden, maar echt veranderen kun je alleen jezelf.
Je zult dus zelf de keuze moeten maken of je hier de rest van je leven tegen kunt en mee wilt leven. Staat totaal los van de baas van je man.

Qua die baas denk ik dat het 'gewoon' een soort van 'verliefdheidje' is, omdat je ineens dingen in hem ziet die je in je eigen man mist. Maar onthoudt dat ook die man z'n nadelen heeft (dat hebben ze nl. allemaal, behalve Xono natuurlijk Haha! ) Misschien is hij thuis wel heel asociaal, grof of wreed, dat weet je niet.

Probeer je keuze of je met je eigen man wilt dus los te koppelen van die baas, want geloof me, die heeft er eigenlijk niks mee te maken. Als de groentenboer een paar keer aardig had gedaan, was hij het geweest. Je bent niet verliefd, maar geirriteerd door een gemis bij je eigen man....

Sterkte met je keuzes,

Sonja

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 10:52

celano schreef:
Ik vind het een aangrijpend verhaal, maar zou het zelf NOOIT op Bokt zetten. Ook al heb je er met je man over gepraat (maar verzwegen wie de ander was), ik heb toch het gevoel dat mensen die je kennen en dit op Bokt lezen nu meer weten dan je man.


Dat kan wel, maar je moet toch ergenst (is dit dialect???) naar toe met je verhaal en waar kan je nu meer anonieme antwoorden krijgen dan hier?
Verder, tja het is erg banketstaaf voor die man maar hij zal zelf ook wel een vinger in de pap hebben gehad. Ik zie haar niet respectloos over hem praten of wat dan ook.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:04

Citaat:
Dat kan wel, maar je moet toch ergenst (is dit dialect???) naar toe met je verhaal en waar kan je nu meer anonieme antwoorden krijgen dan hier?
Verder, tja het is erg banketstaaflig voor die man maar hij zal zelf ook wel een vinger in de pap hebben gehad. Ik zie haar niet respectloos over hem praten of wat dan ook.


Ik ben het wel met je eens dat ze ergenst (ja, dat is dialect) heen moet met haar gevoel en ze praat ook zeker niet respectloos over hem. Maar ik vindt het msschien een beetje minder anoniem hier dan jij. Heel veel bokkers zijn toch 'bekend. En als ik poppetje IRL zou kenne, zou ik haar vanuit haar profiel ook zeker 'herkennen'. Snap je ook wat ik bedoel?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 11:11

voordat je een keuze maakt moet je wel eerst effe weten wat die man voor jou voelt he. EN misschien moet je ook eens praten met je partner dat je eigenlijk andere verwachtingen hebt binnen een relatie en of hij daar niet een beetje meer aan tegemoet kan komen.
Kans hebben dat je verliefd wordt op een ander zul je altijd wel lopen. Zo zijn de dingen nu eenmaal. Maar als je elke verliefdheid naholt word je ook niet gelukkig hoor.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 13:26

Celano, ik begrijp je punt wel maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap van haar vind dat ze het hier neer zet. Verder lijkt het mij ook een verschil of je partner op deze site komt. Ik weet niet of je iemand zou herkennen hier als je degene irl kent. Maar jou naam komt me wel bekend voor Knipoog
Excuses voor het dialect Haha!

mizz_R

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:11

Ten eerste wil ik ff zeggen dat je het met je vriend over moet hebben! Praten in een relatie is heel erg belangrijk. Ten tweede denk ik wat je bij je vriend mist krijg je opeens wel van een ander en dus je krijgt aandacht van iemand anders!!En dat vindt je fijn Lachen

In ieder geval blijf met hem praten!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:28

Je moet alle voor- en nadelen van je relatie afwegen zonder dat je aan die spannende man dankt. Vlinders zijn leuk maar die verdwijnen weer. Wat je uit moet zoeken is of je in deze relatie wilt blijven. Dus wat iedereen al gezegd heeft.....praten. Probeer echt te vertellen wat je kwijt wilt en schrijf desnoods dingen op.

Succes ermee!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:18

Sonja schreef:
behalve Xono natuurlijk Haha!


Ik denk dat je in de war bent met SP, Sonja Haha! Je wilt niet weten hoeveel nadelen IK heb *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:21

*LOL* so true!

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 18:16

Ik vind het heel fijn dat ik zoveel reacties krijg,niet alleen hier maar ook pbtjes.
Vele zeggen steeds dat ik meer moet praten met mijn mannetje.Dat doe ik heel erg veel.Niet dat hij altijd luisterd.Moet inderdaad even op de grond stampen of de stoppen er uit trekken.Ik ben altijd super eerlijk over alles niet alleen over dit.Het punt is dat hij zo lief is.Hij wil heel graag alles voor me doen hoor dat is het ook allemaal niet.Ik wil hem niet veranderen want hij mag zijn wie hij is.Het punt is alleen hij is erg op zich zelf en ik juist heel spontaan en aanwezig.We zitten vaak naast elkaar en dan wordt er niks gezegd.Soms pingeld er wel eens een traantje weg,omdat ik graag een knuffel zou willen maar geen zin heb om een voor de 100.000 keer naar te moeten vragen.Ik voel me gewoon alleen bij hem.
Of het vlindertjes zijn van verliefdheid die weer over gaat weet ik niet.
Zoveel aandacht krijg ik nu ook weer niet van die ander maar gewoon hoe hij is trekt mij heel erg aan.Krijg gewoon weer een lach op mijn gezicht.
Jezus zo kan ik wel blijven typen hier,maar mijn eten wordt koud.
Sorry dat ik het dus moet onderbreken.Ik vul jullie reacties tuurlijk weer aan straks.
Ik vind het niet erg hoor om mijn ei hier kwijt te kunnen.Ben erg open en vrij.En alle hulp is meer dan welkom want ik zit er echt mee.