Zucht, uitkijken naar leuk werk, maar wat is leuk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Zucht, uitkijken naar leuk werk, maar wat is leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 23:06

Ik werk nu al anderhalf jaar bij een callcenter.
Was nooit de bedoeling om daar lang te blijven maar aangezien het zogoed beviel ben ik gebleven.

Kreeg ook steeds leukere dingen te doen, en ook echt de kans om me te ontplooiien.
Tenminste binnen mijn functie dan.
Want er is op het moment gewoon geen enkele mogelijkheid om door te groeien in het bedrijf. Mijn teamcoach heeft veel voor me geprobeerd maar er zijn gewoon geen vacatures.

Nu adviseren veel mensen mij om verder te gaan kijken omdat ze het zonde vinden dat ik daar nog zit.

Nu vind ik dat zelf ook wel eigenlijk.
Ik heb een afgeronde hbo-opleiding makelaardij alleen de makelaardij trekt me niet zo meer aan....
Nu ben ik er wel achter gekomen dat ik het teamwork wat we hier erg hebben heel prettig vind!

Nooit van mezelf gedacht overigens.
Een baan als teamcoach lijkt me dan ook erg leuk!
Ik heb al diverse dingen gedaan die daar betrekking op hadden en dat beviel prima!
Mensen hebben ook nooit wat tegen me gehad wat dat betreft (ik bedoel dat ik mensen aanspreek op iets terwijl ik dus feitelijk helemaal niet boven ze sta)
Ik heb een tijdje een soort van functie uitgevoerd met twee collega's die hetzelfde deden als ik.
Met z'n drieen hadden we de eerste verantwoordelijkheid en we moesten zo'n vijf teams aanspreken op bepaalde zaken.
Nu waren er toen wat geluiden over de andere twee, dat men ze erg bazig vond enzo.
Dus ik eens geinformeerd wat men van mij vond.
Nou gelukkig bleek dat niemand mij zo vond.
Er werd me zelfs op de man af gevraagd of de functie teamcoach niets voor mij zou zijn!
Vond dat toch wel vleiend!

Nu heb ik eens een beetje rondgekeken op een aantal vacaturesites, maar de vraag naar teamcoaches is niet erg groot.

Dus dan maar een andere richting zoeken....
Alleen ik weet gewoon niet in welke richting!
Ik doe momenteel veel administratieve dingen binnen het team, maar ik ben niet in het bezit van computercertificaten of iets dergelijks.
Ik kan wel met word werken, en een bestandje maken in excel lukt ook nog wel maar het is niet zo dat ik precies weet wat je er allemaal mee kan.
Maar ja dat kan ik wel leren neem ik aan!

Wie o wie heeft een idee over in welke richting ik zou kunnen zoeken!
Het is niet zo dat ik binnen een maand een andere baan moet hebben maar ik wil wel een beetje rondkijken naar de mogelijkheden!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:45

Er zijn best wat functies te vinden waar je waarschijnlijk goed uit de verf zult komen !
Weleens gedacht aan office-manager of management-assistente ?
Project-coordinator ?
Loop anders eens een keer binnen bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau, daar kunnen ze je vast verder helpen.
Veel succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:49

Misschien is Callcentermanager iets voor je? verder moet je een lijstje maken voor jezelf, wat je absoluut wel wil en niet wil in je functie, van daaruit kun je gaan strepen wat voor soort functie's daarbij horen.
veel succes

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 00:01

Ik sta open voor een heleboel dingen!
Wat ik absoluut niet meer wil in een functie is de hele tijd aan de telefoon zitten (dus klanten te woord staan).

Verder ben ik vrij flexibel.
Ook wat betreft werktijden.
Alleen het probleem is dat ik vaak nogal onzeker ben over wat ik kan.
Waardoor ik mezelf niet genoeg op waarde schat als ik een functie bekijk.

Ik wil en kan veel meer dan ik nu doe maar ik durf niet zogoed anderen hiervan te overtuigen.
De personen die mij kennen weten dit.
Ik heb al gauw zoiets van: ik weet niet of ik daar wel geschikt voor ben enz...

Maar Pipo, goed advies dat strepen zal ik zeker eens doen!