Ontwerpen van een reclame?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Ontwerpen van een reclame?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 18:56

Hoi
Ik moet voor school een reclame advertentie en folder ontwerpen.
Maar ik weet niet hoe ik het moet doen. Ik heb een product etc. maar hoe kan ik een reclame ontwerpen op de computer?
Hoe krijg ik een eindproduct dat er zeer proffecioneel eruit ziet?
wie kan mij helpen?
tips voor programma's?

alvast bedankt
groetjes jeannette

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:21

licht eraan wat je moet hebben, een poster? een stukje video? wat moet je hebben, ik kan je helpen, ik heb op school speciaal les over reclame maken zo'n beetje dus ik denk dat ik wel iets kan doen en wat tips kan geven

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:27

stitch schreef:
licht eraan wat je moet hebben, een poster? een stukje video? wat moet je hebben, ik kan je helpen, ik heb op school speciaal les over reclame maken zo'n beetje dus ik denk dat ik wel iets kan doen en wat tips kan geven

Ik moet een reclame poster ontwerpen en een reclame folder.
het gaat om een zelf verzonnen produkt
dit product is een ijsje met alcohol voor trendy jongeren tussen de 16 en 25 jaar.
het heet Passion ice.

Ik weet totaal niet welke programma's hier handig bij zijn etc.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:34

ok ik kan een poster voor je maken als je wil, doe ik zo 1 2 3 hier, maar het gaat je kosten (nee grapje Haha! ) wat wil je op de poster? dan maak ik wel een 'layout' en dan sla ik het als een foto op en stuur ik de foto wel Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:36

Je moet eerst eens gaan kijken wat je er op wil hebben en welke kleuren en slogans je wil gebruiken. Dat is het voornaamste van de folder, als je de verkeerde dingen gebruikt, spreek je de verkeerde doelgroep aan Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 20:02

Ik ben nu bezig met het opstellen van de doelgroep etc slogans titels enz.
Vind het super aardig dat jullie mij willen helpen ik zal zo spoedig mogelijk voor een goede titel slogan etc zorgen.
groetjes jeannette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:44

Je hebt dus:
Passion Ice (kun je ook aan elkaar schrijven en uitspreken)
Doelgroep: trendy 16-25 * dat is wel een beetje jong voor dit product, vanaf welke leeftijd mag je ook alweer alcohol kopen en gebruiken? Ik weet niet of dat 16 of 18 is.
Kun je trouwens die trendy groep omschrijven, weet je wat ze aanspreekt? Een tijdje geleden was dat de skategroep die bewust was maar vooral lol wilde maken. Denk aan die commercial van kauwgom met die skater op een dak in New York, was geloof ik Sportlife Energy ofzo. Hoe ziet die groep er nu uit, dat bepaalt je kleurgebruik ook een beetje. De slogans moeten dus ook nogal slick zijn en de taal van de doelgroep spreken, maar dat wist je al.
Leuk zo'n project, jammer dat ik al zo lang uit het communicatieonderzoek ben Haha!.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 21:06

Tijdens onze reclamecampagne voor ons product gaan we inspelen op de sociale behoeften.
Bij sociale behoeften richt het individu zijn gedrag op het verkrijgen van affectie en vriendschap. Hij wil graag ergens bij horen.
We willen dus duidelijk maken in de reclamecampagne dat het product erg trendy, ruig en flitsend is. Als je ons product (het ijsje met alcohol) koopt dan hoor je ergens bij. Natuurlijk bij de ruige trendy en flitsende mensen! Je maakt sneller vrienden als je zo’n ijsje hebt want deze mensen hebben iets gemeen, allemaal een ijsje! En daardoor verkrijg je affectie van iedereen die in onze doelgroep hoort. Dit willen we dus duidelijk naar voren laten komen in onze reclamecampagne.

is dit wat je bedoeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:11

Wij hebben toentertijd veel onderzoek gedaan met die groep, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
Wat je moet weten is wat ze doen. Ze zijn flitsend, maar wat dragen ze, merken van hun kleding en hun schoenen. Fietsen ze? Of skaten ze nog steeds. Welke muziek hoort erbij en waar gaan ze uit? Met ijs ga je waarschijnlijk een buitensituatie laten zien, misschien wel op het strand of in een park. Je kunt de bladen wel nakijken op de trends van tegenwoordig denk ik. De gemeenschappelijke deler is dat product van jullie, dat klopt wel heel erg goed Lachen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 21:47

Wij gaan als stimuli vooral gebruik maken van de vormgeving van de verpakking. De vormgeving moet heel opvallend zijn, zodat het vooral de jongeren aanspreekt. Het moet er vooral allemaal heel flitsend uitzien zodat het er in discotheken en café heel cool uitziet om het ijsje te drinken. De verpakking moet bij het product passen en dus ook trendy zijn.

Ook willen door middel van reclames in jongeren bladen kopers trekken. Mooie en hippe reclames moeten er voor zorgen dat de jongeren de ijsjes ook willen kopen omdat ze net zo hip willen zijn als de mensen in de reclame. De reclames worden dan ook in de bladen gezet die de hippe jongeren lezen.

Als we dan eenmaal een beetje naamsbekendheid hebben gemaakt in de discotheken en het product slaat aan en wordt goed verkocht, dan willen we ook televisie- en radioreclames gaan maken. Maar dat doen we alleen als het product aan wil slaan, want als we veel geld uit gaan geven aan televisie- en radioreclames en het product slaat niet aan zijn we alleen een heleboel geld kwijt en hebben we nog geen product.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:58

Power point (presentatie), maarre, ik dacht dat jij ooit hebt gezegd op fokkerij dat je bedrijfskunde studeert, daar krijg je dat toch ook wel?
Ik iig wel bij mijn MBO-studietje

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 22:01

Uhm dit heeft niets met power point presentatie te maken.
Helaas want dat is dus makkelijk te doen.
Ik moet gewoon een echte reclame advertentie ontwerpen op de computer en ik heb daar geen goede programma's voor. Wil ook niet dat het zo'n amateuristisch helemaal foute reclame wordt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:04

Dat moeten ze toch wel op je school weten dan?
Hmm, dus het moet niet gepresenteerd worden.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 22:10

Ja het moet ook gepresenteerd worden
2 x zelfs 1 in nederlands en 1 xin engels daarbij maken we o.a gebruik van een power point presentatie
verders moeten we hier een dik verslag van maken waar we nu al elke week een deel van maken. van dat verslag moeten we een eindrapport maken wat wordt na gekeken door klant & communicatie maar ook door engels en nederlands.
Verders moeten we dus een reclame advertentie maken en een reclame folder.
En dat laatste tja daar zit ik nu mee
groetjes jeannette

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:11

Dan heb je nog mazzel, ik moest het ook nog in duits doen (iets anders, wel een verslag) en een exportmarketing plan.
WEl leuk om te doen hoor, als het je een beetje ligt, vooral de lay-out is leuk.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 22:13

chantal1 schreef:
Dan heb je nog mazzel, ik moest het ook nog in duits doen (iets anders, wel een verslag) en een exportmarketing plan.
WEl leuk om te doen hoor, als het je een beetje ligt, vooral de lay-out is leuk.

We hebben ook duits
en ook ons verslag moet dus in duits of engels tja mijn engels is wel beter als dat van duits maar nog niet super best! Huilen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:16

Nou succes dan maar, daar had ik gelukkig geen problemen mee.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:45

Ik ga even brainen voor je!!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 14:53

GribaldiFAN schreef:
Wij gaan als stimuli vooral gebruik maken van de vormgeving van de verpakking. De vormgeving moet heel opvallend zijn, zodat het vooral de jongeren aanspreekt. Het moet er vooral allemaal heel flitsend uitzien zodat het er in discotheken en café heel cool uitziet om het ijsje te drinken. De verpakking moet bij het product passen en dus ook trendy zijn.


Ga eens naar de verpakkingen van populaire ijsmerken kijken. En ook naar de mode in tijdschriften. Dan kun je zien wat de modekleur is.
Breezers hebben (voorbeeldje) vaak een felle kleur. Of kijk naar de verpakking van de SoleroSnoovers (ijsjes) van Ola.
Deze kleuren kun je gebruiken. Kijk ook eens naar pictogrammen,icoontjes,whatever van bekende merken. Wat is aantrekkelijk aan die figuurtjes ?

Verder schijnt je blik het eerste te vallen op ronde vormen. Voorbeeldje ; verkeersbord ( Gehoord toen ik een keer Klokhuis keek). Misschien veel ronde vormen in de advertentie gebruiken ?

Verder als je aan een locatie denkt --> Denken aan een hippe tent vlakbij zee of een voorkeursplek van jongeren in het park en waarom daar ? ( Maar dat had je vast zelf ook al verzonnen).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:41

Hahaha, ik heb wel meerdere van dat soort ontwerpen op school gedaan Lachen Echt lachen man!
Wij hadden dan een kerst string bedacht, de verpakking was van stof aan de buitenkant (koeienbont) met metallic glossy letters uit wat verschillende wenskaarten en kerst versiersel erop Haha!
Dat was dan echter alleen het bedenken van een produkt plus presentatie dmv verpakking, in dit geval seizoens gerelateerd.

Als je wilt kan ik wat voor je opzoeken in mijn bijbel;
Marketingcommunicatiestrategieen...