Gemengde Relatie gaat wel of niet??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Gemengde Relatie gaat wel of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:02

Hallo,

Ik vroeg me zo af wat jullie denken over een relatie met 2 verschillende nationaliteiten.

En wie heeft een gemenge ralatie gehad of gekent??
En ging dat goed of niet??

Ikzelf ben Nederlands en mijn vriend Turks.
We zijn 3 1/2 jaar samen.

Maar ben heel eerlijk, als ik de tijd terug kon draaien was ik nooit een relatie met hem begonnen.

Hij is wel lief en ziet er onwijs goed uit.
Maar dat weet hij en laat het ook goed merken.
Hij is erg jalours en dat vind ik een supper min punt!!

Hij wil gewoon hebben dat ik niet uitga en alles doe zoals hij het wil hebben.
Ik hou ontzettend veel van hem maar ik vind de relatie op het moment erg moeilijk.
We hebben in mijn ogen ook geen gelijkwaardige relatie.
Hij gaat iedere week uit met zijn vrienden en ik ben in geen 2 jaar meer uit geweest.
Waarom ik dit allemaal pik weet ik nog steeds niet.

Wie heeft ook zoiets dergelijks meegemaakt??

Groetjes: Corina

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:05

Ik had dus ook een gemengde relatie, hij is Marokkaan.

Maar gelukkig had ik het niet zo drastisch als jij. Ik mocht verder wel vanalles. In principe was het een redelijk goed relatie, het is om totaal andere redenen kapot gegaan.

Maar als je zelf al zegt dat wanneer je heel eerlijk bent met hem nooit een relatie was begonnen dan heb je zelf een antwoord bedacht op je situatie. Je bent er klaar mee, lijkt mij dan als ik je uitspraak zo lees.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:15

Echt mee stoppen hoor! Een vriendin van mij had hetzelfde. Die jongen was wel super 'verwesterd', maar had toch vanuit zijn ouderlijk huis meegekregen, dat zijn moeder altijd ondergeschikt aan zijn vader was. Hierdoor gedroeg hij zich onbewust 'dominanter'. Hij vond dit wel echt heel erg, maar het is heel erg moeilijk om daar verandering in te brengen. Eigenlijk moet jij als vriendin dit al vanaf het begin de 'kop in drukken' Extreme duivel . Moet je trouwens altijd doen natuurlijk Haha! . Laat ze maar eens een keer naar ons luisteren!

Aangezien jij dit waarschijnlijk niet gedaan hebt, zit je na 3 1/2 jaar in een vrij lastige situatie en zou ik er gewoon uitstappen als ik jou was. Sommige vrouwen hebben er geen probleem mee (om 'minderwaardig' te zijn), maar als je dit wel hebt (en terecht!), moet je echt een einde maken aan je relatie.

Zelf heb ik ook een vrij lange relatie met een allochtone (Nederlandse Surinamer) jongen gehad, en ik had hier echt geen problemen met cultuurverschillen of iets dergelijks. Alleen maar voordelen, zoals lekker eten bij zijn moeder Haha! Kwijl ! Bij mij is het geƫindigd omdat hij een 'stadje' was en ik een 'plattelandje'.

Succes met het nemen van je beslissing!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:19

Mayo ,ik weet het gewoon opdit moment niet meer.
Ik hou ontzettend veel van hem,maar ik kan niet meer tegen al zijn regeltjes.

Vrouwen horen thuis en zijn goed voor de huishouding en kinderen.
Moeten goed zorgen voor hun man enz enz.

De Turkse mannen vinden het ook heel normaal om vreemd te gaan.
Dat steld niets voor want het gaat alleen om de seks en ze komen toch altijd bij hun vrouw terug.
Dus waarom zouden wij vrouwen dat erg moeten vinden zeggen ze dan.

Mag niet om me heen kijken want dan kan ik bijv. naar een jongen kijken.
Ook vind hij het erg als ik me lekker op tut.
Ben erg veel vrienden en vriendinnen verloren ,doordat ik niet meer uitging en bijv winkelen ,niet naar de kermis enz enz.

Op het moment heb ik het gehad!!!

Hij belooft me van alles en komt niets na.
Gaat geheel zijn eigen gangetje en doet precies waar hij zelf zin in heeft.
Als ik bijv zeg dat ik graag met mijn zusje uit wil zegt hij: Doe maar ,maar je komt er nog wel achter.
Of hij zegt ga jij uit dan is het uit.

Wat ik ermee moet weet ik echt niet.
Ben al 3 jaar aan het knokken en probeer hem toch voorzichtig uit te leggen wat ik wel leuk vind en wat ik niet leuk vind.

Zo vrolijk ik altijd was en hoe gezellig hoe treurig ik nu ben.
Ik wil eigenlijk niet meer vechten en ik word er zo moe van.
Maar toch blijf ik hopen dat hij verrandert.

Ook al weet ik diep in mezelf dat dat waarschijnlijk nooit gebeuren zal.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:24

Volgende keer als hij zegt: 'dan is het uit', dan zeg je gewoon droog: 'zoals je wil' en dan loop je weg.

Jij bent niet van zijn cultuur, onthoud dat goed. Als hij een braaf 'slaafje' wil dan zoekt hij maar iemand die met hetzelfde beeld is opgevoed.

Ik neem aan dat je niet zo opgevoed bent, jij hebt het toegelaten dat hij jou veranderd heeft, dan zal jij er ook verandering in moeten brengen. zolang jij doet wat hij zegt zal het nooit stoppen. Verander dit (dus tegengassen) of kappen, je gaat hier kapot aan meissie en dat is het niet waard.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:27

Ik ga nu 4,5 jaar met een half-Antilliaanse jongen.
Hij is opgevoed door zijn Nederlandse moeder en ik denk dat de problemen die we hadden meer kwamen door zijn opvoeding dan door zijn achtergrond.
Maar ook hij is vrij jaloers. We hebben er behoorlijk vaak ruzie om gehad, omdat ik gewoon iemand ben die juist heel zelfstandig is en lekker d'r gang wil gaan. En hij wilde liever dat ik elke avond bij hem op de bank ging zitten.
De laatste ruzie (alweer een hele tijd geleden) heb ik hem heel duidelijk gemaakt dat ik geen relatie wil met iemand die me niet mijn gang laat gaan. Nu gaat het een stuk beter, ik doe waar ik zin in heb en ook al vindt hij niet alles even leuk, hij weet dat ik het graag zo wil.
Iedereen die hem kent van 'vroeger' zegt dat hij enorm veranderd is. En dat is hij ook. In positieve zin.
Ik heb ook op het punt gestaan dat ik dacht: "als ik dit allemaal wist van hem was ik er nooit aan begonnen" maar ik heb hem de kans gegeven om te veranderen en nu gaat het eigenlijk hartstikke goed. We wonen nu een poosje samen en onze relatie is veel respectvoller geworden. Was het niet veranderd dan was ik nu ook niet meer bij hem geweest.
Laatst bijgewerkt door Cody op 27-11-02 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:30

Ik had die vriend van jouw allang de deur uitgetrapt. Achterlijke cultuur hebben die lui. Waarom blijf je eigenlijk bij hem?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:32

Ik lees nu pas je laatste uitgebreide reactie.
Zo ver zou ik het nooit laten komen, aju paraplu, denk aan je eigenwaarde Knipoog Stel jezelf eens voor hoe jouw leven eruitziet als je de rest van je leven bij hem blijft. Is er in die relatie plaats voor JOUW dromen, voor wat JIJ wil? Zoniet, wat blijft er dan van jou over?
Ik denk dat je een stuk gelukkiger bent als je weer je gang kan gaan.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:36

Steef je moet ook begrijpen dat je verliefd kan worden met een "achterlijke cultuur".

In het begin was het echt een droom man maar dat verranderde al snel.
Ben geen persoon die overal moeilijk over wil gaan doen en laat dan ook vaak de dingen zoals ze zijn.

En liefde maakt blind maakt niet uit welk cultuur.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:45

Ik heb zo'n beetje alle nationaliteiten wel gehad (hey, ik val nu eenmaal op die donkere koppen Haha! ). Ik heb geen cultuur gerelateerde problemen gehad. Ik heb nu een relatie met een colombiaanse (geadopteerde) jongen. Problemen hebben we zeker gehad, maar hij is in een Nederlands gezin opgegroeid, dus dat heeft niets met cultuur te maken.
De relatie die ik hiervoor had, was met een Marokkaanse jongen. Dit is stuk gelopen, omdat ik ontzettend jaloers was (hoewel ik daar geen aanwijsbare reden voor had, behalve dat vrijwel alle meisjes hem leuk vonden). Eigenlijk lopen al mijn relaties stuk door mijzelf Bloos

Ik ben gewoon niet in de wieg gelegd voor relaties...

Corina, hou je ECHT nog wel van hem? Of denk je dat alleen maar.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 19:49

Hoe weet je nu precies of je echt van hem houd of niet??
Hoe kan ik daar achter komen??

Vind het fijn als hij bij me is maar ik ben ook wel eens blij als hij weg is.
Eindelijk rust en tijd voor mezelf,dat dacht ik want hij belt wel 1000 keer op een dag.
En als ik niet opneem dan ben ik met iets "stoms" bezig en word hij kwaad.
Als ik niet opneem denkt ie meteen aan een andere jongen.

Hij belt de hele dag en nacht door!!
Ik voel het nu gewoon als een soort controle.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:52

ik denk dat je beter af bent zonder hem... het lijkt nu misschien heel moeilijk, maar dat gevoel trekt wel weg.
ik denk dat jij denkt dat je van hem houd omdat je eigenlijk van hem dat moet...
succes ermee

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:58

*LOL* dat deed mijn vriend ook. Ik werd er knettergek van. Hij belde namelijk niet voor mij, maar om te kijken wat ik aan het doen was.
En vooral MET WIE. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik niet meer op zou nemen als hij weer zou bellen. Iemand kan 2x bellen, iemand kan 3x bellen maar dan houdt het wel op voor mij als je niks zinnigs te melden hebt en alleen vraagt waar ik uithang. Ik zat een keer in de pizzeria met mijn vader, had het geluid van mijn telefoon uitgezet, wat denk je...36 oproepen gemist. Ik was woest. En dat heeft hij geweten ook. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je zo vaak belt? Was namelijk ook nog niks aan de hand, hij wilde weten waar ik was.
Nu kunnen we er samen om lachen hoe het in die tijd ging.
Het bellen is nu drastisch teruggelopen. Nu heb ik ook vaker de neiging om hem gezellig even te bellen als hij pauze heeft ofzo. Het is een stuk spontaner geworden en ik erger me niet meer.
Je moet echt je eigen grenzen stellen hoor. Ik kondig ook vaak van tevoren aan als ik ergens heenga dat ik niet te bereiken ben. Wil dat mobieltje namelijk niet mijn leven laten beheersen. Niet door hem, maar ook niet door iemand anders.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:59

Als ik jou was zou ik er heel erg goed over nadenken, ik zou
het in ieder geval wel weten. Liefde hoort van 2 kanten te
komen en respect voor elkaar al helemaal.

Mijn ex was Surinaams (Hindoestaan) het was een echt moederskindje
(ze deed ook alles voor hem) en hij was altijd stikjaloers.
We werkten bij hetzelfde bedrijf en als hij me weer met een andere
jongen zag praten kwam hij na het gesprek altijd verhaal halen.
Als ik thuis was en aan het winkelen was belde hij altijd op om te
vragen waar ik uithing en als ik zei dat ik aan het winkelen was
werd hij woedend.
Dat ik nooit heb ingezien dat dit geen normale relatie is.
Ik ben op een gegeven moment met mijn zusje op vakantie gegaan
en we kwamen na een week terug, ik stond met een jongen op de
foto en toen is hij door het lint gegaan. Ik heb gezegd dat hij het
maar uit moest zoeken, de volgende dag heeft hij mijn vader bedreigd
over de telefoon!!!

Nooit meer een andere cultuur voor mij, we hebben zat Turkse vrienden
en ik heb vaak genoeg medelijden met mijn Turkse vriendinnen, maar
ja zo is de cultuur en ik kan er niks aan veranderen.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 20:04

Als ik les heb zeg ik het ook altijd en nog belt hij.
Vorige week ook,hij was vergeten dat ik les had en dan presteerd hij het nog om 19 x te bellen binnen 8 min.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:04

Toch heeft het niet altijd met cultuur te maken denk ik. Mijn vriend is straalverwend als klein jochie en dacht echt dat de wereld om hem draaide Het heeft zelfs een tijd geduurd voordat hij zelf zijn was ging doen en zijn eigen boodschappen haalde toen hij al op zichzelf woonde.
Ik vertikte het, ik wil best iets voor een ander doen, maar dan moet het wel gewaardeerd worden, en niet vanzelfsprekend zijn.
Maar ja, omdat ik het niet deed kwam zijn moeder elke keer zijn wasmachine volstoppen en bracht hem elke zaterdag de boodschappen die hij had 'besteld'. Heb toen ook tegen haar gezegd dat hij zelfstandig moest leren worden. Nu kan ze hem wat meer loslaten.

Heb ook een hele tijd een relatie gehad met een Surinaamse jongen, en ook een tijdje met een Molukse jongen (ja ik val ook vaak op donkere koppies Haha! ) en daar heb ik ook geen problemen van ondervonden wat de cultuur betreft. Dat ging om andere redenen over die ook in een relatie tussen twee Nederlandse culturen voorkomen.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:11

er.. hij accepteert niet zoals jij bent. Dus waarom zou jij het wel accepteren zoals hij is? In een relatie zijn beiden personen gelijk.
Dat is nu dus niet het geval, en dat geef je zelf ook al aan.

En echt veel positieve dingen weet je ook niet te schrijven over m. Het is misschien heel moeilijk maar soms is het beter om van iemand afscheid te nemen ook al hou je veel van diegene.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 20:12

Hij maakt me zelfs wakker als hij honger heeft.
En verwacht dan dat ik eten ga maken.
En dan heeft hij ook nog een bestelling ook.

Zoals geklopte eieren enz enz.

Ook verteld hij mij hoe ik mijn huishouden moet doen of zou moeten doen.
Heb het huis niet schoon genoeg volgens zijn mening.

Hij denkt alleen aan eten,schijten en slapen.

Mag aan mij liggen hoor ,maar is het niet normaal als je bij iemand veel slaapt dat je die gene ook soms helpt of niet.

Eerst sliep hij de hele week bij mij en ik bracht hem s'morgens naar zijn werk en haalde hem s'avonds weer op.
Dat was 100 kilometer per dag.
En hij kon niet begrijpen dat ik ging vragen om benzine geld (helpen in de kosten)
Hij betaalde in het begin nooit mee,ook de boodschappen betaalde ik.

Nu doe ik het niet meer want ik heb geen geld boom op mijn rug.
Hij is welkom in het weekend en door de weeks blijft hij maar lekker eten bij zijn mama.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:14

Corina;
Jij laat je zo behandelen. Als jij dat vanaf het begin niet gepikt had, was dit nooit zo uit de hand gelopen of de relatie was direct stukgelopen. Je verteld dit nu aan ons, maar je moet er met hem over praten. Zeggen dat je dit niet meer pikt. Wil hij zijn gedrag niet veranderen, zal je je conclusies moeten trekken en weggaan. Of je nu van hem houdt of niet.

Misschien word je wel 99 jaar.. Wil je die zo doorbrengen??

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:15

oh jee, moet je horen hoe je over jullie relatie praat.
volgens mij zie je zelf ook geen positieve toekomst
meer, sorry als ik een beetje bot over kom Bloos

Als ik jou was zou ik er toch maar over denken om
een einde aan de relatie te maken, hoe pijnlijk het
ook zal zijn.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 20:20

Toch bedankt voor al jullie reactie's.
Kan toch eindelijk een beetje mijn "ei" kwijt.

Ik heb heel erg vaak met mijn vriend hierover gepraat en blijkbaar vind hij het niet belangrijk.

Hij heeft "schijt" aan mij zoals hij zegt.
Schijt aan wat ik vind en wat ik denk.

Probeer er toch maar weer voorzichtig met hem erover te praten.
Maar ik weet niet goed hoe ik beginnen moet.
Vaak komt er alles uit wanneer we ruzie hebben.
En dat wil ik ook niet.
Hoe krijg ik zijn aandacht??

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:25

Als het zover mocht komen dat je met hem gaat samenwonen zal hij binnen de korste keren gaan klagen over de hoeveelheid geld en tijd die je aan je paard besteed.
Als je zo doorgaat heb je straks geen paard meer, zelfs geen eigen leven meer. Je bent hard op weg om een sloofje te worden van deze jongen.

Nu kan je nog redelijk gemakkelijk uit de relatie stappen. Je hebt je eigen woonruimte en een baan. Straks wordt dat veel moeilijker.
Je kan echt beter nu stoppen met deze relatie en je eigen leven weer terugpakken.

Het fijn vinden dat iemand bij je is, is iets anders dan "houden van" maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Het zal best even eng zijn om weer vrijgezel te zijn maar ik denk dat het in jouw geval binnen de kortste keren een verademing zal zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:36

Oh jemig hij is wel heel erg zeg. Hij heeft 'schijt' aan je??? Boos!
Hij ziet je echt als slaafje, ik kan niks gelijkwaardigs in jullie relatie ontdekken, sorry. Jij doet alles voor hem maar mag er niks voor terugverwachten. Kappen met deze jongen hoor, hij heeft totaal geen respect voor je! Misselijk Misschien komt het bot over wat ik nu ga zeggen, maar ik zou niks kunnen bedenken wat je echt gaat missen als je bij hem weg bent. Volgens mij denk je alleen maar 'ik had het veel eerder moeten doen'. Kom op Corina, laat je niet zo behandelen joh!! Lachen

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:39

Jeetje ik snap dat jij om die jongen geeft, maar wat is jullie relatie waard als hij gewoon 'schijt' aan je heeft.
Ik vind respect in een relatie belangrijk en dat je kan zijn wie je bent.
Denk er goed over na het is en blijft een moeilijke beslissing maar jij ben t niet waard om zo te worden behandeld!!!!!
Verder sluit ik me aan bij de woorden van percy!

sterkte met je beslissing!

groetjes Iris

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:41

Ik had hem allang gedumpt. Je raakt je eigenwaarde, je vrienden en je leven kwijt op deze manier. Dat is die jongen niet waard hoor, als hij echt om je geeft doet hij niet zo. Hoe Turks hij ook is, JIJ bent Nederlands!!