Rechten studie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

St3phani3

Rechten studie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 21:16

Hoihoi!! Ik wil misschien rechten gaan studeren(nederlands recht), maar ik twijfel eigenlijk nog een beetje. Ik zit nu in vwo 6 dus moet binnenkort al gaan beslissen.. Zijn hier mensen die rechten studeren, en zo ja, waar, en hoe bevalt het??? Alle info is welkom Thankss!

Suomi

Re: Rechten studie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:03

Hoi! Ik ben nu derdejaars Nederlands recht. Ik studeer in Nijmegen en zit daar dus ook op kamers... ik weet niet wat je nog allemaal wilt weten, maar voor meer info kun je me pb'en!

Groetjes, Manon

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:11

5e jaars Fiscaal Recht (bijna klaar, eerste jaar is voor alle rechten studies hier hetzelfde) in Tilburg. Bevalt prima! Weet je al ongeveer wat je ermee zou willen? Na je studie moet je nl voor rechter of advocaat bijvoorbeeld nog doorleren, wel icm werk. (ook nog per pb beschikbaar, mocht je nog wat over tilburg willen weten)

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:23

volgen mij manon hier op bokt

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:33

Ik ben bijna klaar met mijn rechtenstudie (Nederlands recht), moet alleen nog mijn scriptie schrijven. Ik studeer in Utrecht. Leuke stad en ik vind de studie ook erg leuk.

Als je twijfelt, kun je misschien een keer 'proef studeren'. In Utrecht kan dat in ieder geval. Je gaat dan een dagje mee met een rechtenstudent naar de colleges e.d. Dan kun je een beetje zien wat de studie inhoudt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:37

Ik ben 2e jaars, nederlands recht.. Ik studeer in Rotterdam aan de Erasmus Universiteit. Ik vind de studie helemaal geweldig, en het is lekker dichtbij voor mij. Het enige nadeel hier in Rotterdam vond ik dat er verschrikkelijk veel meerkeuzevragen in de tentamens zitten, en daar ben ik zo slecht in.. Ik geloof dat dit per universiteit verschilt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:03

Ja, ik heb in die 5 jaar 1x een gedeeltelijk meerkeuze-tentamen gehad. In 1 van de privaat of burgerlijk recht tentamens zitten er tegenwoordig ook een paar, maar die worden niet alleen op goede antwoord beoordeeld, maar ook op goede motivering van het antwoord.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:50

Ik begin dit jaar met nederlands recht (heb morgen mn eerste college).
Ik kan je dus niet echt veel vertellen, maar mij lijkt de studie wel erg leuk en intressant.
Ik studeer trouwens in Leiden, maar daar woon ik al zo'n 10 jaar.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:07

Ik volg nederlands recht in Groningen. Mocht je vragen hebben dan kun je me altijd een pb-tje sturen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:12

veerledec schreef:
Ja, ik heb in die 5 jaar 1x een gedeeltelijk meerkeuze-tentamen gehad. In 1 van de privaat of burgerlijk recht tentamens zitten er tegenwoordig ook een paar, maar die worden niet alleen op goede antwoord beoordeeld, maar ook op goede motivering van het antwoord.

Ja, alle tentamens tot nu toe zaten bij mij ongeveer 40% of 60% procent meerkeuze. Dus het maakt nog een groot deel uit van je tentamencijfer ook. Ik ken ook mensen die om die reden in Leiden zijn gaan studeren, want in Rotterdam lukte het niet door de meerkeuze.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:16

Ik ben nu eerste jaars Nederlands Recht aan de Universiteit van Tilburg. Echt veel kan ik je dus nog niet vertellen, alleen maar dat de studie tot nog toe interessanter is dan ik had verwacht, maar ook dat ik er harder voor moet werken dan ik had gedacht. De Universteit zelf bevalt me wel erg goed!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:01

Ik ben tweedejaars rechten in Utrecht en de studie bevalt me erg goed! Je hebt weinig college (zo'n 8 uur per week), maar moet thuis wel veel lezen en wat opdrachten maken. Als je alles een beetje bijhoudt is het geen moeilijke studie (vind ik).

Ik heb wel enkele meerkeuze tentamens gehad, maar het grootste gedeelte is toch open vragen.
Voor vragen kan je pb-en!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:29

MissyTara schreef:
Ik ben nu eerste jaars Nederlands Recht aan de Universiteit van Tilburg. Echt veel kan ik je dus nog niet vertellen, alleen maar dat de studie tot nog toe interessanter is dan ik had verwacht, maar ook dat ik er harder voor moet werken dan ik had gedacht. De Universteit zelf bevalt me wel erg goed!!

Als je nog lid wil worden van de studentenrijvereniging, of meer info wil, pb me dan ff!!
En waar uit zeeuws-vlaanderen kom je dan (ik nl uit hulst eo)

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:44

Tulandro schreef:
Ik ben 2e jaars, nederlands recht.. Ik studeer in Rotterdam aan de Erasmus Universiteit. Ik vind de studie helemaal geweldig, en het is lekker dichtbij voor mij. Het enige nadeel hier in Rotterdam vond ik dat er verschrikkelijk veel meerkeuzevragen in de tentamens zitten, en daar ben ik zo slecht in.. Ik geloof dat dit per universiteit verschilt.

voordeel voor mij meerkeuze altijd een gok kans!

ik ben trouwens 1e jaars student nederlands recht in Rotterdam

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:02

Ik ben net klaar met Nederlands recht in Nijmegen....in al die jaren nog nooit een meerkeuzevraag gezien

Ik vond het een geweldige studie en een hele leuke universiteit! (en ik kon er 4 paarden naast blijven rijden, das ook wel fijn )

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:34

2e jaars recht in Amsterdam (UvA). Studie bevalt prima, Universiteit ook, medestudenten wat minder, daar moet je echt een beetje tussen passen en dat doe ik omdat ik wat ouder ben niet echt. Wel een paar leuke mensen leren kennen. Rechten is vrij breed en sluit aan met heel veel interesse's. Veel lezen, maar daardoor ook veel vrijheid zelf je tijd in te delen.
Wat wilde je specifiek weten?

St3phani3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:06

Hee bedankt allemaal voor jullie reacties! ik zal sommige van jullie es terug gaan sturen(niet dat ik aan de rest niets heb, maar ik wil waarschijnlijk in nijmegen , tilburg of utrecht gaan studeren) Bedankt iig !!!:)

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:42

Hier nog iemand.. Ik ben (m'n scriptie afrondend) net mijn zevende jaar ingegaan dus ik heb veel ervaring als rechtenstudente..
Ik studeer Notarieel Recht in Utrecht. Utrecht is een erg leuke stad hoor en de studie jaa.. die overleef je ook wel. Succes met je keuze en als je nog wat te vragen hebt, laat maar weten!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:10

marieketencate schreef:
Ik ben net klaar met Nederlands recht in Nijmegen....in al die jaren nog nooit een meerkeuzevraag gezien

)

En ik heb tot nu toe nog geen tentamen gehad zonder meerkeuzevragen.. Echt erg. Ik wou dat ik alleen open vragen zou hebben ! En voor de mensen die denken dat meerkeuzevragen makkelijker zijn, geloof mij nou maar.. Dat zijn ze niet. Er staat ook duidelijk boven dat een juist specifiek alternatief beter is dan een juist generiek alternatief. Pff.. ik heb gewoon een hekel aan zulk soort vragen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:03

marieketencate schreef:

Ik vond het een geweldige studie en een hele leuke universiteit! (en ik kon er 4 paarden naast blijven rijden, das ook wel fijn )

Haha, ben derdejaars in Nijmegen en ik heb inderdaad ook nog geen meerkeuzevraag gezien hoor!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:19

Heb 5 jaar gestudeerd in Groningen en ben ondertussen al weer een jaar aan het werk.

Vond het een erg leuke studie, vooral omdat je heeeel veel vrije tijd hebt . Maar het moet je echt liggen. Het is een erg theoretische studie die je zelf praktischer kunt maken door stages e.d.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:42

Ik wil ook graag rechten gaan studeren, waarschijnlijk ga ik dan in Rotterdam

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:27

ik ben 3e jaars rechtenstudente in leiden. De studie vind ik heel erg leuk, de universiteit ook. Je hebt weinig colleges, maar daarentegen wel veel leeswerk en voorbereiding thuis.
Af en toe heb ik wel eens meerkeuzevragen, grotendeels zijn het toch openvragen.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:31

Hoi,

Ik heb pas mijn studie Nederlands recht (strafrecht) afgerond in Utrecht. Leuke stad, leuke universiteit en leuke studie. Ik weet niet welke kant je op wilt na je studie, maar de sectie strafrecht van Utrecht is erg goed en heel breed opgezet. In de studie worden veel aspecten van de criminologie en de forensische psychiatrie meegenomen. Ik kan natuurlijk niet oordelen over andere universiteiten, maar Utrecht is geen slechte keus. Als je iets meer wilt weten moet je maar even pb-en.

groetjes,
Annerie

St3phani3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:53

Hallo allemaal
Bedankt voor jullie reacties!! erg leuk om te horen dat er zoveel positieve reacties zijn over rechten ik ga binnekort een x naar nijmegen kijken hoe het er daar aan toe gaat, en een keer proefstuderen.. dan zal ik hopelijk een keuze kunnen maken =D
xxx