politiek: het stemgedrag van bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

op welke partij stem je?

CDA
18 (15%)
VVD
36 (30%)
LPF
4 (3%)
PvdA
8 (6%)
D66
6 (5%)
Groen Links
15 (12%)
SP
27 (22%)
Christen Unie
4 (3%)
Leefbaar Nederland
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 119



Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:52

Ik stem Christen Unie, uit principe, omdat die het dichtst bij mijn ideeën ligt, en ik vind dat er een echte christelijke partij in de kamer moet zijn, ipv een neppe zoals het CDA

Goedgekeurd onderschrift :)


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 01:03

Er is in het verleden al een topic geweest over geloof, waarin oa Sjimmie Ellen en ik hebben geprobeerd uit te leggen waarom we geloven en waarom het zo belangrijk is voor mij (ons)
Voor mij is het belangrijk dat er een bepaalde ethische moraal in Nederland blijft. Voor mij is dat gerelateerd aan God en de bijbel, waarin God heel duidelijk aangeeft wat hij wel en niet aan gedrag van ons wil zien.
Dat houdt dus oa in dat je niet je eigen of andermans leven mag nemen, dat homosexualiteit tegen de wetten van God in gaat, dat je ongeboren leven niet afbreekt etc.
Het gaat hierin heel vaak om respect voor het leven en voor andere mensen, maar bovenal om respect voor Gods geboden.
Het feit dat de CU en andere partijen voor de doodstraf zijn, lijkt hier haaks op te staan. Maar dat is niet zo. Iemand die het leven van een ander neemt, verdient het niet om zelf te leven. Dit is een specifiek gebod van God. In de bijbel staat oog om oog, tand om tand. Dit is ingesteld om de dader te straffen en ook het slachtoffer en zijn naasten te compenseren. Je kunt niet in alle gevallen de andere wang toekeren.
Ik moet zelf zeggen dat ik aan de ene kant wel voor de doodstraf ben, maar alleen als onomstotelijk vast staat dat een bepaalde dader een moord heeft gepleegd. Niet zoals die Amerikaanse toestanden waarin een veroordeelde na 10 jaar dodencel vrijgesproken wordt omdat hij het stomweg niet gedaan heeft.
Het feit dat zaken zoals homosexualiteit toch voorkomen, is een gevolg van de zondeval. Het bekende verhaal van Adam, Eva, de slang en de appel. In dit verhaal laten Adam en Eva zien, ondanks het volmaakte leven wat ze hebben, en de prachtige omstandigheden waarin ze leven, toch niet volledig op God te vertrouwen.
Als straf daarop, worden ze uit het paradijs gezet en gaan ze tegenslagen krijgen. Ook worden ze zondig, ze gaan fouten maken etc. Vanaf dat moment zorgt God nog wel voor je, maar gaat niet alles meer van een leien dakje. De mens moet zelf keuzes maken en is zelf verantwoordelijk. Bij het maken van die keuzes worden niet alleen goede keuzes gedaan. Als gevolg hiervan is zonde ontstaan. Een paar voorbeelden hiervan, die in de bijbel makkelijk na te zoeken zijn, zijn homosexualiteit (Sodom en Gomorra), moord (Kain en Abel) overspel (David en Bathseba) en incest (de dochters van Lot). In de bijbel zijn ook de straffen te lezen die God daarop gaf. Die zijn bedoeld om een afschrikwekkend voorbeeld te stellen, zodat anderen het niet in hun hoofd zullen halen om hetzelfde te doen. Dat zou in Nederland ook meer moeten gebeuren, zodat het misdaadcijfer afneemt omdat er eindelijk behoorlijk gestraft wordt. (Niet alleen de doodstraf natuurlijk Knipoog )

Maar goed, ethiek en moraal, en uitdragen van echt christelijke opvattingen is voor mij een belangrijke motivartie om Christen Unie te stemmen.
Bij oa het CDA mis ik dat, die hebben voorgestemd bij de abortus en euthenasie wetgeving. Voor mij al een reden om nooit CDA te stemmen.
Trouwens, hoe kan het dat een christelijke partij moslims op de kieslijst heeft staan? Verward
Maar er zijn een hoop punten waar ik het mee eens ben, niet alleen de christelijke opvattingen.

Ook de ideeën over gezondheidszorg, onderwijs tec komen zodanig overeen dat ik uit een stemwijzer bij mij altijd als eerste de CU komt, voor de SGP etc.

de reden trouwens waarom ik niet op Prima reageerde is,dat hij geen serieuze vraag stelde imo, maar er op uit was om te stoken en te trappen.
verder wil ik jullie vragen om een beetje respect te tonen voor de God in wie ik geloof en waar ik van hou. Doe je het niet voor God zelf, doe het dan om christelijke medebokkers niet te kwetsen. Bedankt. Knipoog

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:10

Hoezo God een onbewezen factor? Kijk maar eens naar buiten hoe prachtig de schepping in elkaar zit. Dat heft Hij gemaakt.
Of geloven jullie echt in een öerknal"waaruit alles spontan ontstaan is?
Dat vind ik nou ongeloofwaardig

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Coentjuh, Cubone, Damelza, Domi_94, Facebook, furious, hedjuhhh, HopeMyDay, Jooytjee, kiki1976, lideli, lizard, nicole_floor, Niobe, Roosch, tengeltje11 en 131 bezoekers