vrouwenvraagje: pil door slikken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

vrouwenvraagje: pil door slikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 00:12

Hoi,

Een vriendin van me vertelde me vanavond dat zij de pil altijd door slikt, dus gewoon alle strips achter elkaar door. Nou lijkt mij dat eigenlijk ook wel ideaal, ik vergeet namelijk nog wel eens dat een stopweek maar 7 dagen heeft... Ze zei ook dat je in je stopweek eigenlijk een nepbloeding krijgt, en dat het dus gewoon onzin is om een week te stoppen. Nu vraag ik me dus af of er meer vrouwen zijn die dit doen, en of er ook nadelen aan zitten?

Nog een vraagje, heeft er hier iemand ervaringen met zo'n staafje dat ze in je arm implanteren? Dat lijkt me helemaal handig, kan ik helemaal niets meer vergeten.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:19

Ik slik hem vaak genoeg meerdere keren door, zit nu ergens bij de vierde strip geloof ik Haha!

De menstruatie van een vrouw die aan de pil is, is toch helemaal nep, er is niets natuurlijks meer aan. Ongesteldheid is het onbevruchte eitje dat afgestoten wordt, maar door de pil wordt er helemaal geen eitje meer aangemaakt, dus hoeft het er ook niet uit. De stopweek is alleen maar om een vrouw nog een beetje het idee te geven dat haar lijf nog normaal werkt.

Maar dat is mijn bescheiden mening, veel mensen denken er anders over geloof ik...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 00:27

Ja dat er geen eitje meer vrijkomt dat weet ik, maar wordt er dan ook geen slijmvlies meer opgebouwd dat er uit moet ofzo? Dat vraag ik me dus af.

En dat idee dat mijn lijf nog normaal werkt... dan maar niet normaal, werkt toch al niet normaal als je de pil slikt. Dat normale is alleen maar lastig...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:07

Het kan geen kwaad eentje door te nemen, maar om dat nu maand na maand te doen - nee - da's niet goed hoor! Dat ding in de arm schijnt heel goed te zijn, werkzaam voor 2 jaar, zonder kopzorgen en risico's - je hebt ook pillen waarvan je dus altijd eentje slikt, maar er zitten er 7 placebo's tussen, dus gewoon dagelijks eentje, en gewone bloedingen. Ik zelf heb een Mirena, al bijna 6 jaar geen bloedingen meer ... pure luxe gewoon, je voelt het wel zitten bij je zelf, m'n partner zegt het niet te voelen. Het plaatsen op zich is geen pretje, heb een week of twee met buikpijn en hoofdpijn gelopen, maar sindsdien geen probleem meer mee. Normaal "zit" ie voor 4/5 jaar (wetenschappelijke test toont veilige periode aan van 6 jaar, maar dokters hanteren altijd een marge voor de veiligheid), die van mij zit er al bijna 6 jaar, ik heb deze week een afspraak gemaakt om het voorschrift op te gaan halen om er een nieuwe te kopen bij de apotheek, en dan terug afspraak om het te laten plaatsen. Héél eerlijk, ik heb schrik, de vorige keer was ik net bevallen, dus baarmoeder was nog week (tweede kindje) - en toen was het al niet leuk - t'zal dus nu wel niet "leuker" zijn veronderstel ik, maar ik heb ook geen zin om een busje te kopen voor al m'n nakomelingen te vervoeren }> .... dus - tanden bijten en niet laten zien dat ik schrik heb - Go for it ... Ik zal wel 's informeren naar het implantaat voor in de arm, maar denk toch bij Mirena te blijven, ben die luxe nu al gewoon hé ... en een risico nemen om weer maandelijks met die rommel te zitten ... No, thanx! Haha!

Even ter info ; Mirena is een spiraaltje (dus op zich al een voorbehoedsmiddel, wel niet 100% veilig op zich alleen) waarop een hormoon zit die in kleine constante hoeveelheid aan je lichaam afgegeven is en zo dus op twee manieren zwangerschap uitsluit.
Het je al van de vaginale ring gehoord? Da's hier nieuw op de markt, je brengt het in na de maandstonden en het blijft gewoon drie weken zitten - dan gaat ie er terug uit, en zet je een week later een nieuwe ... schijnt ook zeer doeltreffend te zijn omdat het ook op basis van hormoonafgifte werkt.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 19-11-02 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:11

ik heb ong. een jaar de pil doorgeslikt en vond het wel ideaal...totdat ik ineens tussentijdse bloedingen kreeg, toen ben ik ermee gestopt en heb een tijdje gewoon elke maand een stopweek gehouden maar na een tijdje was ik het weer zat en heb ik om de 3 maanden een stoptijd ingelast, dit is toch wel het beste als je toch liever wil doorslikken.
heel lang doorslikken zou ik je niet aanraden, ik heb erna heel erg veel last van gehad en heb er nu nog steeds last van Scheve mond , als ik nu ongesteld moet worden is het heeel erg met heeel veel pijn, ik krijg altijd een blaasonsteking (de dokter heeft al verschillende testst gedaan maar kon er niet achter komen hoe het kwam, waarschijnlijk is er iets aangetast door het doorslikken) en ik heb nu ook als ik de pil te lang doorslik dat ik dan heel erg pijn m'n onderbuik krijg.

dus je kunt best doorslikken zolang je het niet té lang achter elkaar doet, gewoon om de 3 maanden stoppen. maar verder kan het geen kwaad, die stopweek hebben ze bij het 'maken' van de pil in gebruik genomen zodat ook gelovige mensen de pil gingen gebruiken omdat het zo toch nog natuurlijk was ofzo (zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen, maar toch kreeg ik er heel erge last van, ik denk dat je het anders gewoon moet uitproberen, maar het kán dus wel en sorry voor het erg lange antwoord)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 03:04

Ik geloof dat tot 6 maanden doorslikken wel kan.
Aangeraden werd (weet niet of het nog zo is) om de zoveel jaren gebruik een pilstop te gebruiken om je lichaam tot rust te laten komen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:08

Ik slik de pil nu al minstens twee jaar door en heb niks geen last. Je moet het gewoon uitproberen, ik vind het ideaal .

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:18

Een paar strips doorslikken kan volgens mij geen kwaad. Maar ik hoef het niet langer te proberen. Krijg dan toch allerlei kwaaltjes en pijntjes.
Ik las dus gewoon elke maand een stopweek in. Hooguit in een vakantie sla ik het eens over...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:00

Ik slik de pil al vanaf +- februari door, en het bevalt me uitstekend..!
Maar ja... geen idee of het goed is... heb tot nu toe nog nergens last van Lachen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:05

Het mag zelfs. Ik heb altijd enorme koppijn in de stopweek (zonder pil ben ik 2,5 weken ongesteld, week niet en dan weer 2,5 weken wel). Dus nagevraagd, ik kreeg een ander soort (mycochinon ofzo). en mag rustig 3 maanden doorslikken. Daarna krijg ik last van tussentijdse bloedingkjes. Maar ik zit wel eesn aan de prikpil te denken, dna hoef je ook niet meer om iets te denken en je wordt ook niet meer ongesteld.

Orri, pilstop?? NOoit van gehoord. Ik gebruik al meer dan 10 jaar onafgebroken de pil, wil ook niet meer zonder. Nergens last van hoor.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:37

germie jij bedoeld microgynon. Heb ik ook, en ik heb advies gekregen van de dokter om heb 3 maanden door te slikken en dan een stopweek te houden. En daarna gewoon weer 3 maanden doorslikken. Tot nu toe werkt het prima.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:41

Ja die bedoel ik Maudy, lastige naam om even te onthouden. Ik heb hetzelfde advies als jij gekregen. Echter ik slik ook wel eens langer door.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:33

He hallo
Ik loop al een tijdje bij een gyneacoloog, een paar jaar geleden kreeg ik het advies om de pil door te slikken, ik had ergens gelezen dat het slecht was maar hij vertelde me dat het geen kwaad kon.
Doorslikken is makkelijk, maar na een tijdje krijg je toch een bloeding, een doorbraakbloeding, het is niet zoals je ongesteldheid het is minder.
Ik heb de pil dus ook een langere tijd doorgeslikt, het was erg makkelijk hoor je word gewoon niet ongesteld Lachen.
Maar als je verder vragen hebt ga dan naar je dokter ofzo, die kan je het beste helpen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:38

Ik slik ook door...Ik ben er zelf achtergekomen dat als ik na elke strip stop dat ik heel erg geemotioneerd ben en niks uit mijn handen krijg....Nu slik ik hem vaak door maar om de zoveel tijd laat ik mezelf toch wel eventjes bloedden Lachen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:59

Ik ben nu al, ik denk 2 jaar aan de pil en dat bevalt me op zich prima. Ik had eerst ontzettende buikpijn, en werd doodziek als ik ongesteld was/moest worden. Op aanraden van de dokter gebruik ik nu de pil, hij had mij gezegd dat ik hem niet te vaak moest door slikken, maar het liefst doe ik het wel. Ik heb er zo'n hekel aan, ik zie er echt tegen op altijd. Maar een tijdje geleden toen had ik het 2 x achter elkaar door geslikt en begon aan de derde, en toen kreeg ik een beetje een buikje ( aaaaaaaaaaaaaahhhh en ik was zo trots op me buik Tong uitsteken) En later kreeg ik hele vreet buien enzo, nu heb ik gewoon een paar x weer gestopt, en slik ik sinds vandaag weer door..
En dat vet.. dat moet ik er maar aftrainen.. Maar verder ben ik echt blij dat de pil bestaat.. haha..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:10

Ik heb ook last van PMS, en dat is heel veel minder sinds ik aan de pil ben en hem vaak doorslik. Dat zit namelijk ook wel een beetje in mijn hoofd denk ik, als ik niet ongesteld word, weet ik ook niet dat mijn depri gevoelens van mijn (overgeslagen) menstruatie komen. Dus besteed ik er veel minder aandacht aan.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:24

yindey schreef:
Ik slik ook door...Ik ben er zelf achtergekomen dat als ik na elke strip stop dat ik heel erg geemotioneerd ben en niks uit mijn handen krijg....Nu slik ik hem vaak door maar om de zoveel tijd laat ik mezelf toch wel eventjes bloedden Lachen


Ja dat heb ik ook altijd. Dan ben ik niet te genieten en kan om alles janken...misschien ga ik hem ook eens een paar keer doorslikken, kijken of het helpt Lachen

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:27

Ik moet hem zelfs van de dokter doorslikken. Ik heb hele erge pijn in me buik en in me rug als ik ongesteld moet worden. En ja met de pil doorslikken heb ik daar geen last van! Ideaal!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:38

Ik heb de prikpil. Ideaal. Om de drie maanden een prikje halen en je bent overal vanaf. Ik ben dus ook al enkele jaren niet ongesteld geworden. Ik mis er niets aan hoor!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:45

ik ook prikpil, maar bij de gewone pil moet je volgens mij om de drie maanden een pauze inlassen, omdat dat het beste is voor je lichaam.

Maar ff oftopic: hoe weet je dat je niet tegen de pil kan? Ik ben nou in een jaar tijd 3x van pil veranderd en nou begin ik alweer van die heerlijke verschijnselen te krijgen die een zwangere krijgt (nee ben niet zwangert!!!!!) Kortom ik loop alweer een paar weken behoorlijk misselijk te wezen en zit nog ruim 2 maanden vast aan de pil...... (heerlijk de prikpil Verdrietig )

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:42

FF vraagje....ik ben aan de pil omdat ik zo ontzettend onregelmatig ongesteld was, beetje onhandig als het altijd zo onverwachts komt en er geen pijl op te trekken is. Dat doorslikken lijkt me wel wat, maar dan zit je toch weer met precies hetzelfde met die zogenaamde doorbraakbloedingen ofzo?! Ik neem aan dat die er ook zomaar zijn, is dat dan niet zo erg ofzo? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen, en het lijkt me beetje omhandig als je nooit weet waneer het komt, hoelang het duurt en het weer weggaat. Iemand uitleg?!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:57

nastyexplosive schreef:
FF vraagje....ik ben aan de pil omdat ik zo ontzettend onregelmatig ongesteld was, beetje onhandig als het altijd zo onverwachts komt en er geen pijl op te trekken is. Dat doorslikken lijkt me wel wat, maar dan zit je toch weer met precies hetzelfde met die zogenaamde doorbraakbloedingen ofzo?! Ik neem aan dat die er ook zomaar zijn, is dat dan niet zo erg ofzo? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen, en het lijkt me beetje omhandig als je nooit weet waneer het komt, hoelang het duurt en het weer weggaat. Iemand uitleg?!


Tja, ik denk dat dat per persoon verschilt.
Ik kreeg 1 keer een doorbraakbloeding, toen slikte ik de pil al ruim een half jaar door. Het was maar erg weinig (gelukkig). En na 1 dag nergens meer last van Knipoog
Dus vrolijk verder geslikt Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:05

Sorry hoor ik ben geen vrouw maar kan je wat meer info over dat staafje geven??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:34

Ik heb ook gehoord dat je best vaker achter elkaar door mag slikken. Alleen nooit verhalen gehoord van mensen die het deden...
Denk dat ik er ook maar eens aan ga beginnen want ik ben ook zo'n streuf die aan het einde van de stopweek vergeet een nieuwe strip te beginnen Lips are sealed Schijnheilig

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:34

De pil doorslikken kan geen kwaad. Wel even overleggen met je huisarts want niet elke pil is geschikt om door te slikken.
Euh, even voor de goede orde: doorslikken moet je altijd wel, met een slok water natuurlijk.