Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 09:38

Hallo allemaal!

Wellicht kennen jullie het, paarden, school, werk maar dan ook nog andere hobby's hebben!:D

Ik volg een HBO opleiding, heb 3 baantjes, rijd 4 verschillende paarden en heb ook nog een aantal leuke hobby's.

Sinds vorige week mag ik FIGUREREN ook aan mijn lijstje toevoegen *\o/*

Vorige week zag ik een oproep op facebook voorbij komen over dat ze bij de opnames van Dokter Tinus figuranten zochten in Amsterdam, lekker dichtbij voor mij, ik was vrij en had gereageerd. En vandaag mag ik voor de 3de keer daar figureren :):) . Dinsdag misschien bij GTST. _/-\o_

Laten we maar zeggen dat het een vakantie hobby is :P

Wie van jullie figureert ook wel eens? En waar?

Misschien is het leuk om oproepjes uit te wisselen en te meeten op verschillende sets!

Groetjes Michelle

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:42

wat grappig, hoe kom je daaraan dan

Mijn dochter heeft ooit gefigureerd bij Spangas, was een hele lange dag maar wel leuk

upendo

Re: Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:47

Ik figureer regelmatig bij LARP.:P :Y)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 09:55

Wat leuk zo snel al reacties!

De figuranten rollen haal ik vooral van oproepjes op Facebook en via (gratis) casting bureaus.
Enkel het bureau voor gtst kost eenmalig 8 euro.

Volgens mij zijn de opnames voor Spangaz ook in Amsterdam, dichtbij de opnames van Dokter Tinus van vorige week!

Ja het zijn altijd lange dagen, daarom lijkt het mij leuk om met elkaar af te spreken op de set. Lekker kletsen (doe ik sws wel hoor haha) en misschien oproepen uitwisselen *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:59

Ik zou dit ook graag willen doen, één keer in aanmerking gekomen voor Michiel de Ruyter, wordt mn tas met paspoort gejat in die week ervoor. Kon ik helaas niet meedoen :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:22

Voor flikken Maastricht zoeken ze ook vaak figuranten. Lijkt me echt leuk, maar het is dan in Maastricht, moet je er om 8 uur al zijn en ik woon op 2,5 uur rijden van Maastricht :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:33

Ik heb 7 dagen gefigureerd in een Hollywoodfilm met Benedict Cumberbatch, The Fifth Estate. Was ontzettend vet :D Ik was uiteindelijk ook nog zelfs een paar seconden te zien in de uiteindelijke film :+

Ik heb er toen een topic over bijgehouden:

[LZP] Een dag in het leven van een filmster Update!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:53

Regelmatig gedaan via Hebbes. zie hun website www.hebbes.nl ook via Castingcall.nl kun je veel figureren en je wordt er nog voor betaald ook. Niet veel, maar het is natuurlijk ook gewoon leuk. Ik krijg via Hebbes in het zomerseizoen wel 10 figureer vragen per dag in mijn mail.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:06

Ik heb me toevallig eergisteren ingeschreven bij een paar castingbureau's :D In het verleden heb ik vaak in semi-professionele toneelstukken gespeeld, ook hoofdrollen en ik was een natuur talent (volgens recensenten dan :') ). Op deze manier hoop ik weer te kunnen acteren :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:23

Gaaf!

Flikken Maastricht wil ik ook graag nog eens heen, maar GTST lijk mij ook gaaf!
Op facebook even "figuranten dokter tinus" volgen, daar verschijnen vele oproepjes. Heel leuk team (crew, cast, andere figuranten, etc :D ), catering is top, betrokkenheid is top, sfeer is leuk...

Ik ben nu weer opwegnaar Dokter Tinus (meteen vanuit school, spullen daar gisteren maar laten staan haha).

Nu het officieel nog geen vakantie is reis ik nog lekker gratis dus kunnen de opdrachtjes zonder vergoeding ook. In de vakantie heb ik reiskosten dus zal ik vooral gaan voor de betaalde. Het is een hobby waarvan ik wil dat t niet veel gaat kosten, hooguit tijd :P

Welke bureaus/pagina's gebruiken jullie?
Waar zouden jullie echt nog graag heen willen?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:33

Vet coooll!! ik vind dokter Tinus zo leuk!

Heb me hamster Dokter Tinus genoemd haha

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:43

Leuk! :) Ik doe het ook wel eens. Onder andere bij Bureau Raampoort (afleveringen al uitgezonden) een hele leuke scene gedaan.
Voor Spangas zoeken ze nu nog veel mensen inderdaad, moet je wel in de leeftijdscategorie vallen, Flikken Maastricht is voorzien (tenzij ze hele specifieke mensen zoeken, maar dan plaatst de figuratiecoördinator die oproepen op hun facebookpagina)! Familie Kruys zoeken ook nog mensen meen ik...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:44

Haha cool dat je dit zegt

Ik woon in Maastricht misschien moet ik me dan ook maar eens opgeven!

Gave hobby zeg! Schuift dat ook eigenlijk iets of is dat meer een soort vrijwilligersopdracht?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:48

Bij de meeste grote producties krijg je helemaal niets, ook geen reiskosten. Enkel catering op de set (als je het 'geluk' hebt een hele dag bezig te zijn). Sommigen vergoeden wel reiskosten, maar dan staat het uitdrukkelijk vermeld. En wil je echt iets krijgen dan moet je even goed zoeken, die oproepen zijn er wel, maar het is echt geen vetpot. Meestal tussen de €20 en €40 voor een hele dag :)
(Voor gewoon simpel figureren dan, hè. Soms zoeken ze wel eens mensen voor reclamespotjes en dan kun je wel een flinke vergoeding verwachten, ook inclusief buy-out etc.)

Kijk anders op filmfiguranten.nl! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:57

Ik woon vlakbij Maastricht! In welke FB groep moet ik zoeken voor Flikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:58

Ik ken wel 1 die ook figureert bij GTST (als zuster) , zou niks voor mij zijn denk ik

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:03

@phormicola voor FM is geen figuranten facebookgroep. Er is een figurantenbestand waarin je je op kunt geven door te mailen naar figuratie.flikken@warnerbros.com. Vermeld je Naam, geslacht, leeftijd, nationaliteit, lengte, gewicht, confectiemaat, haarkleur, haardracht, woonplaats, telefoon, email en de dagen die je NIET beschikbaar bent tussen nu en 30 september. Tussen halverwege juli en half augustus wordt er niet gefilmd. Voeg minsten één foto toe aan je mail. Of je stuurt enkel een mail dat je interesse hebt en dan zullen ze je een document opsturen waarin je dit in moet vullen. Als ze niet al genoeg mensen hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:06

Filmfiguranten is een goede website hiervoor :)
Zelf heb ik in Popoz de Film gefigureerd :j Was wel geinig. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:22

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:33

Een vriendin en ik willen dit al een tijdje doen! :) Maar we hebben nog niet gefigureerd..

@Yasmine Jaloers! :o Hoe is je dat zo gelukt??
edit; Laat maar. ik lees net je topic door :p

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 23:13

Heeel gaaf dames! Ik heb echt de smaak te pakken en aangezien ik gratis reis nog vind ik het niet erg dat ik er niets voor krijg. Als de vakantie begint voor mijn studenten ov dan ga ik denk ik meer opzoek naar betaalde/reiskosten vergoeding :$
Het leuke is dat ze mij al kennen en herkennen op de set (van regisseur tot acteur tot nouja.. de hele crew := ). Bovendien hebben we veel lol en maak je nog eens wat mee :D ik ga dit zeker vaker doen!

Familie Kruys lijkt mij ook heel gaaf. Tygo (agent Ken uit dr. Tinus) was ook zo grappig vandaag _O- lachen gieren brullen *\%/* held. =:)

Iemand een idee waar en wanneer de opnames van Moordvrouw zijn? Lijkt mij ook tof! Tja qat eigenlijk niet haha. En ik woon in de randstad en daar zijn volgens mij de meeste opdrachten wel!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:41

Wat een leuk topic! Ik wist heel niet dat dit 'zomaar' kon voor de 'gemiddelde' nederlander zegmaar :P

Dit klinkt mij eigenlijk wel erg leuk! Zeker omdat ik graag mijn horizon en kennis wel wat wil verbreden en het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten. Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Ik zit te kijken op die site van filmfiguranten en daar staan toch wel heel veel advertenties op. Kan je daar zomaar op reageren en dan krijg je bericht ofzo? En hoe gaat dat dan als je uitgekozen wordt voor zoiets dan?

Ik heb op dit moment nog 1 probleem en dat is dat ik nog niet zonder krukken kan lopen na mijn enkelbreuk, dus ik kan hier waarschijnlijk nog niet echt iets mee doen nu....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:49

Ik ben ooit wezen figureren voor leven als een prof. Verder heb ik ook betaalde opdrachten gedaan als publiek bij Groeten van Max en de slimste mens.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 20:04

_Linn_ schreef:
Wat een leuk topic! Ik wist heel niet dat dit 'zomaar' kon voor de 'gemiddelde' nederlander zegmaar :P

Dit klinkt mij eigenlijk wel erg leuk! Zeker omdat ik graag mijn horizon en kennis wel wat wil verbreden en het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten. Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Ik zit te kijken op die site van filmfiguranten en daar staan toch wel heel veel advertenties op. Kan je daar zomaar op reageren en dan krijg je bericht ofzo? En hoe gaat dat dan als je uitgekozen wordt voor zoiets dan?

Ik heb op dit moment nog 1 probleem en dat is dat ik nog niet zonder krukken kan lopen na mijn enkelbreuk, dus ik kan hier waarschijnlijk nog niet echt iets mee doen nu....

Of juist wel!
In ziekenhuis opnames bijvoorbeeld!
Iedereen is geschikt voor figuratie rn het is voor iedereen toegankelijk. Ik heb de slag zooo ta pakken haha!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:06

Haha ja maar dan moet je wel heeel specifiek naar iets op zoek :P Het lopen gaat met de dag beter dus ik verwacht snel weer te lopen :P
Maar hoe pak ik dit aan dan? Ik heb net een gratis profiel gemaakt op die site van filmfiguranten....en dan? Ik zie dat er best veel studentenfilms mensen zoeken...doen jullie dat dan ook?