Ik moet het toch even van me afschrijven, zinloos geweld gebeurd zelfs in de mediatheek / bieb van een hoge school. Nota bene op de faculteit Educatie...
Een klasgenoot en ik waren 's middags aan het werk in de mediatheek, daar kwam een jongen aan die het niet eens was met het feit dat wij VOOR de computer zaten waar hij een uur geleden gezeten had. Ik had mijn laptop namelijk voor de PC staan waar hij op gezeten had. Ik vond het scherm irritant dus mijn klasgenoot had op wat toetsen gedrukt waardoor hij ging sluimeren. En dus blijkbaar uitlogde...
Hij werd daar heel erg boos om het feit dat ik daar zat en dirigeerde ons (erg dwingend) om ergens anders te gaan zitten. Wij vertelden hem dat hij toch al uitgelogd was dus dat het niet meer uit maakte waar hij ging zitten. Toen hij er achter kwam dat mijn klasgenoot degene was die hem onbewust uitgelogd had werd hij enorm agressief en gooide hij een leeg blikje, papieren bordjes en andere verpakkingen naar haar hoofd.
Daarna werd hij nog agressiever en haalde hij uit naar mijn klasgenootje. Helaas was zij zo behendig dat ze hem ontweek. Zijn vuist belandde helaas vol in mijn oog, daarna begon hij op haar in te slaan. Mijn klasgenoot heeft zichzelf toen verdedigt, waarbij ze haar duim bezeerd heeft. Helaas zag ik daarna erg wazig en deed het direct veel pijn. Mijn klasgenoot kon haar vingers niet meer bewegen. Toen zijn we samen gaan praten met de beveiliging en de EHBO, we hebben eerst flink gekoeld... Daarna ben ik met haar mee gegaan naar haar huis. Om haar te helpen met haar zoon en om met haar naar de huisartsenpost / spoedeisende hulp te gaan.
Met mijn oog gaat het veel beter, ik zie inmiddels wel veel beter maar nog steeds wazig. Ik heb hooguit een kneuzing in mijn oogbal. Maar als het morgen nog niet beter is dan moet ik wel even naar de oogarts. Ik ga er vanuit dat het niet nodig is. Met mijn klasgenoot haar hand is het allemaal onduidelijk. Er zijn foto's gemaakt en er is gelukkig niks gebroken, wel is het door de zwelling onbekend wat het precies is.
We hebben gelukkig getuigen uit de bibliotheek / mediatheek. Ook is er een medische verklaring. We gaan natuurlijk aangifte doen. Ik handel normaal altijd conflict ontwijkend omdat ik het niet de moeite waard vindt, dus ik ben hier enorm van geschrokken...
Deze hele ellende begon om 15:30 en ik ben nu net pas een klein half uurtje thuis... Bokkers, kijkt uit in de bieb!!!
Jemig wat bizar zeg! Gelukkig hebben jullie getuigen. Naast aangifte doen bij de politie zal ik ook zeker melding doen bij de school. Ik mag hopen dat zij ook flinke consequenties verbinden aan leerlingen die zulk soort gedrag vertonen.
Het wordt sowieso gemeld bij zijn faculteitsdirecteur en bij die van ons. Vanuit de HU komen er ook consequenties. Anders gaan wij daar wel voor zorgen...
Het was dus op de HU. (uithof)
Deze gek deed gewoon al 4 jaar HBO want hij zei iets over zijn scriptie.
Hij had trouwens wel alles opgeslagen zei hij, dus hij werd boos om niks...
Getup
Geplaatst: 31-05-16 23:37
Zo dan, je bent echt nergens veilig. Wat moeten jullie geschrokken zijn. En dit heerschap verdient straf. Doet de faculteit er zelf ook wat aan; wordt t daar ook gemeld? Beterschap ook met de verwondingen
Edit: zie net, dat t gemeld wordt
Anoniem
Geplaatst: 31-05-16 23:37
Lijkt me dat ze zo'n idioot om deze reden wel van school kunnen aftrappen toch? Bizar, je zou d'r maar een relatie mee hebben zeg!
Lian
Geplaatst: 31-05-16 23:44
Wow Marlinde.. Wat een idioot! Ik zou er inderdaad zeker aangifte van doen én melding maken bij de hu! Sterkte met je oog en je klasgenootje met haar hand, hopelijk valt het allemaal mee
Als je een tokkie nodig hebt die het met een stoeptegel voor je oplost moet je maar even bellen hoor.
Grapje natuurlijk, veel sterkte lieverd!
Anoniem
Geplaatst: 01-06-16 00:04
Die zag ik niet aankomen
Hopelijk houden jullie geen blijvend last van het oog en de duim..
Ik zit zelf te denken aan iemand die psychisch iets heeft, of iets heftigs achter de rug heeft waardoor hij bij het geringste 'Ontploffen'kan. Maar dat praat het niet goed..
Tja HBO staat niet gelijk aan een fatsoendelijk mens zijn.. Bizar verhaal zeg! Hopelijk wordt hij direct van school verwijderd en beterschap voor jullie beide..
Pfoe wat een verhaal Marly.... wat een debiel. Hoop dat jij en je klasgenoot er niks aan over houden...
ElineS
Geplaatst: 01-06-16 08:21
Heel bizar... Weten ze wel wie het is, qua naam enzo? Ik zou zeker aangifte doen. Wanneer kan je bij de politie terecht daarvoor?
En gaat de school er ook echt iets aan doen? Want zoiets kan niet.
Sowieso, in de bieb kan/hoor je gewoon geen computer bezet te houden. Als je een uur weg bent, dan in die tijd kan iemand anders er gewoon op, klaar.
In Groningen in de UB bieb gebeurd het ook heel vaak dat tijdens de drukke tentamenweken, ze 's ochtends een jas of flesje water bij een computer leggen, dan een paar uur weggaan (weer slapen meestal) en dan in de middag terugkomen. Dit omdat als je gewoon in de middag komt, alles altijd bezet is omdat het te druk is en te weinig plekken voor het aantal studenten. Maar op die manier dingen bezet houden maakt het nog 'drukker'.
Eerst wist ik dat niet, dacht ik dat als er wat lag, dan is de pc gewoon bezet.. Maar later ging ik gewoon als ik na 20 minuten nog niemand op die pc zag, er gewoon zitten. Jas even aan de kant en flesje ook, en klaar. Heb ik ook wel eens ruzie om gekregen. Toen ik er al 2 uur op zat, kwam iemand eraan, dat ik op zijn plek zat. Zijn jas hing er en een tas. Hij was maar even weg gegaan. Onzin, zei ik, ik zit er al 2 uur op. Dan kan me niet schelen wat er hangt, dan ga ik er gewoon gebruik van maken. Ja, sorry, je kan gewoon niet een openbare computer voor een langere tijd bezet houden. Als je even naar de wc gaat, iets gaat printen of wat drinken halen, oké, dan ben je max 10 minuten eens weg. Maar uren iets bezet houden, belachelijk..
Maar die ruzies liepen nooit uit op dat ik een klap kreeg. Dat verwacht je ook toch helemaal niet in een bieb.
Wat een eikel was het ook.
Hopelijk geneest het snel.
Als je de zwelling ziet in je gezicht zou ik er ook een foto van maken, zodat als het genezen is, je altijd bewijs hebt, naast de medische verklaring van hoe het eruit zag. En ook van de vingers van je vriendin, als je daar iets aan kan zien tenminste.
Mintgroen
Geplaatst: 01-06-16 08:23
Wat een bizar verhaal! Kijk, dat er bij mij op school nou de vreemdste dingen gebeurden (wat ook niet normaal was)... maar gewoon in een bieb op een school waar iedereen zih volwassen zou moeten kunnen gedragen? Triest! Ben benieuwd naar de consequenties die gaan volgen.
Cowboy55
Geplaatst: 01-06-16 08:29
Sterkte!
Hier is trouwens civielrechtelijk ook nog wel wat van te maken, bijvoorbeeld als je inkomsten misloopt omdat je nu niet kunt gaan werken. Mooie kans om iemand van zoveel kanten tegelijkertijd te confronteren met de gevolgen van zijn daden dat ie het in het vervolg wel uit zijn hoofd laat. De medische kosten (Eigen Risico!) zou ik sowieso meteen verhalen op deze grappenmaker.
Wat een verhaal... Dit verwacht je toch niet! Veel sterkte, hopelijk zijn jij en je vriendin snel weer in orde.
Jets
Geplaatst: 01-06-16 08:49
Echt belachelijk Marlinde. Ben benieuwd wat voor consquenties hij hiervan krijgt op school! Hopelijk houd je er niks ernstigs aan over met je oog.
Wat hierboven gezegd wordt over het mislopen van inkomsten zou ik inderdaad ook doen! Als je bij de aangifte aangeeft dat je slachtofferhulp wil, dan kan je ook kosteloos iemand toegewezen krijgen die dit juridisch allemaal voor je uitzoekt en regelt!
Ik weet niet wat er verder gebeurd, ik hoop dat hij flinke consequenties krijgt. Ik ga er verder niet al te veel werk van maken, ik heb het druk zat met mijn studie en stage. Het is nog wel gezwollen maar veel minder, ook is het gelukkig niet blauw. Scheelt 30x je verhaal uitleggen per dag.
Helaas heb ik vandaag de hele dag stage wat ik niet af kan zeggen. Mijn oog doet wel erg veel pijn en mijn zicht is nog niet optimaal. Ik heb paracetamol gehad. Maar ik kan alleen mijn oog stil houden en als ik hem beweeg doet het erg veel pijn. Mijn oog helemaal bewegen is echt niet te harden... Ben er gewoon een beetje beroerd van.