Wat nou als... je op 29 februari geboren bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloscorp

Wat nou als... je op 29 februari geboren bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:10

...dat vraag ik me dus af.

Hoe doen mensen dat? Is het dan zo als je op 29 februari geboren bent, dat je dan wordt geregistreerd op de 28e of op 1 maart? Of word je verjaardag gewoon over geslagen in de jaren dat februari maar 28 dagen heeft :P

Ben wel benieuwd of er bokkers zijn die op 29 februari geboren zijn en hoe dat aangepakt wordt :Y)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:13

Ik ben de 29e geboren. Bij de meeste websites als ik 29 februari invul als mijn verjaardag komt m'n verjaardag te staan op 28 februari. Maar ik vier m'n verjaardag altijd op 1 maart behalve de jaren dat de 29e er is :D
Laatst bijgewerkt door Selena op 05-02-16 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:13

Waarom zou je op 28 februari of 1 maart geregistreerd worden in het gemeentehuis? 29 februari is toch een echte, officiële datum :+

Ik vermoed dat de meesten gewoon hun verjaardag op 28 februari vieren.

eilleen333

Re: Wat nou als... je op 29 februari geboren bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:19

Ik ben dan jarig in september, maar ik vier het bijna altijd op een andere datum omdat dat beter uitkomt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:19

Dat is idd gewoon een officiële datum :j

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:20

Selena schreef:
Ik ben de 29e geboren. Bij de meeste websites als ik 29 februari invul als mijn verjaardag komt m'n verjaardag te staan op 28 februari. Maar ik vier m'n verjaardag altijd op 1 maart behalve de jaren dat de 29e er is :D

Haha grappig zeg, dat wist ik dus niet! Dan kan je in ieder geval dit jaar je verjaardag gewoon op je geboortedag vieren haha *\o/*

Yasmine schreef:
Waarom zou je op 28 februari of 1 maart geregistreerd worden in het gemeentehuis? 29 februari is toch een echte, officiële datum :+

Ik vermoed dat de meesten gewoon hun verjaardag op 28 februari vieren.

Omdat februari dus niet elk jaar 29 dagen heeft, was dat een zelf bedachte suggestie :P
Nogmaals ik weet dus niet hoe dat gedaan wordt en hoe mensen dat doen,
vandaar dat ik nieuwsgierig ben!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:21

Een vriendin van mij is op 29 februari geboren en die viert het in de jaren dat er geen 29 februari is op 1 maart of net wat beter uitkomt. Het wordt dus wel gewoon gevierd!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:23

Ik ben ook jarig op de 29e :) Dus ik ben dit jaar voor de 5e keer op mijn verjaardag jarig..

Ik vier het altijd wanneer het het beste uitkomt, en als het geen verschil maakt 1 maart. Vroeger op de basisschool en op hyves werd mijn verjaardag niet goed doorgegeven door het systeem, dus in jaren dat er geen 29 februari was, werd ik niet ouder in het systeem.

Ik vind het zelf altijd wel grappig, want mensen proberen altijd hele originele grapjes te maken, maar dat lukt bijna nooit :')

Ik kijk zelf trouwens wel extra uit naar mijn verjaardagen dat ik 'echt' jarig ben, dan voel ik me toch meer jarig en meestal komen er dan ook meer mensen. Dan heb ik ook gewoon mijn 'eigen' dag ipv mee te liften op een andere dag..
(Dit komt misschien nog een beetje doordat ik op de basisschool in een groep zat waarin er mensen jarig waren op 28 feb, ikzelf 29 feb, 1 maart, 2 maart en 5 maart, als er dan geen 29 feb was werd je een beetje ondergesneeuwd, want het is toch niet echt jouw verjaardag..)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 11:30

@ Wiesje, haha oke ja duidelijk :D
@ Femek2902, erg leuk om te lezen hoe je daarmee omgaat! Ik snap helemaal je gevoel dat je je op de 29e 'meer jarig voelt'. En zo blijf je lekker jong dus, als de jaren zonder de 29e niet bij je leeftijd worden opgeteld online hahaha (op hyves dan :P)..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:31

Dat heb ik ook Femke, laatste paar jaren ook niet echt leuke verjaardagen gehad (familie ziektes) en dan voel je je ook niet jarig. Er komen inderdaad een stuk meer mensen wanneer 29 februari er weer is. Ga jij dit jaar nog wat speciaals doen? :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:36

Het zoontje van een vriendin is op de 29ste geboren. Die vierde het op 1 maart.

Hij word dit jaar 4 dus wou ze een extra groot feest geven. Lijkt mij een best lastige dag om jarig op te zijn haha :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:00

Er valt inmiddels wel voor elke dag iets verzinnen waardoor het een lastige dag is. Feestdagen, vakantiedagen, doordeweekse dagen, voetbaldagen.. noem maar op..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:24

Femek2902 schreef:
Vroeger op de basisschool en op hyves werd mijn verjaardag niet goed doorgegeven door het systeem, dus in jaren dat er geen 29 februari was, werd ik niet ouder in het systeem.

Dat is best grappig :')

Zo lijkt me ook dat mensen het misschien sneller vergeten, omdat de 29e gewoon niet elke jaar op de digitale agenda staat, of hebben computers en smartphones daar toch iets slims op bedacht?
En Facebook, daar ben je natuurlijk ook maar eens in de vier jaar jarig, toch?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 17:28

Selena schreef:
Dat heb ik ook Femke, laatste paar jaren ook niet echt leuke verjaardagen gehad (familie ziektes) en dan voel je je ook niet jarig. Er komen inderdaad een stuk meer mensen wanneer 29 februari er weer is. Ga jij dit jaar nog wat speciaals doen? :)

Wat apart dat er dan ook daadwerkelijk meer mensen komen als het WEL 29 februari is :+ flauw hoor haha...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:31

Femek2902 schreef:
Vroeger op de basisschool en op hyves werd mijn verjaardag niet goed doorgegeven door het systeem, dus in jaren dat er geen 29 februari was, werd ik niet ouder in het systeem.

Blijf je lekker lang jong! :D

Nee zonder gekheid, het lijkt me toch best een lastige datum inderdaad met bovenstaande reden.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:25

hier ook iemand die op 29 jarig is, ik vier het meestal ook 1 mrt of daarna. Nooit 28e omdat dat de verjaardag van mijn opa was. Ga er dit jaar nog een speciaal tintje aan de datum geven. Ga namelijk op die dag mijn partnerschap registreren met mijn vriend en vanaf die datum kan en mag ik ook de achternaam gaan voeren die mijn dochtertje ook heeft. Alleen weet hiervan op de getuige na niemand wat van af. We geven er vanwege financiën niet veel ruchtbaarheid aan. Ga dat gelijk vieren met mijn verjaardag die ik dit jaar op 5 mrt ga vieren. Ik vier trouwens mijn 9e verjaardag dit jaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:30

Sunrise19 schreef:

Hij word dit jaar 4 dus wou ze een extra groot feest geven. Lijkt mij een best lastige dag om jarig op te zijn haha :+

Ja, hoe zeg/ vraag je dat nou....?
Hebben we het over een kleuter (de eerste keer echt weer op de dag zelf) of over een puber? :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:42

Ik ben uiteindelijk bewust niet op 29 februari geboren. Wat ik toxh altijd wel heel jammer heb gevonden.
Mijn moeder was heel erg ziek dus ik moest (twee maanden te vroeg) gehaald worden.
Maar het risico dat ik en/of mijn moeder de keizersnee/geboorte niet zouden overleven was behoorlijk aanwezig. Dus miin ouders wilde niet moxht het mis gaan dat het de 29e was. Uiteindelijk 2 maart geboren en gelukkig allebei overleefd.

Dit jaar baal ik vooral omdat ik een dag later jarig ben hahaha (zegt mn vriendin heel droog ja ik ben okk een dag later jarig hoor! Ja maar voor mij valt t meer op :') )

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:37

Mijn dochter is de 29ste geboren. Dit jaar haar eerste echte verjaardag ! We vieren het gewoon de 27ste dit jaar. 29ste moet ze de hele dag gewoon naar school. En ik ben zelf de 24ste jarig. Dus wel zo makkelijk. We vieren het andere jaren gewoon op zaterdag welke het kortst bij de 29ste ligt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:42

8nnemiek schreef:
Femek2902 schreef:

Dat is best grappig :')

Zo lijkt me ook dat mensen het misschien sneller vergeten, omdat de 29e gewoon niet elke jaar op de digitale agenda staat, of hebben computers en smartphones daar toch iets slims op bedacht?

juist niet,
omdat het een speciale datum is zal in ieder geval door mij als verjaardagswarhoofd niet vergeten worden, terwijl ik rustig mijn eigen over het hoofd zie (vier die nooit)..

Wat ik mijwel afvraag,
waren de volwassen 29 februariërs niet ontzettend blij dat 2000 een duizendtal was?
anders waren ze toch mooi nog een keer beroofd van een verjaardag.

je zult dan maar net 16 worden of zo.. Nee sorry, hondertallen tikken ertussen uit

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:38

Janneke2 schreef:
Sunrise19 schreef:

Ja, hoe zeg/ vraag je dat nou....?
Hebben we het over een kleuter (de eerste keer echt weer op de dag zelf) of over een puber? :=

Kleuter haha :+ dus eigenlijk pas zijn eerste verjaardag :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:24

Selena, nee niet echt.. Jij wel?

ilonamandjes schreef:
Wat apart dat er dan ook daadwerkelijk meer mensen komen als het WEL 29 februari is :+ flauw hoor haha...

Dat er daadwerkelijk meer mensen komen komt doordat de mensen op 28 feb of 1 maart vaak andere verjaardagen hebben, van mensen die dan wel echt jarig zijn, dus die hebben dan vaak voorrang :)

8nnemiek schreef:

Ik heb inderdaad weleens dat er geen melding gegeven wordt door een systeem (schoolsystemen en van die kadokaart acties van winkels). Maar de meeste systemen lossen dat op door in een gewoon jaar de 29ste te vervangen met de 28ste. Op facebook wordt ik dan ook altijd massaal gefeliciteerd op de 28ste als het geen schrikkeljaar is.. Wat dan wel aangeeft hoe goed de meeste mensen opletten, want onder mijn goede vrienden is het over het algemeen bekend dat ik mijn verjaardag 1 maart vier als het geen schrikkeljaar is :)

Mensen onthouden mijn verjaardag wel beter, vaak als mensen naar mijn verjaardag vragen terwijl ze best weten wanneer ik jarig ben, dan kijk ik ze alleen maar aan met een schuin hoofd, en dan valt het kwartje weer :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:35

Ik werk achter de kassa. Op een dag kwam een jongen alcohol halen. Ik moest de geboortedatum invullen en de kassa pakte gewoon de datum en berekende dat de jongen oud genoeg was.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:50

Purny, ja met dat soort dingen gaat het gewoon goed, omdat je dan ook een jaartal invult en 29 feb 1996 bestaat gewoon.
Maar 29 feb 2015 bestaat niet, dus als een systeem dan reageert op de 29 feb en een melding moet geven als het die dag is dan werkt dat niet in het jaar 2015, want dan is er geen 29 feb waarop de melding uitgezonden wordt.

Meestal gaat het trouwens wel gewoon goed, maar vooral bij de wat simpelere systemen is hier niet bij stilgestaan :)