ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:40

Nee dit verhaal gaat (gelukkig) niet over mij.

Maar over een collega. Ze is bevallen van haar 3e kind. En dat terwijl ze het totaal niet doorhad. Sterker nog ze heeft de hele week gewerkt (zwaar lichamelijk werk). Moest in de avond naar de wc en voelde dat het toch geen gewone buikkrampen waren! Naar de bank gekropen en daar is ze bevallen van de derde.

Op het werk waren we in schock! Niemand had veracht omdat ze al jaren moeder is en heel goed weet hoe een zwangerschap in zijn werk gaat. Ze hebben thuis de navelstreng doorgeknipt en zijn naar het ziekenhuis gereden.

Ik dacht altijd dat dit soort verhalen ver weg gebeurden en dat je het echt wel kon zien niet dus! Ik heb de hele dag nog samen met haar gewerkt op mijn bijbaan (in een koelcel, slepen met zware bakken, onder stress).

Pff nooit gedacht maar zo kan het dus ook.....

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:42

Nou dit lees je alleen in de krant, echt raar dat ze helemaal niets ervan heeft gemerkt, dus gelukkig ook niet alle nare dingetjes van de zwangerschap. heb je haar zelf ook nog gesproken en hoe vind ze het allemaal?

Anoniem

Re: ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:42

Lekker appart!
Hoor het wel vaker, hier in de buurt laatst ook iemand!
Hahaha lijkt me echt raar, poep je ineens zo'n kind uit

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:43

Ik geloof dat soort verhalen eigenlijk nooit zo... heel apart!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:45

Apart is dat he !

Was hier in de buurt ook bij iemand jaren geleden. Meisje was 18 geloof ik , stond op de bus te wachten en voelde zich wat raar , wat krampjes enzo....bleek ze al 8 cm ontsluiting te hebben , kind wist van niks

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:47

Maar je wordt toch niet ongesteld? Dan ga je toch wel nadenken enzo?
Ik vind het ook altijd van die vage verhalen.... Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar toch vind ik het raar dat je niets merkt... kind gaat op een gegeven moment toch ook schoppen enzo...

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:50

Ik heb het wel eens gelezen in de krant en vroeg mij altijd af of dat wel waar was. Wel dus! En ze heeft er totaal niets van gemerkt. Het kind had dus net zo goed op het werk geboren kunnen worden!! En ze waren net terug van een vliegvakantie.

Ze is er zelf wel blij maar maar ze zijn nog wel erg geschrokken. Waren net uit de kleine kinderen en ze was pas weer gaan werken. Het gezin was voor hun compleet. En neem aan dat ze het echt niet wist. Aangezien ze al 2x moeder is geworden weet ze precies hoe dat is en voelt. En nee is niet ongesteld geworden (dat dachten ze op het werk ook meteen aan) bij gebruik van de pil verlies je iedere maand gewoon bloed ook als je zwanger bent.

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:50

sommige mensen hebben nog wel een af en toe bloeding als ze zwanger zijn gianlucka... En als je normaliter heel er onregelmatig ongesteld bent...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:51

Een kennis van mij is op zo'n manier geboren

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:53

Maar dat kindje gaat toch ook schoppen enzo?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:54

Ik vind zulke verhalen ook heel vreemd. Ik denk altijd dat dat meiden (vrouwen) zijn die niet onder ogen willen (of durven) zien dat ze zwanger zijn. Die het niet durven toegeven of niet willen weten ofzo. Ik weet niet hoe de andere meiden dat doen, maar ik kom er iedere maand weer achter dat ik niet zwanger ben. Na een paar maanden het pakje maandverband niet meer hebben hoeven open te maken, moet er toch een belletje gaan rinkelen, toch?

Zo hoorde ik via een vriendin ook zo'n verhaal van een meisje van 16 (!) met een vriend van dezelfde leeftijd. Zij vertelde twee weken voor ze moest bevallen pas tegen een vriendin dat ze zwanger was. Iedereen dacht dat dat 'buikje' van teveel eten was. Gelukkig heeft die vriendin van dat meisje gelijk haar ouders op de hoogte gesteld, zodat de familie voorbereidingen konden treffen. Daarna alsnog langs de dokter geweest en die constateerde dat ze ieder moment kon bevallen. Ze hebben nu een kindje en ze woont nu met kind in bij haar vriendje en die ouders. Mooi verhaal. De jongen was helemaal blij met het kindje, ondanks dat hij zelf nog zo jong is en nog op school zit.

Edit: Ondertussen al een paar reacties bijgekomen en nu ben ik ook weer wat wijzer over bloedingen tijdens zwangerschap.
Laatst bijgewerkt door Duke op 07-12-05 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:55

Maar kreeg ze dan geen dikke buik ofzo?
Erg apart zeg maar hopelijk zijn ze wel blij nu met het kindje

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:56

Ja oke, maar dat meisje zelf wist dus wel dat ze zwanger was.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:57

gianlucka schreef:
Maar dat kindje gaat toch ook schoppen enzo?

Tsja, ik heb ook weleens gewoon buikpijn

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:58

Buikpijn ja, maar volgens mij (naar wat ik van iemand laatst hoorde)
voelt het schoppen van een kindje in je buik anders dan buikpijn....

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:59

het schoppen duurt ook maar effe een paar seconden

Draakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:59

Bij mijn moeder op het werk was een collega vader geworden zonder dat ie het wist. ook zijn vrouw wist niet dat ze zwanger was en heeft gewoon alles gedaan wat met een zwangerschap afgeraden word. kind is letterlijk van de pot gerukt
btw, werd ze wel gewoon ongesteld en slikte nog netjes de pil (ook tijdens de zwangerschap)
kind is kern gezond geboren.
hun oudste dochter mocht de naam verzinnen voor haar pasgeboren zusje.
Nu moesten ze alleen nog de kinderkamer voor elkaar zien te krijgen aangezien ze die ook meer niet hadden.
dit is hun 3e trouwens.

Zo zie je maar weer, het kan dus wel.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:01

Ja zulke verhalen heb ik wel meer gehoord.
Mijn nicht was zwanger van haar 4e kind en had het zelf ook helemaal niet door. Ging ze op een gegeven moment met haar 2e kind in bad en die merkte ineens op dat de buik van mama er net zo uit zag als toen ze zwanger was van 3e kind.... Nou toen zijn ze toch maar even bij de huisarts langs geweest en ze bleek inderdaad zwanger te zijn. Ze was ook gewoon ongesteld enzo dus daar had ze t ook niet aan kunnen merken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:01

gianlucka schreef:
het schoppen duurt ook maar effe een paar seconden

Geloof het of niet, maar ik schijn ook nauwelijks of niet geschopt te hebben volgens mijn moeder toen ik in haar buik zat

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:02

gianlucka schreef:
Ja oke, maar dat meisje zelf wist dus wel dat ze zwanger was.....

Ja, maar zo zijn er wel meer. Volgens mij zijn er zat meiden die net doen of hun neus bloed (uh, of iets anders...) en dan heel verbaasd reageren als ze plotseling bevallen alsof ze van niets wisten. Het meisje in mijn anekdote was namelijk niet van plan iets te vertellen aan vriend en ouders en dan was er ook gewoon 'ineens' een baby.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:02

he wat grappig, bij ons in het dorp woont ook een jonge vrouw (22 of 23)
en die kwam er pas met der 35e week erachter dat ze zwanger was, niets geen dikke buik, nergens last van, gewone menstruatie! vanaf dat ze het wist begon haar buik pas te groeien als kool!

ook is ze binnen een half uurtje!! bevallen van een gezonde dochter (die gewoon aan de maat was). Dit is overigens haar eerste kindje!

komische he, nouja het zal je maar gebeuren!

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:04

Draakje schreef:
Bij mijn moeder op het werk was een collega vader geworden zonder dat ie het wist. ook zijn vrouw wist niet dat ze zwanger was en heeft gewoon alles gedaan wat met een zwangerschap afgeraden word. kind is letterlijk van de pot gerukt
btw, werd ze wel gewoon ongesteld en slikte nog netjes de pil (ook tijdens de zwangerschap)
kind is kern gezond geboren.
hun oudste dochter mocht de naam verzinnen voor haar pasgeboren zusje.
Nu moesten ze alleen nog de kinderkamer voor elkaar zien te krijgen aangezien ze die ook meer niet hadden.
dit is hun 3e trouwens.

Zo zie je maar weer, het kan dus wel.

Toevallig de man van de collega van de Topicstarter?

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:12

Nou laten we hopen dat ik zo iets niet mee maak.. ik zou me geen raad weten.. ene @Flowerxxx: wat is het geworden en welke naam heeft de baby gekregen? Ben heel benieuwd...

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:47

je zou de vrouwen eens de kost moeten geven, die zwanger waren zonder dat ze het wisten. Gewoon de mndlijks bloedingen, niks dikke buik, ja een beetje opgezet misschien! Soms ligt het kindje achter de placenta dan ligt het als ware onder in je rug, dan voel of zie je ook bijna niks. Zo kwam de er vrouw tijdens een echo voor iets anders, er achter dat ze zwanger was. De arts zei ja dat komt door je zwangerschap !!! welke riep zij verschrikt ahaha.
En op de peuterschool waar mijn kids zaten was een moeder waar ik altijd mee stond te klesten, er de andere dag was ze er niet, dus ik vragen waar is je mana, O mama heeft een baby gekregen vannacht!! Die vrouw had al 4 kids, ze was wat steviger. Zij zei later ook tegen mij, na 4 zwangerschappen weet je heus wel hoe je lichaam in elkaar steekt, maar dit was echt een wonder. Het heeft enige tijd geduurt dat ze helemaal aan het idee was gewent dat er een5de spruit rond kroop.

_Juultje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:57

Hmm toch wel heel raar lijkt me dat, ook als je die dikke toeters ziet van zwangere vrouwen je zou het dan toch aan je buik moeten zien. Ook een vreemde situatie, opeens een kind zonder dat je het weet!