Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 14:19

Ik ben nu 23. Veel mensen om mij heen gaan trouwen. En krijgen kinderen. Ik zelf moet er niet aan denken. Vindt kinderen echt heel leuk en pas ook regelmatig op het dochtertje van mijn schoonzus.
Veel mensen om mij heen vragen mij en me vriend wanneer we gaan trouwen en of we kinderen willen. Als ik het hoor gaat het me al benauwen. Ik ben iemand die erg op mijn vrijheid is gesteld. En als ik ergens heen wil moet dat kunnen zonder van tevoren oppas te hebben geregeld. En als ik aan kinderen denk, denk ik weg vrijheid, minder paard rijden. Bovendien heb ook ook zo iets van waarom kindjes maken als er op de wereld zo veel kinderen zijn zonder ouders.
Mijn vriend wil denkt hij in de toekomst wel kinderen.
Hoe gaan jullie hier mee om. En ook met de kinder wens van je partner.

Anoniem

Re: Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:43

Ik heb altijd een kinderwens gehad. maar nu is hij gewoon weg écht helemaal WEG.. verdwenen, foetsie..! moet er werkelijk niet aan denken. Ik zou ook bang zijn dat ik als moeder zou falen. of dat mijn kind net zo ontevreden is over de wereld als ik Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig heeft mijn vriend ook zoiets van.. hmm liever niet. veel mensen vinden het raar. En dan denk ik bij mezelf.. weet je wat raar is?! mensen die kinderen misbruiken of erger, vermoorden, Dát is RAAR!
ik ben niet raar ik kies gewoon voor een kindloos leven.. (en wie weet verandert dat wel weer hoor ik kan de toekomst niet voorzien.)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:55

ooit een hele tijd terug stond hte volgende stuk op bokt over kindervrij zijn
sory auteur ik wete niet meer wie je bent maar hbe je stuk destijds opgeslagen omdat ik het zo gaaf vond Knipoog
Citaat:
Quote:
De grote vraag die je al op de lagere school gesteld werd: wat wil je worden als je later groot bent? Steevast waren de antwoorden van vrouwelijke kant prinses, zuster of moeder. De mannen onder ons wisten op zesjarige leeftijd allemaal zeker dat ze brandweerman, piloot of filmster wilden worden. Na een jaar of zesentwintig vraag ik me steeds vaker af wie er nou daadwerkelijk prinses of piloot geworden is. Zeker dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk; voor zover ik me herinner zaten noch Máxima, die mevrouw van Brinkhorst en de ex van Klaas bij mij op school. En ook kom ik geen filmsterren tegen als er eens een reünie wordt gehouden.Hooguit die ene die ergens in Italië een supermodel is; maar volgens mij wilde die op de lagere school ook niets liever dan prinses worden. Ik ken er wel een hoop die de op hun zesde jaar uitgesproken wens om ‘moeder’ te worden in vervulling hebben zien gaan. Of gebracht, want ik geloof dat je er zelf bij bent. Maar wat betekent dat moeder zijn? En wat kun je dan allemaal? Verdien je er geld en status mee?
Ik vraag het wel eens aan vrouwen van mijn eigen leeftijd, die dan met een kwijlende en krijsende baby haast onverstaanbaar schreeuwen dat het zo’n verrijking van je leven is. Terwijl het niet-zindelijke wezen ondertussen zijn of haar luier bevuilt, roepen ze dat ik het ook echt eens moet proberen.Want het is zó leu-euk! Ja, dat drie keer per nacht uit je slaap worden gehaald omdat kindlief honger heeft, tandjes krijgt of wederom zijn broek vol heeft gescheten, daar moet je doorheen prikken. Dat eerste lachje, de eerste stapjes; ge-wel-dig. Totdat ze op eigen houtje alle flessen schoonmaakmiddel leegdrinken of hun eerste stapjes op de trap zetten. En dat na een aantal jaren de jonge dame per se half naakt de straat op wil, op weg naar de disco. Een dertienjarige die laveloos thuiskomt na het drinken van een paar Breezers te veel, in een veeeel te kort rokje en een veeeel te strak truitje. Maar als ik dit soort onbenulligheden aan de gelukkige moeder voor leg, krijg ik te horen dat ik niet zo zwartgallig moet denken. Haar kind gaat braaf naar school, maakt braaf de studie af en krijgt een brave baan bij een goede baas. Ja ja.

Die kriebels, die zijn voor mij nog altijd een groot vraagteken. Het schijnt dat je die rond je dertigste (op z’n laatst) krijgt, en dat je er tegen wil en dank aan toe moet geven. “Heb jij dan geen moedergevoelens?” vraagt men verbaasd als ze horen dat ik 32 ben. “Maar straks kan het niet meer!” Nee, straks kan het niet meer. Maar moet ik daarom maar aan kinderen beginnen? Wat als ik spijt heb? Je kunt ze niet ergens inleveren en je onkosten vergoed krijgen die je tot dan toe hebt gemaakt. Maar ik geef eerlijk toe, op mijn zesde riep ik ook vol overtuiging dat ik later moeder zou worden.
Gelukkig is later nog heel ver weg.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:57

Tja, je kunt niet een beetje een kind nemen. Dus als je vriend wel kinderen wilt en jij niet, dan zou dat een probleem kunnen zijn. In mijn ogen kan alleen hij jou tegemoet komen, jij hem niet. En dit moet dan niet tussen jullie komen te staan, kunnen jullie hier wel over praten?
Ik las laatst iets over een site voor mensen zonder kinderen, volgens mij was dit http://www.kindervrij.nl

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 14:57

Share schreef:
Ik heb altijd een kinderwens gehad. maar nu is hij gewoon weg écht helemaal WEG.. verdwenen, foetsie..! moet er werkelijk niet aan denken. Ik zou ook bang zijn dat ik als moeder zou falen. of dat mijn kind net zo ontevreden is over de wereld als ik Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig heeft mijn vriend ook zoiets van.. hmm liever niet. veel mensen vinden het raar. En dan denk ik bij mezelf.. weet je wat raar is?! mensen die kinderen misbruiken of erger, vermoorden, Dát is RAAR!
ik ben niet raar ik kies gewoon voor een kindloos leven.. (en wie weet verandert dat wel weer hoor ik kan de toekomst niet voorzien.)

inderdaad veel mensen vinden het raar.
Als ik het tegen iemand zeg. Zeggen zij ach je bent nog zo jong.
Dat bedoel ik toch niet ik wil het gewoon echt niet. Misschien als ik 30 dat ik er dan anders over denk.maar het kan ook goed zijn dat ik dan nog steeds geen kinderen wil. Maar als ik dat tegen iemand zeg word dat gelijk afgekapt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:00

En dan krijg je van die mensen die je egoistisch vinden, belachelijk vind ik dat. Een vriendin van me is ook bewust kindervrij zeg maar, en maakt dit ook wel eens mee. Je moet je eigen keuzes maken wat dit betreft, het is niet alsof je een brood koopt, dus niets van aantrekken!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:02

kimmy1985 schreef:
En als ik aan kinderen denk, denk ik weg vrijheid, minder paard rijden. Bovendien heb ook ook zo iets van waarom kindjes maken als er op de wereld zo veel kinderen zijn zonder ouders.

Ik droom weleens dat ik zomaar ineens een of twee kinderen heb. Het eerste dat ik dan denk is:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu kunnen we (arno8 en ik) niet meer hele dagen paardrijden in de duinen.

Clown

Kinderwens? Nee ik geloof van niet Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:04

Sjee, wat een lastig geval zeg als je vriend wél kinderen wil... Scheve mond Ik zou er in ieder geval over praten ja, en hoe belangrijk het dan voor hem is... Als hij zich geen leven kan indenken zonder kinderen en jij absoluut niet wil is dat toch wel een groot probleem...

Ik wil (ik zeg altijd, 'zeg nooit nooit'; maar ik verwacht niet dat ik het ooit wel zal willen. ik ben nu 21.) ook geen kinderen later. Maar ik heb ontzettend geluk dat mijn vriend ook geen kinderen wil (en wél een boel huisdieren en paard net als ik). Lachen

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:08

Ik word over een paar weekjes 30.. en nee ik moet er niet aan denken. Doe mij maar een pup, een kitten of een veulen... daar gaat mijn hart sneller van slaan dan zo`n brabbelende, spugende onzindelijke wurm. Ik heb ze dus niet die moedergevoelens, althans niet tegenover mensen kinderen.. en ik denk dus ook niet dat die nog gaan komen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:10

Heb liever ook geen kinderen in mijn leven en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over. In onze vriendenkring is wel iedereen aan de kinderen en een aantal zijn nu zelfs al bezig met de 2e! Ik moet er niet aan denken.
Maar dat is gewoon voor iedereen verschillend, ik heb respect voor mensen die graag kids willen en op hun beurt verwacht ik respect terug dat ik er geen wil. Het wordt vaak gewoon van je verwacht, het ‘hoort’ en nu eenmaal bij.
Ik heb ook helemaal geen hekel aan kinderen, ik vind ze tot op een bepaald punt best leuk en schattig maar er zijn meer redenen die mij hebben doen beslissen dat het voor mij geen optie is.
Klinkt misschien stom, maar dat hele zwanger zijn lijkt mij echt verschrikkelijk! En dan moet je nog bevallen Knipoog Nee, het zou me veel te veel beperken in de dingen die ik leuk vind en ik zou er wellicht bepaalde dingen/zaken voor moeten opgeven en dat zie ik niet zitten.
Als je er voor kiest, moet je er ook 100% voor gaan! Daarnaast zie ik in mijn omgeving maar al te vaak dat vrouwen ‘toegeven’ aan de wensen van ouders/schoonouders omdat het er nu eenmaal bij hoort en het van je verwacht wordt op zekere hoogte. Al zal geen enkele ouder dat zo zeggen.
Deze vrouwen zijn ook bezig met hun carrière en daar komt dan een kind bij, vrouwen willen vervolgens niet minder gaan werken en kind wordt 5 dagen per week bij Kinderdagverblijf of opa en oma gedumpt. Ik vind dat zielig!
Dus, het is in mijn geval niet dat ik een hekel aan ze heb maar meer dat ik er niet de tijd voor vrij wil maken die er voor nodig is. Ik zou mezelf al snel verliezen.
Iets waar ik wel eens aan heb zitten denken en waar mijn vriend ook wel voor ‘in’ is, is het adopteren van een kindje in de toekomst. Natuurlijk is dat ook een grote verantwoordelijkheid en misschien nog wel groter dan 1 van jezelf maar dat zou ik eerder doen. Maar ook dat is nu nog totaal niet aan de orde en wellicht ook nooit, ik heb in ieder geval niet die behoefte.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:10

Tja, ik heb ooit de tip gekregen dat als iemand vraagt: "Waarom heb je nog geen kinderen, wanneer wel dan?" het volgende te zeggen: "Ik weet niet of ik ze wel kan krijgen". Dan heb je niets gelogen en om de een of andere reden houden mensen dan meteen hun mond dicht erover gelukkig!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:13

Wellicht helpt het als ik je vertel dat ik bijna 50 ben en geen kids heb Knipoog
Volledig gelukkig met man, paarden en poezen.
Op mijn 27ste kreeg ik te horen, dat ik een operatie zou moeten ondergaan, als ik kinderen wilde, raar genoeg hebben we dat terzijde gelegd en zijn we gewoon doorgegaan met ons leven Knipoog
Toch hadden wij beide een kinderwens, maar wel voor mijn 30ste, anders vond ik mijzelf een te oude moeder worden Haha!

Bij ons is het dus zo gelopen, plannen van je leven gaat toch niet Clown

Succes en je vindt vast wel een oplossing ergens Haha!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 15:15

Alet74 schreef:
Tja, je kunt niet een beetje een kind nemen. Dus als je vriend wel kinderen wilt en jij niet, dan zou dat een probleem kunnen zijn. In mijn ogen kan alleen hij jou tegemoet komen, jij hem niet. En dit moet dan niet tussen jullie komen te staan, kunnen jullie hier wel over praten?
Ik las laatst iets over een site voor mensen zonder kinderen, volgens mij was dit http://www.kindervrij.nl

ik heb ook wel eens tegen me vriend gezegt van als je echt heel graag kinderen wilt. En je kunt je geen leven voor stellen zonder moet je mischien verder kijken dan mij alleen. Ik wil niet de rest van me leven mij kwalijk wordt genomen dat hij geen vader is geworden. Maar daar wil hij nu niet over na denken. Hij wil mij niet missen. Ook als dat inhoud dat hij geen vader wordt. Mischien dat hij nog van gedachten veranderd.

en een klein beetje een kind nemen kan niet en wil ook ook niet.
Ik hoor wel een mensen die de kinderen 5 dagen per week op het kinderdagverblijf hebben zitten. En de overige 2 dagen van de week gaan ze nog even maar opa en oma. Omdat ze te druk zijn met kun eigen leven. Nou sorry hoor maar daar heb je naar mijn idee geen kinderen voor. Als ik kinderen wil dan wil ik er ook voor de volle 100% er voor kunnen gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:18

kimmy1985 schreef:
ik heb ook wel eens tegen me vriend gezegt van als je echt heel graag kinderen wilt. En je kunt je geen leven voor stellen zonder moet je mischien verder kijken dan mij alleen. Ik wil niet de rest van me leven mij kwalijk wordt genomen dat hij geen vader is geworden.

Knap dat je dat kan! Ja

Veel vrouwen nemen 'dan maar een kind' zonder dat ze er zelf echt achterstaan. Jij denkt heel bewust na en overziet ook de gevolgen. Veel mensen leven 'bij de dag' en komen dan voor een voldongen feit te staan waar ze de rest van hun leven mee worstelen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:20

Hier nog iemand die geen kinderen wil. Moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig heb getwijveld.Maar dat was dan meer voor het beeld. Leuk 2 kinderen, leuk een gezinnetje. Maar als ik dan vervolgens bedenk hoe zeer mijn leven zal veranderen denk ik...Nehhhh laat maar! Ik wil gewoon kunnen reizen en gewoon gezellig op de bank zitten met mn vriend zonder de deur op te zetten omdat ik anders niet hoor of er een kind jankt Knipoog
Mijn vriend denkt er gelukkig net zo over. Dat helpt wel.
Als ik mensen hoor praten over dat hun biologische klok tikt vraag ik me altijd af of ik die wel heb want ik hoor niks tikken Knipoog
Owh ja ik vind het trouwens ook een financiéle kwestie hoor. Want jemig..kinderen kosten geld!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:25

Ik denk dat de batterijen van mijn biologische klok leeg zijn Clown, er tikt niks

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:30

Ik ben nu 40 Knipoog En ik wil ook geen kinderen nu niet en noooit een kinderwens gehad ook. Ik ben ten eerste toch een dierengek en heb liever een hond of paard dan een kind!!
Nu heeft mijn vriend wel twee kids uit een vorig huwelijk die hier in het weekend komen maar die gaan ook weer weg! Ik moet er niet aan denken om ze dagelijks over de vloer te hebben al zijn ze al 8 en 10 jaar oud!
Het zijn schatten van meiden hoor en ik ben echt wel dol op ze en zij op mij.
Maar mijn keuze zou het niet wezen om zelf kids te willen of nemen. Ook al had ik deze meiden niet gehad. Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:37

Mijn biologische klok heeft volgens mij ook nog nooit gewerkt Knipoog Zat niet in het pakket, hahaha.
Daarbij vind ik wel dat je steeds meer ziet dat vrouwen hun eerste kind na hun 35ste krijgen.
Ik ben zelf 31 en ik vind dat zelfs al te oud om nog aan kinderen te beginnen Knipoog
De vrouw van mijn oom is nu 38 en die zijn nu druk bezig om de eerste te 'maken'. Het wil alleen niet zo lukken...zij is al 2 keer opgenomen met bloedingen en nu kan het alleen nog maar door middel van in vitro...dan denk ik, wat doe je jezelf toch aan?! Laat het los, ga door met je leven. Maar ja, ik ben haar niet en zij moet en zal een kind. Oom moet met enige regelmaat zijn kwakje komen afleveren en dan wordt dat 'verwerkt' om ingebracht te worden. Leuk hoor, kindjes krijgen Knipoog Heel romantisch ook op deze manier. Eigen leven, eigen baas. Ben benieuwd of het gaat lukken en of het dan ook allemaal wel helemaal gezond gaat zijn want zij is niet eens gezond genoeg voor een zwangerschap.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:38

Arabesk schreef:
Ik denk dat de batterijen van mijn biologische klok leeg zijn Clown, er tikt niks

ROFL

Hier ook oppe batterijen Haha! Moet er om dezelfde redenen als de meesten hier ook niet aan denken; verlies van vrijheid voornamelijk. Ik heb ook echt nooit een kinderwens gehad. Ik mis dat hele gen, denk ik.
Lijkt me wel heel lastig als je partner het wel wilt. Als hij er ECHT zeker van is dat hij wel wilt en jij er ECHT zeker van bent dat je het niet wilt, tja, dan zou verder gaan met een relatie misschien niet zo eerlijk zijn. Maar dat is lastig en wanneer weet je nou eigenlijk ooit iets ECHT zeker?
Ik vind het gequote stuk van de anonieme schrijver overigens geweldig! Haha!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:40

Zwelgje schreef:
De vrouw van mijn oom is nu 38 en die zijn nu druk bezig om de eerste te 'maken'. Het wil alleen niet zo lukken...zij is al 2 keer opgenomen met bloedingen en nu kan het alleen nog maar door middel van in vitro...dan denk ik, wat doe je jezelf toch aan?! Laat het los, ga door met je leven. Maar ja, ik ben haar niet en zij moet en zal een kind. Oom moet met enige regelmaat zijn kwakje komen afleveren en dan wordt dat 'verwerkt' om ingebracht te worden. Leuk hoor, kindjes krijgen Knipoog Heel romantisch ook op deze manier. Eigen leven, eigen baas. Ben benieuwd of het gaat lukken en of het dan ook allemaal wel helemaal gezond gaat zijn want zij is niet eens gezond genoeg voor een zwangerschap.

Inderdaad, wat doe je jezelf dan aan? Dat kan toch bijna niet goed gaan/zijn op deze manier...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:47

_Tien_ schreef:
Zwelgje schreef:

Inderdaad, wat doe je jezelf dan aan? Dat kan toch bijna niet goed gaan/zijn op deze manier...

Dat denk ik dus ook. Sommige mensen is het nu eenmaal niet gegeven. Natuurlijk kan ik hier heel nuchter op reageren maar voor iemand die zo graag wil ligt het natuurlijk wel even anders en ik denk dat de ratio dan ver te zoeken is...maar of dat uiteindelijk nu allemaal wel zo goed is voor jezelf en misschien later je kind...ik weet het niet.
Meerdere mensen hebben ook al geopperd om te stoppen en voor adoptie te kiezen. Hij wil wel maar zij niet....wat doe je dan?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:58

Zwelgje schreef:
Meerdere mensen hebben ook al geopperd om te stoppen en voor adoptie te kiezen. Hij wil wel maar zij niet....wat doe je dan?

Dat is ook erg, dat ze het eigenlijk dus al niet meer eens zijn, maar nog wel doorgaan
Inderdaad makkelijk om als buitenstaander daar naar te kijken, 'snap' ook wel dat als zij het zooo graag wil, ze daar best een beetje in kan doorslaan. Maar dit lijkt een beetje een disaster waiting to happen... Verdrietige situatie.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:00

Arabesk schreef:
kimmy1985 schreef:
En als ik aan kinderen denk, denk ik weg vrijheid, minder paard rijden. Bovendien heb ook ook zo iets van waarom kindjes maken als er op de wereld zo veel kinderen zijn zonder ouders.

Ik droom weleens dat ik zomaar ineens een of twee kinderen heb. Het eerste dat ik dan denk is:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu kunnen we (arno8 en ik) niet meer hele dagen paardrijden in de duinen.

Clown

Kinderwens? Nee ik geloof van niet Haha!

nou van de paarden is bij mij ook het eerste waar ik aan dacht.
Dat ik dan geen elle lange ritten mee kan rijden. Nee ik geloof niet dat ik dat wil.

en dat wat een andere bokker al zei. Mijn hart gaat pas sneller kloppen van een leuk paard of hond. Maar nee van kinderen gaat het alleen maar langzamer kloppen. Clown

en ik heb echt geen hekel aan kinderen. En als mensen borst voeding geven in een openbare ruimte kan me dat niet schelen. Of dat kinderen schreeuwen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:02

Zeeuwtje68 schreef:
Ik ben nu 40 Knipoog En ik wil ook geen kinderen nu niet en noooit een kinderwens gehad ook. Ik ben ten eerste toch een dierengek en heb liever een hond of paard dan een kind!!
Ha ha Ach gut , dat zei ik ook altijd als mensen vroegen of er nog kinderen gingen komen: "ik heb liever een hond." Nu heb ik dan een dochter heb, krijg je weer mensen die zich afvragen wanneer de tweede komt (niet dus). En het zielig vinden als onze dochter geen broertje of zusje krijgt, erg irritant! Clown

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:23

Hihi ik heb mijn honden en paarden al, en meer wil ik er ook niet hoor! Maar zeker geen eigen kids. Ik ga liever wandelen met de honden of met de paarden spelen!