Geadopteerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mijngeheim

Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:46

Het begon allemaal een paar jaar geleden , ik geloof 9 jaar geleden.
Ik kwam naar onder (ik was toen 5) en mijn zus zei :
Opa is dood , en ik geloofde haar niet , maar het bleek toch zo te zijn.
Mijn moeder is hierna nooit meer de oude geweest , want haar vader was dood , en ik denk dat ze veel aan haar vader gehad heeft.
Jaren gingen voorbij , en samen met mijn vader veranderde ze , we kregen heus wel te eten , we konden wel samen lachen , maar steeds meer en vaker werd ik gewoon geslagen vanaf dat ik 7 was vooral , en dan meestal als ik mijn kamer neit had opgeruimt.
Ook kreeg ik klappen als ik gewoon chips had gepakt zonder het te vragen ofzo ..
Maar dan pakte ik ook hele zakken , dus dat is gewoon mijn schuld geweest.
We kregen trouwens altijd ruzie als ik iets pakte zonder het te vragen.
Maarja , we leefde verder , mijn zus was rustig en ik was vrolijk zeg maar 2 verschillende types dus.
Mijn ouders waren nogsteeds even chagerijnig als normaal , overal een probleem van maken , als ik bij een vriendinnetje wou spelen kwam er een ruzie vooraf , al was het maar omdat ik op de dag zelf zei dat ik naar een vriendinnetje wou gaan.
Ik had toen een beetje een klein buikje en ja , mijn moeder kamde mijn haren neit , dus ik deed het niet vaak , en ik weet gewoon dat mijn zus er beter uitzag , zij was wel sinds ze klein was geholpen door mijn ouders , ik niet .
Mij werd alleen gezegt hoe dom ik er uitzag , niet wat ik dr aan moest doen...
Zo ging het jaren door , mijn zus die had wel een lekker leventje , die luisterde gewoon , of ze deed de dingen heel stiekem , zo stiekem dat ze niet gepakt kon worden , maar dat kon ik niet , als ik een chipszak pakte , dan vergat ik hem op te ruimen en hem onder mijn bed te pakken , dus mijn ouders vonden wel vaer een lege zak chips onder mijn bed , met de gevolgen van dien .
Ook dat was mijn eigen schuld , aangezien ik deed wat niet mocht.
In de tussen tijd werd ik ook veel gepest , mijn moeder deed er niet echt iets tegen , maar ook andere mensen zagen mij als een '' minder kind'' , je zou eens moeten weten hoe ze mij met de nek aankeken en logen over mij , zodat ik een raar kind werd ?
Ik kon alleen terecht bij mijn familie , hun '' zeiden '' teminste niet letterlijk dat ik raar was.
Ik groeide op met mijn neefjes , en ik vond het geweldig , samen zijn met mijn familie , mijn neefjes en tantes en ooms , zij hielden van mij voor wie ik was , dat weet ik wel zeker, anders konden ze ook niet , en mijn neefjes waren zoo belangrijk voor mij , en hun herrineren mij nogsteeds eraan hoe behulpzaam ik ben voor mensen en hoe erg ik er in ben om mensen gelukkig te maken en grote dingen voor hun doe .
Ik weet ook dat ik het doe , maar ik weet gewoon als iemand al zegt : Ik ben er altijd voor je , dat ze liegen , omdat ze niet eens weten wat ze moeten doen , ik zelf weet het niet eens.
Dit allemaal was op de basisschool.
Het werd pas erg op de middelbare school , mijn zus was al een paar jaar aan het leren op de vwo.
Ik mocht naar havo/vwo , maar ik had 7 onvoldoendes , omdat ik niet goed tegen veranderingen kon .
Ik weet van mezelf dat ik de hersens wel heb , maar ik het eigenlijk niet aankan vanwege mijn houding.
Die houding heb ik altijd geprobeerd te veranderen maar het lukte me niet , ik probeer zo hard , omdat ik altijd ruzie heb over school met mijn ouders.
Als ik lager ga dan havo dan moet ik naar een kostschool , en ik mag gewoon 3 maanden nergens meer heen.
Daarom lukte het me steeds op het einde.
In het 2de jaar zat ik toch op de havo , omdat mijn ouders naar school waren gegaan ,...
Ik wou dt ze dat niet hadden gedaan , want ik kan me nooit concentreren in de les, ik begrijp het gewoon niet , hoevaak ik het ook vraag , hoevaak ze het ook uitleggen ,het lukt niet.
Nja , in de 2de ging ik praten met iemand van de SWE , dit ging allemaal goed , ze kwamen ook wel eens thuis , maar van mijn ouders mocht ik niemand iets vertellen , en mocht ik niet meer naar die man gaan van de SWE , en hij mocht ook niet meer thuiskomen.
Maar ik bleef toch lekker met hem praten ....
Toen haalde ik in de 2de weer mijn 3havotoelating..
Nu zit ik dus in de derde .
Ik praat nu niet meer met die man van de SWE , want het blijkt hem niet meer te boeien. Ookal had ik hem vertelt dat ik mezelf sneed door stress als mijn ouders weer eens iets hadden gezegt of gedaan , en soms zelfmoord wou plegen.
Hij komt wel eens thuis bij een vriendin van mij , en daar blijkt hij al mijn problemen te vertellen bij de koffie .....
Nja , dit jaar weer moeite met school , omdat het gewoon niet lukt , ik sluit me schijnbaar sneller af , heb een grotere mond omdat ik me snel bedreigt voel zeg maar , als iemand iets zegt tegen mij dan vat ik het snel verkeerd op , of als iemand mij slaat voor de grap , dan kan ik dat niet hebben...
Ook mag ik niks meer , heb net 3 maanden huisarrest erop zitten , maar nu heb ik weer de hele kerstvakantie huis arrest voor een reden die ik blijkbaar niet eens weet ?
Mijn zus krijgt nooit straf , zij is te perfect voor woorden , als zij iets vraagt krijg ze het gelijk , zij blijft altijd thuis en als ze weg wilt mag ze dat zolang ze maar wilt en waar ze maar wilt , en ja oke ze is wel ouder..
Mijn zus mag mij ook niet , zij heeft me dit jaar nog uit huis willen proberen te krijge , waardoor ik huilend op mijn knietjes uiteindelijk zei : haal me alsjeblieft weg dan...
Niet gelukt overgens..
Maarja .
Ook moest ik terug voor controle bij de GGD , die nu voor de 2de keer merkte dat ik niet goed in mijn vel zat en er een groot probleem was , dus ik helemaal huilend alles vertelt , en nu wouden ze toch echt een goede verklaring hebben van mijn ouders , dus via school met mijn ouders een afspraak gemaakt in de herfstvakantie.
Omdat het via school was konden mijn ouders er niks van zeggen , maar in de herfstvakantie bleek anders..
De ochtend in de herfstvakantie waarop we ons gesprek hadden , hadden ze mijn wekker afgezet en waren mijn ouders opeens boodschappen doen samen terwijl ze verdomt goed wisten waar wij heen moesten...
Ze hadden het nummer van de GGD weggegooit , dus ik kon niks meer..
Maarja, verder ook nog een gesprek op school gehad met mij ouders over mijn agresief zijn en mijn klasseboekmeldingen , en mijn weer slechte punten...
Ook daar vol tranen weggerent , omdat mijn ouders over alles liegen , en ik kan dan toch niks zeggen ?
Ze hebben wel gelijk wat ze zeggen , maar ze vertellen nooit waardoor het komt.
Zoals dat ik mijn moeder heb geslagen , dat is waar , maar dat kwam omdat ik het SPUUGZAT was dat ik altijd geslagen werd ...
Ik was er klaar mee , ik wou niet meer zwak zijn en geslagen worden omdat hun zich niet konden inhouden over kleine dingen , omdat ze bijvoorbeeld niet wilden dat ik ergens muziek opzette , hoe zacht t ook stond..
Allemaal die kleine dingen , die kleine dingen die andere mensen doen , die mocht ik niet , en worden de grootste ruzies...
Nu is het dus al zover dat ze willen dat ik naar een psygoloog ga ?
Maar ja ..
Ik weet niet of ik wel ga , als ik al met iemand erover mag praten , dan durf ik niet te zeggen wat voor onzin mijn vader en moeder van te voren op die persoon hebben ingepraat , zoals altijd..
Nu is het zo , dat het een beetje raar is want , mijn ouders praten slecht over mijn vrienden , terwijl hun echt veel voor mij doen , en ik hoor zovaak van hun , dat hun ouders echt veel van mij houden, maar dan denk ik , waarom mijn eigen ouders niet ?
Nu ben ik een paar dagen bij 2 vriendinnen (zussen) van mij gaan slapen , die wonen ongeveer 30 km verderop(?) , en daar heb ik het heel erg naar mijn zin , alles is daar koek en ei , wat ik hier nooit zal krijgen , krijg ik daar zeker wel , dat is daar de normaalste zaak.
Nu kwamen hun nog 1 nachtje bij mij slapen , en die nacht heb ik alles maar vertelt , aangezien ze niet snapte waarom mijn ouders zo raar deden , met veel tranen alles vertelt , en toen kwamen wij op het idee dat ik eigenlijk best wel bij hun kon komen wonen , mits hun ouders dat toe gaan laten.
Nu wil ik jullie vragen om mij hier weg te krijgen door te helpen met tips , want ik weet niet hoe je zoiets regelt.
Het gaat zeker niet makkelijk zijn , het mijn ouders vertellen , ik weet niet hoe hun gaan reageren ...
Ook is het zo raar , ik weet dat dit beter is , maar er zijn gewoon ook betere tijden waarnaar ik gelijk weer terugval en erin geloof dat het beterkomt , maar ik weet dat al jarenlang heb gewacht tot het beterwerd , en het niet beter is geworden..

( zo mooi vond ik m niet maar toch:)Nog een gedicht :

Ik heb nooit altijd in dit leventje geleden .
Als je het bekijkt , is het maar eigenlijk een paar jaar redelijk gebleven.
De vader van mijn moeder , dus mijn opa die ging dood.
Mijn moeder veranderde in liefdeloos.
En mijn angst die is vergroot.

Elke dag weer ruzie , elke dag weer pijn.
Elke dag alles moeten vergeten , en niet weten hoe het eigenlijk moet zijn.
Tranen moeten drogen , met een reden om te vechten.
Omdat ik me niet kan vasthouden aan mijn ouders .
Ga ik me aan andere mensen hechten.

Alles wordt me verboden , mijn zus krijgt liefde genoeg.
Er zijn tijden dat mijn moeder , soms mijn vader gewoon mij sloeg.
Omdat ik soms niet mijn kamer opruimde ,
Ik niet perfect was zoals hun denken dat ze zelf zijn.
Daarom doe ik groot maar eigenlijk ben ik nog maar zo klein.

Ik heb geleerd vandaag pijn te hebben maar er morgen niks meer van te weten .
Hoe zou ik nou kunnen bedenken dat ik voor mijn ouders ‘’ mislukking zou heten ?
Ik had nooit verwacht dat ik dit leventje moest lijden
Het leven van mislukte perfectie met schelden , ruzie , en verdriet.
Maar mijn ouders zeggen ,je krijgt te eten ondankbare hond , dus zo slecht is het niet.

Ooit verwacht dat school belangrijker zouden zijn dan mijn vermogen ?
Dat ik meer pijnlijke en slechte dingen zie dan jouwn ogen ?
Dat iemand zo gehaat kan zijn door zijn eigen vlees en bloed ?
Dat ik eigenlijk zo veel pijn kan lijden maar toch blijf lachen en blijf staan ?
En andere mensen helpen , en voor hun door blijf gaan ?

Ik dacht altijd niemand , zelfs hun die mij niet willen krijgen mij kapot.
Toch weet ik , dit is slecht , dus verander ik mijn lot.
Ik verlaat hun die mij niet kunnen hanteren of voor mij kunnen zorgen.
Ik ga naar mensen die van mij houden , en mij accepteren.
Naar mensen die mij goed zijn kunnen leren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:59

Ik denk dat professionele hulp je veel verder kan brengen dan de hulp van je vriendinnen.
De ouders van je vriendinnen kunnen je namelijk niet zomaar in huis nemen en ik denk dat je ouders dat ook niet toe zullen staan.
Wat je wel zou kunnen doen is samen met je vriendinnen naar hun ouders gaan en het samen bespreken, vragen of ze je willen helpen met contact zoeken met iemand die je verder kan helpen.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je mee kan doen met begeleidend wonen.
Wat ik raar vind is dat de ggd verder geen acties heeft ondernomen nadat de afspraak niet door is gegaan. Zij zouden veel doeltreffende moeten zijn in een situatie als dit.
Heel veel sterkte gewenst meis en weet dat er mensen zijn die wel van je houden en er voor je willen zijn.
Ik ken je situatie erg goed uit eigen ervaring en wil je een hart onder de riem steken en laten weten dat het echt goed kan komen.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:00

Wat een verschrikkelijk, verschrikkelijk verhaal...

Doe iets met dat gedicht..het zegt meer dan slaan, snijden en schreeuwen..

wat vinden die ouders ervan van je vriendinnen? kan je er wonen?

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:05

Wat een vreselijk verhaal zeg, Ach gut
Inderdaad, probeer iets met dat gedicht te doen meid!
Kopop! Ik zou ook hulp zoeken! Iemand die je hierin kan begeleiden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:08

Meid toch...

Ik zou zeker toch wel met die psycholoog gaan praten, maar vooral voor jezelf! Er zijn echt wel mensen die naar jou kunnen en willen luisteren. Je hebt alleen steeds de verkeerde getroffen Scheve mond

Ik zou proberen een andere contactpersoon van dat SWE te krijgen. Daar heb je gewoon recht op.
Hoe oud ben je eigenlijk? Kun je het niet vertellen aan de familie van je neefjes? Kunnen zij je niet opvangen?

Print dit verhaal iig uit! Het komt je later zeker nog van pas.

Heel veel sterkte meis. Iedereen heeft recht op een gewoon en gelukkig leven, en jij dus ook!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:09

Jeetje, wat een verdrietig verhaal...
Als ik het goed begrijp, ben je nu 14?
Ik weet niet of bij je vriendinnen wonen een oplossing is; misschien wel, misschien niet. Maar het is wel duidelijk dat je professionele hulp nodig hebt. Als je naar een psycholoog kunt, grijp dat dan met beide handen aan! Of misschien wel naar een psychiater, want jezelf snijden is echt een ernstig signaal.

De kortste weg is misschien wel via de huisarts. Omdat je 14 bent, hoeft hij niet alles aan je ouders te vertellen en zal hij dat bovendien eerst met jou overleggen. Hij kan je doorverwijzen naar een psychiater.

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 01-01-09 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:11

Ik zou er alleen wel voor zorgen dat je niet thuis meer blijft wonen.
Als je wel rond een jaar of 15 bent dan heb je een grote kans om mee te kunnen doen met een onder begeleidend wonen project.
Het is voor je niet veilig om thuis te wonen al krijg je dan professionele hulp.
Eerst uit het gevaar voordat je denk ik kan werken aan verwerking en indelen en vervullen van jouw wensen en leven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:21

Tijd voor drastische maatregelen meid!! Want dit gaat niet goedkomen zo, maar dat heb je zelf al wel door.

Je grootste probleem, naast je ouders, is denk ik alleen dat de nederlandse hulpverlening je al een paar keer behoorlijk in de steek heeft gelaten..... toch zal je nog 1 keer op ze moeten vertrouwen. Ik zou zeggen pak een tas, stop daar de spullen in die je echt graag mee wilt nemen en niet achter wilt laten, en ga morgen naar het GGZ. Meld je daar, met de mededeling dat je NIET meer naar huis gaat, en dat je ook het gesprek niet meer met je ouders aan gaat. Vertel ze dat je door je ouders geslagen word. Vertel ze alles. Print dit hele verhaal uit, en laat ze dat lezen. Je MOET nu open kaart spelen. En weiger pertinent om het gesprek met je ouders aan te gaan. je weet inmiddels waar die weg naar toe gaat. Vertel ze ook dat je ouders de boel gaan verdraaien als zij het gesprek met je ouders aangaan.
Sta erop dat ze je uit huis plaatsen.
Hoe stom het ook klinkt, met een beetje geluk heb je momenteel blauwe plekken en wonden van het snijden. Laat ze zien. Schaam je niet, want jij hebt niks om je voor te schamen. Het zijn je ouders die zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen!!! Ook al doe jij dingen die niet mogen, dan nog mogen zij niet doen wat ze doen!! Onder geen voorwaarde!!! Zij zijn de volwassen, jij het kind!! Echt waar meid, jij hebt niks, maar dan ook niks verkeerd gedaan.

Meis, misschien is het moeilijk, maar naar je vriendinnen gaan gaat je niet helpen. Je ouders komen je daar weg halen, en dat mogen ze nog doen ook. En daarmee breng je de ouders van je vriendinnen nog in de problemen ook. Je moet het via de officiele weg doen. Maar die nemen je alleen serieus als je alles verteld. Maar dan alles. Ook dat je het niet mag vertellen. Ook dat ze liegen, en de boel verdraaien. Ook dat je jezelf snijdt. Alles.

Zet hem op meid, je kan het!!

PS: Domweg weglopen of je verstoppen bij je vriendinnen is dus niet waar ik het over heb hè!! Doe dit echt via de officiele weg, dat is echt de enige manier, anders worden de problemen alleen maar groter!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:24

Als je doet wat Lalidan zegt, zorg er dan voor dat je iemand hebt die met je mee kan en wil gaan als je daar behoefte aan hebt want het kan zwaar worden.
Heel veel sterkte.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:27

Inderdaad is dat het proberen waard.
Als je me pb't waar je (ongeveer) woont, dan stuur ik je adres + telefoonnummer van de dichtstbijzijnde GGz.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:32

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:35

Neem contact op met Bureau Jeugdzorg bij je uit de buurt, die zijn er ook voor jou!!
Sterkte ermee!!

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:59

Gelukkig worden jullie niet boos.
Ik dacht dat ik allemaal slechte reacties zou krijgen.
Ik heb nu weer het probleem van terugvallen , vandaag hebben mijn ouders bijna niet geschreeuwt of dom gedaan , best wel leuk en gezellig bijna , maar ik heb t probleem dat ik dan weiger het helemaal aan te nemen ..
Altijd als mijn moeder iets heeft gedaan , dan probeer ik dr te negeren , en dan ga ik gewoon zeggen , maar dan gaat ze domme dingen vragen bijv ; Past dat truitje je nog ? terwijl ze weet dat ik m pasgeleden gekocht heb , en als ik daar niet fatsoendelijk op reageer gaat ze toch maar schreeuwen om een reactie te krijgen.
Zo vaak slaan ze me ook weer niet .
Ik probeer mijzelf vaak te verbeteren , ik wil t ook fijnder maken voor mijn ouders , want als ze t alleen bij mij doen, en niet bij mijn zus , zal het denk ik toch aan mij moeten liggen.
Ze zijn allebei goed opgevoed mijn ouders , havo en vwo opleiding gedaan , en ze vinden mij dom als ik dat nog niet haal.
Ik zou liever MAVO gaan doen omdat ik dat meschien beter aankan , want ik kan met niks van verantwoordingen omgaan eerlijkgezegt .
Ik wil graag naar ergens anders heen , maar stel wat mijn ouders wel niet van me gaan denken , of gaan doen als ze me thuiskrijgen ?
Ze kunnen mijn zus laten vertellen hoe ik ben of een verhaal laten vertellen , wel op een manier wat hun uitkomt lijkt me.
Maar ik zou zo graag bij mijn vriendinnen gaan wonen , vooral omdat dat een plaats zal zijn waar ik me op mijn gemak voel , ik weet namelijk heel goed dat zij wél naar buiten mogen als ze graag willen ( ik wil graag vaak naar buiten hier omdat ik niet graag thuis ben , en ik geef toe dat dat is omdat ik daar wél plezier heb en daar vrienden heb die leuke dingen met mij doen)
, en ik weet dat ik van hun een niveau op school mag doen die aangepast is aan mij , en niet aan mijn ouders gedachte van een perfecte baan en toekomst en een goed kind..
Ik weet dt hun een gezellig gezinnetje hebben , en dat ze op me gaan letten en voor me zorgen en van mij kunnen houden .
Hoe kan ik dat nou vinden bij een opvang , of pleeggezin dat ik niet ken ?
Hoe kom ik zonder geld aan kleren , of spulletjes die ik nodig heb voor mezelf ?
Ik ben meestal te bescheiden om zoiets aan een vreemd gezin of opvang te vragen , denk ik.
En t rare is ik zit hier mijn verhaal te doen , terwijl mijn ouders gezellig in een kamer zitten met mij en dan tv kijken.
Ik snap het gewoon niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:07

Heel veel mensen geven zichzelf de schuld in een situatie als dat van jou.
Ik deed het vroeger ook en het is ontzettend moeilijk om in te zien dat hun gedrag niet klopt naar jou toe en dat zij het verkeerd doen en niet jij.
Het kan moeilijk worden als je hulp gaat zoeken, het is zowieso erg moeilijk om in deze situatie te blijven zitten en daar ook bewust voor te gaan kiezen.
Je kan ook hulp vragen bij iemand (professioneel) en dan samen kijken wat voor JOU het beste is.
Dat je het van je afschrijft zegt al heel veel imo.
Namelijk dat je de situatie niet meer aankan.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:13

Maar zo slecht zijn mijn ouders niet , t kan zijn dat ik t er het van maak , ik hou wel van hun , maar zeker niet veel, en ik vind t niet leuk meer.Het zal zo erg zijn voor hun , wat gaan mensen wel niet van hun denken ?
Dalyk wilt niemand me meer aankijken uit mijn familie.
Dalyk laat ik al mijn vrienden in de steek , en laat ik hun achter , ik wil weg hier , maar ook weer niet.
Mijn vrienden hebben altijd alles gedaan.
Hun hebben mij met alles geholpen.
Voor hun ben ik gestopt met roken , ik dacht dat ik problemen beter aan kon met een sigret in mijn mond geloof ik... Maar mijn vrienden zeiden dat ik veel sterker was zonder..
En ook altijd als ik zei wat voor problemen ik had dan waren hun er áltijd voor me , altijd voor mij zorgen.
En als ik bij hun thuis kwam . sja , raar genoeg waren hun ouders wel lief voor mij , ik kreeg altijd eten van hun gewoon , en ze waren altijd zo lief , ik hielp hun ook altijd met alles.
Een vriendin van mij had een drankverslaafde moeder , hun hele gezin heb ik ook met alles geholpen , ik weet wel dat ze van mij houden omdat ik zo sterk ben en dat ik zo lief voor hun ben , maar ze weten niet dat ik niet meer zó heel sterk ben.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:21

Lieverd, neem dit van iemand aan die zelf in een pleegezin heeft gezeten: Een pleeggezin neemt een kind op omdat ze zo'n kind graag een veilig en goed plekje willen geven. Omdat ze zo'n kind graag het gevoel willen geven dat het wél welkom is, er wél mag zijn, dat het leven wél leuk kan zijn. Een pleeggezing kan jou echt alles geven wat het gezin van je vriendin je ook kan geven, en waarschijnlijk nog wel meer, omdat ze weten waar ze aan beginnen.
Ik begrijp dat het eng is om naar een gezin te gaan wat je niet kent. Maar je krijgt echt wel tijd om te wennen. En als het geen lieve mensen zouden zijn, zouden ze geen kinderen opvangen!!! Echt niet. In een pleeggezin zorgen ze voor je. Dat betekend dat ze ook zorgen voor de spulletjes die je nodig hebt, voor kleren, ook zonder dat je daar om hoeft te vragen. Ik was doodsbang toen ik bij mijn moeder wegging. Want ik ging niet naar een pleeggezin om mijn moeder, maar om mijn 'geliefde' zusters en de gehele situatie thuis..... ik vond het zo ontzettend eng mijn vertrouwde situatie op te geven en naar wildvreemde mensen te gaan. Maar ze hebben mij zo ontzettend liefdevol opgevangen en zo goed voor me gezorgd, alsof ik hun eigen kind was. Echt waar meis, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik weet dat het verleidelijker is bij je vriendin in te trekken. Maar daar logeren is echt wat anders dan daar intrekken. Ook dat heb ik geprobeert, en dat beviel een heel stuk minder dan het pleeggezin. Juist omdat dat soort mensen wel willen, maar niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Want er zit ook een groot financieel plaatje aan, al is het misschien heel vervelend om dat te zeggen. Bovendien gaan veel vriendschappen aan dit soort dingen kapot. Daarnaast denk ik dat je ouders geen toestemming geven, en zoals gezegd krijgen de ouders van je vriendin dan problemen. En ik denk dat je dat ook niet wilt.

Och meis, als ik je berichtjes lees, de tegenstrijdigheden, het goedpraten van je ouders, het 'foutpraten' van jezelf, de verantwoording die je op je schouders neemt, lieverd, neem die last niet op je schouders. Het is jouw last niet om te dragen. De enige voor wie je nu moet zorgen ben jijzelf. En eigenlijk zou je zelfs dat niet moeten hoeven doen, maar de situatie is nu eenmaal zo. Maar je hoeft niet voor je vrienden te zorgen, en al helemaal niet voor je ouders!!!

Wat betreft vandaag: Het hoeft niet alle dagen hel te zijn om je leven tot een hel te maken...... De enige die de keuze kan maken om dit te stoppen ben jij, en jij bent de enige die kan inschatten hoe erg het daadwerkelijk is. Maar bedenk wel dat angst voor het onbekende in dit soort situatie vaak een slechte raadgever is. Als jij na vandaag denkt dat het toch wel meevalt, prima. Maar wees eerlijk tegen jezelf. Want je geeft mij het gevoel dat je vandaag vooral gebruikt als excuus om het onbekende niet onder ogen te hoeven komen. En ik kan me dat ontzettend voorstellen. En als dat zo is en dat is jouw keuze, dan is ook dat je goed recht. Maar wees je er van bewust.

Je ouders afvallen is het moeilijkste wat er is, zeker als je weet dat je ouders (en je zus) vervolgens dan hele andere verhalen over jou gaan vertellen. Ik leef hier vanachter mijn computer heel erg met je mee, en dat is momenteel alles wat ik voor je kan doen...... Al zou ik willen dat het meer was. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte, en ik hoop dat je in elk geval wat met de berichtjes hier kan.

edit; typfouten....

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:31

Ik wil jullie allemaal zoveel bedanken , dit helpt me echt heel veel , Ik moet volgende week woensdag naar de psygoloog toe , alleen , onder school , en ik kan niet begrijpen wat mij ouders mij aandoen , waarom ze mij niet aankunnen , hoe ze zo makkelijk kunnen praten over het mij wegduwen naar een psygoloog terwijl hun gek zijn.
Ik weet hoe erg ze zijn , hoe gevaarlijk en vol haat mijn moeder me vaak aankijkt , hoe perfect en mooi ze lijkt , maar hoe lelijk en haatvol ze is , en mijn vader die het niet aankan en jaren geleden al voor zijn vrouw gekozen heeft , die alleen nog maar vanuit de wetenschappelijke kant iemand kan bekijken , of situaties omschrijven , zoals dat t veel betekent voor mij als ik een paardje bij mij heb , dan ben ik gelukkig, wat ik niet tegen mensen zeg , zeg ik wel tegen een paardje, maar mijn vader gelooft niet in die band , ook geloof ik in leven na dood , een paar weken geleden is mijn beste vriend overleden , overreden , en ik zweer op alles , toen ik vanuit school kwam , kwam mijn vader me ophalen omdat het donker was en hij mij niet vertrouwde ( ik moest een week lang van 8 tot 5 op school blijven vanwege teveel klasseboek meldingen) en toen deed ik niks meer , niet eten , niet slapen , niet luisteren , ik zag alleen dingen, en die avond voelde ik , mijn maatje is gewoon bij me , en toen ging alles beter , en ik zag een sterretje bij de maan , en dat was mijn maatje , dat was in de auto toen ik dat zag ,dus vertelde ik t mijn vader omdat ik er zo blij mee was , en toen zei hij , dat kan niet , je fantaseert weer eens teveel

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:51

Ga niet geloven dat hetgeen jij gelooft en weet niet waar is!
Geen niet je eigen identiteit op omdat een ander te bekrompen is om jou in jouw waarde te laten.
Het kan goed zijn om te praten met je psycholoog. Probeer hem alles te zeggen, hopelijk kan hij je verder helpen.
Ik ben het trouwens eens met Lalidan.
Soms is het beter om in een pleeggezin te zitten dan in een situatie waarin jij zit. Ik ben er geweest en ik had liever in een pleeggezin gezeten als ik nu terug kijk terwijl het alleen mijn vader was die dingen deed, bepaalde gedrag had, verslaafd was aan alcohol.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:56

Mijn vader is noioit dronken maar zit vrijwel elke avond met een paar glazen cognac.
Ik denk dat ik weg ga.
Ik wil mezelf leren kennen , en leren te leven op een goede manier maar toch plezier maken.
Ik laat mijn ouders weten dat ze zich eens in de hand moeten gaan houden en als ik een keer hoor dat mijn zus huilt , wat voor rotkind het ook is , dat ik eens langskom en hun eens laten voelen wat ik die jaren gevoelt heb.
Ik ben de dupe geweest van mijn moeders verdriet , een goed excuus ja , maar veranderen daardoor hoefde ze niet , en zeker niet mijn jeugd afnemen.
Niks meer daarvan , het is over en klaar , genoeg geweest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:12

Goed zo, ga er voor en zoek hulp, dat is écht het beste.
Even zwaar, maar op den duur echt beter voor jou.
Ooit gaat het toch gebeuren zo te horen, dan maar in 1 keer er doorheen.

Kunnen de ouders van die vriendinnen je niet naar een ggz o.i.d. brengen? Kan je hen in vertrouwen nemen?

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 00:17

Ik kan het wel maar ik ga woensdag naar de psygoloog...
En dan vertel ik t hem zodat hij t weet..
En drna thuis pak ik mijn spullen en dan ben ik weg.
Maar als mijn ouders me opstellen voor vermist?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:25

mijngeheim schreef:
Ik kan het wel maar ik ga woensdag naar de psygoloog...
En dan vertel ik t hem zodat hij t weet..

Dan doen ze dat, dat kan je dan toch niet veranderen.
Als jij dan maar zorgt dat je op een plek bent waar je veilig bent en waar ze het sirieus nemen.
(ggd, weet ik wat)

En waar wil je dan heen? Weet je dat al?
(niet hier neerzetten, maar dat je wel een dak boven je hoofd hebt om het zo te zeggen.)
Probeer te kijken wat de psycholoog dan voor je kan doen.
Ik neem aan dat hij het toch niet zomaar laat gebeuren dat je zomaar ergens heengaat. -dat mag ik hopen iig-

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 00:28

Ja maar hij gaat over mijn gedrag (volgends mijn ouders)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:14

Brainless schreef:
Neem contact op met Bureau Jeugdzorg bij je uit de buurt, die zijn er ook voor jou!!
Sterkte ermee!!

Die werken je alleen maar dieper de oliebol in .
Ze moet het vertellen aan iemand die haar echt kan helpen.
Maar wat ik niet snap, als je het thuis zo zat bent, is een kostschool een uitkomst? (al is dat voor iedereen anders natuurlijk), ik wilde maar wat graag weg thuis, ben blij dat ik nu eindelijk sinds 4 maanden op mijn eigen benen kan staan.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:42

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met deze situatie.
mijngeheim schreef:

Zorg ervoor dat je niet zomaar verdwijnt maar, zoals al gezegd is, dat je het op een officiele manier regelt door bijvoorbeeld met je spullen bij de ggz aan te kloppen..
Als jij van huis wegloopt en je wordt later weer gevonden wordt jij netjes door de politie bij je ouders thuis afgeleverd. En ik kan me zo voorstellen dat zoiets de problemen alleen maar erger maakt en dat wil je ook niet. En je kan ook niet bezig blijven met van huis weglopen.
Ik denk dat jij het advies van Lalidan heel goed moet lezen. Ik heb namelijk het idee dat zij je het best kan helpen met deze situatie.
Dit is overigens niet banketstaaf bedoeld voor alle andere die hier reageren die hetzelfde hebben meegemaakt. Laten we het maar op vrouwelijke intuitie of zoiets houden.
TS, nogmaals heel veel sterkte en onthoud, voor ieder probleem is een oplossing.