De wilde dromen van mijn vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

De wilde dromen van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:06

Pff ik weet niet waar ik moet beginnen Clown Sinds 15-03-08 heb ik met mijn vriend Lovers . Hij is uberlief etc etc. Alleen niet wanneer hij slaapt

Mijn vriend heeft namelijk enorm realistische dromen (?), waarvan ik vaak het slachtoffer ben Verdrietig .
Dit komt vooral door stress maar goed ik zal een paard voorbeelden noemen:

1# Op een nacht , de eerste nacht dat we romantisch samen mochten slapen, zat hij om 4 uur s nachts rechtop in bed en schreeuwde ( I quote Tong uitsteken ) : '' Politie !! Politie!! Ik zie Politie''. Dus ik zei das knap Haha! . Ga nu maar slapen dan.
Hij: Nee ik ga voetbal kijken( hij houdt niet van voetbal Vork ).
Ik: Dat hebben we al gedaan , we hebben verloren
Hij: Oh poedersuiker.
Ik: ga je nu slapen dan?
Hij: Nee ik ben aan t roken
Ik: kom je daarna naar bed dan
Hij: Nee dan ga ik werken
Ik: wat jij wil Clown

vb2#

Een recentere:

We lagen lief in bed tegen elkaar aan, hij met zijn armen om me heen. Wat zowieso een slecht plan is aangezien meneer graag in zijn slaap mij knijpt of zo dicht mogelijk mij tegen zich aan duwt, en das niet zachtjes kan ik je vertellen. Ik word vaak wakker met blauwe plekken op me armen en meneer weet van niks. Hij kneep me dus weer vast

Ik: T!!! laat los
Hij: popje
Ik: T!! je doet me pijn
Hij: Boeiehhh!
Ik: * begon te slaan, knijpen heb hem zelfs gebeten Duivel maar nee hij werd niet wakker.*
Hij: Opeens draait hij om alleen had hij me nog vast. En ja hoor daar vloog Lot door de kamer, ik kwam terecht op de stoel Huilen maar nee hoor zelf door mijn gescheld werd hij niet wakker.
Maar hij liet ook niet los en weer draaide hij om en nu knalde ik met mn knieen tegen de muur.
uiteindelijk heb ik m zover gekregen om los te laten. Maar pijn deed het wel. En weer herinnerd hij er niks van.

vb3#
Ik had hem wakker gemaakt omdat hij weer had gedroomt, en hij ging boven op me zitten en praate. Opeens werd hij stil en zie ik zijn hoofdje knikken, Ja hoor wastie al in slaap gevallen maarja hij zat nog boven op me. Hij drukte dus met al zijn gewicht op mijn armen dus ik moest iets doen. Uiteindelijk heb ik zijn armennaar mij toe getrokken waardoor hij dus op me viel. ( Zie je me al bezig om half 5 in de ochtend Clown ) toen heb ik hem naar de zijkant geduwd en geschopt ( Tjah hij voelt er toch niks van Tong uitsteken ) En toen werd hij wakker. Maar hij kon zich het niet herinneren. Pfff.

Zo heb ik nog tientallen voorbeelden , soms maakt hij me wakker omdat hij mn gewicht wilt weten want dat is dringend en de andere keer is hij aan het tikken met zn handen, todat ik die vasthoud dan met zn voeten totdat ik die vasthoud ( Ik wil niet weten hoe dat eruit zag Haha! ) uiteindelijk met zn tanden. Ik vroeg hem wat er was en na 2 uur kreeg ik het vage antwoord dat dat de wespen weg jaagt Pling

Heeft iemand hier ervaring mee, ik vind het zo zielig als hij weer doodsbang is en zn kop tegen de muur slaat etc. En ja tis nou eenmaal pijnlijk als hij knijpt of gooit oid.
En het is enorm irritant dat hij simpel weg niet wakker word als ik zijn naam roep of schreeuw reageert hij wel maar dromend (?) Hij is dan niet wakker maar reageert wel, en ik sla behoorlijk hard maar krijg klappen terug ( Once again in zijn slaap), En zelf bijten in zijn schouder , die spier daarzo Bloos merkte hij niet.

Ik vind het heerlijk om bij hem te slapen, maar veel rust heb ik niet Boos! . Iemand ervaring mee?? Haha!

CM_

Re: De wilde dromen van mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:09

Hij zou eens een slaaponderzoek moeten ondergaan.

Ik ben ook lomp en gemeen in mijn slaap, en word boos als iemand de dekens wil pikken, ook schreeuw ik ooit moord en brand Tong uitsteken
maar ik ben niet zo bizar als je vriend.

Het is een vorm van slaapwandelen, en soms kan het verholpen worden. Maar dan zal hij zelf actie moeten ondernemen en naar de arts moeten gaan.
Als hij je niet geloofd, leg dan eens een camera (met nightvieuw) langs bed en film zijn gedrag.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:10

stiekum moest ik hier wel even om lachen Bloos
maar wat vervelend, een andere kamer om in te slapen na het avondgedoe, maar daar los je het probleem niet op, mischien slaapt hij niet vast genoeg, maar ik heb geen idee wat je er aan kan doen! sterkte ermee Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:11

Ik heb toch wel erg moeten lachen om jouw verhalen hoor Knipoog

Lijkt me erg vervelend, gebeurd dit iedere nacht?

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar misschien is het een idee om een flesje of glas water naast het bed te zetten en dit over zijn hoofd te gooien als hij je echt pijn doet?

Lijkt me trouwens best eng dat je hem gewoon niet wakker kan krijgen Ach gut

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:11

@ Crossmonster : Ik heb onze gesprekken een keer opgenomen, hi jwas aant het zeuren dat hij niet wou slapen want hij moet zo hard werken. Uiteindelijk geloofde hij dat wel maae hij gelooft niet dat hij enorm veel kracht kan zetten. Ik moet zijn arm met 2 handen naar beneden drukken anders word ik gekilled :p

@Nicky_ hij slaapt volgens mij te vast want ik krijg hem niet wakker. En ik lig graag naast hem want als hij geen stress heeft doet hij niks.

@ Ahtnamas onderhand is het elke avond jah ene keer geweldadiger dan de andere keer. Alleen als hij vakantie heeft duurt het 3 dagen en dan is hij rustig. En flesje water helpt niet hij pakt ook makkelijk slapend een flesje water en drinkt. Ik wil echter niks uitlokken bv met het water als ik aan zijn kont zit krijg ik al een klap. Moet je voorstellen met water Knipoog
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 26-07-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:13

Je moet m juist niet wakker schrikken, dat kan erg gevaarlijk zijn.
Het is een vorm van slaapwandelen, ga je dan water in zijn gezicht gooien, dan kan dat echt gevaarlijk zijn voor de slaapwandelaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:25

Ik moet wel even heel erg lachen, hoe je het beschrijft is het echt ontzettend grappig.
Het lijkt mij ook een vorm van slaapwandelen, het klinkt allemaal ook erg eng. Want hij kan jou en hemzelf ermee verwonden.
Wat crossmonster zegt lijkt me een goed plan, het zal heel goed verholpen kunnen worden, als je nagaat hoeveel er over slaapwandelen bekend is.
Crossmonster zegt ook dat je hem niet wakker mag laten schrikken, maar als iemand je half ligt te killen, is het wel handig als hij wakker wordt. Tegelijk begrijp ik crossmonster wel, het is algemeen bekend dat je een slaapwandelaar niet mag wakker maken. Maar wat je hier nu weer mee aan moet!
Nou, je hebt wel hele wilde nachten Nagelbijten / Gniffelen
Maar het is duidelijk dat er wat moet veranderen.
Mijn vriend praat ook in zijn slaap, ALTIJD over zijn werk.
Hij is vrachtwagenmonteur en vannacht vroeg hij nog aan mij:
"Heb je een zaklamp?"
> "Huh?"
"Ja een zaklamp!"
> "Wat wil je daarmee dan?"
"Even kijken of de stabilisator wel goed ligt."

Ik kan hem volgens mij ook een hele hoop bij hem lospeuteren. Nagelbijten / Gniffelen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:35

Ja het lospeuteren gaat wel, in het begin vond ik het wel grappig dan zei hij: ik ga het paard zadelen want zonder zadel doet pijn aan mijn zak. Of als hij puff zegt omdat mijn haar tegen zijn mond aanligt maar volgens hem vliegen zijn. Soms lig ik dubbel maar soms doet het echt pijn en dan krijg ik hem niet wakker. Hij is veel sterker dan mij en ik moet dan het ''codewoord'' vinden zodat hij los laat. Iets zoals ''het is goed ga maar slapen.'' of '' ik ben bij je tis goed'' of ''er is niks''

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:06

Jeetje, wat vervelend zeg! Ik zou echt geen oplossing weten,

Mijn ex had er ook wel een handje van maar niet zo exteem gelukkig.
Die pakte vaak mijn dekens af en dan wilde ik ze terugpakken en dan werd hij ook agressief en ik kreeg ook wel eens klappen ( harde!). Terugslaan had ook geen zin, werd hij alleen maar bozer van.
En 's morgens er niks wat weten natuurlijk Clown

Hij wilde me vaak niet eens geloven, maar ja dat was oa een reden dat het mijn ex is nu Duivel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:08

Misschien moet je dan voorlopig even een cap en bodyprotector aan als je vriend er is?
Haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:09

Je wordt eigenlijk gewoon mishandeld dus misschien kun je hem aangeven?
Nee sorry ik wens je veel succes met deze wildedromenman...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:17

Als hij alleen aan het praten is en dingen wil gaan doen zoals tv kijken of weggaan of zoiets. Probeer hem dan even niet tegen te spreken want dan is er een kans dat hij alleen maar kwader wordt. (heeft mijn vriend een beetje last van) Als mijn vriend iets wil zeg ik altijd 'goed schat, doe je voorzichtig want ik ga nog wel even slapen'. Dat werkt over het algemeen wel aardig.
ALs het echt vaak fysiek wordt zou ik toch even naar de huisarts gaan, want het moet natuurlijk niet gevaarlijk worden om naast je vriend te gaan slapen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:38

Jeutje lijkt wel of ie bezeten is in zijn slaap!!!! Tong uitsteken
Naar de HA lijkt me een goed idee. Ik schijn ook in mijn slaap te praten, maar dingen als dit niet (gelukkig)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:45

wow, dat klinkt best creepy, zal zeker even langs de HA gaan als ik hem was.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:45

dit herken ik mijn vader doet het ook
soms bv als hij op de bank ligt te slapen voor tv en ik kijk tv en praat tegen mijn moeder gaat ie ook antwoorden in zijn slaap enzo en ja hij word ook agressief in zijn slaap enzo Nagelbijten / Gniffelen

maar pas hier wel met op!! mijn vader weet dat hij dit doet en na een ongeval heeft hij nu veel hindernissen gezet zeg maar dat ie de slaapkamer niét uitkan als hij niet goed wakker is Knipoog

dat ongeval: hij is toen 's nachts "naar de wc" gegaan (slaapwandelen hé) en toen hoorden we een bonk is ie helemaal van boven in een keer naar beneden gevallen van de trap enkele millimeters verder en hij zou voor de rest van zijn leven verlamd zijn geweest.. hij had toen een schedelbreuk wat aan zijn schouders en zijn tenen en de gevolgen draagt hij nog steeds Knipoog (hij wou toen trouwens ook niet mee met de ziekenwagen enzo omdat ie wou gaan werken Nagelbijten / Gniffelen)

en ik denk dat het idd komt door stress mijn vader is ook erg gestresseerd Knipoog

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 15:01

Ja met mn cap & bodyprotector heul romantisch Clown haha , ik ben heel lief voor hem (vind ik dan). Maar soms vraag ik hem wat hij aan het doen is bv vorige keer zei hij schat ik ben moe en weg was hij. Toen begon hij met zijn hoofd tegen de muur te slaan en heel hard te trillen en trappen. dan vraag ik wat er is om te helpen. ( toen had hij last van haaien(?)) Ik spreek hem ook niet tegen tenminste ik probeer het niet

Ook met de dekens we slapen nu expres met 2 2persoonsdekens maar natuurlijk moet hij de mijne hebben en trek ik terug dan trekt hij heel het deken over hem heen of ik er nog aan ''vast'' zit maakt niet uit. Sigaar Ook maakt hij me wakker alstie zijn deken niet kan vinden. Dan tiktie me aan en zegt deken? . Voor de rest is hij heel voorzichtig met me hoor.. nja als hij wakker is :p

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:02

dit is een vorm van slaapwandelen achtig iets. Ik heb ooit gehoord of een documentaire gezien (weet het niet meer) dat dit ook kan leiden tot gevaarlijke situaties.
Dat mensen gewoon door zo iemand vermoord worden of poging tot. Terwijl ze helemaal van niets weten.

Sorry maar ik zou toch echt hulp zoeken. vind dit niet echt lachwekkend om te lezen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:35

Ik heb volgens mij bij dr Phill of Oprah hier iets over gezien.. Dat begon ook zo, en kan ook veel ergere vormen aannemen.. Ik zou hier wel hulp bij zoeken..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:36

heb ik ook eens iets van gezien Knipoog

er bestaan slaapklinieken (ook in NL volgens mij Knipoog) en dat is misschien wel aan te raden Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:50

Ik zou idd ook wel een slaaponderzoek/slaapkliniek kunnen aanraden. Het kan mss wel verholpen worden.
Als klein kind had ik wilde nachtmerries, ik sloeg constant om me heen en herinnerde me ook niets als ik wakker werd.
Toen ik iets ouder was ging ik altijd slaapwandelen, en bij nog iets ouder ging ik praten in m'n slaap.
Ondertussen ben ik 24 en slaap ik 'normaal'...

Ik heb een keer een soortgelijke reportage gezien en dat was toen in een slaapkliniek wel opgelost.
Het is misschien wel grappig om te lezen, maar als je nooit een goede nachtrust hebt, lijkt me toch ook niet fijn.

Wordt je vriend trouwens uitgeslapen wakker? Of ik hij 's ochtends nog moe?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:35

Oh my god, ik lig hier echt helemaal in een deuk! Ik heb het zelfs even voor gelezen aan mijn zus Clown
Zelf zou ik dit niet mee willen maken, maar als je dit zo leest is het erg grappig Bloos

Het is idd wel heel erg vervelend voor je. Misschien is het handig om een flesje water naast je te zetten, dat als hij weer kuren uithaald dat je wat water in zijn nek gooit. Als je daar op dat moment bij kan teminste Tong uitsteken

Iedergeval heel veel succes ermee!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:39

ik zag op de Wiki:
Dat men een slaapwandelaar niet zou mogen wekken, is een wijdverspreid misverstand. Wel moet men voorzichtig zijn, omdat een slaapwandelaar gedesoriënteerd kan zijn, waarbij opvolgend handelen kan resulteren in zelfverwonding of verwonding van anderen.

Interessant ik ga ff wat meer opzoeken, wist ik allemaal niet eens!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:42

Leentje_ schreef:
heb ik ook eens iets van gezien Knipoog

er bestaan slaapklinieken (ook in NL volgens mij Knipoog) en dat is misschien wel aan te raden Lachen

Ja zeker, er is in zwolle een slaapstoornissencentrum (oftewel een slaapkliniek.. ik weet niet of er meer zijn maar een jongen uit groningen ging naar zwolle voor zijn slaapstoornis.)
echt als ik jou was zou ik echt niet met hem slapen tot het is verholpen. Ik ben gehecht aan mijn rust en ik wil niet elke keer angstig naar bed gaan omdat je kan worden mishandeld..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:43

Pff ik lig ook helemaal in een deuk bij het lezen van de beginpost, maar ik kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt midden in de nacht.
Ik ben zelf ook een aparte slaper. Ik val van het ene op het andere moment in slaap en ga complete gesprekken aan met mn vriend Clown
Ook heb ik dan gewoon mn ogen open en ik zit dan ook wel eens gewoon tv te kijken en er om te lachen, maar ik slaap dan gewoon Vork Hij vindt het eng en ik verklaar hem voor gek, maar hij heeft me een keer gefilmd en dat was best wel scary.
Ik kan dan ook heel agressief worden als mn deken wordt afgepakt of iemand zit me te porren Bloos

Heel af en toe gebeurt het wel eens dat mn vriend eens wat zegt in zn slaap en dat gaat ook helemaal nergens over. Of hij begint ineens in zn slaap waanzinnig te zoenen enzo en weet achteraf nergens van Sigaar

Ach zo blijft het een beetje gezellig in bed Pling

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:57

zo ik vind dit best wel erg!
het is idd ook wel handig om het is een keer op te nemen met een camera??