ARRRGGGGHH Gek van al die vliegen in huis!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

ARRRGGGGHH Gek van al die vliegen in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:07

Ohhh het is zo leuk hoor, lekker op het platteland wonen in een klein dorpje en paardjes vlakbij huis..
Maar al die vliegen in huis, ik wordt er helemaal gek van..

We hebben zo`n blauwe lamp, meerdere plakstrips in het huis hangen en nog is het verschrikkelijk hier. Bijkomend probleem is dat wij alleen de achterdeur kunnen gebruiken, en dan sta je direct in de keuken.. En zo`n hordeur is leuk, maarja die moet toch echt open als je naar binnen of buiten wil.. En ze zitten op de hordeur te wachtten tot ie opengaat.

Ging net in de keuken mijn brood smeren, en volgens mij vlogen er wel 20 vliegen van het aanrecht en de kastjes af.. bah bah bah

Nog meer mensen met zo`n vliegeninvasie in huis? En misschien iemand met een oplossing?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:09

Ik spuit gewoon regelmatig met insecten spray, in huis en ook in de containers, want daar komen ze bij ons vandaan. En ook regelmatig wat Chloor langs de randen van de containers naar beneden laten glijden, daar houden ze ook absoluut niet van en maden gaan snel dood.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:09

Jaa!! Afschuwelijk! Zit er weer een op mijn hoofd, benen, armen... En op het eten. Dat kan weer weg. GRRRR :(
Wij hebben ook geen oplossing. De enige is.... 'Dé vliegenmepper!'

Mayflower_

Re: ARRRGGGGHH Gek van al die vliegen in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:11

Ja hier in huis is het ook al open dag van de vliegbasis. :+
Elektrische vliegenmepper werkt perfect!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:12

Opendag? Hier al openweken!! :+

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:13

Hang eens een doorzichtige zak met water gevuld in de deuropening of een paar cdtjes. Als daar de zon op schijnt krijg je van die flikkeringen. Het schijnt dat ze daar niks van moeten hebben.

Het klinkt vreemd, ik weet het, maar het schijnt echt te helpen. Ik heb de tip van een restaurant waar we ooit hebben gegeten. Die hadden bij elk open raam en in de deuropeningen van die zakken hangen en er was binnen geen vlieg te bekennen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:13

Ik heb een vleesetende plant gekocht. :D
Je moet even op zoek naar een grote, want als ze zo klein zijn eten ze nog niet zoveel. Maar wat een rust in huis.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:14

Mayflower_ schreef:
Ja hier in huis is het ook al open dag van de vliegbasis. :+
Elektrische vliegenmepper werkt perfect!

Oja, die hebben wij ook nog ergens liggen.. zal zo eens zoeken.. Enige nadeel van dat ding is dat de vliegen niet dood gaan.. Als je ze laat liggen doen ze het na een tijdje opeens weer..

Haha nou ik dit zo typ moet ik wel lachen.. Ik als vegetarier, diervriend etc.. :D Ik zei gisteren al tegen mijn man, terwijl ik naar de platstrip keek:"maar goed dat vliegen niet kunnen gillen" :D

Iris82 schreef:
Ik heb een vleesetende plant gekocht. :D
Je moet even op zoek naar een grote, want als ze zo klein zijn eten ze nog niet zoveel. Maar wat een rust in huis.

Wat voor model? Zo`n trechter?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:15

s' Morgens voor ik de deur uit ga spuit ik een keer rond met de veerust.
Deurtjes dicht en als ik thuis kom even alles goed ventileren en dooie vliegen opruimen }>
Als ik dat gedaan heb kunnen we er weer even tegen :D

Oh ja, en natuurlijk blijft de vliegenmep een handig ding.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:16

Die plastic zakjes heb ik idd al vaak gehoord, boterhamzakjes vullen met water en ophangen in de deur- en raamopeningen :j
Misschien dat je de vliegen van binnen dan zelf nog even moet bevrijden van hun leventje, maar dan ben je er wel vanaf als ik de verhalen mag geloven!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:17

Wij hebben bij de achterdeur van die horlamellen hangen.. Die hoef je niet achter je kont dicht te schuiven of te trekken, die vallen gewoon weer op de goede plek.. Of misschien een vliegengordijn..

Ander moet je 's middags even sprayen met van die insectenspray..

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:18

Ik heb een citroenplant in de keuken.
Ik heb het idee dat het wel werkt.
We hebben minder vliegen dan voorgaande jaren.
We wonen op een boerderij en we hebben de deuren altijd open staan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:20

pres schreef:
s' Morgens voor ik de deur uit ga spuit ik een keer rond met de veerust.
Deurtjes dicht en als ik thuis kom even alles goed ventileren en dooie vliegen opruimen }>
Als ik dat gedaan heb kunnen we er weer even tegen :D

Oh ja, en natuurlijk blijft de vliegenmep een handig ding.

Dat doen wij ook!! Ideaal, alleen wel goed luchten, anders begint het echt te meuren binnen! Voor elk openslaande raam hebben we een hor zitten en bij deuren van die sliertjes! Voor de rest is onze hond ook dol op vliegen, dus die vreet ze ook op als er 1 voor zijn neus langs vliegt :+

Owja, en een blauwe lamp in de keuken! Is volgens mij nog in de aanbieding bij de Aldi, ding werkt uitstekend!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:20

Horlammelen hebben we idd ook gehad, maar daarvoor tochtte het teveel bij onze deuropening.. ze waaide steeds open.

Maar vliegenspray is wel een goed idee.. Moet wel even controleren of dat geen kwaad kan met mijn andere hobby, de slangen die in de woonkamer zitten..

Zo`n plant is idd een goed idee, ga vanmiddag toch naar een tuincentrum en zal meteen even kijken of die ze hebben.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 07-07-09 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:21

behalve de deuren hebben we alles in de hor maar echt overal zijn de vliegen en muggen.
Ben zelf al 1 grote bult, zo vaak geprikt.
En die frilandelvliegen zitten op mijn gezicht als ik slaap grrrr...
maar ga vanmiddag aan de haal met plakstrips en alles antimug en vlieg wat ik maar kan vinden..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:26

Ja horren en gordijnen voor de open deur.
Verder geen eten laten staan, flink er op los meppen en airco op de slaapkamer helpt ook zeer goed!
Als dat alles niet helpt, alles dichtgooien, spuiten met insectendood, alles half uur dichthouden en dan weer luchten (met horren uiteraard ;) ) en dan mag je flink stofzuigen want je vloer is zwart van de vliegen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:40

bij mijn ouders is het idd ook verschrikkelijk maar hun hebben ook een boerderij..
het ergste is dat de vliegen zo lekker kunnen steken :(

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:54

Bah hier stikt het er ook van..
Ze zitten gewoon voor de deur te wachten tot ze naar binnen kunnen..
Maar deze vliegjes gaan niet zitten en blijven in het midden van de kamer rondsuizen.. Het klinkt net of er een berg wespen in huis zitten zoveel zijn het er..

Plakstrips helpen wel wat, die zitten in notime helemaal vol.. *lees paar uur*

Het schijnt gewoon echt een plaag te zijn, want bij alle supermarkten hier loopt het storm op de vliegenmiddeltjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:00

die plastic zakjes kunnen idd wel helpen.. blauw licht zou ook moeten werken die helpt iig ook tegen spinnen als het goed is..
verder zou ik toch de plakstrippen blijven ophangen tegen de vliegen die binnen zitten, en idd antivliegenmiddel spuiten als je weggaat, maar als je huisdieren hebt lijkt het me niet echt gezond als die daar dan in blijven zitten..

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:04

Neem katten! Is nog gezellig ook ;)

Bij mij overleven vliegen niet zo lang hoor... en muggen ook niet. Elke avond maak ik een rondje in de slaapkamer met me kat op de arm en zodra ze wat ziet, merk ik t snel genoeg. En til ik der op richting het plafond en doet zij de rest... :P best grappig! en daarna zit ze te smikkelen!! :D

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:08

Ik heb vroeger ooit eens een documentaire gezien voor biologie over vliegen. Als ze ergens op zitten en die pootjes heen en weer wrijven wil je niet weten wat er gebeurt. :r Daar lieten ze het uitvergroot zien. Dan lust je gelijk je eten niet meer als er een vlieg op heeft gezeten. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:37

weetergeen schreef:
Ik heb vroeger ooit eens een documentaire gezien voor biologie over vliegen. Als ze ergens op zitten en die pootjes heen en weer wrijven wil je niet weten wat er gebeurt. :r Daar lieten ze het uitvergroot zien. Dan lust je gelijk je eten niet meer als er een vlieg op heeft gezeten. :D

Hm ja maar je moet ook niet alles willen weten.
Dan krijg je echt smetvrees, zelfs in je bed.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:44

Die plastic zakjes met water heb ik uitgeprobeerd. Ik heb drie katten. Beiden helpen niet :D .

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:57

Zal ik jullie de (waarschijnlijk) gouden tip geven?
Wij hadden ook vreselijk last van vliegen, (honden, paardjes, platteland) vrienden van ons nog meer..daar was het 1 vliegenzee..
Ik kwam bij een vriendin die ook veel huisdieren heeft, en het viel me op hoe weinig (of eigenlijk geen!) vliegen zij in huis had.
Ik vroeg haar hoe dat kon, ik had alles al geprobeerd.

Om een lang verhaal kort te maken: sinds een jaar hebben wij nu de InsectControl in huis en ik kan zeggen dat we nagenoeg vlieg en mug (en insect) vrij zijn! dit is een verstuiver met bus die je in kunt stellen op 7 min 15 min of een half uur, er wordt automatisch gesprayd. het is gemaakt op natuurlijke basis, er wordt geen chemische rotzooi je huis in gespoten.
We hebben er nu 2: een in de bijkeuken (waar je dood ging van de vliegen) en 1 in de huiskamer.
Ik ben dolblij en kan niet meer zonder. Het spul is niet echt heel goedkoop, maar als je hem in het begin instelt op zware vliegenoverlast (om de 7 min) kun je daarna volstaan met bv een halfuur pufje...en je kunt kiezen of je hem 24 uur pd aan laat staan of alleen overdag.

Ik ben er 100% van overtuigd dat als je dit in huis haalt je binnen de korste keren geen tot weinig vliegen meer hebt. Ze raken versuft en sterven.
Zelf hebben wij en onze dieren absoluut nergens last van.
Dit middel wordt zelfs in varkensstallen(!) gebruikt om de overlast tegen te gaan.

Veel vrienden van ons hebben er inmiddels ook een, en iedereen is supertevreden.

je moet het spul alleen in Duitsland bestellen, in NL mogen ze het niet verkopen (snap niet waarom want het is geen chemicalien)en je kunt 1 verstuiver met bv. 6 bussen kopen.

Geloof me, het werkt ECHT.
(En nee ik heb geen aandelen) ;)

http://www.insect-control.eu/index2.html

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:35

Suzanne F. schreef:
weetergeen schreef:

Hm ja maar je moet ook niet alles willen weten.
Dan krijg je echt smetvrees, zelfs in je bed.

Mee eens! Ik had het liever ook niet willen weten! haha