M'n vader laat niks van zich horen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lottejulia

M'n vader laat niks van zich horen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:49

Waar zal ik beginnen.. Er zit een onwijs lang drama verhaal achter met betrekking tot mijn ouders. Het komt er namelijk op neer dat die niet zonder maar ook niet met elkaar kunnen leven. Goed, dat ga ik niet helemaal hier neer zetten, want dan ben ik wel dagen bezig en er zijn ook dingen die ik eigenlijk helemaal niet op wil halen. Wel zo ik voor de duidelijkheid even de situatie van mijn omgeving voor jullie schetsen: Ik woon samen met mijn 4 jaar jongere zusje bij mijn moeder in een rijtjes huis en mijn vader heeft 3 straten verderop een winkel met daarachter zijn woning. Verder komt mijn vader vaak 's avonds (rond een uur of 10) naar ons en ga ik ook af en toe overdag bij mijn vader langs in de winkel.

Nu het probleem, op de 29e was mijn vader dus weer 's avonds bij ons. Hij heeft toen (weer) ruzie gekregen met mijn moeder toen wij al in bed lagen. Mijn moeder had al een paar dagen koorts en was behoorlijk chagerijnig. Ook waren mijn moeder en zusje uitgenodig voor een feest bij iemand die mijn vader totaal niet mag (ook weer een lang verhaal). Ik ging de 30e naar een vriendin en mijn vader had beloofd mijn pony de 31 te doen (deze moest toch binnen blijven vanwege het vuurwerk), dus sleutels bij hem in de brievenbus gegooit en met de trein naar Leiden gegaan. Hele leuke oud en nieuw gehad overigens...

..toen kwam ik de 1e weer terug en kreeg het volgende verhaal te horen: Het feest was niet doorgegaan en mijn moeder en zusje hadden uiteindelijk met z'n 2e oud en nieuw gevierd. Ze hebben geprobeerd mijn vader te bereiken maar die nam zijn telefoon niet op. Wel kregen we alle 3 een erg onpersoonlijk smsje met daarin: "allemaal de beste wensen voor 2008!". Ook vond ik toen ik thuis kwam de sleutels van de stal van mijn pony op de mat, hij heeft die dus wel nog even in de brievenbus gegooit en aangezien er ook eten klaar had gestaan de 31e was hij dus wel naar mijn pony geweest.

Goed, ik zal maar even to the point komen, het zit namelijk zo dat ik en mijn zusje sinds dat smsje tot nu niks meer van mijn vader gehoord hebben. Pogingen om hem aan de telefoon te krijgen zijn tevergeefs. Hij neemt zijn mobiel en de telefoon in de winkel beide niet op. Ook op smsjes word niet gereageerd. Nu kom ik net van de winkel vandaan, heb ongeveer 10 minuten voor de deur gestaan.. Aanbellen, telefoon bellen, op de deur bonken, niks had effect.

Denk dat het inmiddels dus wel duidelijk is dat ik me zorgen maak. Voor het zelfde geld is er niks aan de hand hoor, mijn vader kan ook gewoon op z'n werk zijn (afwisselende tijden) of bij een vriend van hem ofzo. Maar toch, het zit me gewoon niet lekker. Wat ook nog een verklaring zou kunnen zijn is dat hij express niks van zich laat horen omdat hij dus boos is op m'n moeder. Zou echt iets voor hem zijn. Maar ja, ik zit nu behoorlijk met m'n handen in m'n haar, want weet echt niet meer wat ik moet. Wil gewoon dat hij iets van zich laat horen en heb hem daarbij ook nog eens echt nodig!

Zo dat is er uit. Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven wat ik het beste nu kan doen, want ik zit er echt mee...

Yentl_

Re: M'n vader laat niks van zich horen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:52

Ik denk dat je gewoon het beste even kan afwachten en je niet teveel zorgen maken. En als het je echt niet zint kan je misschien de politie een belletje geven?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:52

misschien even mensen bellen bij wie hij het meest komt?
die kunnen je dan vast wel vertellen of ze hem wel of niet gezien hebben de laatste dagen, of misschien weten ze waar hij uithangt.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:54

Misschien een gevoelige vraag (hoop niet dat ik je er mee kwets) maar leven zijn ouders (je opa en oma) nog? Misschien hebben zij hem nog gezien na 01-01? Of een ander familielid die misschien weet waar hij is? Misschien baalde hij gewoon heel erg van de ruzie met je moeder en wilde hij er een paar dagen tussenuit.

Wat voor winkel heeft hij, zou deze nu anders niet open moeten zijn?

Snap wel goed dat je je zorgen maakt, hopelijk laat hij snel wat van zich horen.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:06

Dank voor jullie reacties, ik zal proberen alle vragen te beantwoorden..

Politie bellen is (nu nog) geen optie, durf ik niet zo goed.. Bloos En mijn moeder wil het ook vast niet doen want die is nog steeds boos op hem en er natuurlijk van overtuigd dat hij express niks laat horen. Ander mensen bellen waar hij vaak komt is ook helaas niet echt een optie.. Goede vriend van hem waar hij volgens mij veel zit heb ik het nummer niet van, maar kan ik misschien wel via mijn moeders telefoon bemachtigen. En anders zou ik bij mijn oma langs kunnen gaan, daar komt hij ook wel vaak. Alleen zijn moeder leeft dus nog, verder heeft hij niet echt een goede band met zijn familieleden. Hij heeft een meubelwinkel, die niet erg lekker loopt en eigenlijk sinds hij een baan er bij heeft (omdat hij dus niet genoeg verdiend met de winkel) heel vaak dicht is.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:09

Kan je hem niet op zijn werk bellen?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:14

Lastig, ik snap dat je je zorgen maakt.
Toch zal ik nog even afwachten, omdat je zelf ook al best duidelijk aangeeft dat er waarschijnlijk niks aan de hand is en dat hij dit misschien express doet.
Maar aan de andere kant, stel dat er wel wat aan de hand is...
Hmm, ik zou inderdaad even kijken of je hem op z'n werk kan bereiken, of even je oma raadplegen.
Succes en sterkte, hopelijk maak je je zorgen om niks!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:17

Britty schreef:
Kan je hem niet op zijn werk bellen?

Ook geen nummer van, weet zelfs niet meer hoe het heet eigenlijk. Misschien dat ik het via internet op kan zoeken, ik ga wel even een poging doen. Knipoog Mijn oma is misschien ook niet erg handig overigens, aangezien die een beetje dement aan het worden is en waarschijnlijk toch niet goed antwoord kan geven op de vraag wanneer ze mijn vader voor het laatst heeft gezien.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:21

Hoe zit het met zijn eigen telefoon: staat die uit, laat hij hem gewoon over gaan of wordt je weg gedrukt? Hoe is zijn relatie met de buren, kunnen die je misschien wat nieuws vertellen.

Nog een (rare) vraag: heeft je vader huisdieren? Als hij weg zou gaan voor een paar dagen, zou hij hiervoor dan oppas moeten regelen of zou hij deze mee kunnen hebben? Staat de auto voor de deur?

Je denkt misschien: wat verzint dat kind gekke vragen, maar vanuit mn werk weet ik ongeveer hoe je iemand moet opsporen. Dus vandaar.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:22

Pus het feit dat ik denk dat je oma enorm schrikt, ookal is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Inderdaad even googlen, misschien wordt je daar wat wijzer van waar je vader werkt..

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:23

@ Britty: Ik ben de TS dan wel niet, maar ik vind het geen gekke vragen hoor, juist doordacht! Lachen

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:32

Britty schreef:
Hoe zit het met zijn eigen telefoon: staat die uit, laat hij hem gewoon over gaan of wordt je weg gedrukt? Hoe is zijn relatie met de buren, kunnen die je misschien wat nieuws vertellen.

Nog een (rare) vraag: heeft je vader huisdieren? Als hij weg zou gaan voor een paar dagen, zou hij hiervoor dan oppas moeten regelen of zou hij deze mee kunnen hebben? Staat de auto voor de deur?

Je denkt misschien: wat verzint dat kind gekke vragen, maar vanuit mn werk weet ik ongeveer hoe je iemand moet opsporen. Dus vandaar.

Je vragen zijn zo gek nog niet hoor! Eigen telefoon gaat over, tot de voicemail komt, maar moet er bij zeggen dat dat ding niet helemaal naar behoren werkt hoor, is wel vaker gezeik mee geweest. Naast de winkel zitten andere winkels en erboven wonen 2 mannen, maar daar heeft hij verder geen extra goed contact mee ofzo. Nee, geen huisdieren, die zijn allemaal mee naar ons gegaan toen mijn ouders uit elkaar gingen. Auto heeft hij niet. Wel een bakfiets en (meerdere) gewone fietsen. Toen ik om 12 uur langs ging stond de bakfiets in de winkel + de fiets waar hij het meest op fietst. Maar voor het zelfde geld is hij met een vriend mee met de auto of lopend ergens heen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:39

Hmmm...dan wordt het wel lastig.... Heb ik nog een laatste tip:

Plak een stukje tape over de deur & deurpost. Liefst ergens helemaal vanonder of juist helemaal boven, zodat degene die de deur opent het niet direct ziet zitten. Het is heel simpel: als hij namelijk thuis is geweest, of in ieder geval de buitendeur open/dicht heeft gedaan, is je plakkertje namelijk los aan 1 kant. Zo kan je in ieder geval nagaan of hij het huis in/uit geweest is.

Je kan bijvoorbeeld vanmiddag het plakkertje opplakken, je mag aannemen dat het dan in ieder geval morgenochtend los zit. Hij zal toch wel eens heen en weer lopen, bijvoorbeeld om naar zijn werk te gaan, of om boodschappen te doen. Weet je in ieder geval of hij gewoon thuis is. Probeer in de gaten te houden op welke plek de bakfiets en de fiets staan, en of deze op dezelfde plekken blijven staan.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:43

Dank voor je tip, ga nu naar m'n pony en dan zal ik het meteen doen! Word vervolgd dus...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:41

Goede tips Britty! OK dan!

Succes!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:44

Hopelijk hoor je snel van hem. Ik heb van het weekend internet niet tot mn beschikking, maar ik ga maandag direct in dit topic kijken of je al goed nieuws hebt. Succes meis!!!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:50

Hier weer een updateje! Ik ben dus weer naar de winkel gegaan om een stukje plakband er op te plakken. En zag toen dat zijn fiets er niet meer stond! Hij moet dus tussen 12 uur en half 2 in elk geval thuis zijn geweest. Verder de tip van Britty opgevolgd.. Maar ik weet nu bijna zeker dat hij het dus gewoon express doet. Ben ook behoorlijk boos.. Boos! Maar, wat nu te doen?

Britty schreef:
Hopelijk hoor je snel van hem. Ik heb van het weekend internet niet tot mn beschikking, maar ik ga maandag direct in dit topic kijken of je al goed nieuws hebt. Succes meis!!!

Heel erg bedankt voor je steun en goede tips! Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:03

Vervelend dat jij de dupe bent van wat tussen jouw ouders speelt.
Gelukkig is er niks ergs aan de hand.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:08

handig die tip van het plakband !!

jeetje vervelend zeg als hij het expres doet Boos!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:09

SannevdM schreef:
Vervelend dat jij de dupe bent van wat tussen jouw ouders speelt.
Gelukkig is er niks ergs aan de hand.

Dat ben ik al m'n hele leven helaas. Mijn moeder vraag nu bijvoorbeeld ook steeds of ik m'n vader nog heb gezien/gesproken maar meer zegt ze dan niet. Ben inderdaad ook wel blij dat ik nu wat zekerheid heb (nu ik weet dat hij thuis moet zijn geweest) dat hem niets ergs is overkomen ofzo.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:09

Vervelend verhaal hoor!

Mijn vader ging een keer zo op vakantie (voor twee maanden) waar ik niks van wist. Dan ga je je toch afvragen waar hij gebleven is!

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:10

Heb nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Maar sterkte, en dat je maar snel weer iets van hem hoort! Lachen

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:09

Net weer langs de winkel geweest, fiets stond er weer niet. Pakbandje zat wel los, hij is dus weer thuis geweest. Maar weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. Hoe kan ik zorgen dat ik toch in contact met 'm kom?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:16

Misschien kan je een briefje in de brievenbus stoppen? Dat je toch graag zou hebben dat hij contact met je opneemt? Hij kan je niet eeuwig blijven negeren... Als hij weet dat jij contact wilt, zal hij, denk ik, dat ook wel willen als hij zich goed genoeg voelt.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:35

Tieneke schreef:
Misschien kan je een briefje in de brievenbus stoppen? Dat je toch graag zou hebben dat hij contact met je opneemt? Hij kan je niet eeuwig blijven negeren... Als hij weet dat jij contact wilt, zal hij, denk ik, dat ook wel willen als hij zich goed genoeg voelt.

Idd lijkt mij nu ook de beste oplossing