Geen tv, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Geen tv, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 09:51

In 2001 woonde ik in een kamer op een boerderij, daar was geen kabel en geen schotel, dus deed ik het met een tv'tje dat alleen NED 2 uit de lucht plukte. Elke avond journaal en 2 vandaag begon ook te vervelen.

Daarna woonde ik nog een tijdje op een paardenfokkerij waar we elke avond na het eten gewoon aan tafel bleven zitten en lekker kletsten. De tv stond nooit aan.

Daarna vond ik hier mijn eigen knusse huisje. Deze winter had ik wel een tv'tje neergezet, maar op een avond zat ik te zappen en werd zó depri van alle ruk die er voorbij kwam. Dat totaal inhoudsloze geneuzel over helemaal niets. (alleen NGC en discovery zijn nog wel aardig0.

Ik was het zó zat. Ik rukte de stekkers uit de tv en borg hem op. :Y)

LEKKER RUSTIG

En het mooie is, ik mis 'm totáál niet. Tijdverspillen kan ik ook wel op bokt :+ en daar gaat het tenminste nog eens over interessante dingen. Films kijken doe ik via de laptop, beamer en dan op het scherm (meestal na een dagcursus want dan staat de boel toch al opgesteld). Het nieuws mis ik niet, want ik heb een krant en een vriendje dat journalist is.

Wie heeft er nog meer geen tv? 8-)

Anoniem

Re: Geen tv, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:54

Heb er een op mijn kamer, en die is welgeteld drie keer aangeweest. Liverpool. :D
Maar voor de rest kijk ik dus nooit tv. Ik kijk enkel McLeod's Daughters, maar die heb ik op dvd dus kijk ik op mijn laptoppie haha.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:55

momenteel wel

maar "paar" jaar terug woonde ik in oude duinboerderij

geen kabel
geen schotel
geen riolering (put)
geen gas (flessen)
kolen kacheltje (leuk sochtends in de winter)
grondwater

15 telefoon lijnen (was 1 adres met 5 woningen en kpn kwam er niet meer uit dus legde iedere keer bij een nieuwe bewoner
nieuwe lijn aan :') )

was heerlijk rustig wonen en miste er idd niks an
had toen ook nog geen computer en bokt bestond nog niet :+

had daar nooit weg moeten gaan :o
ben daarvandaan verhuist ivm vriend
domste fout ever ! zowel dat huis verlaten als die vriend :+

ach ja .. life goes on 8-)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:02

Hier ook een Tv loze.

Ik woon in Duitsland, geen kabel en een schotel die niet werkt.
De TV zelf hebben we wel maar wordt voornamelijk gebruikt om DVD te kijken.
Als ik wat wil zien sluit ik de laptop aan op de tv en kijk via uitzendinggemist. Gaat prima zo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:05

Ik heb wel een TV, kabelaansluiting, alles doet het goed, maar ik kan de rust niet opbrengen om een avond te gaan zitten zappen. Ben ook niet op de hoogte wat er allemaal draait. Ik kijk DVD's via de TV. Merk wel dat ik niet meer op de hoogte ben van de ins en out van alle celebrities (of er moet hier iets op bokt langskomen) en nieuws krijg ik ook via de computer wel binnen.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:06

Ook ik heb geen televisie. Ben ook niet veel thuis. Ik vind het lekker, want vroeger belandde ik te veel achter het kastje. De meeste programma's zijn onzin. ALs ik echt iets wil zien kan ik op internet veel zien.
Alleen als ik ziek thuis ben mis ik het soms. Maar dat is 1 keer per jaar.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:06

Ik heb wel een tv op mijn slaapkamer. De enige zender waar ik soms naar kijk is inderdaad ook
National Geographic. Verder gebruik ik mijn tv enkel om films op dvd te kijken. Nieuws, weerbericht, soaps, ... kijk ik
allemaal niet :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:07

bners intreseren me niet
nieuws is depri of niet interessant is het wel interessant komt het in no time op bokt :D
series kijk ik niet en heel soms een film maar meestal vergeten we die :')
dan is het halverwege de avodn "was er niet een flm op ..?
en dan is die al afgelopen oid :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:08

Zouden we soms geen tv meer kijken omdat we boktverslaafd zijn? O:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:09

^dat is het! :P
En ook hier een tv loze...nou, ja...eerder verbinding loze. Geen schotel, geen kabel, wel tv maar dan om dvd's te kijken.
Iets wat ik écht wil zien kijk ik via uitzending gemist.nl, en verder zit ik al genoeg achter de pc.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:10

Ik luister trouwens wel heel veel naar de radio. Eigenlijk staat de hele dag 3FM op de achtergrond aan via de PC. Zo blijf ik toch op de hoogte van het nieuws. Doen jullie dat ook?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:11

Op mijn kamer geen tv, in het weekend thuis hebben we er wel 1, maar dan heb ik wel leukere dingen te doen dan naar de tv te kijken.

Zelden dus.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:11

HBVisser schreef:
Ik luister trouwens wel heel veel naar de radio. Eigenlijk staat de hele dag 3FM op de achtergrond aan via de PC. Zo blijf ik toch op de hoogte van het nieuws. Doen jullie dat ook?

thuis niet, maar in de auto heb ik wel altijd BNR aanstaan om een beetje bij te blijven. Ik rij elke dag 40 minuten naar mijn werk enkele reis, dus hoor meer dan een uur radio per dag.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:13

ik heb wel een tv maar gebruik hem nooit. maar daarintegen kij kik wel alle progamma's terug via mijn pc.. gtst en films eigelijk vooral ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:14

Gefeliciteerd Juut! :D

Ik volg het nieuws totaal niet eigenlijk. Ik krijg alles wat belangrijk is wel een beetje mee.

Zit duidelijk veel meer op internet dan dat ik tv kijk. Dus ja, Bokt draagt eraan bij. :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:16

HBVisser schreef:

Nee. Eigenlijk vind ik het nieuws wel interesant, maar radio vind ik saai en een tv heb ik hier niet. Dan kom je situaties tegen dat ik thuiskom in het weekend en dan pas ontdek dat de regering al vier dagen gevallen iod :+ .

Achja, heel belangrijk nieuws lees ik hier wel op bokt. (Wat dan weer veroorzaakt dat ik soms beter op de hoogte ban van nieuws in Nederland dan in België ;) ).

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:20

Ik ben opgegroeid in een gezin zonder tv - en ik heb niets gemist. Mijn engels is meer dan prima, heb veel, heel veel gelezen in mijn kindertijd en ik ken alle verhalen van allemaal :)
Ik merk nog weleens dat er mensen binnenkomen en uit automatisme al zoeken naar een beeld of geluid, ergens in de hoek, dat stiltes voorkomt. Dat kan zo "leeg" voelen, als ik dat zie.. :)

Sinds ik niet meer thuis woon, is er altijd wel ergens in huis een tv geweest - maar niet op mijn eigen kamer, en ik kijk zelden. Ik lees wel meer dan bovengemiddeld snel ;)

Nieuws: heel veel lezen op internet, en radio :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:22

waarom hadden je ouders geen tv? Ivm religie, of vonden ze het gewoon prut?

goh best veel mensen zonder tv, ik dacht dat ik de enige 'malloot' was :+

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:26

Mijn ouders zijn gelovig, maar los daarvan misten ze het niet - dus het is een beetje van allebei denk ik :)
Inmiddels kijkt pa nog weleens het journaal op z'n laptop, en lachen zusje & ik om alles wat we terugzien op de computer, maar die tv, die komt er niet...

De enige ben je niet, maar ik heb letterlijk weleens de opmerking gekregen: "Serious? Wow... Ik heb nog nooit iemand ontmoet die niet uit Timboektoe kwam, en toch geen tv had.." :)
Ik zeg het er tegenwoordig ook weleens gewoon bij, als vriendinnen die mijn thuis niet kennen beginnen over series: "O, wacht, I got news for you! Mijn ouders hadden geen tv, dus oude series? No clue.." :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:20

Bij mijn vriend hebben we de meubels verschoven. Nu doet de tv het ook even tijdelijk niet. Nu al een week of 2 a 3 niet? Ik mis hem niet, het is opzich veel gezellig zonder tv. We kijken wel zo nu en dan een DVD als we echt niks te doen hebben, maar we spelen ook gerust een spelletje of iets dergelijks :)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:30

Ik heb de afgelopen anderhalf jaar zonder TV geleefd.
En ik heb m eigenlijk helemaal niet gemist.

Series en dergelijke heb ik op dvd gekocht, dan kan ik die alsnog kijken en heel belangrijke dingen kijk ik wel op internet terug.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:41

Wij hebben wel een tv (en die doet het ook gewoon :D ) vooral mijn lief zet 'm aan zódra hij thuis komt. Niet eens per se om te kijken eigenlijk..

Ik kan prima zonder, al vind ik sommige programma's wel interessant of leerzaam. Ik kijk dan ook selectief en ben niet zo'n zappert. Zeker nu de zomer eraan komt, ben ik meer buiten dan binnen voor de tv.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:48

Chubby schreef:
Wij hebben wel een tv (en die doet het ook gewoon :D ) vooral mijn lief zet 'm aan zódra hij thuis komt. Niet eens per se om te kijken eigenlijk..

Jaa, dat is mij ook opgevallen.
Sinds een paar weken woon ik weer thuis, en zodra er iemand anders wakker wordt, is het eerste wat er gedaan wordt de TV aanzetten.
En als ik m dan na een tijdje uitzet omdat er toch niemand kijkt, krijg ik op mn kop omdat ie aan MOET.

Toch apart, zeker omdat het merendeel van de tijd er niemand kijkt :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:52

Wij hebben wel een tv, een hele grote zelfs. Maar ik kijk bijna nooit tv, heb altijd ruzie met dat ding van de upc. :=
Op mijn kamer heb ik een hele kleine tv, en af en toe kijk ik een film als ik niks te doen heb.
Verder kijk ik het nieuws wel op internet, en bokt houd me wel hele dagen bezig. O:)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:54

ooo ik zou gek worden zonder tv.